|
|
Jozef Van Breuseghem
Site Admin
|
|
|
|
|
Geplaatst: 04-08-2016 16:47:37 Onderwerp: |
|
|
|
|
De ontbrekende verkeersborden die het begin en het einde van de bebouwde kom aanduiden zijn uiteindelijk toch geplaatst in de Hofstraat, ...
... en in de Gentstraat.
In de Gentstraat is er nu wel het probleem dat ik voorspeld heb. Bij dit laatste verkeersbord F3a (einde van een bebouwde kom) eindigt tevens de snelheidsbeperking tot 50km/u. Vanaf het kerkhof van Tielrode, richting Elversele, is er dus geen snelheidsbeperking meer tot aan het kruispunt met de Durmestraat, waar opnieuw een snelheidsbeperking staat tot 50km/u.
Bij dat verkeersbord F3a moet dus een verkeersbord C43 staan met 50km/u, als de snelheidsbeperking moet doorlopen in de Gentstraat.
Gelijktijdig komt een overtreding van de wegcode naar boven, nu de bebouwde kom duidelijk afgebakend is. Elk verkeersbord C43, met de aanduiding 50km/u binnen de bebouwde kom, is een overtreding van het artikel 9.9.2° van het reglement voor de wegbeheerder :
Citaat: |
2° In de bebouwde kommen die afgebakend zijn door verkeersborden F1a, F1b en F3a, F3b mogen geen verkeersborden C43 met snelheidsbeperking tot 50 km/u worden geplaatst of behouden. |
Alleen met een onderbord met de vermelding "Herhaling" mogen dergelijke borden gebruikt worden indien de bijzondere plaatsgesteldheid het rechtvaardigt. Maar ik betwijfel het dat zich hier een "bijzondere plaatsgesteldheid" voordoet.
Vanzelfsprekend heb ik dit gemeld. Niet op het Meldpunt Fietspaden deze keer, want daarmee hebben deze borden C43 niets te maken. Wel op het Meldpunt Wegen! Mijn melding heeft referentienummer F6E00CD819 gekregen.
Verder is er nog de onderbreking van de snelheidsbeperking van 50km/u in de Gentstraat van daarjuist, en ook nog de onlogische verkeersborden C45 (einde snelheidsbeperking) in de Kerkstraat en in de Hofstraat. Misschien moet ik dat allemaal eens apart melden in een briefje aan ons gemeentebestuur . _________________ Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like. |
|
Terug naar boven |
|
Jozef Van Breuseghem
Site Admin
|
|
|
|
|
Geplaatst: 05-08-2016 19:25:04 Onderwerp: |
|
|
|
|
De vlugge reactie van de wegbeheerder:
Citaat: |
Op 5 augustus 2016 08:29 schreef Wegbeheerder <mobiliteit@temse.be>:
Beste Van Breuseghem Jozef,
Als reactie op uw melding van een knelpunt via het Meldpunt Wegen (referentie : F6E00CD819) op volgende locatie :
Burgem. Achiel Heymanstraat
Temse
Oost-Vlaanderen
Melden we u het volgende :
Beste,
De plaatsing van de verkeersborden en het wegnemen van de overbodige verkeersborden is nog niet helemaal afgewerkt.
Je moet de mensen de tijd geven hun werk af te maken.
mvg
ALex Spiessens
Dienst Mobiliteit Temse |
In dat antwoord is één woord vergeten: "Je moet de mensen de tijd geven hun overbodig werk af te maken." Het vervangen van de verkeersborden C43 met 60km/u door andere met 50km/u was voor niets nodig! "De mensen" hebben dus blijkbaar toch tijd genoeg om onnodig werk te doen!
Ik heb eerder de indruk dat men in Temse gewoon niet wist dat het verboden is om borden met 50km/u te plaatsen in de bebouwde kom. Het is niet hun eerste fout. In de Ruisstraat, de Molenstraat en de Kerkstraat hebben nog niet zo lang geleden foute onderborden voor fietsers en bromfietsers gehangen onder voorrangsborden, waardoor die alleen nog geldig werden voor fietsers en bromfietsers! In de Kerkstraat is zelfs het voorrangsbord zelf nog altijd wat zinloos, omdat in die richting geen enkel verkeer mag rijden.
Maar ze hebben het in Temse heel moeilijk om hun fouten toe te geven. Er hangen nu nog altijd niet consequent gebruikte onderborden onder voorrangsborden in de Weelstraat, de Polderstraat en de Antwerpse Steenweg. Dat is nochtans allemaal gelijktijdig gemeld. Die onderborden duiden een dubbelrichtingsfietspad aan, terwijl er een éénrichtingsfietspad ligt! Ik ben benieuwd of dat nog in orde komt, of zou ik dat nogmaals moeten melden?
Ik ben ook benieuwd of bij dat "werk afmaken" van de bebouwde kom tevens de andere fouten, die niet gemeld zijn, zullen recht gezet worden. Als de wegbeheerder van de gemeente Temse dit forum leest waarschijnlijk wel ... .
Tussen haakjes, hoeveel kost de belastingbetaler van Temse al deze overbodige en verkeerde verkeersborden en de bijhorende overbodige werken? _________________ Queen:
|
Terug naar boven |
|
Jozef Van Breuseghem
Site Admin
|
|
|
|
|
Geplaatst: 07-08-2016 09:38:30 Onderwerp: |
|
|
|
|
Jozef Van Breuseghem schreef: |
...
Ik heb eerder de indruk dat men in Temse gewoon niet wist dat het verboden is om borden met 50km/u te plaatsen in de bebouwde kom. ... |
(Zie hierboven.)
Die indruk van mij wordt nog bevestigd door wat ik toevallig zie in de Bokmolenstraat in Elversele. Ik kom daar namelijk slechts zelden. Nu passeerde ik daar door mee te doen met de fietszoektocht van Ons Streven.
De bebouwde kom van Elversele begint in de Bokmolenstraat aan de splitsing met de Sint-Margrietstraat. Daar staat een overbodig (en verboden!) verkeersbord C43 met 50km/u boven het verkeersbord F1a dat het begin aanduidt van de bebouwde kom.
Dat verkeersbord F1a is vorig jaar aangebracht, wanneer de oude verkeersborden moesten vervangen worden. De bebouwde kom van Elversele begon toen wat vroeger, even vóór de splitsing met de Sint-Margrietstraat, zoals blijkt uit deze foto van Google Street View van juni 2009.
Even verder, naast het kapelletje, stond toen ook al het verkeersbord C43 met 50km/u, zoals ook blijkt uit deze foto van Google Street View van juni 2009.
De wegbeheerder van de gemeente Temse heeft gewoon het nieuw verkeersbord F1a onder het bestaande verkeersbord C43 gehangen, zonder het verkeerbord C43 te verwijderen. Hebben ze daar ook nog geen tijd voor gehad
In het gedeelte bebouwde kom van de Bokmolenstraat staat trouwens nog een verboden verkeersbord C43 met 50km/u.
Dat verkeersbord stond er ook al in juni 2009 zoals blijkt uit deze foto van Google Street View van juni 2009, alleen was toen de rode rand nog niet verkleurd en waren de boompjes nog wat jonger.
Ook dat verkeersbord is al meer dan een jaar blijven staan, wat verboden is. Het is dus niet omdat "de mensen nog geen tijd gehad hebben" dat die verkeersborden C43 nog in de bebouwde kom staan. Het is wel degelijk om de reden van mijn indruk!
Zouden ze dit ook lezen op de gemeente? _________________ Queen:
|
Terug naar boven |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
Pagina 1 van 1 |
Tijden zijn in GMT + 1 uur
|