Het is nu 25-11-2024 20:09:54
Onbeantwoorde berichten bekijken

Gebruikersnaam:     Wachtwoord:

Renovatie Krijgsbaan (viaduct) N419

    -> Temse - Krijgsbaan N419 (viaduct) Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 
 Auteur   Bericht 

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6209
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 23-12-2011 22:20:12    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

De verkeerslichten staan er, en ze werken sinds 22 december 2011. Het is te lezen op editietemse en op de website van Het Nieuwsblad. Het staat ook in de papieren versie van Het Nieuwsblad van vrijdag 23 december 2011:



Men is blijkbaar toch iets vergeten bij het Vlaams gewest. Wat stond er immers in een mail van het kabinet van de Vlaamse minister van Mobiliteit en Openbare Werken (Hilde Crevits) (zie hierboven)?
Citaat:
De Fietsersbond maakt een terechte opmerking i.v.m. de markeringen ter hoogte van het TV3V project N16/N419. De veiligheid van de fietsers kan inderdaad verhoogd worden door de stopstreep voor het gemotoriseerd verkeer ruim achter de stopstreep voor de fietsers te leggen. Op deze manier hebben de fietsers niet alleen een voorstart t.o.v. de (vracht)wagens in de groenfase, maar zijn ze anderzijds ook beter zichtbaar terwijl ze wachten op groen.

De leidend ambtenaar van het studiebureau kreeg de opdracht de stopstrepen te laten aanpassen op het ogenblik dat de verkeerslichten zullen geplaatst worden. Het is immers van belang deze stopstrepen af te stemmen op de exacte inplanting van de palen op het terrein (wat al eens kan verschillen van de inplanting op plan).

De tijdelijke markeringen die momenteel aangebracht zijn, zullen hernomen worden door definitieve markeringen van betere kwaliteit, bij inplanting van de verkeerslichten.

En hoe is de toestand nu?



Nog steeds dezelfde stopstreep aan de oprit richting Sint-Niklaas! We zullen de overheid aan haar belofte moeten herinneren, voor er werkelijk een ongeval gebeurt!

Er zijn trouwens nog zaken voor fietsers niet in orde op 'de viaduct'. De verhoogde fietspaden zijn niet aangeduid als fietspad, noch door een fietspadmarkering volgens artikel 74 van de wegcode, noch door een verkeersbord D7 of D9. Eigenlijk zijn het dus geen fietspaden! Zie Artikel 2.7 van de wegcode.





Maar dat had ik hierboven al vermeld.

Voor de oprit richting Bornem ligt het fietspad ook eigenaardig dwars door de goot om geleidelijk over te gaan in het voetpad!



Ook hier ontbreekt de wettelijke aanduiding van het fietspad, waardoor er eigenlijk over een korte afstand geen fietspad meer is...

Tenslotte heb ik nog eens een mail gekregen van het kabinet van de Vlaamse minister van Mobiliteit en Openbare Werken (Hilde Crevits) (zie hierboven):
Citaat:
De uitvoering van het TV3V project N16/N419 verloopt inderdaad niet naar wens. Uw opmerking over de slechte overgangen in het fietspad zijn volkomen terecht.
...
AWV zal de werken verder van nabij opvolgen, zodat het eindresultaat een comfortabel fietspad zal opleveren.


Buiten de breedte van twee tegels aan de oprit naar Bornem is er nog niets verbeterd. Dat is uitgevoerd bij de afwerking van de oprit richting Bornem, zoals op deze oudere foto te zien is:



Hiermee heeft men bewezen dat het goed kan gedaan worden! Maar de andere greppels aan de overgangen zijn nog steeds alleen maar wat opgevuld met koud asfalt, en de oneffenheden blijven! Ook aan deze belofte zullen we de overheid moeten herinneren!

(Aanpassing op 27-12-2011: krantenartikel toegevoegd)
(Aanpassing op 01-01-2013: verdwenen foto hersteld)
(Aanpassing op 16-11-2015: Nieuwe host voor afbeeldingen.)

_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.


Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 16-11-2015 19:35:37; in totaal 3 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6209
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 24-12-2011 16:08:47    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Met akkoord van onze voorzitter is volgende mail vandaag (zaterdag 24 december 2011) verstuurd naar het kabinet van minister Crevits, info naar onze burgemeester, bevoegde schepenen en politie, en ook naar nog enkele andere, mogelijk geïnteresseerde personen Hihi ...

Citaat:
...

Sinds 22 december 2011 werken de verkeerslichten op 'de viaduct' op de kruising van de gewestwegen N16 en N419 in Temse. De stopstreep ter hoogte van de oprit Sint-Niklaas is niet aangepast (zie eerste mail hieronder). Het gevaar voor dodehoekongevallen blijft bestaan:



Mogen we vragen het nodige te doen om dit zo vlug mogelijk in orde te brengen?

Er was ons ook beloofd dat de overgangen van en naar de verhoogde fietspaden zouden aangepast worden, zodat het eindresultaat comfortabele fietspaden zou opleveren (zie tweede mail hieronder). Bij de aanleg van de oprit van de N16 richting Bornem is inderdaad een gedeelte van de overgang naar het verhoogd fietspad perfect aangelegd, ter breedte van twee tegels:



Daarmee bewijst men wel dat het mogelijk is en dat men het ook kan uitvoeren! De rest van deze overgang, en alle andere overgangen, blijven evenwel met koud asfalt opgevulde greppels. De hoogteverschillen zijn ruim groter dan 0,5 cm. Comfortabel is dat niet.

Verder zijn er nog enkele dingen niet volledig in orde, denk ik. De verhoogde fietspaden zijn niet aangeduid als fietspad, noch door een fietspadmarkering volgens artikel 74, noch door een verkeersbord D7 of D9. Eigenlijk zijn het dus geen fietspaden...





En vóór de oprit richting Bornem gaat het fietspad op een eigenaardige wijze schuin door de goot heen, om geleidelijk over te gaan in het voetpad:



Ook hier ontbreekt de wettelijke aanduiding van het fietspad, waardoor er eigenlijk over een korte afstand geen fietspad meer is... Als het wel een fietspad wordt, dan verdwijnt hier geleidelijk het voetpad. Nochtans lijkt er plaats genoeg te zijn om een volwaardig voetpad aan te leggen. Misschien is het daar geen openbaar domein meer, maar tijdens de plaatsing van de verkeerslichten lag de grond daar toch open om aan de bekabeling te werken.

Mogen wij hopen dat aan deze zaken nog verholpen wordt?


Met vriendelijke groeten,

Namens de Fietsersbond afdeling Temse.

...

----- Original Message -----
From: GYSENS, Veerle
To: ...
Sent: Thursday, June 16, 2011 10:09 AM
Subject: KAB/PD/2011/112 - Dodehoekongevallen op de viaduct (overbrugging N16 - Vrijheidstraat-Krijgsbaan)


Geachte,


De Fietsersbond maakt een terechte opmerking i.v.m. de markeringen ter hoogte van het TV3V project N16/N419. De veiligheid van de fietsers kan inderdaad verhoogd worden door de stopstreep voor het gemotoriseerd verkeer ruim achter de stopstreep voor de fietsers te leggen. Op deze manier hebben de fietsers niet alleen een voorstart t.o.v. de (vracht)wagens in de groenfase, maar zijn ze anderzijds ook beter zichtbaar terwijl ze wachten op groen.

De leidend ambtenaar van het studiebureau kreeg de opdracht de stopstrepen te laten aanpassen op het ogenblik dat de verkeerslichten zullen geplaatst worden. Het is immers van belang deze stopstrepen af te stemmen op de exacte inplanting van de palen op het terrein (wat al eens kan verschillen van de inplanting op plan).

De tijdelijke markeringen die momenteel aangebracht zijn, zullen hernomen worden door definitieve markeringen van betere kwaliteit, bij inplanting van de verkeerslichten.



Met vriendelijke groeten,

Veerle Gysens
i.o. Patrick D'haese
Raadgever Mobiliteit
Vlaams minister Hilde Crevits
Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken
Graaf de Ferrarisgebouw
Kon. Albert II laan 20 bus 1
1000 Brussel

...

----- Original Message -----
From: GYSENS, Veerle
To: ...
Sent: Monday, May 23, 2011 9:09 AM
Subject: KAB/PD/2011/075 - Werken overbrugging N16 (Vrijheidstraat-Krijgsbaan)


Beste,



De uitvoering van het TV3V project N16/N419 verloopt inderdaad niet naar wens. Uw opmerking over de slechte overgangen in het fietspad zijn volkomen terecht.

Het project is momenteel nog in uitvoering, de weg is al opengesteld voor het verkeer, doch de werken zijn nog lang niet opgeleverd.

Het Agentschap Wegen en Verkeer (AWV) heeft het studiebureau gecontacteerd en zijn opmerkingen doorgestuurd met de opdracht de aanpassingen uit te voeren.

