Het is nu 29-03-2024 06:03:34
Onbeantwoorde berichten bekijken

Gebruikersnaam:     Wachtwoord:

Werfaanduidingen en fietspaden.

    -> Temse - Cauwerburg Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 
 Auteur   Bericht 

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 03-04-2020 10:44:14    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Eigenlijk is de gemaakte put in het fietspad toch maar van ver dicht gesmeten!



Sommige klinkers van het fietspad steken er centimeters bovenuit, en er zijn grote hoogteverschillen tussen de klinkers.



Dat is ver van fietscomfortabel! Valpartijen door uitschuiven op de randen van die hoge klinkers zijn niet ondenkbaar!

We zullen er toch maar weer eens voor moeten reclameren, want vanzelf raakt dat nooit opgelost Triest.

Daarom is het gemeld op het meldpunt wegen, en mijn melding heeft referentienummer KM-2020-08428 gekregen. Mijn melding werd tevens automatisch doorgestuurd naar Gemeente Temse.
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 08-04-2020 18:43:06    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Ik heb pas op 3 april 2020 een melding gedaan voor een gebrek aan dit fietspad op Cauwerburg, of ik kom weer iets tegen op dat fietspad, iets verder, bijna aan het kruispunt met de Sint-Amelbergalaan.

Daar staat een baken met knipperlicht midden op het fietspad, en een ander baken zonder licht ernaast, bijna juist naast het fietspad. Wat staan die bakens daar te doen?

Ik zie geen enkele reden voor de plaatsing van deze bakens, noch in de richting naar Tielrode, ...



... noch in de richting naar het centrum van Temse.



Staan die bakens daar alleen maar om fietsers te hinderen, of is er werkelijk een reden toe, die mij volledig ontgaat?

Ik heb ook dit gemeld op het meldpunt wegen, en mijn melding heeft referentienummer KM-2020-08670 gekregen. Mijn melding werd tevens automatisch doorgestuurd naar Gemeente Temse.
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 14-04-2020 07:17:46    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Het baken is gelukkig verwijderd van het fietspad na mijn melding.



Alles is nu wat uit de weg, wat meer naast het fietspad geplaatst. Hoewel het blijkbaar toch zeer moeilijk moet zijn, om ook de voeten van die bakens volledig naast het fietspad te zetten.

Zoals uit deze en uit vorige foto's blijkt, stonden die bakens daar niets te doen op het fietspad, buiten in de weg te staan.
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 30-04-2020 10:03:25    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Het is precies een gewoonte geworden op het fietspad van Cauwerburg, om de klinkers daar van ver in te smijten nadat er werken uitgevoerd zijn. Ongeveer ter hoogte van het zebrapad aan de schoolingang is het ook weer van dat.



Op deze wijze wordt dit fietspad, dat nu al het slechtste fietspad van Temse is, er zeker niet beter op!
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 10-12-2020 21:22:43    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Aan het kruispunt met de Sint-Amelbergalaan en de Peter Benoitlaan, is het tweerichtingsfietspad van Cauwerburg zo goed als volledig versperd door een werfafsluiting. Er is geen enkele aanduiding of verwittiging voor fietsers, en het is volledig onverlicht in het donker, zelfs zonder reflectie.



Het is zo goed als onmogelijk om de afsluiting te passeren op het fietspad. Je moet dat dus verlaten over een boordsteen en een greppel, eventueel in tegenrichting op de rijbaan een eind verder rijden, en dan opnieuw over de greppel en de boordsteen op het fietspad zien te raken.

Eigenlijk had ik dit wel verwacht, want overdag passeerde ik te voet, en merkte ik al hoe de werken uitgevoerd werden met volledig versperd fietspad, en ook zonder enige aanduiding of rekening te houden met fietsers.



Zou de politie dat niet zien tijdens haar patrouilles? Moet de signalisatie van dergelijke werken niet aangevraagd en goedgekeurd worden? Ik heb hen in alle geval een mail gestuurd, evenals naar de dienst mobiliteit. Ik heb het bovendien gemeld op het Meldpunt Wegen. Mijn melding heeft referentienummer KM-2020-44187 gekregen, en AWV heeft de melding op haar beurt doorgestuurd naar de gemeente Temse.

Ik vind het niet kunnen, dat fietsers op een dergelijke wijze "behandeld" worden bij werken op het fietspad.
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 11-12-2020 11:01:54    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

De politie heeft mij geantwoord dat de aannemer gewezen is op de gebrekkige signalisatie. Wanneer gaan aannemers uit zichzelf weten dat ze tijdens hun werken geen gevaarlijke toestanden mogen doen ontstaan voor fietsers en voetgangers?

Vandaag, vrijdag 11 december 2020, zouden de herstellingen moeten afgewerkt worden, en zou alle hinder voor fietsers en voetgangers moeten verdwijnen.

Van de dienst mobiliteit ontving ik eveneens een antwoord. Er was geen vergunning aangevraagd wegens hoogdringendheid: twee woningen zaten zonder elektriciteit en moesten dringend aangesloten worden op het 'nieuwe net'.

Allemaal goed en wel, maar dat wil toch niet zeggen, dat fietsers (en voetgangers) daarom in gevaar mogen gebracht worden.
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 12-12-2020 16:11:56    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

De herstelling is afgewerkt, zoals voorzien. Het voetpad en het fietspad liggen opnieuw dicht.



Echt vlak is het natuurlijk niet, zoals we dat jammer genoeg gewend zijn op dit hobbelfietspad op Cauwerburg. Kijk maar even naar de toestand van dit fietspad ter hoogte van het zebrapad aan de schoolingang. De toestand is daar zeker nog niet verbeterd! Het is nu afwachten of deze herstellng in de nabije toekomst niet zal verzakken, of op een andere wijze nog minder comfortabel zal worden.

En zoals we weten, hoeven we deze legislatuur niet te rekenen op een beter fietspad op Cauwerburg Triest ...
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 26-04-2021 13:35:46    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

26 april 2021, er zijn asfalteringswerken aan de gang op de rijbaan van Cauwerburg, op verschillende plaatsen.



In het begin van Cauwerburg blijkt het zelfs nodig te zijn om het fietspad bijna volledig te versperren!



Fietsers moeten dus extra gehinderd worden op hun zeer slecht fietspad, als de rijbaan voor de zoveelste keer hernieuwd wordt ... terwijl aan het fietspad helemaal niets gedaan wordt.

Het enige dat nog mankeert is een plaatje met "FIETSERS AFSTAPPEN" ...

De rijbaan van Cauwerburg moet dus mooi vlak en in orde zijn. Het fietspad daarentegen ...



... mag blijven zoals het is met putten en bulten.

Heel de rijbaan van Cauwerburg is al enkele jaren geleden, in 2014 volledig geasfalteerd. Ze waren toen zelfs vergeten dat daar ook een fietspad is recht tegenover de Smesstraat.

Temse op de fiets, je weet wel ...



Zouden ze dat echt menen op de gemeente Temse?
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 27-04-2021 12:02:28    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

De versperring op het fietspad van Cauwerburg staat er een dag later nog altijd. Daarom heb ik nog maar eens een mailtje gestuurd naar de politie en de mobiliteitsdienst van de gemeente.

Gewoontegetrouw moet er altijd iets gemeld worden bij wegenwerken, waar met fietsers helemaal geen rekening gehouden wordt Triest.
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 28-04-2021 08:23:56    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Nog een dag later is alles vrijwel opgeruimd, de rijbaan hersteld, en het fietspad ...



... Zonder woorden Triest.
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 25-05-2023 08:37:35    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Donderdag 25 mei 2023, even na 9 uur 's morgens. Op Cauwerburg is de glasvezelkabel aangelegd in het fietspad. Gedurende de werken hebben fietsers een afgebakende doorgang op de rijbaan gekregen, omdat het fietspad niet bruikbaar was. Toen was het dus min of meer in orde voor fietsers. Maar nu de werken beëindigd zijn ...



... blijft een stuk van het fietspad onbruikbaar maar moeten fietsers hun plan maar trekken op dit tweerichtingsfietspad.

Er is langs deze kant geen verlaagde drempel of geen enkele voorziening om het fietspad af te rijden naar de rijbaan, of om het fietspad opnieuw op te rijden als je van de andere kant komt. Langs het stukje voetpad is er ook geen doorkomen aan.

Trouwens, als je van de andere kant komt, rij je in tegenrichting van het verkeer op de rijbaan. Mag je dan even links op de rijbaan rijden om deze hindernis te vermijden? Worden fietsers hier dan niet gedwongen om een verkeersovertreding te begaan?

Hopelijk wordt dit binnen de kortste keren verholpen ...
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 25-05-2023 19:25:17    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Gelukkig is 's avonds dat fietspad op die plaats terug bruikbaar.



Nu maar afwachten hoe lang deze klinkers min of meer vlak zullen blijven liggen in dit slechtste fietspad van Temse ...
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken


Berichten van afgelopen:   

    -> Temse - Cauwerburg

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 


 
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur

Ga naar:  


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum

This contents of this page are in no way endorsed by the Mozilla Foundation
Mozilla_Firefox theme created by Plastikaa © 2005