Het is nu 28-03-2024 19:33:18
Onbeantwoorde berichten bekijken

Gebruikersnaam:     Wachtwoord:

Fietspad Spoorlijn 54 - Sint-Niklaas-Mechelen

    -> ANDERE Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
 
 Auteur   Bericht 

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 08-03-2016 11:52:24    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Vandaag, dinsdag 8 maart 2016, staat alweer iets anders in de Gazet van Antwerpen. Het belangrijkste staat opnieuw op het einde van het artikeltje, in de voorlaatste zin: "Een onderzoek naar de haalbaarheid om op termijn een fietspad te creëren langs de spoorlijn tussen Eigenlo en het centrum van Temse, als aansluiting met de tangent, is wenselijk." (In het artikel staat 'Eigenlijk' in plaats van 'Eigenlo', maar dat zal wel een foutje zijn, aangebracht door een automatische "spellingchecker" Hihi.)

(Klik om het artikel te vergroten)


De gemeente Temse doet toch wel zwakjes een poging om een fietsverbinding Sint-Niklaas — Temse langs de spoorlijn te krijgen ... een "onderzoek naar de haalbaarheid" en "op termijn" ... Triest ...

Hier op dit forum kun je zien hoe de Oostelijke Tangent in Temse zal lopen in de omgeving van de E17 en de Schoenstraat. Reeds in oktober 2010 onderzochten we daar de haalbaarheid om het fietspad samen met de Oostelijke Tangent door te trekken richting Temse. Zoals je daar kunt zien, zou het doortrekken van het fietspad tot in de Schoenstraat voldoende zijn. Vanaf daar zullen fietsers veilig verder kunnen als de Oostelijke Tangent en bijhorende werken zullen verwezenlijkt zijn.

Nu we meer zicht krijgen op de volledige Oostelijke Tangent, blijkt dat het echt niet zo moeilijk is om het fietspad reeds tijdens de aanleg, dus niet op termijn door te trekken tot in de Schoenstraat. Waar nu de Schoenstraat onder de E17 door gaat, zal de Oostelijke Tangent dat in de toekomst doen.

Hier zal de oprit richting Antwerpen en de afrit vanuit richting Gent van de Oostelijke Tangent onder de E17 gaan.



Dit wordt dezelfde Oostelijke Tangent richting Sint-Niklaas, via de tunnel onder Eigenlo.



Naast de rijbaan, tussen de steunzuilen en de schuine muur van 45°, is voldoende plaats om een tweerichtingsfietspad aan te leggen, in de richting Temse ...



... of in de richting Sint-Niklaas.



De breedte op grondniveau is 2,90m, maar door de schuine muur kan de doorgang breder gemaakt worden door het fietspad wat hoger aan te leggen. Elke cm hoger wordt de doorgang tegelijkertijd een cm breder. Bij 60cm verhoging kan een tweerichtingsfietspad aangelegd worden van 3m breed, met een schrikstrook van 0,5m breed langs de kant van de steunzuilen. Een schrikzone is overbodig naast de schuine muur.

Langs de steunzuilen is die schrikzone zeker nodig, om de bruikbare breedte van het fietspad niet te verminderen en omdat het begin van de onderdoorgang van de E17 aan beide kanten bijna 25cm versmald wordt door afvoerpijpen van de E17, zowel in de richting van Temse, ...



... als in de richting van Sint-Niklaas.



Tot nu toe is altijd verklaard dat het onmogelijk is om een fietspad samen met de Oostelijke Tangent onder de E17 te krijgen, maar is ooit deze mogelijkheid onderzocht?

Het blijkt dus wel mogelijk te zijn. Hoe zou het fietspad nu kunnen verlopen tussen Eigenlo en de Schoenstraat?

Ten zuiden van Eigenlo kan het fietspad beginnen langs de oostelijke kant van de spoorlijn. Vanaf daar sluit het aan op de Oostelijke Tangent die uit de tunnel komt, ongeveer op dezelfde wijze als dat gebeurt langs de noordelijke kant in de richting van Sint-Niklaas (klik telkens voor een grotere tekening).



