Geplaatst: 12-01-2023 15:18:57 Onderwerp:
Reeds op 11 november 2022 antwoordt Erik Caelen dat dit inderdaad een probleem is met de voorrangsregeling, en dat dit niet strookt met dienstorder 2017-06 van AWV.
In dat dienstorder staan enkele tekeningen van kruispunten met verkeerslichten en fietspaden, die ook ik vroeger al voorgelegd heb aan de stad Sint-Niklaas. Ik heb nog een laatste poging ondernomen met de volgende e-mail op 20 november 2022 naar de verschillende diensten van Sint-Niklaas, en ook naar de Fietsersbond van Sint-Niklaas.
Citaat:
Beste,
Het is prijzenswaardig om fietsers te sensibiliseren en bewust te maken van hun kwetsbaarheid, maar is het aanbrengen van tegenstrijdige verkeersaanduidingen daarvoor een aangewezen middel?
De voorrang van fietsers wordt namelijk niet "ingeperkt" maar wel volledig weg genomen door het voorrangsbord B1 op de doorlopende fietspaden die de voorrangsweg volgen op het kruispunt.
Ik hoop natuurlijk dat daar nooit een aanrijding gebeurt bij niet werkende verkeerslichten, want beide bestuurders zullen dan de voorrang niet gerespecteerd hebben. Dat zal dus altijd in het nadeel uitvallen van de bestuurder die het fietspad volgt.
Ik wil enkel de aandacht trekken op dit mogelijk probleem en ik kom hier verder niet meer op terug, want ik ben ervan overtuigd dat elke wegbeheerder zijn wegen zo duidelijk en zo veilig mogelijk wil inrichten.
Met vriendelijke groeten,
...
Hier laat ik het bij, en de stad Sint-Niklaas heeft ook niet meer gereageerd.
Maar op 15 december 2022 liet Fietsersbond Sint-Niklaas weten dat ze ook niet kunnen akkoord gaan met deze "voorrangsregeling" en met de houding van de stad Sint-Niklaas hierover. Ze zullen daarover spreken met de stad in februari 2023.
Er kan dus toch nog een vervolg komen ... _________________ Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Het heeft allemaal niets geholpen ... De mobiliteitsdienst van de stad Sint-Niklaas wil het absoluut bij deze foutieve verkeersaanduiding houden.
Ze moeten het dan maar zelf weten.
Hier laat ik het bij. Iedereen kan dus deze misplaatste voorrangsborden B1 op het fietspad langs de voorrangsweg daar komen bewonderen ... _________________ Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
Pagina 1 van 2
Ga naar pagina 1, 2Volgende Tijden zijn in GMT + 1 uur