Geplaatst: 26-08-2024 13:15:02 Onderwerp:
Er is al veel geschreven en gezegd over de ombouw van de ISA-site, op de hoek van de Gasthuisstraat en de Pastoor Boelstraat. Maar over de weginrichting op die hoek is heel weinig te vinden.
Die hoek was voorheen ingericht als een korte bocht, beschermd met drie dikke palen tegen te kort afdraaiende vrachtwagens. Dat kun je nog zien op deze afbeelding van Google Maps.
Samen met de herinrichting van de Kouterstraat is ook dit kruispunt wat herwerkt. De bocht van de Gasthuisstraat naar de Pastoor Boelstraat is nu veel ruimer uitgevoerd, zonder palen.
Dat resulteert in een smallere toegang tot de Pastoor Boelstraat. Dat wordt later nog wel duidelijk, maar ik vraag mij af of er nog voldoende plaats zal zijn voor een fietsopstelvak met toeleidend fietspad in de Pastoor Boelstraat ... Dat fietsopstelvak zou immers deel uitmaken van dit grote heraanleg-project. Het staat wel op de tekening, maar zonder toeleidend fietspad!
Dat moeten we in het oog houden. Fietsopstelvakken zonder een voldoende lang toeleidend fietspad zijn immers zinloos, dat hebben we al aangetoond. _________________ Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Geplaatst: 31-10-2024 18:54:00 Onderwerp:
Jozef Van Breuseghem schreef:
...
Samen met de herinrichting van de Kouterstraat is ook dit kruispunt wat herwerkt. De bocht van de Gasthuisstraat naar de Pastoor Boelstraat is nu veel ruimer uitgevoerd, zonder palen.
Dat resulteert in een smallere toegang tot de Pastoor Boelstraat. Dat wordt later nog wel duidelijk, maar ik vraag mij af of er nog voldoende plaats zal zijn voor een fietsopstelvak met toeleidend fietspad in de Pastoor Boelstraat ... Dat fietsopstelvak zou immers deel uitmaken van dit grote heraanleg-project. Het staat wel op de tekening, maar zonder toeleidend fietspad!
Dat moeten we in het oog houden. Fietsopstelvakken zonder een voldoende lang toeleidend fietspad zijn immers zinloos, dat hebben we al aangetoond.
Het wordt nu inderdaad duidelijk. Zoals je hier op dit forum kunt lezen, wordt de straat te smal om een bruikbaar toeleidend fietspad aan te brengen, waarmee een fietsopstelvak veilig en comfortabel kan bereikt worden. Het zal dus totaal nutteloos zijn om een fietsopstelvak aan te brengen voor het verkeerslicht van de Pastoor Boelstraat .
Om dezelfde reden was het trouwens ook in de Kouterstraat zinloos om een fietsopstelvak aan te brengen. _________________ Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum