Het is nu 26-11-2024 16:10:58
Onbeantwoorde berichten bekijken

Gebruikersnaam:     Wachtwoord:

Herinrichting Kouterstraat

    -> Temse (centrum) Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 
 Auteur   Bericht 

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6209
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 12-07-2024 16:22:10    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Jozef Van Breuseghem schreef:
De werken voor de grondige herinrichting van de Kouterstraat zijn nu definitief begonnen.
...
Behalve te voet is er nu geen doorkomen meer aan, en dat zal zo nog een tijdje duren Hihi.
(Zie hierboven.)

Het is al doenbaar om te voet door de Kouterstraat te wandelen om te kijken hoe het er in het echt uitziet.

Het valt direct op dat er geen niveauverschil is tussen het voetpad en de rijbaan, behalve aan de bushaltes. Zowel aan de zuidkant van de straat ...



... als aan de noordkant.



Ik vraag mij af of dat verstandig is. Alle wielvoertuigen, auto's, lijnbussen, zelfs fietsers, zullen gemakkelijk kunnen "uitwijken" en over het voetpad rijden. Hoe is dat te rijmen met aangenaam winkelen voor voetgangers?

Het is dus nog slechter dan op de tekening. Er is zelfs geen "gemakkelijk oprijdbare drempel voor het gemotoriseerd verkeer", het is volledig vlak!

Verder ben ik er bijna zeker van dat de voetpaden smaller zijn dan vroeger. Dat meet ik nog wel eens na.

Dat belooft dus voor het "parkeren" van fietsen op het voetpad, in verband met de nieuwe Code van de Openbare Weg die in 2025 of 2026 geldig wordt.

Op de middenberm van de Kouterstraat zijn wel parkeerplaatsen voorzien voor het lossen en laden, zoals ter hoogte van de bushaltes.



Ook ter hoogte van de Post is een dergelijke parkeerplaats. Ik vraag mij af of er ook fietsenstallingen op de middenberm komen, als oplossing voor de smalle voetpaden.

De rijbaan aan de noordkant is na het kruispunt met de Clement D'hooghelaan voorzien van een grote tegel met het fietszonebord.



Eigenaardig genoeg is eenzelfde tegel niet aangebracht vanaf het kruispunt met de Vrijheidstraat.



De rijbaan aan de zuidkant is nog niet afgewerkt aan de verkeerslichten. Het is nog wat afwachten hoe dat wordt ingericht.
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6209
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 14-07-2024 08:57:27    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Jozef Van Breuseghem schreef:
...
Verder ben ik er bijna zeker van dat de voetpaden smaller zijn dan vroeger. Dat meet ik nog wel eens na.
...
(Zie hierboven.)

Het voetpad aan de zuidkant is bijna 1,90 meter breed, dat aan de noordkant ongeveer 1,80 meter. Aan de zuidkant is het voetpad dus wat smaller dan vroeger, aan de noordkant een ietsje breder. Maar de voetpaden zijn zeker te smal om 1,50 meter plaats over te laten als er fietsen op geparkeerd staan, zoals dat vereist zal zijn met de nieuwe Code van de Openbare Weg.

In de Clement D'hooghelaan is dit waarschijnlijk die parkeerplaats voor buitenmaatse fietsen.



Door de voetsteun van het hek die erop staat kan ik niet goed zien welk symbool op de tegel staat.

En ter hoogte van het Kruidvat in de Kouterstraat staat het "busvak" aangeduid op de rijweg.



Waarschijnlijk ter verduidelijking voor wie van de nieuwe parkeerplaatsen zal komen, om niet in deze richting verder te rijden.
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6209
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 04-08-2024 09:22:55    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Jozef Van Breuseghem schreef:
...
In de Clement D'hooghelaan is dit waarschijnlijk die parkeerplaats voor buitenmaatse fietsen.



Door de voetsteun van het hek die erop staat kan ik niet goed zien welk symbool op de tegel staat.
...


Dit is niet die parkeerplaats voor buitenmaatse fietsen, maar wel een parkeerplaats voor minder mobielen.



Zoals op het plan staat, komt er in de Clement D'hooghelaan na het zebrapad eerst een beetje groen, dan een parkeerplaats voor buitenmaatse fietsen, en dan een parkeerplaats voor minder mobielen.



Dit moet dus die parkeerplaats voor buitenmaatse fietsen worden.



Benieuwd hoe dat zal afgewerkt worden ...