Eerstdaags worden op de werf de noodzakelijke aanpassingen overlopen met de aannemer.



AWV zal de werken verder van nabij opvolgen, zodat het eindresultaat een comfortabel fietspad zal opleveren.



Met vriendelijke groeten,

Veerle Gysens
i.o. Patrick D'haese
Raadgever Mobiliteit
Vlaams minister Hilde Crevits
Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken
Graaf de Ferrarisgebouw
Kon. Albert II laan 20 bus 1
1000 Brussel

...

Ik heb al automatisch antwoord ontvangen, dat het kabinet gesloten is tot 2 januari 2012... Nu maar afwachten welk(e) gevolg(en) hieraan zal gegeven worden...

(Aanpassing op 16-11-2015: Nieuwe host voor afbeeldingen.)
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.


Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 16-11-2015 19:42:01; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6209
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 27-12-2011 11:18:20    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Uit de Gazet van Antwerpen van dinsdag 27 december 2011:



Het staat ook op hun website.

Hoe meer de aandacht hierop gevestigd wordt, hoe beter! Zo kan niemand zeggen dat ze het niet geweten hebben!

(Aanpassing 23-06-2013: Verdwenen krantenartikel hersteld.)
(Aanpassing op 16-11-2015: Nieuwe host voor afbeeldingen.)

_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.


Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 16-11-2015 19:43:57; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Hilde Habraken





Geregistreerd op: 08 Jan 2009
Berichten: 372

     
Bericht Geplaatst: 05-01-2012 20:04:57    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Alweer mooi werk, Jozef! Ik ben vanochtend met de auto naar Gent gereden, en vind het toch maar een verraderlijke zaak aan de lichten op de viaduct, zeker met slecht weer. Die voorsorteerstroken voor fietsers zijn echt geen luxe volgens mij!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Hilde Habraken





Geregistreerd op: 08 Jan 2009
Berichten: 372

     
Bericht Geplaatst: 05-01-2012 20:20:47    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Ik heb mij trouwens al zorgen gemaakt voor het geval ik de trein vanuit Temse moet nemen bij winterweer, omdat ik eigenlijk geen vlotte en veilige fietsroute meer zie richting station vanuit de Blindstraat.
Ik kan kiezen tussen volgende opties:
- ofwel rij ik aan de lichten met de Prinsenlaan rechtdoor, maar de Sint-Jorisstraat is écht geen aangename straat voor fietsers
- ofwel rij ik langs de Eupenlaan, maar dan moet ik afstappen in de voetweg naar de Parklaan, want tegenwoordig mag je daar niet meer in fietsen. Bovendien moet ik dan de Parklaan oversteken, die zeker niet verbeterd is qua verkeersdrukte (vrachtwagens Belgomine en auto's die een sluipweg nemen naar het centrum om niet te moeten wachten aan de lichten)
- ofwel rij ik langs de Krijgsbaan en steek ik beneden aan de viaduct over richting Parklaan, maar dat punt is nog gevaarlijker geworden vanwege de lichten. Je zit daar nu immers met een nieuw zwart punt, toch in de spits.
- de laatste mogelijkheid is via de Kattebrug en de Spoorweglaan. Dan moet ik wel hopen dat er geen auto vanuit de andere richting komt want daarvoor is de Kattebrug eigenlijk te smal. En het is al zeker niet goed voor je fietsremmen Lach
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6209
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 19-01-2012 16:28:11    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Het gemeentebestuur heeft onze vragen en opmerkingen over de viaduct, blijkbaar samen met nog andere "problemen", op haar beurt overgemaakt aan de Vlaamse Overheid, Wegen en Verkeer Oost-Vlaanderen.



We krijgen steun Goed zo! .

(Aanpassing op 16-11-2015: Nieuwe host voor afbeeldingen.)
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.


Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 16-11-2015 19:45:33; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6209
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 19-01-2012 18:48:15    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Hilde Habraken schreef:
...
- de laatste mogelijkheid is via de Kattebrug en de Spoorweglaan. Dan moet ik wel hopen dat er geen auto vanuit de andere richting komt want daarvoor is de Kattebrug eigenlijk te smal. En het is al zeker niet goed voor je fietsremmen Lach

Eigenlijk is langs de Kattebrug wel de minst onveilige weg. Het zal ook wel de langste weg zijn. Zo smal is het daar ook wel niet, dat je per fiets geen auto kunt kruisen. Die auto moet ook maar wat opzij gaan! Wat gebeurt er immers, wanneer twee auto's elkaar moeten kruisen? Staat er trouwens geen verwittiging aan de Kattebrug, dat het een "wandelweg" is?
Het is wel tamelijk steil: leuk om af te dalen, een goede lichaamsoefening om te beklimmen Knipoog .
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6209
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 07-03-2012 11:19:13    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

De Vlaamse Overheid, Wegen en Verkeer Oost-Vlaanderen, heeft geantwoord aan de gemeente Temse. Met onze opmerkingen wordt blijkbaar toch rekening gehouden (zie in het rode kader, de andere opmerkingen kwamen niet van ons).