Op Eigenlo zullen fietsers wel de spoorlijn en Eigenlo zelf moeten oversteken, maar ... misschien ook niet (blijf verder lezen Knipoog ) ...

Het fietspad volgt de Oostelijke Tangent gelijkvloers tot naast de stijgende afrit vanuit Antwerpen van de E17 waar die voldoende hoog gestegen is om er onderdoor te gaan met een fietstunnel (A).



Verder gaat het dus samen met Oostelijke Tangent onder de E17, en dan met een tweede fietstunnel (B) naar de Schoenstraat. Daar zijn we waar we moeten zijn.

Deze fietstunnels kunnen eenvoudig gebouwd worden tijdens de aanleg van de Oostelijke Tangent. Alles kan binnen de planningszone gehouden worden zonder bijkomende onteigeningen. Echte technische moeilijkheden of andere onoverkomelijke bezwaren zijn er zeker niet. De kostprijs zal te verwaarlozen zijn in verhouding tot de prijs van de volledige Oostelijke Tangent, en zal zeker een veelvoud minder zijn dan wanneer een dergelijk fietspad achteraf (... op termijn ... Knipoog ) zal moeten aangelegd worden!


Het kan zelfs nog beter!

Sint-Niklaas spant zich in om in de Damstraat een ondertunneling te krijgen van de Oostelijke Tangent voor fietsers en voetgangers. Het is niet zeker dat die tunnel er komt, maar als hij er komt kan het fietspad langs de Oostelijke Tangent in dezelfde tunnel onder de Oostelijke Tangent doorgaan om tussen de Damstraat en Eigenlo langs de andere kant van de Oostelijke Tangent te verlopen.

Links de Oostelijke Tangent zoals die ontworpen is, met afgesloten Damstraat en onnodig korte bocht van 90° in het fietspad. Rechts ons voorstel, met tunnel in de Damstraat onder de Oostelijke Tangent, waarin tevens het fietspad van plaats wisselt met de Oostelijke Tangent.



We hebben tegelijkertijd de bochten van het fietspad wat geleidelijker en fietsvriendelijker uitgevoerd. Mogelijk zal de helling van het fietspad ten noorden van de Damstraat te fel zijn, maar dan kan aan de Damstraat worden aangesloten langs de stippellijn, wat hoger op de tunnelhelling.

Op Eigenlo kan dan het fietspad samen met de Oostelijke Tangent door de tunnel onder Eigenlo en aansluiten op het fietspad langs de zuidkant van Eigenlo. Het fietspad hoeft daarbij niet zo diep onder Eigenlo te gaan als de rijbaan, waardoor de hellingen minder fel kunnen zijn. Een afscherming tussen het fietspad en de rijbaan in de tunnel is wel wenselijk, voor de veiligheid, de gezondheid, het lawaai, ...



Fietsersbond Temse gaat in alle geval dit voorstel indienen.
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 16-03-2016 20:04:32    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Bovenstaand voorstel is ingediend op dinsdag 15 maart 2016, dus nog op tijd. Als je geïnteresseerd bent, en het volledig wil lezen (pdf van 8 pagina's), dan kun je het hier downloaden Knipoog.
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 17-03-2016 20:17:23    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Eén ding moest eigenlijk nog nagezien worden: is er wel plaats om vanop Eigenlo langs de oostkant van de spoorlijn met een fietspad te beginnen dat verder loopt langs de Oostelijke Tangent?

Alleen een plaatsbezoek kan dat uitwijzen, foto's maken dat duidelijk. Hier zou dat fietspad dan moeten beginnen aan de overkant van de straat.



Naast de spoorweg staat daar een "kot". Ik weet niet wat het is. Het lijkt op iets dat met elektriciteit te maken heeft. Maar tussen dat kot en de eerste eigendom is volgens mij voldoende ruimte voor een fietspad.



Ik denk dat dit "kot" hoogswaarschijnlijk geen beletsel zal zijn voor een fietspad. Of het desnoods gemakkelijk wat op te schuiven is, dat weet ik niet.

