Het is nu 26-11-2024 20:00:49
Onbeantwoorde berichten bekijken

Gebruikersnaam:     Wachtwoord:

Fietspad Spoorlijn 54 - Sint-Niklaas-Mechelen

    -> ANDERE Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
 
 Auteur   Bericht 

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6209
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 19-01-2017 13:59:11    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Ons voorstel zou niet te verwezenlijken zijn, omdat het fietspad dat wij voorstellen de nodige waterbufferbekkens te veel zou verkleinen... Dat is toch een beetje onbegrijpelijk als je hun eigen getallen bekijkt. De totale inhoud van hun bufferbekkens is immers ongeveer 16 keer groter dan nodig! Wat zou daar weer achter zitten?

Het dossier is nu in handen van de provincie Oost-Vlaanderen. Het fietspad vanaf Sint-Niklaas zou nu verder doorgetrokken worden naast de spoorlijn in de Laarstraat - Laagstraat, om ter hoogte van de E17, of even daarna, met een fietstunnel onder het spoor aansluiting te zoeken met de Schoenstraat. Hoe dat juist moet gebeuren, daar is men nog niet uit. Misschien zullen er zelfs bijkomende onteigeningen moeten gebeuren.

Het zal wel weer iets voor op de lange baan zijn Triest...
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6209
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 28-01-2017 10:55:35    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Jozef Van Breuseghem schreef:
...
Het zal wel weer iets voor op de lange baan zijn Triest...
(Zie hierboven.)
In de omliggende gemeenten wordt het anders aangepakt. Overal vorderen de fietssnelwegen zienderogen, behalve in Temse. Uit de Gazet van Antwerpen van het weekend 28-29 januari 2017 (klik om te vergroten).



Ondertussen is het fietspad langs de N16 al ongeveer 10 jaar geleden verdwenen, en wachten we in Temse al zo lang op een stukje vervangfietspad langs spoorlijn 54. We spreken dan nog niet over een doorlopende verbinding naar Sint-Niklaas langs deze spoorlijn!
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6209
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 15-02-2017 18:32:49    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Dit algemeen artikel over "mobiliteit" geeft ook een overzicht van de "recordinvestering in fietspaden", zoals men dat noemt. Het stond in de Gazet van Antwerpen van woensdag 15 februari 2017 (klik om te vergroten):



Hoeveel van die 1,2 miljard euro er juist naar fietspaden gaat, kun je nergens uit opmaken. Als het echt het grootste deel moest zijn, dan zou dat wel triomfantelijk vermeld worden. Daarom vermoed ik dat het leeuwendeel wel in andere vervoermiddelen zal geïnvesteerd worden.

In alle geval blijkt uit het lijstje met fietsinvesteringen, dat de fietssnelweg tussen Sint-Niklaas en Temse langs spoorlijn 54 niet voor de nabije toekomst is Triest ...

Het krantenartikel spreekt verder nog over "rechtsaf door rood voor fietsers" en over de diefstal van de fiets van onze minister van mobiliteit Ben Weyts, juist als hij er een statement van wou maken dat hij per fiets gekomen was naar de persconferentie over de "forse investeringen". Je moet maar tegenslag hebben.

Deze artikels staan ook op de website te lezen van de Gazet van Antwerpen: de 1,2 miljard investeringen, het rechtsaf door rood en de diefstal van de fiets van Ben Weyts, dit laatste met een filmpje.
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6209
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 30-09-2017 09:53:06    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Om nog maar eens terug te komen op onze belabberde fietspaden en fietsverbindingen, ziet het er eigenlijk niet zo goed uit voor fietsers. Er wordt wel veel beloofd. Er komen verwarmde fietspaden, lichtgevende fietspaden en nog meer van dat leuks. Maar wij zouden al blij zijn als er gewoon goede fietspaden en degelijke fietsverbindingen komen.

