Geplaatst: 18-09-2021 20:25:15 Onderwerp:
Aan de andere kant, vanaf de N41, staan gelijkaardige verkeersborden.
Alleen staat hier het bord F45 (doodlopende weg) er nog bij.
Maar ook hier een onderbord "uitgezonderd plaatselijk verkeer". Fietsers mogen dus verder rijden, maar tot waar?
Ik zal het toch eens moeten uittesten om te zien of het weer geen nep-verbodsborden zijn voor fietsers, zoals nogal dikwijls het geval is (zie hier en hier) ... _________________ Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Geplaatst: 22-09-2021 19:53:48 Onderwerp:
Jozef Van Breuseghem schreef:
...
Ik zal het toch eens moeten uittesten om te zien of het weer geen nep-verbodsborden zijn voor fietsers, zoals nogal dikwijls het geval is (zie hier en hier) ...
Ik ben dus de weg door het Klein Broek eens ingereden vanaf de N41. Aan een afslag gekomen staan er weer enkele verkeersborden, maar op de weg rechtdoor is geen enkele hinder te zien.
Ook hier hangt een onderbord "uitgezonderd plaatselijk verkeer" onder de C3, dus ik mag verder fietsen.
Weer wat verder is de weg echt versperd, en ook hier staat een C3 met onderbord "uitgezonderd plaatselijk verkeer", hoewel je rechtdoor niet verder kunt. Nogal onzinnig dus.
Maar je kunt wel rechts de dijk oprijden, naar de weg voor voetgangers en voor de "trage fietsers", en je weg vervolgen als trage fietser .
Een twintigtal meter verder kun je deze dijk weer verlaten en op de gewone weg voor de "snelle fietsers" verder rijden.
Ook hier staat een C3 met onderbord "uitgezonderd plaatselijk verkeer", even onzinnig voor fietsers die in de andere richting rijden.
In feite kun je dus zonder al te veel hinder wel op de weg langs de ringdijk door het Klein Broek fietsen, niettegenstaande de aangeduide omleiding. _________________ Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum