Het is nu 18-04-2025 01:38:47
Onbeantwoorde berichten bekijken

Gebruikersnaam:     Wachtwoord:

Nieuwe ontsluitingsweg Havenbedrijf

    -> Schelde en Durme Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11, 12, 13  Volgende
 
 Auteur   Bericht 

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6309
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 17-12-2010 18:03:41    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Van Dhr. Leo Clinckers, gedelegeerd bestuurder van Waterwegen en Zeekanaal NV, heb ik vandaag volgend antwoord ontvangen:
Citaat:
Geachte,

Uw brief aangaande klachten in verband met de kwaliteit van de fietstunnel onder de ontsluitingsweg Wilfordkaai-Stationsplein te Temse werd goed ontvangen en genoot mijn volle aandacht.

Door de ontwerper van de ontsluitingsweg diende bij de uitvoeringsstudie en inplanting rekening gehouden met een aantal technische afwegingen en randvoorwaarden.
Zoals gekend heeft de ontsluitingsweg een lengte van 340 meter en wordt deze aangelegd met een profiel van 2X1 rijstroken met een fiets-voetpad in dubbele rijrichting. Deze weg verbindt de Wilfordkaai met het Stationsplein met een brug over de Kasteelstraat en een onderlangse fietstunnel onder de ontsluitingsweg.
De ontworpen fietstunnel heeft tot doel het fiets-en voetgangersverkeer conflictvrij van het verkeer op de ontsluitingsweg te laten verlopen. De tunnel ligt tevens in het tracé van het fietsroutenetwerk Vlaanderen en verzekert de fietsverbinding tussen de Wilfordkaai en het reeds aangelegde jaagpad aan de achterzijde van de nijverheidszone te Temse.

Bij het ontwerp en inplanting van de tunnel diende rekening gehouden met een aantal technische parameters en beperkingen:
- de aanloophelling in aansluiting aan het bestaande jaagpad mag 5% niet overschrijden
- de afwatering van de tunnel dient verzekerd (er dient rekening gehouden met een ondergrondse kruising van de leiding Aquafin)
- een maximaal behoud van de parkzone was absolute noodzaak
- inpassing in de omgeving met maximaal behoud van de resterende nijverheidszone langs de Wilfordkaai (inplanting zo dicht mogelijk tegen de spoorberm)
- maximaal respecteren van de vrije hoogte en breedte van de tunnel.

Rekening houdende met voorgaande afwegingen werd de tunnel zo dicht mogelijk bij de kaaizone ingeplant en werd het meest technisch en financieel haalbaar tunnelontwerp opgemaakt. Op maximale wijze houdt het weerhouden ontwerp rekening met de bestaande richtlijnen en voorschriften volgens het Vademecum Fietsvoorzieningen en werd het ontwerp opgenomen en goedgekeurd in het gemeentelijk RUP 'Stationsomgeving-Waterfront fase 1' te Temse en werd het eveneens aanvaard door de gemeentelijke commissie voor ruimtelijke ordening (GECORO).
Het tunnelelement zelf is 12 meter lang en om zoveel mogelijk 'doorkijk' te creëren werden de aansluitende keermuren niet overbouwd om maximale lichtinval in de tunnel te brengen. De aanloophelling naar het bestaande jaagpad kon eveneens gereduceerd worden tot minder dan 3% hetgeen een merkelijke verbetering is (zeker voor rolstoelgebruikers) ten opzichte van het oorspronkelijk ontwerp waar de aansluithelling opliep tot 4,5%. Langs de kant van de spoorberm is gezien de beperkte ruimte een bocht van 90 ° onvermijdelijk maar voor fietsers niet onoverkomelijk mits de nodige waarschuwingen worden voorzien.In het GECORO werd door de gemeente nog gesteld dat de gemeente Temse zal zorgen voor verlichting in de tunnel.
Volledigheidshalve meld ik nog dat de tunnel gebouwd werd conform de verkregen bouwvergunning en dat de werkelijke breedte 3,60 m bedraagt.

Ik zou willen besluiten dat, rekening houdend met de enigszins technische beperkingen, er maximaal rekening is gehouden met de aanbevelingen volgens het Vademecum Fietsvoorzieningen en dat alles in het werk wordt gesteld om de veiligheid van voetgangers en fietsers na te streven.

