Het is nu 28-03-2024 18:18:55
Onbeantwoorde berichten bekijken

Gebruikersnaam:     Wachtwoord:

Nieuwe ontsluitingsweg Havenbedrijf

    -> Schelde en Durme Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 11, 12, 13  Volgende
 
 Auteur   Bericht 

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 28-04-2011 16:28:33    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Zelfs onze burgemeester heeft al gereageerd op dit krantenartikel ... Jammer genoeg veel te laat!
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Hilde Habraken





Geregistreerd op: 08 Jan 2009
Berichten: 373

     
Bericht Geplaatst: 28-04-2011 18:50:38    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Langs welke weg heeft de burgemeester gereageerd misschien?
Proficiat trouwens voor het vakkundig afbreken van de reactie van W&Z Goed zo!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 28-04-2011 19:44:20    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Hilde Habraken schreef:
Langs welke weg heeft de burgemeester gereageerd misschien?

Ik heb per mail de vraag gekregen wie aanwezig was op die vergadering op het kabinet van minister Crevits, of het klopt dat daar de belofte gedaan is van de scheiding van het fietspad en wie dat beloofd heeft.
Ik heb naar waarheid geantwoord en verwezen naar het verslag van die vergadering op dit forum (hier).
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Hilde Habraken





Geregistreerd op: 08 Jan 2009
Berichten: 373

     
Bericht Geplaatst: 29-04-2011 07:49:32    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Zo wordt weer eens bewezen van welke onschatbare waarde dit forum is. Ze kunnen bij al die instanties niet alleer veel leren van de Fietsersbond Temse op het vlak van de wegcode en hoe je fietspaden moet aanleggen, maar ook het belang van een goede administratie Knipoog
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 29-04-2011 09:20:49    Onderwerp: Schilderen maar!
 Reageren met citaat  

Vandaag was men bezig met de lijntjes te schilderen. Er komt dus toch geen slijtlaag meer op de ontsluitingsweg. Zoals blijkt, zal de route van onder de brug naar/van de ontsluitingsweg de voorrangsweg worden:





Ik vraag mij eigenlijk wel af, of Belgomine zeer gelukkig is met deze aanleg van de ontsluitingsweg. Hun vrachtwagens zullen altijd een zeer korte bocht naar of van hun bedrijf moeten nemen, terwijl er toch plaats genoeg was om een ruime bocht naar de firma aan te leggen. Ook de korte bocht van 180° in het fietspad zou er dan niet geweest zijn. Klik hier voor de schets van ons voorstel. Maar Belgomine heeft natuurlijk al zoveel voordelen gekregen, dat het nogal ongepast zou zijn om nu ook nog kritiek te hebben of eisen te stellen!

Ook langs de kant van het station zullen de vrachtwagens kort moeten afdraaien:



Verder vraag ik mij af, welke verkeersborden en andere aanwijzingen er allemaal verborgen zitten achter deze vodden (klik hier):



Ook naar de fietstunnel zijn de lijnen en de pijltjes al geschilderd:



Het "dijkpad" lijkt daardoor plots heel wat smaller te worden! Daarbij is er geen enkele regel in de wegcode, die het gebruik van pijltjes of lijnen voor fietsers bepaalt. Juridisch staat men dus nergens! Daar komt nog bij, dat het dijkpad geen fietspad is.

Langs de andere kant van de fietstunnel is de lijn al geschilderd, maar aan de pijltjes is men nog bezig:



Merk je die auto, die er voor zorgt dat de tegels op het fietspad er nog wat meer oneffen bij zullen liggen?

(Aanpassing op 19-11-2015: Nieuwe host voor afbeeldingen.)
(Aanpassing op 16-12-2017: Foto-vergrotingsfout verbeterd.)
(Aanpassing op 29-12-2017: Foto-vergrotingsfout verbeterd.)

_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.


Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 29-12-2017 15:27:50; in totaal 3 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Hilde Habraken





Geregistreerd op: 08 Jan 2009
Berichten: 373

     
Bericht Geplaatst: 29-04-2011 09:32:13    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Hoe is dat nu in godsnaam mogelijk ?! Er is daar plaats bij hopen om op de weg zelf te parkeren, want er komt toch nog geen verkeer. En toch gaan die idioten op het fietspad staan, waarmee ze er meteen al schade aan toebrengen. Dit is dus de perfecte illustratie van wat de fietsers staat te wachten, en dat allemaal omdat W&Z vertikt heeft om het fietspad gescheiden van de rijbaan aan te leggen. Schande!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 29-04-2011 19:34:12    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Alle pijltjes en lijntjes zijn nu geschilderd. Ook aan deze kant van de ontsluitingsweg staat een reeks afgedekte borden, blijkbaar enkel voor fietsers, want ze zijn links van de ontsluitingsweg geplaatst.
Als die pijltjes een soort van verplichte rijrichting zouden aanduiden, welke richting ben je dan verplicht te rijden bij die gesplitste pijl?



En nu nog wat voorbeelden van "wat beter kan bij het aanleggen van fietsvoorzieningen".

De afsluiting langs de ontsluitingsweg langs de kant van het autoverkeer staat ruim ver van de rijbaan. De rijbaan kan dus volledig gebruikt worden.



Langs de kant van het fietspad daarentegen staat de afsluiting vlak tegen de rand van het fietspad, waardoor een gedeelte van de breedte van het fietspad niet kan gebruikt worden. Zelf als men met het stuur tot tegen de afsluiting zou fietsen, dan nog blijft een 40-tal cm van het fietspad onbruikbaar.



Ook ter hoogte van de fietstunnel is er voor het autoverkeer ruimte om de afsluiting wat van de rijbaan weg te plaatsen.



Aan het fietspad daarentegen ...



Zelfs op de viaduct boven de Kasteelstraat is er een ruime afstand tussen de afsluiting en de biljartvlakke asfalten rijbaan.



De afsluiting op de viaduct staat daarentegen vlak tegen het hobbelig aangelegde betonnen fietspad.



... Weten ze echt niet, dat fietsers ook wat plaats nodig hebben om te kunnen rijden?

Nu zijn ze zand aan het verspreiden op het fietspad.



Hopen ze daarmee de tegels vlak te krijgen Hihi of is het enkel maar om de voegen op te vullen? Ik hoop dat dit zand opgeruimd is bij de openstelling om uitschuivers en valpartijen te voorkomen!

(Aanpassing op 15/04/2013: verdwenen foto hersteld.)
(Aanpassing op 12-12-2015: Afbeeldingen op nieuwe host en vergrootbaar gemaakt.)
(Aanpassing op 16-12-2017: Foto-vergrotingsfout verbeterd.)
(Aanpassing op 29-12-2017: Foto-vergrotingsfout verbeterd.)

_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.


Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 29-12-2017 15:31:10; in totaal 6 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 06-05-2011 20:48:12    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

In de fietstunnel zijn nu ook de spiegels (spiegeltjes?) opgehangen:





In beide richtingen geven ze een zicht op fietsers of wandelaars achter de bochten. De spiegels zijn licht gebogen. Door het spiegelbeeld kan het de indruk geven dat tegenliggers u tegemoetkomen op uw 'rijvak'! Hopelijk zullen daardoor sommige fietsers niet van rijvak veranderen en zodoende recht naar de tegenliggers toe rijden!
Met een veel bredere fietstunnel waren al deze lapmiddelen met lijnen, pijlen en spiegels niet nodig geweest!

(Aanpassing 24-06-2013: Verdwenen foto hersteld.)
(Aanpassing op 12-12-2015: Afbeeldingen op nieuwe host en vergrootbaar gemaakt.)
(Aanpassing op 28-05-2017: Betere vergroting van een afbeelding.)
(Aanpassing op 16-12-2017: Foto-vergrotingsfout verbeterd.)

_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.


Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 16-12-2017 09:28:40; in totaal 4 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 24-05-2011 10:01:59    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Op 4 mei 2011 heb ik volgende mail ontvangen van W&Z, als reactie op mijn mail van 27 april 2011:

Citaat:
Geachte Heer Van Breuseghem,
Geachte vertegenwoordiger(s) van de Fietsersbond afdeling Temse,

Waterwegen en Zeekanaal NV betreurt ten stelligste uw negatieve reactie aangaande het nieuwe fietspad langs de aangelegde ontsluitingsweg te Temse en de aanteigeningen aan het adres van de direct betrokkenen. De projectleiders en projectmedewerkers zetten zich dagdagelijks in om een dergelijk grootschalig investeringsproject van conceptfase tot uitvoeringsfase tot een goed einde te brengen.

Ook uw verwijzing naar het overleg van 16 februari 2011 op het kabinet van de Minister is niet correct. Op dit overleg zijn namelijk de volgende elementen aan bod gekomen :
1) de veiligheid in de fietstunnel en in de bochten van de toegangswegen en de vraag om hierbij spiegels in de bochten te voorzien ;
2) de verlichting in de fietstunnel en de vraag om bijkomend ook verlichting te plaatsen in de toegangsbochten ;
3) de verharding in de fietstunnel en op de toegangswegen naar de fietstunnel en de vraag om deze verharding in asfalt te voorzien ; en
4) de al dan niet beschikbaarheid van de terreinen van Belgomine voor het fietsverkeer 's avonds en 's nachts.

Aan deze elementen werd inmiddels ook gevolg gegeven.
Om de veiligheid in de fietstunnel en de bochten van de toegangswegen te verhogen werden afspraken met de gemeente Temse gemaakt en worden bijkomend spiegels en verlichting in de fietstunnel en verlichting in de toegangsbochten geplaatst.
De oorspronkelijk voorziene verharding in betonstraatstenen in de fietstunnel werd vervangen door asfalt.
De terreinen van Belgomine kunnen - mede om veiligheidsredenen - echter niet ter beschikking gesteld worden voor het fietsverkeer.

Wat het fietspad langs de ontsluitingsweg tenslotte betreft, dit fietspad is uitgevoerd conform het ontwerp, zoals opgenomen in de stedenbouwkundige vergunning en in het projectbestek voor de bouw van de Tweede Scheldebrug te Temse, waar de ontsluitingsweg deel van uitmaakt.
Het betreft een dubbelrichtingsfietspad, dat afgescheiden wordt van de rijbaan d.m.v. een greppel en een naastliggende ca. 10cm hoge boordsteen.
Dit verhoogde fietspad is voldoende breed (breedte > 2,5 m) om vlot en veilig tweerichtingsfietsverkeer op toe te laten.
Het fietspad werd aangelegd in rode betonstraatstenen, wat, naast een fysieke afscheiding, ook voor een visuele afscheiding van de rijbaan zorgt.
De vlakheid van de aangelegde verharding in betonstraatstenen voldoet aan de besteksvereisten. De uitvoering van dit nieuwe fietspad in betonstraatstenen is minstens gelijkwaardig aan vergelijkbare, elders aangelegde fietspaden, zowel in asfaltverharding als in betonstraatstenen.

De keuze van dit concept voor het fietspad en de uitvoering met betegeling lag reeds vast bij de opmaak van het bestek in 2006.
Benadrukt dient te worden dat het hierbij om een fietspad langs een lokale ontsluitingsweg gaat, en niet om een fietspad langs een doorgaande verbindingsweg (zoals bvb. een drukke gewestweg).
Gezien het evenwel de lokale ontsluiting van een bedrijventerrein betreft, is bij het ontwerp (toch) geopteerd voor de aanleg van een afzonderlijk fietspad langs deze ontsluitingsweg i.p.v. uit te gaan van het principe van gemengd verkeer op deze lokale ontsluitingsweg.
In het kader van het zuinig ruimtegebruik is er echter naar gestreefd de totale rijbaanbreedte (rijbaan inclusief fietspad) zo beperkt mogelijk te houden.
Dit alles heeft zich vertaald in het hierboven beschreven ontwerp, waarmee op een evenwichtige wijze tegemoet gekomen wordt aan de verschillende behoeften.

Niettegenstaande uw opmerkingen, blijven wij dan ook de mening toegedaan dat met dit nieuwe fietspad hoedanook een enorme verbetering is gerealiseerd voor het lokaal fietsverkeer te Temse, waarbij bovendien een rechtstreekse, vlotte en veilige fietsverbinding tussen het station van Temse en de Wilfordkaai is tot stand gebracht.

Wij hopen u hiermee alleszins één en ander nader verduidelijkt te hebben.

Met vriendelijke groeten,

ir. Leo Clinckers
gedelegeerd bestuurder
Waterwegen en Zeekanaal NV
Oostdijk 110 - 2830 Willebroek
Tel. 03/860.62.74 - Fax 03/860.62.78
e-mail: leo.clinckers-apenstaartje-WenZ.be
www.wenz.be



Ik wens zelf niet meer te reageren op deze mail, ook al heb ik enkele opmerkingen:

"aanteigeningen" moet aantijgeningen zijn Lach . De toon van deze zin doet mij denken aan hun "verdediging" tijdens het overleg van 16 februari 2011 op het kabinet van de Minister.

Citaat:
Ook uw verwijzing naar het overleg van 16 februari 2011 op het kabinet van de Minister is niet correct

De enige verwijzing in mijn mail naar dit overleg gaat over de belofte van W&Z om een fietspad aan te leggen dat 30 cm zou gescheiden liggen van de rijbaan (zie het verslag van dit overleg). W&Z beschouwt een greppel en een boordsteen als een "fysieke afscheiding", en bovendien de kleur en de betonstenen van het fietspad als een "visuele afscheiding". Met dergelijke belachelijke argumenten heb je natuurlijk altijd gelijk!

Zoals we het van W&Z al eerder ondervonden hebben, bezondigen ze zich daarentegen zelf aan onwaarheden (zie hier en het antwoord daarop hier):

Citaat:
1) de veiligheid in de fietstunnel en in de bochten van de toegangswegen en de vraag om hierbij spiegels in de bochten te voorzien

Dit was geen vraag van ons, maar een voorstel van W&Z, nadat Patrick D'Haese gevraagd had wat nu nog kon gebeuren (zie weer het verslag van dit overleg).

Citaat:
2) de verlichting in de fietstunnel en de vraag om bijkomend ook verlichting te plaatsen in de toegangsbochten

De verlichting in de tunnel was reeds voorzien, en wat bijkomende verlichting betreft, zie weer het verslag van dit overleg.

Citaat:
3) de verharding in de fietstunnel en op de toegangswegen naar de fietstunnel en de vraag om deze verharding in asfalt te voorzien

Weer geen vraag van ons, maar gewoon medegedeeld door W&z dat dit gewijzigd was op de nieuwe plans (zie weer het verslag van dit overleg).

Citaat:
4) de al dan niet beschikbaarheid van de terreinen van Belgomine voor het fietsverkeer 's avonds en 's nachts.

Dit was een zeer terloops vraagje van Patrick D'Haese, waarvan hijzelf wel dacht dat niet realistisch zou zijn.

Citaat:
Aan deze elementen werd inmiddels ook gevolg gegeven.

Het zou er nog moeten aan mankeren dat ze hun eigen voorstellen niet uitvoeren. Alleen zou ik niet spreken van:
Citaat:
de veiligheid in de fietstunnel en de bochten van de toegangswegen te verhogen

Ik zou eerder spreken van "de onveiligheid wat te verminderen"!

Dan de uitleg van W&Z over de uitvoering en de kwaliteit van het fietspad:
Citaat:
Wat het fietspad langs de ontsluitingsweg tenslotte betreft, dit fietspad is uitgevoerd conform het ontwerp, zoals opgenomen in de stedenbouwkundige vergunning en in het projectbestek voor de bouw van de Tweede Scheldebrug te Temse, waar de ontsluitingsweg deel van uitmaakt.
Het betreft een dubbelrichtingsfietspad, dat afgescheiden wordt van de rijbaan d.m.v. een greppel en een naastliggende ca. 10cm hoge boordsteen.
Dit verhoogde fietspad is voldoende breed (breedte > 2,5 m) om vlot en veilig tweerichtingsfietsverkeer op toe te laten.
Het fietspad werd aangelegd in rode betonstraatstenen, wat, naast een fysieke afscheiding, ook voor een visuele afscheiding van de rijbaan zorgt.
De vlakheid van de aangelegde verharding in betonstraatstenen voldoet aan de besteksvereisten. De uitvoering van dit nieuwe fietspad in betonstraatstenen is minstens gelijkwaardig aan vergelijkbare, elders aangelegde fietspaden, zowel in asfaltverharding als in betonstraatstenen.[

Dat bewijst alleen dat de ontwerpen en de bestekvereisten niet voldoen. Dat dit nieuw fietspad minstens gelijkwaardig is aan vergelijkbare, elders aangelegde fietspaden, wil ik best geloven. De meeste fietspaden zijn immers zeer slecht aangelegd. Het woord "vlakheid" zou beter niet gebruikt worden, vooral niet voor de betonverharding (niet de asfaltverharding) op de viaduct over de Kasteelstraat!