Zo zouden de fameuze fietssnelwegen, waaronder ook "ons" fietspad langs de spoorlijn naar Sint-Niklaas, klaar geweest zijn in 2012. Dat is 5 jaar geleden ... Hoe lang het nu nog zou kunnen duren lees je in dit artikel uit de Gazet van Antwerpen van donderdag 28 september 2017 (klik om te vergroten).


_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6209
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 10-10-2017 18:58:47    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Een wijziging aan de fameuse "module 12", waardoor de onteigeningskosten voor het fietspad langs de spoorlijn niet meer door de gemeente Temse zouden moeten betaald worden, en waardoor dat fietspad versneld zou kunnen verwezenlijkt worden, kwam voor het eerst ter sprake op een vergadering op AC De Zaat op 18 juni 2012. Deze wijziging aan die "module 12" zou na deze vergadering snel in het Belgisch Staatsblad verschijnen.

Op de commissie verkeer van 23 april 2013 is gezegd dat de beloofde wijziging aan de "module 12" in het Staatsblad is verschenen.

Daarna hebben wij lang in optimisme geleefd, omdat het fietspad nu wel snel in orde zou komen. Maar wat vind ik zeer onlangs op een website van Mobiel Vlaanderen?
Citaat:
MODULE 12 - AANLEG OF VERBETERING VAN FIETSPADEN VAN HET BOVENLOKAAL, FUNCTIONEEL FIETSROUTENETWERK BUITEN HET GEWESTDOMEIN ALS ALTERNATIEF VOOR FIETSPADEN LANGS GEWESTWEGEN.

De werking met de modules van het mobiliteitsconvenant werd op 1 maart 2013 afgeschaft. Sindsdien worden voor de opmaak en herziening van het gemeentelijk mobiliteitsplan en voor projecten in het kader van duurzaam lokaal mobiliteitsbeleid nieuwe vormen van financiering en samenwerking voorzien.


Op 1 maart 2013 afgeschaft en op 23 april in het Staatsblad verschenen? Heeft men ons al die tijd wat voorgelogen en aan het lijntje gehouden?
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6209
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 15-11-2017 18:19:45    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Gelezen in de wekelijkse gratis krant "De Week", versie Waasland, W46 - 15/11/17 t.e.m. 21/11/17:



Vooral de uitspraak over de fietsverbinding van het station van Temse naar Sint-Niklaas trekt uiteraard mijn aandacht.

Wij dromen daar ook al heel lang van, maar zijn dromen geen bedrog? Ik word onwillekeurig herinnerd aan de N-VA folder van 2011, van voor de vorige verkiezingen. Volgend jaar zijn er weer verkiezingen ...
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6209
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 30-12-2017 10:43:28    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Er viel mij iets op bij het bekijken van het artikel over de reconversie van het TTS industriepark in het rondgedeeld huis-aan-huisblad van de N-VA van december 2017 (klik om te vergroten).



De afgebakende grens aan de rechterkant loopt samen met de spoorlijn ...

Zou er misschien ook aan een "fietsvoorziening" langs die kant kunnen gedacht worden? Het zou kunnen passen in de wildste dromen ...

Het zou bovendien heel wat werknemers er toe kunnen aanzetten om toch maar met de fiets naar het werk te komen. Elke fiets is een auto minder in die overvolle ontsluitingswegen.
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6209
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 11-02-2018 19:54:28    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Het fietspad langs de spoorlijn komt steeds meer in beeld. Na de "wildste dromen" van onze schepen van mobiliteit, lezen we dit op de website van N-VA Temse:
Citaat:
N-VA vraagt om 'missing link' langs de fietssnelweg tussen Sint-Niklaas en Temse prioritair weg te werken.

Op 9 februari 2018, over deze onderwerpen: Mobiliteit en verkeer

De provincie Oost-Vlaanderen wil langs de spoorlijn L54 een fietssnelweg realiseren tussen Sint-Niklaas en Temse. De missing link van de fietssnelweg bevindt zich in Temse en het dossier sleept al jaren aan. Provincieraadslid Magda Haentjens (N-VA) vroeg tijdens de commissie aan de bevoegde gedeputeerde naar een stand van zaken.