Met vriendelijke groeten,

ir. Leo Clinckers
gedelegeerd bestuurder
Waterwegen en Zeekanaal NV
Oostdijk 110 - 2830 Willebroek

Alles in orde, dus, voor W&Z! Een bredere tunnel was technisch niet mogelijk (?!) en we mogen al tevreden zijn dat ze ook de "aansluitende keermuren" niet overbouwd hebben (!). Blijkbaar weet men bij W&Z niet goed wat met het woord 'doorkijk' juist bedoeld wordt bij tunnels.

Ge moet het maar kunnen uitleggen, maar ik ben daar niet mee overtuigd!

Over de aansluithelling zullen we ook maar zeker de vraag niet stellen, waarom men van uit de tunnel "met een aanloophelling naar het bestaande jaagpad" van 3% omhoog zal moeten fietsen, om daarna ter hoogte van de bureelgebouwen van Belgomine weer omlaag te moeten fietsen? Een meer vlakke aansluiting voor fietsers zal waarschijnlijk niet "financieel haalbaar" geweest zijn ...

Welk soort "nodige waarschuwingen" zullen moeten aangebracht worden om de onoverzichtelijke bochten naar de tunnel minder gevaarlijk te maken?

In het besluit zou ik het woord "maximaal" eerder vervangen door "minimaal".

Wat mij betreft, geen antwoord dat mij kan overtuigen dat men zijn uiterste best heeft gedaan, en "alles in het werk heeft gesteld" om de veiligheid van voetgangers en fietsers na te streven.
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken  

Hilde Habraken





Geregistreerd op: 08 Jan 2009
Berichten: 370

     
Bericht Geplaatst: 17-12-2010 20:48:11    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Amai, dit is een knap staaltje van rond de pot draaien en nietszeggende antwoorden...

Citaat:
Op maximale wijze houdt het weerhouden ontwerp rekening met de bestaande richtlijnen en voorschriften volgens het Vademecum Fietsvoorzieningen en werd het ontwerp opgenomen en goedgekeurd in het gemeentelijk RUP 'Stationsomgeving-Waterfront fase 1' te Temse en werd het eveneens aanvaard door de gemeentelijke commissie voor ruimtelijke ordening (GECORO).


Dit zijn wel straffe uitspraken. Dat er geen rekening gehouden werd met het Vademecum kan iedereen zien aan de werkelijke afmetingen van de tunnel. Dat het ontwerp aanvaard werd door de Gecoro is ook niet correct, want in het advies stond "De voetganger- en fietstunnel onder de ontsluitingsweg dient minstens 5 m. breed te zijn om het bochtige tracé in alle veiligheid te kunnen afleggen." Ze kunnen dus niet zeggen dat ze niet gewaarschuwd waren.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht  

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6309
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 30-12-2010 14:37:23    Onderwerp: Antwoord van de gemeente
 Reageren met citaat  

Vandaag, donderdag 30 december 2010, heb ik per post ook antwoord van de gemeente gekregen (klik om te vergroten):



De gemeente verwijst naar het antwoord van de "bevoegde instantie" Waterwegen en Zeekanaal nv. De paraplu staat open. Ik ben benieuwd of en wat het Vlaams ministerie van Mobiliteit en Openbare Werken zal antwoorden.
Uit het antwoord van Waterwegen en Zeekanaal blijkt alle geval, dat ze zich proberen in te dekken door te schrijven dat:
Citaat:
er maximaal rekening is gehouden met de aanbevelingen volgens het Vademecum Fietsvoorzieningen en dat alles in het werk wordt gesteld om de veiligheid van voetgangers en fietsers na te streven.

Uit de werkelijke verwezenlijking blijkt overduidelijk dat dit niet het geval is! Als ze dat werkelijk hadden gewild, dan zouden ze met een veel bredere tunnel (minstens 5 meter zoals Hilde hiervoor stelt) de bochten van 90° veel overzichtelijker hebben kunnen maken, en veel veiliger voor fietsers en wandelaars.

(Aanpassing op 12-12-2015: Afbeeldingen op nieuwe host en vergrootbaar gemaakt.)
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.


Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 12-12-2015 15:08:59; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken  

Hilde Habraken





Geregistreerd op: 08 Jan 2009
Berichten: 370

     
Bericht Geplaatst: 30-12-2010 14:53:36    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Typisch antwoord van de gemeente. Ik ben erg benieuwd naar de reactie van minister Crevits!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht  

Trobken


Site Admin


Geregistreerd op: 08 Jan 2009
Berichten: 690
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 30-12-2010 18:02:22    Onderwerp: Antwoord van Crevits
 Reageren met citaat  

Ik ben ook wel benieuwd naar het antwoord van Crevits hierover.
Ik wacht van haar ook nog een antwoord op de aangekaarte wantoestanden bij de dienstregeling van de Lijn waarover ik haar vorige maand uitgebreid gebrieft heb.
_________________
Forumbeheerder
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken  

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6309
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 14-01-2011 17:37:50    Onderwerp: Tweede brief
 Reageren met citaat  

Vrijdag, 14 januari 2011. Het antwoord van Waterwegen & Zeekanaal staat hierboven, het antwoord van de gemeente Temse ook. Op het Vlaams ministerie van Mobiliteit en Openbare Werken kunnen we niet blijven wachten. In het antwoord van W&Z zitten een aantal open doelkansen die ik niet zo maar kon laten liggen. Daarom is deze brief (hier als pdf te downloaden) per mail verstuurd naar dezelfde drie instanties.

Daarna heb ik een persberichtje gemaakt, om ook die mensen op de hoogte te stellen van de toestand.
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.


Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 04-03-2012 14:37:27; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken  

Trobken


Site Admin


Geregistreerd op: 08 Jan 2009
Berichten: 690
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 15-01-2011 04:48:54    Onderwerp: Waarom is de Belgomine niet op de Zaat gelokaliseerd?
 Reageren met citaat  

Waarom kreeg Belgomine eigenlijk geen locatie op de Zaat?
(los van de discussie of dat een goede zaak zou geweest zijn)

Een nieuwe locatie in het industrieterrein De Zaat was immers niet meer mogelijk aangezien de firma Cordeel, die het gebied van De Zaat mee ontwikkeld heeft, reeds alle gronden die aan het dok en de Schelde liggen voor zichzelf had voorbehouden (schepen Verbeke, 2007).
...
Aangezien Belgomine een loskaai nodig had moest er een andere oplossing gezocht worden.

Uit: Bespreking project stadsontwikkeling, De Zaat - Temse door Bart De Smedt, Jochen Maes, Roel Gevaers

Hier heb je de Definitieve Paper Project Stadsontwikkeling De Zaat - Temse
_________________
Forumbeheerder
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken  

Trobken


Site Admin


Geregistreerd op: 08 Jan 2009
Berichten: 690
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 15-01-2011 06:33:17    Onderwerp: Cijfers Fietstunnel en Ontsluitingsweg Belgomine
 Reageren met citaat  

Ik ben 't nu even kwijt of 't al vermeld geweest was in voorgaande berichten, maar hier nog even wat officiële cijfers en bedragen betreffende de werken:


Het omleggen fietspad/voetpad en aanpassen van het jaagpad langs de Scheldeoever: 348.000€ (DC1-Deel 2).
De fietstunnel is gevat onder DC5-Deel 1 - Ontsluitingsweg Temse - Kunstwerken. Hierin zijn de kosten begroot van zowel de fietstunnel als de brug over de Kasteelstraat. Deze belopen in zijn totaal ca. € 847.000. De kosten van beide kunstwerken vallen ten laste van het agentschap Waterwegen en Zeekanaal NV.


bron: Antwoord van Kris Peeters (Vlaams minister van openbare werken, energie, leefmilieu en natuur) op vraag nr. 507 van 16 mei 2005 van Bart Martens in het Vlaams Parlement[/list]
_________________
Forumbeheerder
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken  

Trobken


Site Admin


Geregistreerd op: 08 Jan 2009
Berichten: 690
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 15-01-2011 14:24:00    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Onze plaatselijke overheid heeft trouwens nog wat voor ons in petto:

Figuur 9 Ontsluitingstracés voor vrachtverkeer Etn. Van Riet D. N.V.:



Let op die paarse pijl "Geplande ontsluitingstracé lange termijn".
Merkwaardig, die stopt tegen de helling van het viaduct van de Krijgsbaan. Trek je de pijl door, dan kom je ofwel halfweg op de heuvel van het viaduct uit (???) ofwel (gesteld met een half ingegraven tunnel) in de Spoorweglaan.

Verder in het Gemeentelijk "RUP" lezen we:
"Niettegenstaande opteert het gemeentebestuur ervoor om op termijn (na goedkeuring RUP Stationsplein-Wilfordkaai) in het verlengde van de ontsluitingsweg, een nieuwe verbindingsweg aan te leggen tussen het Stationsplein en de Krijgsbaan en de op- en afrit naar de N16.
Deze verbindingsweg zou aangelegd worden in strook tussen de bestaande spoorlijn / gewestweg N16 en het woongebied Hollebeek ten oosten van het centrum.
De strook is 100 m. breed en is grotendeels eigendom van NMBS-SNCB. Zoals kan opgemaakt worden uit de figuur 10 is deze zone grotendeels braakliggend met zeer beperkte struikopslag.
De gewestplanbestemming van deze zone is groengebied."


bron:Gemeentelijk RUP "Stationsomgeving - Waterfront te Temse" Deelproject: "Ontsluitingsweg Wilfordkaai - Parklaan" Screening naar Plan-MER-Plicht.

(Aanpassing op 18-12-2015: Afbeeldingen vergrootbaar gemaakt.)
_________________
Forumbeheerder


Laatst aangepast door Trobken op 15-01-2011 14:52:35; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken  

Trobken


Site Admin


Geregistreerd op: 08 Jan 2009
Berichten: 690
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 15-01-2011 14:29:31    Onderwerp: Aantal vrachtwagens op het onsluitingstraject Belgomine
 Reageren met citaat  

Aantal vrachtwagens op het onsluitingstraject Belgomine

"De verkeersintensiteit op de ontsluitingsweg (320 pae/dag vrachtwagens) is een fractie van de verkeersintensiteit van de N16 nl. > 1500 pae/uur per rijrichting. "

Even opgezocht wat ze juist met 'pae' bedoelen Lees :
Personenauto-equivalent (pae, pe) is een getal dat aangeeft hoeveel ruimte een voertuig inneemt in vergelijking met een personenauto. Bij de constructie en planning van wegen wordt gebruikgemaakt van de personenauto-equivalent.
Algemeen is de waarde voor wagens 1, voor vrachtwagens 1,9 à 2 en voor fietsers 0,5.


Als ik het dus juist heb, zouden er zo'n 160 vrachtwagens/dag gebruik moeten maken van de nieuwe ontsluitingsweg. En dat klopt, want verder lezen we:

De verwachtte over te slagen hoeveelheid goederen van het schip wordt geraamd op maximum 400.000 ton/jaar. Dit is meer dan de overgeslagen hoeveelheid die in de raamovereenkomst voor de eerste 10 exploitatiejaren vanaf 2009 wordt aangenomen, zijnde 340.000 ton/jaar (raamovereenkomst blz. 15)

"Indien Belgomine gedurende de eerste 10 jaren de beoogde jaarlijke overslagwaarde niet bereikt, is zij aan de overheid een tegemoetkoming veschuldigd."

"Jaarvracht: 400.000 ton/jaar
Aantal dagen transport (niet op za en zo): 265 d/jaar
Tonnage per vrachtwagen: 30 ton/vrachtwagen
Aantal vrachtwagens per dag (gemiddeld): 50/dag
Aantal vrachtwagens per dag (maximum): 80/dag
Aantal bewegingen per dag (heen en terug - maximum): 160/dag
Aantal pae per dag (1 zwaar transport = 2 pae): 320 pae/dag"


Volgens de milieuvergunning van het bedrijf (Besluit van de Bestendige Deputatie van 15/03/2007 betreffende beroep i.v.m. milieuvergunningsaanvraag van Etn. Van Riet D. N.V klasse 2), mag het laden en het transport van producten en de vrachtwagentrafiek via de nieuwe weg, enkel gebeuren tussen 6u00 ’s ochtends en 20u00 ’s avonds. Het uitvoeren van hinderlijke bedrijfsactiviteiten op zon- en feestdagen is verboden.

bron:Gemeentelijk RUP "Stationsomgeving - Waterfront te Temse" Deelproject: "Ontsluitingsweg Wilfordkaai - Parklaan" Screening naar Plan-MER-Plicht.

Citaat:
Hierover las je nog het volgende in het Nieuwsblad van woensdag 26 november 2008:

'Nieuwe weg moet te veel vrachtwagens slikken'

...
Ik heb even een rekensommetje gemaakt', opperde Bauwelinck. 'Met een lading van 400.000 ton per jaar doen per dag 85 vrachtwagens het bedrijf Belgomine aan. Elke tientonner komt toe en rijdt weg, dus moet men dat cijfer verdubbelen. Dit betekent dat om de twee en een halve minuut een vrachtwagen via de nieuwe ontsluitingsweg het stationsgebouw zal passeren.'

'Dat is flagrant onjuist', reageerde schepen van Ruimtelijke Ordening Freddy Verbeke (CD&V) 'Het aantal vrachtwagens dat van de weg gebruik zal maken is berekend, maar het is niet zoals mijnheer Bauwelinck beweerd dat er elke dag een karavaan van vrachtwagens zal passeren. Zoals we van hem gewoon zijn, blinkt hij weer uit in misleidende en foute uitspraken', aldus nog Verbeke.


We maken dus een nieuw rekensommetje met de officiële cijfers van het gemeentelijk RUP.

-rijden van 6 tot 20u = 14u/dag
-max 80 vrachtwagens/dag
-dus max. 80 vrachtwagens op 14u
-dat is dus max. 5,7 vrachtwagens /uur
-ronden we dit dus af naar boven, dan zou dit betekenen dat er max. 1 vrachtwagen om de 10 minuten zou passeren...
_________________
Forumbeheerder
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken  

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6309
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 15-01-2011 18:24:39    Onderwerp: Re: Aantal vrachtwagens op het onsluitingstraject Belgomine
 Reageren met citaat  

Trobken schreef:
-rijden van 6 tot 20u = 14u/dag
-max 80 vrachtwagens/dag
-dus max. 80 vrachtwagens op 14u
-dat is dus max. 5,7 vrachtwagens /uur
-ronden we dit dus af naar boven, dan zou dit betekenen dat er max. 1 vrachtwagen om de 10 minuten zou passeren...

Elke vrachtwagen die vertrekt moet ook nog terugkeren. Maximum 80 vrachtwagens/dag betekent dus maximum 160 bewegingen per dag. Er zal dus maximum 1 vrachtwagen om de 5 minuten passeren.
Waarschijnlijk zal mettertijd ook steeds meer ander verkeer van deze ontsluitingsweg gebruik maken.
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken  

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6309
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 15-01-2011 19:15:12    Onderwerp: Het wordt druk in de tunnel!
 Reageren met citaat  

Dit item op ons forum heeft mij de weg getoond naar deze website. Daar kan men o.a. zien hoe populair elke fietsroute is van het fietsnetwerk. Het meest populaire traject heeft daarbij een indexwaarde van 100 gekregen. De route door 'onze' tunnel, tussen knooppunt 75 en 74, heeft een populariteit van 70.



Het is dus zeker niet overdreven als ik tegen Waterwegen & Zeekanaal gesteld heb dat deze route druk bereden wordt en dus veilig moet gemaakt worden.

Daar komt nog bij, dat ook veel wandelaars deze weg gebruiken. Het vormt immers een mooie verbinding tussen de kade en het park. Het valt natuurlijk af te wachten of nog even veel wandelaars graag door de tunnel zullen gaan ...

(Aanpassing op 12-12-2015: Nieuwe host voor afbeeldingen.)
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.


Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 12-12-2015 15:10:46; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken  

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6309
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 16-01-2011 21:15:29    Onderwerp: Op TV OOST
 Reageren met citaat  

Zondag 16 januari 2011 waren we op TV OOST met de fietstunnel, wederwoord van Waterwegen & Zeekanaal incluis.




De volledige nieuwsuitzending is ook nog hier te bekijken.

Ze lijken bij W&Z zelfs te denken dat we niet weten dat de tunnel verlicht wordt!
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken  

Hilde Habraken





Geregistreerd op: 08 Jan 2009
Berichten: 370

     
Bericht Geplaatst: 17-01-2011 11:22:35    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Dat vond ik ook de meest onnozele opmerking, die over de fietsverlichting. Alsof het daar allemaal zal van afhangen!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht  

Trobken


Site Admin


Geregistreerd op: 08 Jan 2009
Berichten: 690
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 17-01-2011 16:46:09    Onderwerp: Filmpje over de tunnel op TV-Oost
 Reageren met citaat  

Jozef, je bent me te snel af met het filmpje.

Ik had het gisteren ook al gedownload om het hier op 't forum te plaatsen maar ik ben het nog aan 't bewerken.

Ik ben van plan om eerst de uitzending te tonen (met ondertitels voor de slechthorende !), nadien een kaartje van de omgeving (zeer interessant voor de toeristische fietsers die Temse niet zo kennen en waarschijnlijk niet beseffen waar het over gaat) en enkele citaten vanuit de briefwisseling in de PDF.

'n Pakske werk, maar de werken vorderen gestaag, zal er deze week wel aankomen.

Grtz

ikke
_________________
Forumbeheerder
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken  


Berichten van afgelopen:   

    -> Schelde en Durme

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11, 12, 13  Volgende
 


 
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Pagina 5 van 13 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11, 12, 13  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur

Ga naar:  


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum

This contents of this page are in no way endorsed by the Mozilla Foundation
Mozilla_Firefox theme created by Plastikaa © 2005