Citaat:
Niettegenstaande uw opmerkingen, blijven wij dan ook de mening toegedaan dat met dit nieuwe fietspad hoedanook een enorme verbetering is gerealiseerd voor het lokaal fietsverkeer te Temse, waarbij bovendien een rechtstreekse, vlotte en veilige fietsverbinding tussen het station van Temse en de Wilfordkaai is tot stand gebracht.

Of het een vlotte en vooral veilige fietsverbinding is, dat zal de toekomst wel uitwijzen.
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 24-05-2011 20:17:32    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Ondertussen lijkt de fietstunnel in alle stilte te zijn opengesteld. De vroegere helling is met een groot hek afgesloten. De beloofde verlichting is nog niet aangebracht (ik heb ze toch niet opgemerkt, en verlichting "om de veiligheid te verhogen" zou toch moeten opvallen).



Sommige verborgen verkeersborden zijn al onthuld, en het blijken vooral fietswegwijzers te zijn (bij sommige borden kan men het verborgene door de omhulling heen zien Lach ).





De eigenaardige "gespleten pijl" (zie de eerste foto hier) die op de grond geschilderd was is uitgeveegd (wie zou dat hier toch allemaal lezen Vraag). Maar nu is er een serie haaientanden geschilderd, waardoor iedereen aan iedereen voorrang zou moeten verlenen, ...



... maar enkel aan het fietspad van de ontsluitingsweg staat ook een verkeersbord B1 (omgekeerde driehoek), waardoor de haaientanden alleen daar geldig zijn. Op de andere plaatsen dus niet, wegens het ontbreken van een verkeersbord B1.



Het zou ook maar verwarrend zijn, wanneer overal een verkeersbord B1 zou staan, waardoor al deze haaientanden geldig zouden zijn. Vermits dan een kruispunt zou geschapen worden waar iedereen aan iedereen voorrang moet verlenen, zouden we terugvallen op de algemene regel van voorrang aan rechts.
Het neemt niet weg, dat het verwarring schept door overal haaientanden te schilderen. Daar komen ongetwijfeld discussies van als fietsers tegen elkaar knotsen!

Hallo! Heb je het gelezen?
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.


Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 29-12-2017 15:34:04; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Trobken


Site Admin


Geregistreerd op: 08 Jan 2009
Berichten: 712
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 25-05-2011 09:19:24    Onderwerp: Schitterende reportage
 Reageren met citaat  

Wederom een schitterende "fotoreportage" Jozef, bedankt om deze waardevolle gedocumenteerde informatie met ons allen te delen.

Zoals je zelf merkt, er wordt "iets" mee gedaan.

't Zou inderdaad wel netjes zijn, als de verantwoordelijken -die overduidelijk info gebruiken van dit forum- ook eens een berichtje (al dan niet privé naar jou toe) zouden plaatsen.
Maar dat houdt dan ook een "erkenning" van hun fouten in en dat ligt natuurlijk al gevoeliger.

We maken allen fouten, als ze (probleemloos) recht gezet (kunnen) worden is dat daarom niet zo'n drama.

Deze pijlen waren blijkbaar fout, want zoals je zei, ze zijn inmiddels verwijderd:



Waarom er 'n pijl stond om naar links te gaan, komende UIT de tunnel?
Ik dacht voor fietsers die 'n 180° bocht zouden willen maken om OP de ontsluitingsweg (het fietspad) te rijden of -beeldt je in!- voor 'n persoon die per fiets naar het Havenbedrijf wil!

(Aanpassing op 12-12-2015: Afbeeldingen op nieuwe host en vergrootbaar gemaakt.)
_________________
Forumbeheerder
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Hilde Habraken





Geregistreerd op: 08 Jan 2009
Berichten: 373

     
Bericht Geplaatst: 25-05-2011 09:25:37    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Citaat:
Maar nu is er een serie haaientanden geschilderd, waardoor iedereen aan iedereen voorrang zou moeten verlenen, ...


