Het is nu 03-12-2024 23:37:34
Onbeantwoorde berichten bekijken

Gebruikersnaam:     Wachtwoord:

Voetwegen, doorsteekjes en sluikwegen.

    -> Temse - Hoogkamerstraat Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 
 Auteur   Bericht 

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6211
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 24-02-2015 12:31:13    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Op onze ledenvergadering van 23 februari 2015 leek het dilemma van 18 december 2014 eerder een storm in een glas water. Ook de minder assertieve fietsers vinden nu dat de auto's tot tegen de gangetjes kunnen parkeren en dat fietsers dan wel even omheen de "defensieve plantenbakken" kunnen rijden langs de kant die de pijltjes aanduiden.

Eigenlijk was onze brief aan het gemeentebestuur dus een maat voor niets ... Terloops: daar hebben we tot nu toe nog altijd geen antwoord op ontvangen.

Ondertussen is ook de tweede "defensieve plantenbak" in de Welvaartlaan in het defensief moeten gaan tegen een aanval ... Knipoog



(Aanpassing op 09-01-2016: Afbeeldingen vergrootbaar gemaakt.)
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.


Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 09-01-2016 09:43:34; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6211
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 03-04-2015 18:14:05    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Niet alleen antwoordt de gemeente niet op ons voorstel, er wordt zelfs helemaal geen rekening mee gehouden. Vandaag, vrijdag 3 april 2015, zijn de "gangetjes" tussen de rijbaanversmallingen in het rood geschilderd.

In de Welvaartlaan, ...


... in de Hendrik Heymanlaan, ...


... en in de Karel Van Hoeylandtlaan.






Deze rode strookjes zijn ongeveer 1 meter breed, even breed als de gangetjes. Aan beide zijden van elk gangetje zijn de rode stroken nog 2 à 3 meter doorgetrokken. Elke rode strook is dus ongeveer 4 à 6 meter langer dan het gangetje.

We kunnen er naar raden wat daarvan eigenlijk de bedoeling is:

  • Fietssuggestiestroken zijn het niet! Een fietssuggestiestrook is immers een deel van de rijbaan, en heeft als doel om die rijbaan visueel te versmallen. Dat is hier overduidelijk niet het geval: de rijbaan is echt versmald en ligt nu aan de andere kant van de hindernissen. Als bijkomstigheid is het aan te raden om fietssuggestiestroken minimum 1,20 meter breed te maken, en niet in het rood aan te brengen om geen verwarring te scheppen met fietspaden. Dat is hier overduidelijk evenmin het geval.
  • Fietspaden zijn het ook niet! De stroken zijn immers niet afgeboord met twee evenwijdige witte onderbroken strepen, of niet aangeduid met een verkeersbord D7 of D9. Als bijkomstigheid zou een éénrichtingsfietspad minstens 1,50 meter breed moeten zijn volgens het Vademecum Fietsvoorzieningen.

Voorlopig blijft alles dus zoals het voorheen was. Deze rode "wegmarkering" verbiedt of verplicht immers helemaal niets volgens de wegcode. Fietsers zijn niet verplicht die te volgen en automobilisten mogen er op parkeren.

Hopelijk worden van deze rode stroken later geen fietspaden gemaakt, door ze af te boorden met twee evenwijdige witte onderbroken strepen, want dan verandert er wettelijk wel degelijk wat, zowel voor fietsers als voor automobilisten!

Maar zoals hierboven al gezegd in onze brief aan het gemeentebestuur: als Fietsersbond vragen we wel meer fietspaden, maar geen losse, aparte, smalle en verspreide korte stukjes fietspadfragmenten.

(Aanpassing op 23-04-2015: Vergrootbare foto's.)
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6211
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 28-04-2015 19:51:34    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Jozef Van Breuseghem schreef:
... Hopelijk worden van deze rode stroken later geen fietspaden gemaakt, door ze af te boorden met twee evenwijdige witte onderbroken strepen, want dan verandert er wettelijk wel degelijk wat, zowel voor fietsers als voor automobilisten! ...

(zie hierboven.)

Wat ik vreesde is gebeurd, althans in de Welvaartlaan en in de Hendrik Heymanlaan: Temse heeft drie nieuwe fietspaden.