Ondertussen heb ik een gesprekje gehad met onze schepen van openbare werken, Freddy Verbeke, en ook hij lijkt wel het nut in te zien van dit fietspad langs de Oostelijke Tangent tussen Eigenlo en de Schoenstraat. Hij heeft beloofd om ons voorstel in alle geval mee te nemen naar de volgende bijeenkomsten over de Oostelijke Tangent Goed zo!.
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 08-04-2016 15:39:18    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Het "kot" van hierboven, dat misschien in de weg zou kunnen staan voor ons fietspad, zal zeer waarschijnlijk geen onoverkomelijk probleem vormen. In de Galgstraat in Sint-Niklaas staat immers een eender "kot" midden op de plaats waar de Oostelijke Tangent moet komen.



Dit "kot" met nummer 40 (dat van hierboven heeft 39) zal dus al zeker moeten verdwijnen of verplaatst worden. Deze koten blijken geplaatst te zijn door een firma Heinen uit Eupen, gespecialiseerd in elektrotechniek en mechanica. Misschien heeft het iets te maken met de slagbomen van de overweg?
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 09-04-2016 11:18:06    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Om nog even terug te komen op de fietssnelwegen van Oost-Vlaanderen. Dit stond te lezen in 'Informeel' nr 3 van september-oktober-november 2015, het driemaandelijks informatiemagazine van het provinciebestuur Oost-Vlaanderen (klik om te vergroten):



Hopelijk investeren ze ook in Temse ...
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 23-04-2016 19:53:11    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Uit de rondgedeelde folder N-VA Temse van april 2016:



De fietssnelweg langs spoorlijn 54 laat inderdaad op zich wachten. Maar het gedeelte tussen het station en de Beekstraat zou nu toch al lang kunnen verwezenlijkt zijn! Wat schreef dezelfde N-VA Temse in haar folder van september 2011?



Is het nu meer dan 4 jaar later nog altijd niet willen of niet kunnen?
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 18-05-2016 20:13:03    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Op de gemeentelijke commissie verkeer van woensdag 17 mei 2016 is gezegd, dat mogelijk een fietstunnel zou kunnen komen onder de spoorweg in de Schoenstraat, wanneer de overweg daar zal verdwijnen na de aanleg van de Oostelijke Tangent van Sint-Niklaas.

Dat zou natuurlijk goed nieuws zijn. In ons voorstel (dat je nog altijd hier kunt downloaden) hebben we de voordelen aangehaald als de overweg open gehouden wordt voor fietsers en voetgangers. Een tunnel voor fietsers en voetgangers is natuurlijk ook goed!
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 10-12-2016 15:35:53    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Tot nu toe was de kans klein om in Sint-Niklaas een fietstunnel in de Damstraat te krijgen onder de oostelijke tangent. Maar ondertussen zijn de meningen gekeerd, en is het nu zo goed als zeker dat er ofwel een brug, ofwel een tunnel komt voor fietsers en voetgangers. Dat blijkt althans uit dit nieuwsbericht op TVOost en uit dit artikel op de website van Het Laatste Nieuws:
Citaat:
SINT-NIKLAAS 10/12/2016 - 03u40

Damstraat krijgt tunnel of brug bij oostelijke ringweg


De Vlaamse regering heeft vrijdag opnieuw een belangrijke stap gezet in de realisatie van de oostelijke ringweg, die een nieuwe verbinding zal vormen tussen de E17 en de N70 in Sint-Niklaas.

Ze gaf gisteren groen licht voor het gewestelijk ruimtelijk uitvoeringsplan voor de oostelijke ringweg. Het plan wordt nu nog 30 dagen voorgelegd voor advies aan de raad van state, daarna is het definitief. Tijdens het openbaar onderzoek werden 63 bezwaarschriften ingediend. Op basis daarvan zijn er nog aanpassingen gebeurd. De meest opvallende is dat er nu wél een zachte verbinding komt aan de Damstraat, die door de oostelijke ringweg wordt doorgeknipt. In het plan wordt nu een verbinding vastgelegd voor voetgangers en fietsers, ofwel via een tunnel onder ofwel via een brug over de ringweg.

"Op die manier blijft een belangrijke oost-westverbinding in stand", stelt Vlaams parlementslid Jos De Meyer (CD&V). "Dit is opnieuw een belangrijke stap in de uitvoering van de gewenste verkeersstructuur in Sint-Niklaas."

Ook schepen voor Mobiliteit Carl Hanssens (N-VA) denkt er zo over. "Als binnen 30 dagen dit GRUP definitief is, kunnen de nodige onteigeningen van start gaan. In het slechtste scenario duurt dat drie jaar, maar dat moet sneller kunnen. Daarvoor zijn immers al middelen voorzien in de begroting. We zijn ook heel blij dat bij de behandeling van de bezwaren duidelijk werd dat er een oplossing voor de Damstraat nodig is. Dat de burgers hierin gehoord worden én dat het planologisch is ingetekend, is een grote opsteker."

(JVS)

Dat is goed nieuws voor de omwonenden, maar biedt ook perspectieven voor een doorlopend fietspad langs deze oostelijke tangent naar Temse, zoals hierboven al uitgelegd is, door via de tunnel (als het een tunnel wordt) naar de andere kant van de oostelijke tangent te gaan.



Zo hebben wij het ook ingediend als voorstel bij het ontwerp van deze oostelijke tangent. Je kunt dat voorstel nog altijd hier downloaden.

We vinden nog altijd dat men deze gelegenheid niet mag laten voorbijgaan om het fietspad langs de oostelijke tangent door te trekken voorbij Eigenlo naar Temse.

(Aanpassing op 22-04-2017: Artikel HLN toegevoegd.)
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.


Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 22-04-2017 12:50:44; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 14-12-2016 15:22:08    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Dit artikel over de fietstunnel (of brug) in de Damstraat stond in de Gazet van Antwerpen van maandag 12 december 2016:



Er zijn, buiten dat, dus nog andere verbeteringen doorgevoerd. Hopelijk stopt het fietspad niet op Eigenlo, maar gaat het verder richting Temse zoals we voorgesteld hebben ...
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 19-01-2017 13:59:11    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Ons voorstel zou niet te verwezenlijken zijn, omdat het fietspad dat wij voorstellen de nodige waterbufferbekkens te veel zou verkleinen... Dat is toch een beetje onbegrijpelijk als je hun eigen getallen bekijkt. De totale inhoud van hun bufferbekkens is immers ongeveer 16 keer groter dan nodig! Wat zou daar weer achter zitten?

Het dossier is nu in handen van de provincie Oost-Vlaanderen. Het fietspad vanaf Sint-Niklaas zou nu verder doorgetrokken worden naast de spoorlijn in de Laarstraat - Laagstraat, om ter hoogte van de E17, of even daarna, met een fietstunnel onder het spoor aansluiting te zoeken met de Schoenstraat. Hoe dat juist moet gebeuren, daar is men nog niet uit. Misschien zullen er zelfs bijkomende onteigeningen moeten gebeuren.

Het zal wel weer iets voor op de lange baan zijn Triest...
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 28-01-2017 10:55:35    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Jozef Van Breuseghem schreef:
...
Het zal wel weer iets voor op de lange baan zijn Triest...
(Zie hierboven.)
In de omliggende gemeenten wordt het anders aangepakt. Overal vorderen de fietssnelwegen zienderogen, behalve in Temse. Uit de Gazet van Antwerpen van het weekend 28-29 januari 2017 (klik om te vergroten).



Ondertussen is het fietspad langs de N16 al ongeveer 10 jaar geleden verdwenen, en wachten we in Temse al zo lang op een stukje vervangfietspad langs spoorlijn 54. We spreken dan nog niet over een doorlopende verbinding naar Sint-Niklaas langs deze spoorlijn!
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 15-02-2017 18:32:49    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Dit algemeen artikel over "mobiliteit" geeft ook een overzicht van de "recordinvestering in fietspaden", zoals men dat noemt. Het stond in de Gazet van Antwerpen van woensdag 15 februari 2017 (klik om te vergroten):



Hoeveel van die 1,2 miljard euro er juist naar fietspaden gaat, kun je nergens uit opmaken. Als het echt het grootste deel moest zijn, dan zou dat wel triomfantelijk vermeld worden. Daarom vermoed ik dat het leeuwendeel wel in andere vervoermiddelen zal geïnvesteerd worden.

In alle geval blijkt uit het lijstje met fietsinvesteringen, dat de fietssnelweg tussen Sint-Niklaas en Temse langs spoorlijn 54 niet voor de nabije toekomst is Triest ...

Het krantenartikel spreekt verder nog over "rechtsaf door rood voor fietsers" en over de diefstal van de fiets van onze minister van mobiliteit Ben Weyts, juist als hij er een statement van wou maken dat hij per fiets gekomen was naar de persconferentie over de "forse investeringen". Je moet maar tegenslag hebben.

Deze artikels staan ook op de website te lezen van de Gazet van Antwerpen: de 1,2 miljard investeringen, het rechtsaf door rood en de diefstal van de fiets van Ben Weyts, dit laatste met een filmpje.
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 30-09-2017 09:53:06    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Om nog maar eens terug te komen op onze belabberde fietspaden en fietsverbindingen, ziet het er eigenlijk niet zo goed uit voor fietsers. Er wordt wel veel beloofd. Er komen verwarmde fietspaden, lichtgevende fietspaden en nog meer van dat leuks. Maar wij zouden al blij zijn als er gewoon goede fietspaden en degelijke fietsverbindingen komen.

Zo zouden de fameuze fietssnelwegen, waaronder ook "ons" fietspad langs de spoorlijn naar Sint-Niklaas, klaar geweest zijn in 2012. Dat is 5 jaar geleden ... Hoe lang het nu nog zou kunnen duren lees je in dit artikel uit de Gazet van Antwerpen van donderdag 28 september 2017 (klik om te vergroten).


_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 10-10-2017 18:58:47    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Een wijziging aan de fameuse "module 12", waardoor de onteigeningskosten voor het fietspad langs de spoorlijn niet meer door de gemeente Temse zouden moeten betaald worden, en waardoor dat fietspad versneld zou kunnen verwezenlijkt worden, kwam voor het eerst ter sprake op een vergadering op AC De Zaat op 18 juni 2012. Deze wijziging aan die "module 12" zou na deze vergadering snel in het Belgisch Staatsblad verschijnen.

Op de commissie verkeer van 23 april 2013 is gezegd dat de beloofde wijziging aan de "module 12" in het Staatsblad is verschenen.

Daarna hebben wij lang in optimisme geleefd, omdat het fietspad nu wel snel in orde zou komen. Maar wat vind ik zeer onlangs op een website van Mobiel Vlaanderen?
Citaat:
MODULE 12 - AANLEG OF VERBETERING VAN FIETSPADEN VAN HET BOVENLOKAAL, FUNCTIONEEL FIETSROUTENETWERK BUITEN HET GEWESTDOMEIN ALS ALTERNATIEF VOOR FIETSPADEN LANGS GEWESTWEGEN.

De werking met de modules van het mobiliteitsconvenant werd op 1 maart 2013 afgeschaft. Sindsdien worden voor de opmaak en herziening van het gemeentelijk mobiliteitsplan en voor projecten in het kader van duurzaam lokaal mobiliteitsbeleid nieuwe vormen van financiering en samenwerking voorzien.


Op 1 maart 2013 afgeschaft en op 23 april in het Staatsblad verschenen? Heeft men ons al die tijd wat voorgelogen en aan het lijntje gehouden?
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 15-11-2017 18:19:45    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Gelezen in de wekelijkse gratis krant "De Week", versie Waasland, W46 - 15/11/17 t.e.m. 21/11/17:



Vooral de uitspraak over de fietsverbinding van het station van Temse naar Sint-Niklaas trekt uiteraard mijn aandacht.

Wij dromen daar ook al heel lang van, maar zijn dromen geen bedrog? Ik word onwillekeurig herinnerd aan de N-VA folder van 2011, van voor de vorige verkiezingen. Volgend jaar zijn er weer verkiezingen ...
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken


Berichten van afgelopen:   

    -> ANDERE

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
 


 
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Pagina 5 van 8 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur

Ga naar:  


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum

This contents of this page are in no way endorsed by the Mozilla Foundation
Mozilla_Firefox theme created by Plastikaa © 2005