'Gezien de onveilige situatie voor de fietsgebruikers kan dit dossier niet uitgesteld worden. Bij de herinrichting van de N16 enkele jaren geleden is het fietspad langsheen de N16 geschrapt maar nooit vervangen door een volwaardig alternatief. Het fietspad langsheen de spoorlijn 54 van Temse naar Sint-Niklaas werd vooropgesteld als vervanging van het traject langs de N16 maar de realisatie van het tracé laat op zich wachten', aldus Magda Haentjens.

Uit het antwoord van de gedeputeerde blijkt dat er momenteel twee tracés op tafel liggen: een tracé uitgewerkt door de Fietsersbond waar er twee ondertunnelingen nodig zijn en een alternatief tracé waar er slechts één ondertunneling nodig is. De provincie heeft een tijdje terug aan het gemeentebestuur van Temse en het stadbestuur van Sint-Niklaas laten weten dat ze bereid zijn om een onderzoek uit te voeren naar het meest aangewezen tracé op voorwaarde dat er duidelijkheid bestaat over het aankopen van de gronden die gelegen zijn op het tracé. Voor de realisatie van dit tracé zullen er onteigeningen nodig zijn en vooralsnog is er geen duidelijkheid over welke overheid deze financiering op zich zal nemen.

'Fietssnelwegen worden voor 100% gesubsidieerd (50 % door de provincie en 50 % door Vlaanderen). Concreet treedt de provincie op als initiatiefnemer, bouwheer en financierder. De provincie voorziet echter geen financiering om gronden aan te kopen, enkel om de fietssnelwegen aan te leggen. Het is duidelijk dat dit dossier op gemeentelijk niveau blijft steken daar onze coalitiepartner niet bereid is om financiële middelen te voorzien om de gronden aan te kopen ondanks initiatieven van schepen Truyman (N-VA). Vlaams minister van mobiliteit Ben Weyts (N-VA) heeft echter een herziening van de Vlaamse subsidiëring voor ogen waarbij ook het aankopen van de gronden subsidieerbaar zou worden. Zo komt er mogelijk toch nog een oplossing en vooruitgang in het dossier', besluit Haentjens.

(Op de website staan afbeeldingen.)

  • Het tracé uitgewerkt door onze Fietsersbondafdeling bevat inderdaad twee "ondertunnelingen", maar dat zijn in feite onderdoorgangen (A en B op onderstaand schema) onder de nog aan te leggen op- en afritten van de E17. Het kost dus bijna geen moeite en geld om die te voorzien tijdens de aanleg van de oostelijke tangent van Sint-Niklaas.



  • Voor zover ik weet bevat het "alternatief tracé waar er slechts één ondertunneling nodig is" een te boren tunnel onder de spoorweg. En dat zal wel technisch heel wat moeilijker zijn en veel meer geld kosten, veronderstel ik.

Maar wat mij betreft mag men gelijk welke oplossing kiezen, als dat fietspad er maar komt.

We weten al lang, dat dit fietspad 'tegengehouden' wordt door het gemeentebestuur van Temse, omdat het idee van het fietspad langs de spoorlijn van onze Fietsersbondafdeling komt, en bijgevolg geen burgemeester of schepen hiervan nog alleen "de eer" kan opstrijken. Maar nu blijkt er zelfs geen overeenkomst te bestaan tussen de coalitiepartners in het gemeentebestuur ... waarvan fietsers dan maar de gevolgen moeten dragen. Triestig Triest Uitroepteken

De gemeenteraadsverkiezingen komen dichterbij ...
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

luk





Geregistreerd op: 10 Mei 2017
Berichten: 103

     
Bericht Geplaatst: 12-02-2018 10:35:47    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Ik krijg de indruk dat een bekrompen houding van sommigen in het gemeentebestuur van Temse de realisatie van een fietssnelweg Sint-Niklaas - Temse dwarsboomt. WAAROM??? Het fietspad langs de spoorlijn 54 is een zeer belangrijke schakel die nodig is om het fietsverkeer Sint-Niklaas - Temse te promoten en veiliger te maken. Ik weet dat de Vlaamse overheid, de provincie Oost-Vlaanderen en het stadsbestuur van Sint-Niklaas achter dit plan staan en er willen investeren. Welaan dan, WAAR wachten we op? Dit gaat om een zeer belangrijke schakel in het oplossen van onze mobiliteit congestie. Ondertussen een dikke proficiat voor N-VA!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen

Trobken


Site Admin


Geregistreerd op: 08 Jan 2009
Berichten: 701
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 20-02-2019 09:10:45    Onderwerp: Mobiliteitsplan Temse anno 2019
 Reageren met citaat  

Ik kreeg (op dinsdag 19 februari 2019) een kaartje in de bus over het mobiliteitsplan Temse.
Op de website van de gemeente, subpagina 'Inspraak' is er blijkbaar is er al een topic aangemaakt over dit onderwerp:

WEBLINK Aanleg fiets-o-strade f18 langs de spoorlijn 54 op Lanceer je ideeën via www.Temse.be/inspraak

Een Goed zo! daar om dit idee te steunen, dat hier al jarenlang terecht gepromoot wordt.
_________________
Forumbeheerder
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6209
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 21-02-2019 15:41:25    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Hier kun je lezen hoe ons idee gerijpt is om het fietspad langs de spoorlijn door te trekken vanaf Eigenlo tot in de Schoenstraat, samen met de aanleg van de oostelijke tangent van Sint-Niklaas. Als we immers van die gelegenheid geen gebruik maken, zal dat fietspad er waarschijnlijk nooit meer komen. De ambitie van de gemeente Temse voor dit fietspad stond toen nog altijd op een laag pitje.

Als later zelfs sprake was een mogelijke fietstunnel onder de spoorweg in de Schoenstraat, opende dat verdere perspectieven! Nu N-VA Temse zelf zegt prioritair de missing links te willen wegwerken tussen Sint-Niklaas en Temse, en nu de gemeente Temse ideeën vraagt voor vlot, veilig en duurzaam verkeer in Temse, kunnen we dit idee eens verder uitwerken.

Met ons voorstel zullen we ongeveer op deze plaats in de Schoenstraat komen, van uit een fietstunnel onder een (nog aan te leggen) op- en afrit naar de E17, die je daar even verder kunt zien met al zijn vrachtwagenverkeer.



Richting Temse, nabij de spoorweg, ligt in de Schoenstraat een voetweg naar de Doornstraat (links op deze foto).



Auto's zullen in de toekomst niet meer rechtdoor over de spoorweg kunnen. De bewoners van de Schoenstraat zitten dan "opgesloten". Daarom zou de gemeente Temse deze voetweg zodanig inrichten (misschien ook als fietsstraat Knipoog Vraag), dat het autoverkeer er doorheen kan. Ook fietsers kunnen dan langs deze weg de Doornstraat bereiken en langs het fietspad van de Doornstraat verder rijden tot aan het kruispunt met de Stripfigurenlaan.

Maar als deze spoorweg ondertunneld wordt voor fietsers ...



... kunnen fietsers zelfs de industriezone TTS bereiken met het fietspad langsheen de spoorlijn! Dat zou pas goed en nuttig zijn voor wie per fiets naar het werk komt!

En waarom zouden we "het fietspad langs de spoorlijn" niet verder doortrekken langs de Schoenstraat als de spoorweg ondertunneld wordt? We komen dan verderop uit in de Kleine Dweersstraat die we rechtdoor blijven volgen. Dan linksaf langs de Stripfigurenlaan, doorheen de nieuwe stripfigurenwijk, bereiken we de Doornstraat.

Terloops, ook dat gedeelte van de Kleine Dweersstraat zou een fietsstraat kunnen worden, aangezien die verderop toch doodloopt tegen het fietspad van de N16.

