Jozef Van Breuseghem
Site Admin
Geregistreerd op: 10 Jan 2009 Berichten: 6208 Woonplaats: Temse
|
|
|
|
|
Geplaatst: 30-04-2015 18:36:41 Onderwerp: |
|
|
|
|
Gelezen op editietemse:
Citaat: |
Werken aan spoorovergangen Doorn- en Beekstraat.
Posted on 21 april 2015 by Administrator
In opdracht van Infrabel worden de spoorwegovergangen van de Doorn- en Beekstraat vernieuwd. De werken omvatten zowel het vervangen van de sporen als de gelijkvloerse aanpassing van het wegdek voor en tussen de sporen. Het vervangen van de rails geschiedt 's nachts, zodat het treinverkeer tijdens de dag niet verstoord wordt.
Spoorovergang Doornstraat
De werken starten op 4 mei en eindigen op 13 mei.
Er is géén enkel doorgaand verkeer mogelijk.
Wegomlegging:
Richting Velle, komend uit richting centrum, via Beek- en Veldstraat. Er geldt éénrichtingsverkeer in de Veldstraat tussen Houtbriel en Rupelmondestraat (Kromme Notenlaar)
Richting centrum, komend uit richting Velle, via Eigenlo - Hoogkamerstraat - N16
Spoorovergang Beekstraat
De werken starten op 18 mei en eindigen op 28 mei.
Géén enkel doorgaand verkeer mogelijk.
Wegomlegging:
Richting Velle, komend uit de Beekstraat/Veldstraat, via Houtbriel, Rupelmondestraat en Veldstraat
Richting centrum, komend van de Velle, via Veldstraat
De Veldstraat is tussen de kruispunten met de Rupelmondestraat (Kromme Notenlaar) en Beekstraat/Houtbriel éénrichtingsstraat, komende van de Velle rijrichting centrum. |
Dit heb ik nog nergens anders gelezen, zelfs niet in de laatste Nieuwe Omroeper van 29 april 2015, noch op de website van de gemeente Temse! Het staat nochtans al sinds 21 april 2015 op editietemse! Ik vermoed dat het voor velen een verrassing zal worden als ze op 4 mei voor de wegversperring zullen staan.
Hopelijk wordt deze keer ook het fietspad aan de overweg in de Doornstraat wat verbeterd, want dat ligt er al jaren zeer slecht bij! Bij de vorige "vernieuwing" is het fietspad even slecht achter gelaten als het was voor die "herstelling".
Zo ziet het fietspad aan de overweg er nu uit:
Vooral de lager gelegen holvormige houten balk langs deze kant van het spoor, en de weg gezakte klinkers vóór die balk, vormen een zeer oncomfortabele hindernis voor fietsers.
In het bericht op editietemse staat dat "Géén enkel doorgaand verkeer mogelijk" is. Zou dat ook weer gelden voor voetgangers (zie de discussie hierboven)? En voor afgestapte fietsers (die dan toch ook voetgangers zijn)? Zou dat aangeduid worden? Worden voetgangers (en fietsers) dan ook verplicht om die hele "wegomlegging" te volgen uit "veiligheidsoverwegingen"? Hoe "veilig" is het om te fietsen of te wandelen langs wegen zonder voetpad of fietspad, die dienst doen als wegomlegging voor het drukke autoverkeer? _________________ Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like. |
|
Terug naar boven |
|
Jozef Van Breuseghem
Site Admin
Geregistreerd op: 10 Jan 2009 Berichten: 6208 Woonplaats: Temse
|
|
|
|
|
Geplaatst: 04-05-2015 21:00:01 Onderwerp: |
|
|
|
|
Vandaag, maandag 4 mei 2015, zijn de werken inderdaad begonnen. Tenminste, de wegversperringen zijn aangebracht en de omleiding aangeduid. Deze keer is er wel degelijk meer aan fietsers gedacht. Toch zeker veel meer dan de vorige keer in 2013, toen ik alle tekortkomingen gemeld heb. Zouden ze dat nog onthouden hebben?
Nu is aan de rotonde van de Doornstraat tenminste de doorgang voor fietsers niet volledig versperd. Door het verkeersbord C3 met de melding "UITGEZONDERD PLAATSELIJK VERKEER" mogen fietsers immers verder rijden volgens artikel 2.47 van de wegcode.
De omleidingswegwijzer wijst naar Eigenlo. Volgens het bericht op editietemse hierboven zou de omleiding gaan via Eigenlo - Hoogkamerstraat - N16. Maar ter hoogte van de Schoenstraat staat al een nieuwe omleidingswegwijzer die naar de Schoenstraat wijst.
Dat is op sommige plaatsen wel een smal straatje om al het verkeer langs daar te sturen, zeker omdat fietsers deze anders rustige straat ook graag gebruiken. De omleiding is dus anders aangeduid dan vooraf aangekondigd.
Als we verder langs de Doornstraat richting centrum rijden staat een volgende versperring voor de viaduct over de E17.
Plaatselijk verkeer en fietsers mogen nog altijd verder. Ontsnappen naar de Schoenstraat kan nog langs rechts.
Voorbij de viaduct over de E17 staat de volgende versperring.
Nog altijd geen probleem voor fietsers en plaatselijk verkeer. Hier kan men enkel nog linksaf een rondje rijden langs Sweigers-zuid, en dan komt men uit aan de volgende versperring.
Fietsers kunnen hier ook nog naar rechts, via het hobbelige dreefje, naar de Schoenstraat.
Merk op, dat er nu geen enkele versperring op het fietspad staat, in tegenstelling tot vorige keer in 2013!
Als je nu nog verder rijdt, kom je aan de overweg. Die is volledig versperd en daar staat een verkeersbord C3 zonder onderbord.
Hier mag (en kan) dus geen enkele bestuurder meer door, ook geen fietsers. Helemaal rechts is een kleine opening gelaten, langs waar eventueel nog voetgangers (en dus ook afgestapte fietsers) de overweg zouden kunnen oversteken. Tenminste, nu gaat dat nog terwijl de werken niet bezig zijn. Of dat nog mogelijk zal zijn als er gewerkt wordt en als de overweg helemaal opgebroken is, dat weet ik ook niet.
In ieder geval staat hier nu (nog) geen verbodsbord voor voetgangers, zoals dat wel overvloedig en overbodig het geval was tijdens de werken op het Luizemarktje en aan het kruispunt Leie/Cauwerburg.
Als je langs de Doornstraat richting Velle rijdt, staat een versperring met omleidingswegwijzer ter hoogte van de Beekstraat.
Plaatselijk verkeer en fietsers kunnen verder, om eventueel verderop links af te slaan in de Kleine Dweersstraat.
De overweg is ook langs deze kant volledig versperd en verboden voor alle bestuurders door het verkeersbord C3 zonder onderbord.
Helemaal rechts is weer een kleine opening (of heeft iemand die rood-witte lintjes los gemaakt?). Dezelfde opmerkingen als daarjuist, aan de andere kant van de overweg.
Wat de mogelijke toekomst van het fietspad aan de overweg betreft, ziet het er niet slecht uit.
Er staat "ASF" tussen twee keer "BOORDST". Ik veronderstel dus dat er een gedeelte in asfalt zal aangelegd worden. Dan verdwijnen al zeker die schuine losliggende klinkers. Hopelijk verdwijnen ook die versleten houten balken en worden die vervangen door iets dat steviger en vlakker is!
(Aanpassing op 23-12-2017: Foto-vergrotingsfout verbeterd.) _________________ Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 23-12-2017 18:12:38; in totaal 1 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
Pagina 2 van 2 |
Ga naar pagina Vorige 1, 2 Tijden zijn in GMT + 1 uur
|
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum
This contents of this page are in no way endorsed by the Mozilla Foundation
Mozilla_Firefox theme created by Plastikaa © 2005
|