Tussen haakjes: die parkeerplaats voor minder mobielen lijkt me niet bijzonder groot, eerder aan de krappe kant ...
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6209
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 13-08-2024 15:46:56    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Jozef Van Breuseghem schreef:
...
De rijbaan aan de zuidkant is nog niet afgewerkt aan de verkeerslichten. Het is nog wat afwachten hoe dat wordt ingericht.
(Zie hierboven.)

De Kouterstraat is nu volledig bestraat. Ook vanaf de verkeerslichten aan het kruispunt Akkerstraat/Gasthuisstraat/Pastoor Boelstraat zal de Kouterstraat een fietszone worden. Dat blijkt uit deze ingelegde tegel in de rijbaan.



In deze rijrichting zullen geen motorvoertuigen mogen rijden behalve de lijnbussen en mogelijk ook bussen voor schoolvervoer, taxi's, en nog andere toegelaten voertuigen. Ik weet niet welke verkeersborden allemaal zullen geplaatst worden in de Kouterstraat.

Fietsers zullen dus de volledige breedte van de rijbaan mogen gebruiken en motorvoertuigen mogen hen niet inhalen. Gezien de breedte van de rijbaan zal inhalen van fietsers zelfs onmogelijk zijn, behalve door motorfietsen of bromfietsen (wat ook niet mag!), of als fietsers uitwijken en op het voetpad rijden (wat evenmin mag).

Jozef Van Breuseghem schreef:
...
En ter hoogte van het Kruidvat in de Kouterstraat staat het "busvak" aangeduid op de rijweg.


...
(Zie hierboven.)

Niettegenstaande dat woord "BUS" midden op de rijbaan ter hoogte van het Kruidvat, kan dit gedeelte van de Kouterstraat geen "busstrook" worden van het artikel 72.5 van het verkeersreglement. Een busstrook maakt immers geen deel uit van de rijbaan. Dat is niet verenigbaar met een fietszone, die altijd een rijbaan is.

Maar wat is het wezenlijke nut om van de Kouterstraat een fietsstraat te maken? De enige wettelijke "voordelen" voor fietsers van een fietszone in deze Kouterstraat, zijn:
  • Dat ze nu de volledige breedte van de rijbaan mogen gebruiken;
  • Dat ze ook niet door brom- en motorfietsen mogen ingehaald worden.

Immers, de maximum snelheid van 30 km/u was reeds van toepassing, ook zonder fietszone, en fietsers inhalen is voor bredere motorvoertuigen onmogelijk gezien de breedte van de rijbaan.

Laat ons nu maar hopen dat er een voldoende groot aantal, en goed verspreide fietsenstallingen zullen aangebracht worden, zodat de Kouterstraat de naam fietsstraat-winkelstraat waardig wordt.
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6209
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 18-08-2024 10:41:29    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Jozef Van Breuseghem schreef:
...
Benieuwd hoe dat zal afgewerkt worden ...
...
(Zie hierboven.)

De "parkeerplaats voor buitenmaatse fietsen" is afgewerkt met dezelfde tegels als het voetpad.



Het valt mij wel op, dat deze parkeerplaats niet ontworpen is om er met een buitenmaatse fiets op te rijden Triest ... Van op de rijbaan is er een hoge boordsteen als hindernis. Buitenmaatse fietsen kunnen best zwaar zijn. Het is dan niet vanzelfsprekend dat je die over een boordsteen moet tillen om te kunnen parkeren.

Weten de ontwerpers wel wat een fiets is?

Stel je even voor dat je uit uw auto moet stappen om op een parkeerplaats te kunnen rijden, maar fietsers moeten wel van hun fiets om hun parkeerplaats te kunnen bereiken.

Nu ben ik benieuwd welke aanduiding hier zal geplaatst worden Hihi.
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6209
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 31-08-2024 10:15:59    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

In het begin van de Kouterstraat aan de verkeerslichten, staat naast de fietszone ook het "busvak" aangeduid met tegels op de rijweg.



Met al het zand dat erop lag, kon ik dat de vorige keer niet zo goed zien Hihi.
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6209
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 07-09-2024 18:32:59    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Ook juist voorbij het kruispunt met de Clement D'hooghelaan, richting Vrijheidstraat, staat zowel de fietszone als het "busvak" aangeduid met tegels op de rijweg (de straat ligt er al wat properder bij Hihi).



Dat zijn dus tekens voor alle bestuurders die vanaf de Clement D'hooghelaan de Kouterstraat naar links indraaien, richting Vrijheidstraat.

Het is dan wel raar, dat de fietszone niet op deze wijze aangeduid is in de andere rijrichting vanaf het kruispunt met de Vrijheidstraat.
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6209
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 11-09-2024 14:56:33    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Jozef Van Breuseghem schreef:
...
Het is dan wel raar, dat de fietszone niet op deze wijze aangeduid is in de andere rijrichting vanaf het kruispunt met de Vrijheidstraat.
(Zie hierboven.)

Maar nu is toch ook een fietszone-tegel aangebracht in de Kouterstraat, als je die inrijdt vanaf het kruispunt met de Vrijheidstraat / August Wautersstraat / Scheldestraat.



Was men dat vergeten bij de aanleg van de straat?

Hopelijk liggen deze achteraf ingelegde tegels even stabiel als de oorspronkelijke.
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6209
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 17-09-2024 11:04:58    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Maandag 16 september 2024, de Kouterstraat is open gesteld voor alle verkeer, na de opruimwerken van het weekendfeestje en het plaatsen van de nodige verkeersborden.

Het zijn voorlopig geplaatste verkeersborden, en op het kruispunt met de Akkerstraat en de Gasthuisstraat staan voorlopige verkeerslichten.

Vanaf het kruispunt aan de Akkerstraat is de Kouterstraat nu een fietszone. De voorlopige verkeersborden spreken nog wel van "fietsstraat" Hihi ...



Enkel bussen van De Lijn, fietsers (en gelijkgestelden) en bestuurders van bromfietsen klasse A en speed pedelecs zijn toegelaten. Dus geen bromfietsen klasse B of andere motorvoertuigen. Wie gaat dat controleren? Of gaat men camera's plaatsen om overtreders te "pakken"?

Let even op de "dambordmarkering" in het begin van de straat langs deze kant. Dat zou een "bijzondere overrijdbare bedding" kunnen zijn, zoals beschreven in artikel 72.6 van het verkeersreglement. Maar om echt geldig te zijn, moet daar volgens dat artikel ook een verkeersbord F18 bij staan, dat er (voorlopig nog?) niet is.

Het is dus af te wachten tot de definitieve signalisatie er staat, alvorens hierover meer te kunnen zeggen.

Die fietszone eindigt aan het kruispunt met de Scheldestraat / Vrijheidstraat / August Wautersstraat.



Ter hoogte van het Kruidvat staat een herhaling van het inrijverbod, waarschijnlijk voor wie van de parkeerplaatsen komt aan de serviceflats.



Dezelfde herhaling staat vanzelfsprekend aan het kruispunt met de Clement D'hooghelaan.



Vanuit de Clement D'hooghelaan worden de "verboden" bestuurders meteen naar rechts gestuurd, en ze worden er ook van verwittigd dat ze een fietszone binnenrijden.



Vanaf het kruispunt met de Vrijheidstraat begint dus ook een fietszone, maar is alle verkeer toegelaten.



Aanvankelijk was men nog vergeten het verbodsbordC3 weg te nemen, maar dat werd later op de dag verholpen Hihi.



Dat verbodsbord C3 verborg dit raar aanwijzingsbord dat niet in het verkeersreglement staat.

Het lijkt wel wat op het verkeersbord F18, dat gebruikt wordt bij de bijzondere overrijdbare bedding. Maar het is duidelijk wat ermee bedoeld wordt. Op dit rijvak in deze rijrichting is alle verkeer toegelaten, maar op het naastliggende rijvak in de tegengestelde rijrichting zijn enkel bussen toegelaten, taxi's, fietsen, speed pedelecs en bromfietsen klasse A. Dat zou dus betekenen dat de definitieve verkeersborden in de andere rijrichting er wel eens anders zouden kunnen uitzien dan de voorlopige die er nu staan, want die laten niet alle bussen toe en geen taxi's.

Deze fietszone eindigt aan het kruispunt met de (nu voorlopige) verkeerslichten.



Na het kruispunt met de Clement D'hooghelaan is dat 'raar aanwijzingsbord' herhaald.



Nu wordt het afwachten wanneer de weggebruikers deze nieuw ingerichte Kouterstraat zullen gewoon worden en respecteren, en of de huidige verkeersregeling zal behouden blijven. Het wordt eveneens afwachten of in deze winkelstraat als fietszone voldoende degelijke fietsparkeerplaatsen zullen zijn voor winkelende fietsers, een echte fietszone waardig.
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6209
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 04-10-2024 09:37:50    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

De Kouterstraat is wel open gesteld op 16 september 2024, maar ze is nog niet af. Dit artikel stond op 3 oktober 2024 te lezen op de website van Het Laatste Nieuws, met enkele foto's erbij.
Citaat:
Voetpaden Kouterstraat krijgen paaltjes als bescherming aan kruispunten

In de pas heraangelegde Kouterstraat in Temse worden eind deze maand paaltjes geplaatst om de voetpaden aan de kruispunten beter af te schermen. Er wordt ook nog onderzocht hoe de scheiding tussen het voetpad en de rijbaan beter geaccentueerd kan worden.


Kristof Pieters 03-10-24, 10:09 Laatste update: 03-10-24, 10:20

In de gemeenteraad wees Brigitte Caura (Tesamen) op het onveiligheidsgevoel bij voetgangers door het ontbreken van een boordsteen tussen voetpad en rijbaan. "Een soort van afscherming zou toch wel aangewezen zijn, al was het maar een reliëftegel zodat chauffeurs voelen als ze iets teveel uitwijken richting voetpad. Vooral de bussen komen wel zeer akelig dicht bij de grens met het voetpad."

Volgens schepen van openbare werken Lieve Truyman zal onderzocht worden naar een of andere manier om de voetpaden af te schermen. "In de oorspronkelijke plannen was een klein niveauverschil voorzien maar de nutsleidingen liggen niet op de juiste diepte en men wou of kon niet die niet verplaatsen. Heel jammer. Een boordje bovenop leggen, is evenmin mogelijk omdat er dan geen afwatering meer mogelijk is richting goot."

Groenaanplanting volgende maand

De openbare verlichting in de Kouterstraat wordt in november afgewerkt door Fluvius. Tot dan blijft de oude verlichting hangen. De zitbanken zijn geplaatst. De afscherming van de groenzones is in bestelling. Vanaf november komt er meer groen in het straatbeeld. "Helaas vinden we intussen al veel zwerfvuil in de groenperken en op de nieuwe zitbanken. Het is een opdracht van ons allemaal om de nieuwe straten proper te houden", klinkt het.

In de zone aan het Sociaal Huis worden eind deze week de paden in beton gestort. De rolstoelliften zijn opgemeten om op maat te maken. Ze worden voor de winter geplaatst. Leuningen en fietsbeugels volgen na de aanleg van alle verharding en betonnen elementen. Ook hier zal in november groen worden aangeplant en komt er een volwassen boom in de plaats van het gesneuvelde exemplaar.

In de Gasthuisstraat zijn verschillende firma's, waaronder Fluvius, bezig met de aansluiting van de verkeerslichten en in de Pastoor Boelstraat is de hoofdriolering volledig geplaatst. De huisaansluitingen zijn in orde tot aan de Lidl. De voetpaden werden tot hiertoe enkel lokaal opgebroken voor de huisaansluitingen. Vanaf eind deze week wordt het voetpad aan de kant van de Lidl volledig opgebroken. Dit gebeurt in zones van ongeveer 50 meter. Aan de andere straatzijde blijft het voetpad wel nog zitten. De waterzuivering staat in de Paterstraat. Er werden stalen genomen. De bemaling wordt deze week verder geplaatst tot aan de Houtkaai, aan slechts één zijde. De rioleringswerken starten op eerstdaags.

We leven dus nog op hoop wat fietsparkeerplaatsen betreft. Ze kunnen er nog komen!

De opmerking over het ontbreken van een niveauverschil tussen voetpad en rijbaan hadden we al vroeger gemaakt. Er was dus wel een klein niveauverschil voorzien in de plannen, maar "de nutsleidingen liggen niet op de juiste diepte". Vraag Vraag De hele Kouterstraat is wel 5 meter diep uitgegraven tijdens de werken en toch liggen die nutsleidingen niet diep genoeg? Mogen we ons daar vragen bij stellen?
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6209
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 12-10-2024 13:13:48    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Op donderdag 10 oktober 2024 stond dit te lezen op de website van Het Nieuwsblad.
Citaat:
Gemeente lanceert onderzoek om parking De Reiger openbaar te maken: "Het lijkt eenvoudig, maar dat is het niet"

TEMSE - Gemeenteraadslid Brigitte Caura (Tesamen) pleitte tijdens de laatste gemeenteraad voor de verkiezingen om de ondergrondse parking van woonzorgcentrum De Reiger openbaar te maken. "Die staat meestal half leeg", zegt ze. Deze ingreep zou 270.000 euro kosten. "Helemaal niet duur, twee jaar lang de GAS-boetes voor verkeerd parkeren opsparen en we hebben dat", zegt Caura.

In oktober werd de heraangelegde Kouterstraat opengesteld voor het verkeer. "Het geheel oogt aantrekkelijk en we hopen dat dit een eerste stap betekent naar een heropleving van het centrum", zei raadslid Brigitte Caura tijdens de gemeenteraad.

Ze voegde er meteen aan toe dat de heropening ook enkele pijnpunten naar boven bracht. "Parkeren op de middenberm is gevaarlijk, want je staat direct op straat. Vooral met kinderen zorgt dit voor onveilige situaties."

Het gemeenteraadslid wil meer veilige parkeerplaatsen aanbieden. "Ik hoor geregeld het argument dat het zo gemakkelijk parkeren is aan de grote winkelcentra. Als we Temse echt aantrekkelijk willen maken, moeten we luisteren naar deze verzuchtingen", zegt ze. Volgens haar ligt de oplossing vlakbij.

270.000 euro

"De ondergrondse parking van woonzorgcentrum De Reiger biedt 135 parkeerplaatsen en staat meestal halfleeg, soms staan er zelfs maar tien auto's. Het openbaar maken van deze parking zou 270.000 euro kosten en dat is helemaal niet zo veel voor extra parking pal in het centrum. De GAS-boetes voor verkeerd parkeren brachten ons vorig jaar 142.605 euro op. Dit bedrag gedurende twee jaar investeren in veilig en correct parkeren volstaat om de kosten te dragen", zegt Caura.

Kluwen

Schepen van Mobiliteit Lieve Truyman (N-VA) gaf als antwoord dat de Kouterstraat enkel verkeerstechnisch is opengesteld, maar dat er nog altijd sprake is van een werfzone. "Eind oktober zal ook de nieuwe parking aan residentie Elisabeth beschikbaar zijn. Het aantal parkeerplaatsen blijft zo na de aanpassingen op hetzelfde niveau", zegt ze.

De schepen geeft ook mee dat er een onderzoek werd opgestart om de ondergrondse parking openbaar te maken. "We hebben een jurist in de arm genomen die alles verfijnt en bekijkt welke oplossing de beste is. Het lijkt eenvoudig, maar dat is het niet. Eind dit jaar of begin volgend jaar hopen we meer te weten", besluit ze. (pvs)

Een gelijkaardig artikel staat te lezen op EditieTemse.

Tussen haakjes: het is opvallend dat artikels over de Kouterstraat niet meer verschijnen in de geschreven pers, maar enkel op hun websites te lezen staan.

Het ligt dus nog lang niet vast, of een gedeelte van de parking van De Reiger bijkomende parking zal worden van de Kouterstraat. Maar als dat het geval is, zijn er zoveel parkeerplaatsen voor auto's bijgekomen, dat de autoparkeerplaatsen op de middenberm van de Kouterstraat kunnen verdwijnen en voorzien worden van beugels. Ze kunnen dan gebruikt worden door fietsers. Dat zal nodig zijn als in september 2026 de nieuwe Code van de Openbare Weg in voege zal treden.
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6209
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 18-10-2024 09:32:37    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Zoals hier op dit forum reeds vermeld, zijn de fietsbeugels aangebracht op de parkeerplaats voor buitenmaatse fietsen in het begin van de Clement D'hooghelaan.



Het zal dus een parkeerplaats voor "gewone" fietsen worden, met één verlaagde fietsbeugel, die zeer waarschijnlijk bedoeld is voor die buitenmaatse fietsen.

Grotere en bredere bakfietsen kunnen daar bovenop geplaatst worden, als hun bak niet te laag bij de grond ligt. Ze moeten dan niet tussen twee hogere beugels gewrongen worden en hopelijk kunnen ze aan die lagere beugel veilig verankerd worden.

Het zou toch fietsvriendelijker voor zware bakfietsen zijn, als deze fietsparkeerplaats op gelijke hoogte van de rijbaan lag, of toch minstens voorzien was van een schuine boordsteen.

En zou een lange bakfiets, door de schuine plaatsing van deze beugels, niet te ver op het voetpad uitsteken?
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6209
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 27-10-2024 10:41:14    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

De linten zijn verwijderd van de eerste fietsenstalling voor de hervormde Kouterstraat, in het begin van de Clement D'hooghelaan.



Ze is dus bruikbaar met haar drie "gewone" en één verlaagde beugel, voor buitenmaatse fietsen.
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken


Berichten van afgelopen:   

    -> Temse (centrum)

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 


 
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Pagina 2 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur

Ga naar:  


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum

This contents of this page are in no way endorsed by the Mozilla Foundation
Mozilla_Firefox theme created by Plastikaa © 2005