|
Fietsen op de durmedijken, weldra verleden tijd. |
|
ROP
|
|
|
|
|
Geplaatst: 21-08-2021 17:39:55 Onderwerp: |
|
|
|
|
waar zitten al die raadsleden die de ambitie hadden om de bevolking te vertegenwoordigen? |
|
Terug naar boven |
|
ROP
|
|
|
|
|
Geplaatst: 26-04-2022 11:58:21 Onderwerp: |
|
|
|
|
Zuhal Demir levert de vergunningen af, Lydia Peeters geeft het geld. Vraag het hen eens of het omleggen van het fietsverkeer in het kader van het algemeen belang is? |
|
Terug naar boven |
|
Triple-T
|
|
|
|
|
Geplaatst: 28-04-2022 21:45:54 Onderwerp: |
|
|
|
|
Jozef Van Breuseghem schreef: |
De vorige foto's van het Klein Broek zijn alweer bijna vijf maand geleden, maar plots ziet het er helemaal anders uit dan we een tijd gewend geraakt zijn.
Hier volgen weer twee foto's, steeds van op dezelfde twee plaatsen genomen.
Nu samen met het water ook het paradijs voor watervogels weg is, rest er overwegend slechts een troosteloze, grauwe, grijze massa. Zou dit al een voorbeeld zijn van "de gedroomde habitat voor tal van bijzondere dieren" of van "het sierlijk geboetseerde landschap van zoewaterschorren met zijn spontane ontwikkeling van slik, rietvelden en wilgenvloedbossen"?
Ik ben nog niet echt overtuigd ... |
Het klein broek heeft er zo heel de winter bijgelegen ondanks de vele regen in Februari.
Bij momenten was er zelfs een stank waar te nemen.
In het sigmaplan las ik dat de vroegere bomen moeten plaats maken voor een "zoetwaterschor waarop rietvelden en wilgenvloedbos zich spontaan zullen ontwikkelen."
We zijn nu 2j verder maar daar is nog niks van te zien, het begint er wel een beetje groener uit te zien.
Ik fiets nog steeds paar keer week langs de bestaande durmedijk voor mijn woon-werkverkeer (30km).
Dagelijks vraag ik me af waarom ze dit stuk met grind niet geasfalteerd hebben
Niet leuk met een racefiets en nog veel minder voor inline skates, steps, beginnende fietsers etc..
Ik neem ook vaak de nieuwe binnendijk maar die is ook een hele tijd afgesloten geweest waardoor er geen optie was.
Ik begrijp dit echt niet, wie beslist dit nu om die nieuwe asfalt strook daar te stoppen terwijl het jaagpad nog zolang bruikbaar blijft.
Ik had verwacht dat de dijk al veel langer definitief zou afgesloten zijn maar intussen zijn we al 2jaar verder en het lijkt er nu op dat we nog een extra jaar de oude dijk zullen kunnen gebruiken. |
|
Terug naar boven |
|
Hilde Habraken
|
|
|
|
|
Geplaatst: 06-05-2022 08:37:57 Onderwerp: fietsbruggen zijn populair |
|
|
|
|
ROP schreef: |
Zuhal Demir levert de vergunningen af, Lydia Peeters geeft het geld. Vraag het hen eens of het omleggen van het fietsverkeer in het kader van het algemeen belang is? |
Niet als we de uitspraken van Lydia Peeters in de pers mogen geloven:
Wielsbeke: https://www.vlaamsewaterweg.be/nieuws/voorbereidende-werken-bouw-nieuwe-fietsers-en-voetgangersbrug-tussen-waregem-en-wielsbeke-van
Naast aanpassingen voor de binnenvaart op de Leie, investeert Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken Lydia Peeters via De Vlaamse Waterweg nv, samen met de gemeente Wielsbeke en stad Waregem, ook in de recreatieve troeven van de Leie en haar omgeving. Momenteel moeten fietsers en voetgangers gebruik maken van de wegbrug tussen Ooigem en Desselgem. Met een nieuwe brug specifiek voor fietsers en voetgangers wordt de beleving van de Leievallei versterkt en kan iedereen op een eenvoudige en veilige manier genieten van de natuur en toeristische trekpleisters op beide oevers.
“We hebben een Vlaamse fietsambitie waarbij we resoluut kiezen voor meer én veilig fietsverkeer. Met het bouwen van een nieuwe fietsers- en voetgangersbrug maken we het makkelijker om over en langs het water te trappen en te stappen.”, zegt Lydia Peeters Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken.
Zulte: https://www.vlaamsewaterweg.be/nieuws/gloednieuwe-fietsers-en-voetgangersbrug-zulte
“We hebben een Vlaamse fietsambitie waarbij we resoluut kiezen voor meer én veilig fietsverkeer. Met het bouwen van een nieuwe fietsers- en voetgangersbrug maken we het makkelijker om over en langs het water te trappen en te stappen.”, zegt Lydia Peeters Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken. “De nieuwe brug vormt meteen ook de ontbrekende schakel op de fietssnelweg F374 tussen Wielsbeke en Zulte. Een extra ingreep om de fietsreflex aan te wakkeren én om onze doelstellingen inzake modal shift naar duurzame vervoermiddelen te behalen.”
Zwijnaarde: https://www.vlaamsewaterweg.be/nieuws/nieuwe-fietsbrug-naar-eiland-zwijnaarde
“Eind 2022 komt er een nieuwe fietsbrug over de Tijarm van de Schelde, die het terrein zal verbinden met de Zwijnaardsesteenweg én de verbinding Merelbeke-Gentse binnenstad een stuk aangenamer zal maken. De nieuwe brug verkort de fietsafstand met maar liefst 2 kilometer, een extra stimulans om de fiets te nemen naar het werk”, duidt Lydia Peeters, Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken.
[NB die 2 km vindt de minister blijkbaar wel de moeite, bij ons komt er 2 km bij als we moeten rondrijden langs de nieuwe dijk 😐]
Vilvoorde: https://www.vlaamsewaterweg.be/nieuwe-fietsbrug-vilvoorde
De nieuwe voetgangers- en fietsersbrug vormt een belangrijk onderdeel van ‘Van basiliek tot basiliek’, een recreatieve verbinding door het groen die de basiliek Onze-Lieve-Vrouw van Troost in Vilvoorde verbindt met de Sint-Servaas basiliek in Grimbergen.
Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken Lydia Peeters: “Met deze nieuwe voetgangers- en fietsersbrug in Vilvoorde realiseren we een vlotte en veilige oversteek voor alle duurzame verplaatsingen over het Zeekanaal Brussel-Schelde. |
|
Terug naar boven |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|