Dat moet een Belgische primeur zijn, afgekeken van de zogenaamde "four way stop" in de VS, een "three way priority" of zoiets Hihi
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 25-05-2011 16:37:42    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Nog een bedenking bij deze foto:



In de Kasteelstraat wordt een rotonde aangelegd, speciaal voor de bussen van De Lijn. Die kunnen immers de bocht van 180° niet nemen van de Kasteelstraat (richting zwembad) naar de Stationsstraat. Ook hier kunnen fietsers de bocht van 180° onmogelijk nemen vanaf de ontsluitingsweg naar de fietstunnel, richting Steendorp, zonder daarbij tegenliggers te hinderen! Misschien staat daarvoor hier een verkeersbord B1? Stel je voor dat ook hier een rotonde voor fietsers zou aangelegd worden Hihi . De aanzet is al gegeven: de ronde betonnen afsluiting hoeft enkel wat meer opgeschoven te worden.

Dit had men natuurlijk ook beter kunnen maken, bijvoorbeeld:



... maar ja ...

(Aanpassing op 12-12-2015: Afbeeldingen op nieuwe host en vergrootbaar gemaakt.)
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.


Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 12-12-2015 16:24:13; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 27-05-2011 07:50:33    Onderwerp: Re: Schilderen maar!
 Reageren met citaat  

De opening van de fietstunnel staat nu ook op editietemse: "Fietstunnel open, ontsluitingsweg voorlopig nog niet." Ook editietemse spreekt van "in alle stilte open gesteld". Er valt mij iets op in dat artikel:
editietemse schreef:
'Er is aan het stationsplein nog een probleem dat we moeten oplossen', aldus Freddy Verbeke, schepen van Openbare Werken. 'De vrachtwagens die van de nieuwe weg komen en rechts richting Parklaan moeten afslaan hebben te weinig plaats om te draaien.'

Wat had ik op dit forum hierboven ook weer geschreven op 29-04-2011?
Jozef Van Breuseghem schreef:
...
Ik vraag mij eigenlijk wel af, of Belgomine zeer gelukkig is met deze aanleg van de ontsluitingsweg. Hun vrachtwagens zullen altijd een zeer korte bocht naar of van hun bedrijf moeten nemen, terwijl er toch plaats genoeg was om een ruime bocht naar de firma aan te leggen. Ook de korte bocht van 180° in het fietspad zou er dan niet geweest zijn. Klik hier voor de schets van ons voorstel. Maar Belgomine heeft natuurlijk al zoveel voordelen gekregen, dat het nogal ongepast zou zijn om nu ook nog kritiek te hebben of eisen te stellen!

Ook langs de kant van het station zullen de vrachtwagens kort moeten afdraaien:


Maar toch zal ook hier weer alles volgens plan en bestek naar best vermogen aangelegd zijn door W&Z ... Blijkbaar zou men de Fietsersbond ook al vooraf mogen raad vragen als men wegen aanlegt voor het autoverkeer Lach Vraag

En er valt mij nog iets op in dat artikel:
editietemse schreef:
Recent besliste het gemeentebestuur ook om de Wilfordkaai niet af te sluiten voor het autoverkeer dat van de ontsluitingsweg komt.

Proefperiode van zes maand? Hihi

(Aanpassing op 19-11-2015: Nieuwe host voor afbeeldingen.)
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.


Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 19-11-2015 14:27:49; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Hilde Habraken





Geregistreerd op: 08 Jan 2009
Berichten: 373

     
Bericht Geplaatst: 27-05-2011 08:25:37    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Dat belooft voor de Wilfordkaai als ze de ontsluitingsweg gaan openlaten, zeker nu de rest van Temse helemaal open ligt...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht


Berichten van afgelopen:   

    -> Schelde en Durme

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 11, 12, 13  Volgende
 


 
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Pagina 8 van 13 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 11, 12, 13  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur

Ga naar:  


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum

This contents of this page are in no way endorsed by the Mozilla Foundation
Mozilla_Firefox theme created by Plastikaa © 2005