Het is nu 25-11-2024 01:46:27
Onbeantwoorde berichten bekijken

Gebruikersnaam:     Wachtwoord:
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.
 
 Auteur   Bericht 

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6209
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 29-02-2024 09:44:15    Onderwerp: Februari 2024.
 Reageren met citaat  

Onze volgende eerste-zaterdag-actie


28 februari 2024 - We fietsen op 2 maart naar het nieuw ingerichte Stationsplein om te zien wat daar veranderd is, en of dat beter is voor fietsers.

Lees verder.
_______________________________________________________________________________________________________
De kwaliteit van fietspaden langs gewestwegen


27 februari 2024 - Het Agentschap Wegen en Verkeer heeft zijn tweejaarlijkse fietspadenrapport uitgebracht, over de kwaliteit van de fietspaden langs de gewestwegen.

Hoe zit dat op de gewestwegen in Temse?

Lees verder.
_______________________________________________________________________________________________________
De onwettige fietsoversteekplaatsen zijn weg!


20 februari 2024 - Samen met het opbreken van de rijbaan rond het Stationsplein, zijn ook de twee onwettige fietsoversteekplaatsen verdwenen.

Hopelijk komen ze nooit meer terug.

Lees verder.
_______________________________________________________________________________________________________
Durmedijk weg, gedichten weg


17 februari 2024 - Samen met de durmedijk verdwijnen ook zijn gedichten, ...

... zijn gedichten met profetische woorden.

Lees verder.
_______________________________________________________________________________________________________
Krijgen ook wij last van knijten?


16 februari 2024 - Worden de nieuwe fietswegen in het Klein Broek nog onaangenamer deze zomer?

Lees verder.
_______________________________________________________________________________________________________
Een betere fietsomleiding in het Klein Broek?


14 februari 2024 - De Vlaamse Waterweg leidt fietsers van het Klein Broek naar de Legen Heirweg langs de Merenwegel.

Een wegje dat voor de helft smal en dikwijls modderig is, en de andere helft vol losse kiezels ligt. Geen aangename fietsweg.

Het toeristisch knooppuntennetwerk neemt deze slechte omleiding over!

Waarom niet langs het veel bredere en aangenamer Biestelstraatje? Het is slechts 150 meter verder van de rotonde van de Duivenhoek.

Lees verder.
_______________________________________________________________________________________________________
Ook omleiding voor fietsers?


13 februari 2024 - Nutswerken op de Legen Heirweg vanaf het kruispunt met de Burggravestraat.

De rotonde van de Duivenhoek is 200 meter verder.

Moeten ook fietsers minstens 2 kilometer omrijden naar de Duivenhoek? Of zijn de onderborden weer eens vergeten?

En wat met de fietsomleiding van het Klein Broek langs de Merenwegel?

Lees verder.
_______________________________________________________________________________________________________
Is 1 meter nog te breed voor een fietspad?


12 februari 2024 - Volgens sommigen wel.

En dat terwijl er voldoende plaats was op de rijbaan van de B.A.Heymanstraat, want daar was een rijstrook ingenomen door de werken.

Maar ... als automobilisten worden gehinderd, dan fietsers ook, ook al is dat voor niets nodig.

Lees verder.
_______________________________________________________________________________________________________
Rare kleur voor fietspaden


10 februari 2024 - Okergeel wordt gebruikt om fietssuggestiestroken aan te duiden, maar op het kruispunt van de Parklaan en de Fonteinstraat hebben fietspaden die kleur gekregen.

Is dat om het verkeer en de regels nog wat onduidelijker te maken?

Lees verder.
_______________________________________________________________________________________________________
Hinder en overlast van knijten?


9 februari 2024 - Volgens een rechter hebben we nu al hinder en overlast ondervonden van knijten in Steendorp en Temse.

Is dat echt zo? Waar dan? En wanneer?

Lees verder.
_______________________________________________________________________________________________________
Tijdelijk tweerichtingsverkeer!


8 februari 2024 - Nu bestuurders van motorvoertuigen de Welvaartlaan tijdelijk mogen verlaten aan de Hoogkamerstraat, is deze bijkomende verwittiging voor het tweerichtingsfietspad van de Hoogkamerstraat zeker niet overbodig voor de veiligheid van fietsers.

Sommige bestuurders lijden namelijk aan verkeersbordenblindheid.

Maar is dat tweerichtingsverkeer in de Welvaartlaan en dat bijkomend veiligheidsrisico voor fietsers echt nodig?

Lees verder.
_______________________________________________________________________________________________________
Uitbreiding van de zone 30


7 februari 2024 - Ook in de Hoogkamerstraat is het begin van de zone 30 wat opgeschoven.

Ze begint nu juist voor het kruispunt met de Roeland Lefèvrestraat.

Dat is veiliger voor fietsers, die vanaf hier de rijbaan oversteken van of naar de zijstraten van de Hoogkamerstraat.

Lees verder.
_______________________________________________________________________________________________________
Een 'Leerstoel Fiets' aan de universiteit van Gent


6 februari 2024 - Naast de Nederlandse fietsprofessor Marco te Brömmelstroet, hebben we nu ook bij ons een fietsprofessor.

Kunnen we binnenkort doctoreren in de fietskunde?

Lees verder.
_______________________________________________________________________________________________________
Geld genoeg, maar toch weinig fietspaden


5 februari 2024 - Er wordt geweldig veel geïnvesteerd in fietspaden, horen we steeds.

Maar de aanleg of de verbetering ervan laat dikwijls lang op zich wachten door allerlei hindernissen.

Lees verder.
_______________________________________________________________________________________________________
Wegcode voor Fietsers - Alweer Nieuwe Versie


3 februari 2024 - De wegcode is toch weer wat aangepast voor ze volledig herwerkt wordt.

De wijzigingen zijn vooral voor de voortbewegingstoestellen.

De pagina's 6, 53, 75 en 76 zijn aangepast.

Lees verder.
_______________________________________________________________________________________________________
Onveilig voor fietsers?


2 februari 2024 - Het is zeer ver gezocht om te verklaren dat het onveiliger geworden is voor fietsers, nu de SG Boereboomstraat en de Laagstraat afgesloten zijn van de N16 voor het gemotoriseerd verkeer.

Het omgekeerde is de waarheid.

De Smesstraat mag gerust ook afgesloten worden van de N16, vermits 'Temse de fietsveiligheid hoog in het vaandel draagt'.

Lees verder.
_______________________________________________________________________________________________________
Fietsers verblinden andere weggebruikers


1 februari 2024 - Bij sommige fietsers is de LED-koplamp van hun fiets of speed pedelec te hoog afgesteld.

Ze verlichten dan niet de rijweg, wat de bedoeling zou moeten zijn, maar ze verblinden de tegemoetkomende weggebruikers en vormen een gevaar in het verkeer.

Het is nochtans zeer gemakkelijk om een koplamp juist af te stellen.

Lees verder.
_______________________________________________________________________________________________________
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken


Berichten van afgelopen:   

    -> Website-nieuws van vroeger

Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.
 


 
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Pagina 1 van 1
Tijden zijn in GMT + 1 uur

Ga naar:  


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum

This contents of this page are in no way endorsed by the Mozilla Foundation
Mozilla_Firefox theme created by Plastikaa © 2005