We hebben dus twee wegen om dit kruispunt van de Doornstraat met de Stripfigurenlaan te bereiken. Daar aangekomen steken we de Doornstraat over naar de Beekstraat, om daar de fietsweg te nemen langs de spoorlijn richting station. Dat gedeelte zou nu al kunnen bestaan, als de gemeente Temse vanaf 10 jaar geleden meer had meegewerkt!

In het gedeelte van de Schoenstraat, dat door de industriezone TTS loopt, zou zelfs een breed dubbelrichtingsfietspad kunnen aangelegd worden. Er is enkel een versmalling nabij de Kleine Dweersstraat.

Voorbij die versmalling nabij de Kleine Dweersstraat ziet de Schoenstraat er zo uit.



De rijbaan is zeer breed, zelfs voor vrachtwagens. Even verder is wel een kruispunt met de Haverheidelaan, waar momenteel voorrang van rechts geldt. Rechts van de rijbaan is een berm waar een afgescheiden, breed fietspad zou kunnen komen. Ik weet niet of dat nog bij de openbare weg hoort. De bomen zullen dan wel wat moeten opschuiven Triest ...

Dat is zo over de hele lengte van de Schoenstraat ...



... tot aan het kruispunt met de Duitslandstraat, dus bijna tot aan de spoorweg.



Vanaf het kruispunt met de Duitslandstraat zullen in de toekomst de auto's niet verder kunnen rijden, ...



... en kan de afdaling beginnen naar de tunnel onder de spoorlijn (... als die er komt), richting Sint-Niklaas, oostelijke tangent.



Langs deze kant van de spoorlijn is de afstand tussen de Duitslandstraat en het spoor ongeveer 100m. We moeten drie meter dalen, nodig om een voldoende hoge doorrijhoogte te hebben van 2,50m, met toch nog een stevig tunneldak waar de trein niet doorheen zakt Knipoog. Dat betekent een helling van gemiddeld 3%. Dat is niet zeer comfortabel maar toch best doenbaar. Aan de andere kant van de spoorlijn is de afstand tussen de voetwegel en het spoor amper 50m. Dat zou een helling worden van gemiddeld meer dan 6% ... Dat wordt toch een kuitenbijtertje! Of er moet een stukje onteigend worden van het veld naast de Schoenstraat, waarmee de helling voor de tunnel wat eerder kan ingezet worden.

En nu er ook een fiets- en voetgangerstunnel komt in de Damstraat in Sint-Niklaas zou men in die tunnel het fietspad langs de oostelijke tangent van kant kunnen laten wisselen. Het fietspad kan dan op Eigenlo samen met de oostelijke tangent onder Eigenlo en de spoorlijn door. Fietsers hoeven daar dan de spoorweg en Eigenlo niet over te steken. Dat hebben we toendertijd allemaal voorgesteld bij het ontwerp van de oostelijke tangent. Je kunt ons voorstel nog altijd hier downloaden.

Alles kan nog ...
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

luk





Geregistreerd op: 10 Mei 2017
Berichten: 103

     
Bericht Geplaatst: 23-02-2019 10:44:57    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Een vraag: wat hierboven wordt uiteengezet lijkt me vrij ingewikkeld en niet zo gunstig voor de fietser?
Waarom niet simpel én heel comfortabel: het fietspad van af station Temse tot station Sint-Niklaas gewoon juist naast de spoorweg leggen? Idee
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6209
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 23-02-2019 20:33:29    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Er zijn in Temse heel wat woningen dicht tegen de spoorweg gebouwd. Langs de noord-oostkant van het spoor staan er "slechts" twee, maar het zijn er twee. Dat staat trouwens helemaal in het begin van dit topic (oktober 2009). Tussen die woningen en het spoor kan onmogelijk een degelijke fietsweg aangelegd worden, op een veilige afstand van het spoor.

Die woningen zouden dus moeten onteigend en afgebroken worden ...

Vanaf het station van Temse tot in de Beekstraat is er geen probleem om het fietspad naast de spoorlijn te leggen. Vanaf de Beekstraat beginnen de "moeilijkheden".

Dan kregen we het jaar nadien, in oktober 2010, een eerste zicht op de plannen van de oostelijke tangent van Sint-Niklaas. Dat was weer een streep door onze rekening, want die oostelijke tangent komt op het traject van ons fietspad, als dat langs de noord-oostkant het spoor volgt.

Dus zelfs als die twee woningen afgebroken worden, zouden we met ons fietspad langs de spoorlijn slechts tot aan de overweg van de Schoenstraat kunnen geraken. We kunnen wel iets verder, maar dan passeren we weer rakelings langs het zwembad van een andere bewoner Lach. Dat fietspad zou de Doornstraat bovendien op een zeer gevaarlijke en onoverzichtelijke wijze moeten oversteken, aangezien de Doornstraat een bocht maakt juist aan de overweg.

Toen dachten we er aan om het fietspad vanaf Eigenlo langs de andere kant van het spoor te leggen. Daar is plaats tussen het spoor en de Laarstraat (Sint-Niklaas) of de Laagstraat (Temse) tot ... aan de onderdoorgang van de E17. Daar staan de pijlers van de E17 in de weg, gevolgd door een aantal bedrijven langs het spoor. Vanaf daar zouden we dan enkel met een zeer lange tunnel onder de spoorlijn weer naar de noord-oostkant van het spoor kunnen komen, of tot in de Schoenstraat, afhankelijk van de mogelijkheden, onteigeningen, ...

In maart 2016 kregen we het idee om ons fietspad aan te leggen samen met de oostelijke tangent, langs de noord-oostkant. Natuurlijk met wat bochtenwerk, want vlak langsheen het spoor gaat niet met die oostelijke tangent in de weg. Daarmee hebben we een traject tussen Eigenlo en de Schoenstraat. Dat idee leeft nog bij de provincie ...

In mei 2016 kregen we te horen dat de overweg van de Schoenstraat zal afgesloten worden, en misschien ondertunneld voor voetgangers en fietsers.

Er rest ons dus niet veel anders, dan vanaf de Schoenstraat:
  • ofwel langs de voetwegel (die zal "opgewaardeerd" worden) naar de Doornstraat te gaan,
  • ofwel door de fietstunnel (als die er komt) langs de industriezone TTS, de Kleine Dweersstraat en de stripfigurenwijk naar de Doornstraat te gaan,

zoals ik hierboven heb uitgelegd.


(Aanpassing op 24-02-2019: Typfoutje 'rakeling' verbeterd.)
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.


Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 24-02-2019 16:09:04; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

luk





Geregistreerd op: 10 Mei 2017
Berichten: 103

     
Bericht Geplaatst: 24-02-2019 10:16:52    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Dank je wel Jozef.
Een zeer goed gedocumenteerde uitleg.
Zoals we van jou gewend zijn Goed zo!

Jammer toch, het blijft ingewikkeld hoor Triest
Echter de realiteit is wat ze is Uitroepteken

Een bedenking in 't algemeen: in onze ' egoïstische ' maatschappij wordt het algemeen belang veel te veel onderschikt gemaakt aan privé belangen Idee
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6209
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 14-03-2019 16:07:06    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Aan Infrabel is de vraag gesteld naar de mogelijkheid van een tunnel voor fietsers en voetgangers onder het spoor in de Schoenstraat, als de overweg daar afgesloten wordt.

Als de fietssnelweg F18 Sint-Niklaas - Mechelen op het grondgebied van Temse verwezenlijkt wordt, zou dat zeker een pluspunt zijn voor het woon-werkverkeer per fiets van alle werknemers in de bedrijven van de industriezone TTS.

Benieuwd wat het antwoord zal zijn.
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken


Berichten van afgelopen:   

    -> ANDERE

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
 


 
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Pagina 6 van 8 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur

Ga naar:  


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum

This contents of this page are in no way endorsed by the Mozilla Foundation
Mozilla_Firefox theme created by Plastikaa © 2005