Twee in Welvaartlaan, ...



... en één in de Hendrik Heymanlaan.



In de Karel Van Hoeylandtlaan zijn het voorlopig(?) nog altijd rode strookjes zonder enige betekenis. Want nu de rode strookjes van vroeger in de Welvaartlaan en in de Hendrik Heymanlaan echte fietspaden geworden zijn, aangeduid met twee evenwijdige witte onderbroken strepen, hebben die een wettige betekenis gekregen.

Vooraf valt op te merken dat het NIET dit soort van fietspaden is, dat de Fietsersbond vraagt. Met een breedte van amper 1 meter zijn ze al veel te smal, en bovendien vragen we geen fragmentarische fietspaden die her en der als korte stukjes verspreid liggen! Dergelijke fietspadfragmenten voldoen niet aan de normen van het Vademecum Fietsvoorzieningen. Het gemeentebestuur van Temse is daarvan trouwens vooraf verwittigd (klik hier)! Deze fietspadfragmenten verhinderen dat fietsers in de bebouwde kom naast elkaar kunnen rijden, en beletten dus dat ouders naast hun kinderen fietsen om hen het fietsen op een veilige wijze aan te leren. Of is het misschien juist de bedoeling van het gemeentebestuur om zo weinig mogelijk fietsers in Temse te krijgen?

Maar de fietspaden zijn er nu, en bijgevolg zijn fietsers verplicht om ze te gebruiken, als ze rechts in de rijrichting liggen. Maar ook voor alle andere bestuurders van voertuigen verandert er nu wat! Volgens het artikel 24.2° van de wegcode mogen voertuigen nu niet meer stilstaan of parkeren op minder dan 5 meter vóór het begin of achter het einde van deze fietspaden!

Het zal mij benieuwen of dat laatste zal gecontroleerd en beboet worden. Als dat niet gebeurt dan wordt het voor fietsers ook onmogelijk gemaakt om deze fietspadfragmenten te gebruiken Knipoog ...
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6211
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 29-04-2015 08:37:45    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Wat had ik gisteren voorspeld? Het is niet omdat er fietspaden zijn aangebracht, dat automobilisten hun parkeergedrag wijzigen.

Voertuigen worden geparkeerd op minder dan 5 meter voor en achter één van de fietspaden in de Welvaartlaan, ...



... en zelfs tot op het fietspad in de Hendrik Heymanlaan.



In overtreding dus met het artikel 24.2° van de wegcode Lees :
Citaat:
Artikel 24. Stilstaan- en parkeerverbod

Het is verboden een voertuig te laten stilstaan of te laten parkeren op elke plaats waar het duidelijk een gevaar zou kunnen betekenen voor de andere weggebruikers of waar het hun onnodig zou kunnen hinderen, inzonderheid:
...
op de fietspaden en op minder dan 5 meter van de plaats waar de fietsers en bestuurders van tweewielige bromfietsen verplicht zijn het fietspad te verlaten om op de rijbaan te rijden of de rijbaan te verlaten om op het fietspad te rijden;

Zou men dit parkeergedrag blijven toelaten op deze sullige fietspaden?
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6211
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 11-05-2015 17:52:32    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Op 29 april 2015 is volgend mailtje verstuurd naar onze burgemeester en onze schepen van mobiliteit, en tevens als kopie naar de cel mobiliteit van de politie:
Citaat:
Geachte heer burgemeester,
Geachte mevrouw schepen van mobiliteit,


Fietsersbond afdeling Temse is geen voorstander, noch vragende partij voor fietspaden tussen de "defensieve plantenbakken" in de Sompershoekwijk en omgeving. De redenen daarvoor zijn reeds aangehaald in ons schrijven van 14 januari 2015 in bijlage.

Ondertussen zijn toch drie fietspadfragmenten gemarkeerd, die in het geheel niet voldoen aan het Vademecum Fietsvoorzieningen. Twee zijn aangebracht in de Welvaartlaan en één in de Hendrik Heymanlaan. Aangezien het nu fietspaden zijn volgens artikel 74 van de wegcode, zijn fietsers (en bestuurders van tweewielige bromfietsen klasse A) voortaan wel verplicht om die fietspaden te volgen als ze rechts in hun rijrichting liggen, volgens artikel 9.1.2.1° van de wegcode.

Langs de andere kant is het voortaan ook verboden om voertuigen te laten stilstaan of te parkeren op die fietspaden, en zelfs op een afstand die kleiner is dan 5 meter van het begin of van het einde van deze fietspaden, volgens artikel 24.2° van de wegcode. Als dit verbod genegeerd wordt, zoals op onderstaande foto's, is het voor fietsers of tweewielige bromfietsers klasse A onmogelijk om hun verplichting na te komen ...


Welvaartlaan - 2 x minder dan 5 meter afstand van het begin of het einde van het fietspad.


Hendrik Heymanlaan - 1 x minder dan 5 meter afstand van het begin van het fietspad, 1 x op het fietspad.

Daarom vragen we:

  1. Wordt het stilstaan- en parkeerverbod van artikel 24.2° aan deze fietspaden ernstig genomen, evenals de verplichting voor fietsers om ze te volgen, en wordt dat gehandhaafd?
  2. Zullen ook 6 van de 7 "defensieve plantenbakken" in de Karel Van Hoeylandtlaan van dergelijke fietspadfragmenten voorzien worden? Dat zou immers betekenen dat in deze straat ineens 60 meter minder parkeerruimte voorhanden is. Zelfs meer dan 60 meter, want de fietspaden worden langer gemarkeerd dan deze "defensieve plantenbakken" en nu is parkeren toegelaten tot vlak tegen deze bakken.



Met vriendelijke groeten,

...

Benieuwd of daar antwoord op gaat komen, en welk antwoord dat dan zal zijn Knipoog.
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6211
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 05-06-2015 14:01:57    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Noch op onze brief van 14 januari 2015, noch op onze mail van 29 april 2015 hebben we al antwoord ontvangen. Langs de andere kant is er in zekere zin wel een antwoord gekomen op de eerste vraag uit de mail, want er zijn nu ook aan de zes mogelijke defensieve plantenbakken in de Karel van Hoeylandtlaan "fietspadfragmenten" aangebracht. Zoals hierboven reeds gezegd, is dat niet het soort fietspaden dat de Fietsersbond vraagt. Aan één van de zeven is dat niet mogelijk, omdat die te dicht tegen het voetpad is aangelegd (zie hierboven).







Deze "fietspadfragmenten" hebben wel een ernstig gevolg voor de parkeermogelijkheden in deze straat. Aangezien het verboden is om stil te staan of te parkeren op minder dan 5 meter van het begin of het einde van een fietspad (artikel 24.2° van de wegcode), en aangezien deze "fietspadfragmenten" gemiddeld ongeveer twee meter aan weerskanten van de defensieve plantenbakken uitsteken, heeft dat voor gevolg dat er nu ongeveer 84 meter minder parkeerplaats is in de Karel van Hoeylandtlaan. Dat komt neer op minstens 14 parkeerplaatsen minder! Maar of daar op zal gelet worden? En of dat zal gehandhaafd worden? Zo op het eerste zicht niet ...



Zullen automobilisten en politie het even goed door de vingers zien als fietsers niet door de smalle fietspadfragmenten rijden?
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6211
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 09-06-2015 18:42:46    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Evenals in de Welvaartlaan en in de Hendrik Heymanlaan trekken sommige automobilisten in de Karel Van Hoeylandtlaan er zich niet te veel van aan, dat ze minstens 5 meter afstand moeten houden van het begin of het einde van een fietspad om te parkeren (klik hier). Deze staat geparkeerd op amper 3,5 meter van het einde van het fietspad.



Als dat niet gehandhaafd wordt, waarom zouden fietsers dan de wegcode moeten volgen en door die fietspadfragmenten moeten slalommen?
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6211
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 23-06-2015 07:26:19    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Worden de regels van de wegcode over het parkeerverbod op en aan fietspaden ernstig genomen en gehandhaafd in Temse? Inzonderheid bij de "nieuwe fietspaden" (fietspadfragmenten) in de Sompershoekwijk? Op deze vraag in onze brief aan het gemeentebestuur hebben we nog geen antwoord ontvangen. Maar als we zien wat er in de praktijk gebeurt, zal het wel zo nauw niet steken. De volgende foto's zijn gisteren (22 juni 2015) genomen.

In de Karel Van Hoeylandtlaan:



Staat die geen 5 meter van het begin van het fietspad? Tel de tegeltjes op het voetpad maar even, tussen het begin van het fietspad en de auto. Elk tegeltje is 20 cm en je komt niet aan 25 stuks.

Voorbij dit fietspadfragment wordt zelfs op het voetpad geparkeerd ... omdat er op straat geen plaats genoeg is?



En de fietsers zouden maar moeten laveren, voorbij de eerste auto, naar rechts in het smalle fietspad duiken, achter de "defensieve plantenbak" rijden, dan weer naar links voorbij die tweede auto.

In de Hendrik Heymanlaan is het niet beter:



Die staat op zicht zonder twijfel heel wat dichter dan 5 meter tegen het begin van het fietspadfragment geparkeerd.
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6211
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 02-08-2015 20:29:41    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Wij hebben deze fietspadfragmenten (hier in de Karel Van Hoeylandtlaan) niet gevraagd, maar ze zijn er nu. Het is nu begin augustus 2015 en sommige automobilisten hebben er nog altijd moeite mee om de wegcode te respecteren en te parkeren op een afstand van minstens 5 meter van het begin of het einde van deze fietspadfragmenten.



Deze foto is genomen tijdens het voorbijfietsen. Het is duidelijk dat deze automobilist mij verhindert om de wegcode te volgen en op het verplicht fietspad te rijden ... en ik moet toegeven: ik rij er met veel plezier naast Knipoog Uitroepteken

Aan de andere fietspadfragmenten valt het nogal mee. Zou de politie toch geregeld controle uitoefenen en foutparkeerders "sensibiliseren"? We blijven dit volgen!
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6211
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 03-09-2015 19:09:11    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Vandaag, donderdag 3 september 2015, passeer ik nog eens toevallig in de Hendrik Heymanlaan, en weer wordt het fietsers onmogelijk gemaakt om de wegcode te respecteren, omdat een automobilist (dubbel!) in overtreding geparkeerd staat.



Hier zal dus zeker niet zo streng opgetreden worden tegen foutparkeerders, want dan zou dit niet zo vaak gebeuren.

Dat heeft ook voordelen voor fietsers, want dan hoeven zij ook niet door die nauwe fietspadfragmentjes te slalommen. Wij hebben die ondingen niet gevraagd, integendeel!

Maar Temse heeft ze wel aangebracht. Dan moet Temse er nu ook maar voor zorgen dat automobilisten niet stilstaan of parkeren op minder dan 5 meter van het begin of van het einde van deze "fietspaden" (artikel 24.2° van de wegcode). Zo niet, hoeft Temse ook van fietsers niet te verwachten dat ze hier strikt de wegcode gaan volgen door zich telkens door die ondingen te wringen.
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6211
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 29-04-2016 13:14:26    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Met het verloop van de tijd komt er geen enkele beterschap in het parkeergedrag van automobilisten aan fietspaden, ook al zijn het slechts fragmentfietspaden.

Van fietsers wordt wel verwacht dat ze de verkeersregels in verband met fietspaden volgen, maar dat wordt in Temse blijkbaar niet verwacht van automobilisten. Die mogen zonder problemen blijven stilstaan en parkeren op minder dan 5 meter van het begin of het einde van een fietspad (artikel 24.2° van de wegcode), zowel in de Welvaartlaan, ...



... als in de Hendrik Heymanlaan, ...



... als in de Karel Van Hoeylandtlaan.



Het wordt fietsers gewoon onmogelijk gemaakt om de verkeersregels te volgen. Maar in dit geval van de fragmentfietspaden kunnen we daar handig gebruik van maken Hihi ...

Zou dit ook onder de loep genomen worden bij het "daadkrachtig fietsbeleid" van Temse?
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6211
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 18-05-2016 16:14:19    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Ter gelegenheid van de gemeentelijke commissie verkeer van woensdag 17 mei 2016, keek ik naar het verslag van de vorige commisie verkeer van 16 juni 2015, bijna een jaar(!) geleden. Je vindt dat verslag op de website van de dienst mobiliteit van de gemeente. In dat verslag staat het volgende, onder punt 7.Varia op pagina 5/9:
Citaat:
Vraag: Aan de wegversmallingen in de Karel Van Hoeylandtlaan staan regelmatig voertuigen geparkeerd op wegmarkering voor de fietsers en zelfs op het voetpad. Kunnen jullie geen bewonersvergadering organiseren om de bewoners uit te leggen waar ze mogen staan.
Antwoord: Schepen Truyman: De politie heeft hier controles uitgevoerd. Eerst sensibiliseren en dan repressief optreden. Wij hebben ook olifantenpootjes (paaltjes) laten plaatsen om dit te voorkomen.
HCP Van Hove: Van personen die een voertuig (mogen) besturen, wordt verondersteld dat zij op de hoogte zijn van de wegcode en dat zij dus ook de reglementen betreffende het parkeren kennen. Het is niet aan het bestuur om lessen in wegcode te geven. Het zegt wel veel over de mentaliteit van de bestuurders. De overtreders zijn ook overwegend bewoners.

En daarmee lijkt de kous af want er staan nog altijd regelmatig voertuigen geparkeerd op de fietspaden of veel te dicht er tegen, zie hierboven. Eerst sensibiliseren en dan repressief optreden? Laat me niet lachen!
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6211
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 13-03-2019 13:46:19    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

De fietspadfragmenten in de Sompershoekwijk (en op nog andere plaatsen in Temse) zijn wettelijk nog altijd verplichte fietspaden ...



Maar ik blijf daar toch liever van weg met mijn fiets.

Dit was de oplossing van Temse om auto's trager te doen rijden in woonwijken, nadat die woonwijken door Temse opengesteld werden voor sluipverkeer.

Om de "mobiliteit" te bevorderen?
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6211
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 15-03-2019 19:59:41    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Twee dagen later is het smerig fietspadfragment proper gemaakt.



Zouden ze dit forum lezen op de gemeente Temse? Mogelijk, maar daarom is dat hier niet zo plots opgekuist. Het was namelijk voorzien dat vandaag 15 maart 2019 de kuisploeg kwam. Kijk maar naar het onderbordje bij het verkeersbord naast dat fietspadfragment (klik op de foto om hem te vergroten).

Vanaf nu kan het weer rustig smerig worden.
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6211
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 07-02-2020 18:40:11    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Het is bijna een jaar geleden dat ik over deze Sompershoekwijk en zijn fragmentfietspaden nog iets op dit forum geplaatst heb. Toch moet dat blijkbaar geregeld onderhouden worden, want sommige automobilisten weten nog altijd niet dat je niet mag parkeren (of stilstaan!) op een afstand van minder dan 5 meter van het begin of het einde van een fietspad. Dit was vandaag (7 februari 2020) te zien in de Karel Van Hoeylandtlaan.



Ik heb het niet nagemeten, maar ik schat dat die toch iets minder dan 5 meter van het begin van dat fietspad geparkeerd staat Hihi.

Ter informatie, artikel 24.2° van het verkeersreglement Lees:
Citaat:
Artikel 24. Stilstaan- en parkeerverbod

Het is verboden een voertuig te laten stilstaan of te laten parkeren op elke plaats waar het duidelijk een gevaar zou kunnen betekenen voor de andere weggebruikers of waar het hun onnodig zou kunnen hinderen, inzonderheid:
...
op de fietspaden en op minder dan 5 meter van de plaats waar de fietsers en bestuurders van tweewielige bromfietsen verplicht zijn het fietspad te verlaten om op de rijbaan te rijden of de rijbaan te verlaten om op het fietspad te rijden;

Tja ... Fietsers kennen de wegcode niet of vegen er hun voeten aan, beweren die automobilisten dan.

Verwacht men van fietsers dat ze op die smalle stukjes fietspad rijden Vraag
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken


Berichten van afgelopen:   

    -> Temse - Hoogkamerstraat

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 


 
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur

Ga naar:  


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum

This contents of this page are in no way endorsed by the Mozilla Foundation
Mozilla_Firefox theme created by Plastikaa © 2005