(Klik op de figuur om hem te vergroten.)


Ik hoop hier binnenkort foto's te kunnen plaatsen van een gunstige afloop Knipoog .

(Aanpassing op 16-11-2015: Nieuwe host voor afbeeldingen.)
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.


Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 16-11-2015 19:47:44; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6209
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 29-05-2012 09:53:43    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Er is veel beloofd ... maar vandaag merk ik dat de stopstreep voor fietsers op dezelfde plaats is herschilderd ...



Men zou voor minder gefrustreerd raken. Ik heb volgende mail verstuurd naar het kabinet van minister Crevits:
Citaat:
Geachte,


Vandaag, ongeveer vijf maanden na de inplanting van de verkeerslichten, merk ik dat de stopstreep voor fietsers op dezelfde plaats is herschilderd, zie foto in bijlage. Dus niet zoals door de Fietsersbond is voorgesteld en zoals beloofd met onderstaande mail.

Als lid van de Fietsersbond afdeling Temse voel ik mij wat nutteloos worden en in het ootje genomen. Ik weet niet hoe de andere leden van de Fietsersbond zich daarbij voelen.

Ondertussen blijft de onveiligheid voor fietsers en het gevaar voor dodehoekongevallen bestaan. We mogen van geluk spreken dat er op deze plaats, bij mijn weten, nog geen gebeurd zijn.


Met vriendelijke groeten,


(Aanpassing 15-04-2013: verdwenen foto hersteld.)
(Aanpassing op 16-11-2015: Nieuwe host voor afbeeldingen.)
(Aanpassing op 04-01-2018: Foto-vergrotingsfout verbeterd.)

_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.


Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 04-01-2018 18:49:15; in totaal 3 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6209
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 30-05-2012 17:34:33    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Ik kreeg snel volgend antwoord van het kabinet van minister Crevits:
Citaat:
We geven de opdracht om dit spoedig recht te zetten, zoals voorheen aangegeven.

Met vriendelijke groeten,

Allemaal heel vriendelijk, maar is het toegelaten dat ik nu wat sceptisch word? Ik ben benieuwd wat "spoedig" is, en hoe het zal "recht gezet" worden. Ik herinner mij nog dat men de stopstrepen zou aanpassen op het ogenblik dat de verkeerslichten geplaatst worden (klik hier) ... Dat "ogenblik" duurt nu ook al meer dan 5 maanden!
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6209
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 05-06-2012 20:08:35    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

De spoed valt mee deze keer. Vandaag heb ik gemerkt dat de stopstreep op het fietspad aan de oprit naar Sint-Niklaas verplaatst is. Ze staat nu (eindelijk!) dichter bij de verkeerslichten dan de stopstreep op de rijbaan.



Een fietser die wacht voor het rode licht kan nu beter gezien worden door een wachtende automobilist, en vooral door een vrachtwagenchauffeur! Bovendien heeft een fietser nu wat voorsprong bij groen licht. Hierdoor worden dodehoekongevallen met afslaande voertuigen hopelijk vermeden.

Dat heeft nu meer dan een jaar geduurd na onze vraag, en het is meer dan 5 maanden later uitgevoerd dan beloofd. Bovendien was het bij de uitvoering over het hoofd gezien. Proficiat, jongens!

Het is spijtig dat dergelijke maatregelen niet van bij het begin door de wegbeheerders genomen worden, zonder dat ze daar telkens op moeten gewezen worden. Het is ook spijtig dat ze er zelfs meerdere keren op moeten gewezen worden. Men heeft wel de mond vol over de veiligheid voor fietsers, maar dat blijkt toch minder uit hun daden!

Men heeft nu getracht de oorspronkelijke stopstreep weg te schilderen. Daardoor staat er nu ook een roze streep dwars over het fietspad. De sporen van de blunder blijven dus zichtbaar...

Hopelijk wordt deze roze streep niet opnieuw wit na verloop van tijd...

(Aanpassing 15-04-2013: verdwenen foto hersteld.)
(Aanpassing op 16-11-2015: Nieuwe host voor afbeeldingen.)

_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.


Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 16-11-2015 19:52:08; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Trobken


Site Admin


Geregistreerd op: 08 Jan 2009
Berichten: 701
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 10-06-2012 16:09:47    Onderwerp: De aanhouder...
 Reageren met citaat  

De aanhouder wint, Jozef!
Eens te meer!

Bedankt voor je volharding in deze!

Goed zo!
_________________
Forumbeheerder
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6209
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 02-01-2013 09:58:16    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Dank zij de verkeerslichten (klik hier) en de verplaatste stopstreep (klik hier) is de fietsverkeersveiligheid op deze viaduct nu fel verbeterd, maar op 23 mei 2011 hadden we de belofte gekregen dat de overgangen aan de verhoogde fietspaden vlak en comfortabel zouden gemaakt worden (klik hier). In de richting naar de Krijgsbaan is een gedeelte ter breedte van amper twee tegels inderdaad vlak aangelegd op 31 augustus 2011 achter de oprit naar Bornem (klik hier).



Daarmee is bewezen dat vlakke overgangen kunnen aangelegd worden, tenminste als je er voor zorgt dat je op de twee rechtse rijen van de rode tegels terecht komt. Aan de bandensporen te zien, weten de meeste fietsers dat ook! Als je meer naar links fietst, zul je de drempel goed voelen!

Maar vooraleer je hier bent, moet je eerst schuin door een (gelukkig tamelijk vlakke) greppel fietsen en op het voetpad verder rijden(!) ...



... en daarna aan het fietsverkeerslicht nog eens door een schuine greppel:



Verder richting Krijgsbaan, bij het afrijden van het verhoogd fietspad, staat je weer een boordsteen en een greppel te wachten. De greppel is wel een beetje opgevuld met asfalt. Hij was namelijk nog veel dieper voorzien!



In de omgekeerde richting, van de Krijgsbaan naar het centrum, zijn de greppels wat beter opgelapt met asfalt, zowel bij het oprijden ...



... als bij het afrijden van het verhoogd fietspad:



In Oost-Vlaanderen is het fietsintellect nog lang niet voldoende ontwikkeld om fietspaden langs voorrangswegen rimpelloos, dus zonder greppels en boordstenen, te laten doorlopen. Na meer dan anderhalf jaar hoeven we op geen verbetering meer te hopen en beschouwen we dit als een mislukking ... Heel jammer eigenlijk, want tijdens de herinrichting van de viaduct is het hele wegdek volledig en grondig opgebroken en hernieuwd. Men had er dus een prachtstukje van kunnen maken met doorlopende fietspaden en voetpaden, waarbij het ook veel zichtbaarder zou geweest zijn dat bestuurders vanaf de N16 nu de bebouwde kom binnen rijden. Maar blijkbaar knoeit men er liever maar op los en blijft men onnodige oncomfortabele hindernissen aanleggen onder de vorm van greppels en boordstenen dwars over de fietspaden.

Strikt genomen ontbreekt ook nog altijd een reglementaire signalisatie van de verhoogde fietspaden op deze viaduct. Die fietspaden zijn niet aangeduid, noch door een verkeersbord D7 of D9 (in dit geval dus D9), noch door een wegmarkering volgens artikel 74 van de wegcode:





Reglementair liggen op de verhoogde gedeelten dus geen fietspaden, hoewel het voor iedereen wel duidelijk zal zijn dat van fietsers verwacht wordt dat ze daar op de rode tegels rijden. Maar reglementair hoeven voetgangers daar geen voorrang te verlenen aan fietsers. Hetzelfde geldt voor het stukje voetpad vóór de oprit naar Bornem, waar de fietsers noodgedwongen op moeten rijden:



Wie het wil, mag eens proberen om het Agentschap Wegen & Verkeer Oost-Vlaanderen daar op te wijzen Hihi ...

(Aanpassing op 23-06-2013: Verdwenen foto hersteld.)
(Aanpassing op 16-11-2015: Nieuwe host voor afbeeldingen.)
(Aanpassing op 04-01-2018: Foto-vergrotingsfout verbeterd.)

_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken


Berichten van afgelopen:   

    -> Temse - Krijgsbaan N419 (viaduct)

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 


 
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Pagina 4 van 5 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur

Ga naar:  


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum

This contents of this page are in no way endorsed by the Mozilla Foundation
Mozilla_Firefox theme created by Plastikaa © 2005