|
Nieuwe ontsluitingsweg Havenbedrijf |
|
Trobken
Site Admin
Geregistreerd op: 08 Jan 2009 Berichten: 701 Woonplaats: Temse
|
|
|
|
|
Geplaatst: 15-01-2011 14:29:31 Onderwerp: Aantal vrachtwagens op het onsluitingstraject Belgomine |
|
|
|
|
Aantal vrachtwagens op het onsluitingstraject Belgomine
"De verkeersintensiteit op de ontsluitingsweg (320 pae/dag vrachtwagens) is een fractie van de verkeersintensiteit van de N16 nl. > 1500 pae/uur per rijrichting. "
Even opgezocht wat ze juist met 'pae' bedoelen :
Personenauto-equivalent (pae, pe) is een getal dat aangeeft hoeveel ruimte een voertuig inneemt in vergelijking met een personenauto. Bij de constructie en planning van wegen wordt gebruikgemaakt van de personenauto-equivalent.
Algemeen is de waarde voor wagens 1, voor vrachtwagens 1,9 à 2 en voor fietsers 0,5.
Als ik het dus juist heb, zouden er zo'n 160 vrachtwagens/dag gebruik moeten maken van de nieuwe ontsluitingsweg. En dat klopt, want verder lezen we:
De verwachtte over te slagen hoeveelheid goederen van het schip wordt geraamd op maximum 400.000 ton/jaar. Dit is meer dan de overgeslagen hoeveelheid die in de raamovereenkomst voor de eerste 10 exploitatiejaren vanaf 2009 wordt aangenomen, zijnde 340.000 ton/jaar (raamovereenkomst blz. 15)
"Indien Belgomine gedurende de eerste 10 jaren de beoogde jaarlijke overslagwaarde niet bereikt, is zij aan de overheid een tegemoetkoming veschuldigd."
"Jaarvracht: 400.000 ton/jaar
Aantal dagen transport (niet op za en zo): 265 d/jaar
Tonnage per vrachtwagen: 30 ton/vrachtwagen
Aantal vrachtwagens per dag (gemiddeld): 50/dag
Aantal vrachtwagens per dag (maximum): 80/dag
Aantal bewegingen per dag (heen en terug - maximum): 160/dag
Aantal pae per dag (1 zwaar transport = 2 pae): 320 pae/dag"
Volgens de milieuvergunning van het bedrijf (Besluit van de Bestendige Deputatie van 15/03/2007 betreffende beroep i.v.m. milieuvergunningsaanvraag van Etn. Van Riet D. N.V klasse 2), mag het laden en het transport van producten en de vrachtwagentrafiek via de nieuwe weg, enkel gebeuren tussen 6u00 ’s ochtends en 20u00 ’s avonds. Het uitvoeren van hinderlijke bedrijfsactiviteiten op zon- en feestdagen is verboden.
bron:Gemeentelijk RUP "Stationsomgeving - Waterfront te Temse" Deelproject: "Ontsluitingsweg Wilfordkaai - Parklaan" Screening naar Plan-MER-Plicht.
Citaat: |
Hierover las je nog het volgende in het Nieuwsblad van woensdag 26 november 2008:
'Nieuwe weg moet te veel vrachtwagens slikken'
...
Ik heb even een rekensommetje gemaakt', opperde Bauwelinck. 'Met een lading van 400.000 ton per jaar doen per dag 85 vrachtwagens het bedrijf Belgomine aan. Elke tientonner komt toe en rijdt weg, dus moet men dat cijfer verdubbelen. Dit betekent dat om de twee en een halve minuut een vrachtwagen via de nieuwe ontsluitingsweg het stationsgebouw zal passeren.'
'Dat is flagrant onjuist', reageerde schepen van Ruimtelijke Ordening Freddy Verbeke (CD&V) 'Het aantal vrachtwagens dat van de weg gebruik zal maken is berekend, maar het is niet zoals mijnheer Bauwelinck beweerd dat er elke dag een karavaan van vrachtwagens zal passeren. Zoals we van hem gewoon zijn, blinkt hij weer uit in misleidende en foute uitspraken', aldus nog Verbeke. |
We maken dus een nieuw rekensommetje met de officiële cijfers van het gemeentelijk RUP.
-rijden van 6 tot 20u = 14u/dag
-max 80 vrachtwagens/dag
-dus max. 80 vrachtwagens op 14u
-dat is dus max. 5,7 vrachtwagens /uur
-ronden we dit dus af naar boven, dan zou dit betekenen dat er max. 1 vrachtwagen om de 10 minuten zou passeren... _________________ Forumbeheerder |
|
Terug naar boven |
|
Hilde Habraken
Geregistreerd op: 08 Jan 2009 Berichten: 372
|
|
|
|
|
Geplaatst: 17-01-2011 11:22:35 Onderwerp: |
|
|
|
|
Dat vond ik ook de meest onnozele opmerking, die over de fietsverlichting. Alsof het daar allemaal zal van afhangen! |
|
Terug naar boven |
|
Hilde Habraken
Geregistreerd op: 08 Jan 2009 Berichten: 372
|
|
|
|
|
Geplaatst: 18-01-2011 20:04:08 Onderwerp: |
|
|
|
|
Alweer heel knap, Hans! Het laatste deel gaat wel wat te snel om de tekst te kunnen lezen, kan je dat wat vertragen? |
|
Terug naar boven |
|
Hilde Habraken
Geregistreerd op: 08 Jan 2009 Berichten: 372
|
|
|
|
|
Geplaatst: 19-01-2011 08:18:08 Onderwerp: |
|
|
|
|
Het gaat inderdaad niet bij alle schermen te snel. De volgende zou ik aanpassen:
- Men WEET dus... : hier zou ik enkele seconden extra toevoegen
- en werd het ontwerp opgenomen...: idem
- Het tunnelelement zelf: deze gaat echt te snel en je hebt het bijkomend probleem dat de tekst met de reactie erbij plots veel kleiner wordt en verspringt, wat als storend bij het lezen ervaren wordt. Je kan dit evt, oplossen door het eerste stuk van de reactie weg te laten, die is toch vrij technisch. Je kan dan meteen beginnen met de zin "Deze tunnel..." |
|
Terug naar boven |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum
This contents of this page are in no way endorsed by the Mozilla Foundation
Mozilla_Firefox theme created by Plastikaa © 2005
|