|
Werfaanduidingen en fietspaden. |
|
Jozef Van Breuseghem
Site Admin
|
|
|
|
|
Geplaatst: 27-09-2019 16:02:22 Onderwerp: |
|
|
|
|
Op Cauwerburg, vanaf het kruispunt met de Peter Benoitlaan, zijn richting centrum werken bezig op het fietspad. Op de rijbaan is een smal stukje afgepaald met bakens, om fietsers in de twee richtingen(!) te laten verder te rijden op de rijbaan.
Aan de Peter Benoitlaan valt het nog mee om van het fietspad op de rijbaan te komen, of omgekeerd, tenminste als er geen fietsers in de tegengestelde richting rijden.
Aan de andere kant van de werken is dat minder vanzelfsprekend! Daar moeten fietsers eerst een drempel en een greppel overwinnen. Het kan natuurlijk moeilijk anders, aangezien het fietspad daar verhoogd is aangelegd.
Maar als er bovendien nog een hoopje zand ligt, op de smalle strook die afgepaald is voor fietsers, dan wordt het toch extra moeilijk gemaakt.
Hopelijk duurt dit niet te lang en wordt het fietspad degelijk en effen dicht gelegd na de werken ...
Tussen haakjes, waarom zou de rijbaan in de richting van Tielrode "rijweg" genoemd worden? _________________ Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like. |
|
Terug naar boven |
|
Jozef Van Breuseghem
Site Admin
|
|
|
|
|
Geplaatst: 08-04-2020 18:43:06 Onderwerp: |
|
|
|
|
Ik heb pas op 3 april 2020 een melding gedaan voor een gebrek aan dit fietspad op Cauwerburg, of ik kom weer iets tegen op dat fietspad, iets verder, bijna aan het kruispunt met de Sint-Amelbergalaan.
Daar staat een baken met knipperlicht midden op het fietspad, en een ander baken zonder licht ernaast, bijna juist naast het fietspad. Wat staan die bakens daar te doen?
Ik zie geen enkele reden voor de plaatsing van deze bakens, noch in de richting naar Tielrode, ...
... noch in de richting naar het centrum van Temse.
Staan die bakens daar alleen maar om fietsers te hinderen, of is er werkelijk een reden toe, die mij volledig ontgaat?
Ik heb ook dit gemeld op het meldpunt wegen, en mijn melding heeft referentienummer KM-2020-08670 gekregen. Mijn melding werd tevens automatisch doorgestuurd naar Gemeente Temse. _________________ Queen:
|
Terug naar boven |
|
Jozef Van Breuseghem
Site Admin
|
|
|
|
|
Geplaatst: 10-12-2020 21:22:43 Onderwerp: |
|
|
|
|
Aan het kruispunt met de Sint-Amelbergalaan en de Peter Benoitlaan, is het tweerichtingsfietspad van Cauwerburg zo goed als volledig versperd door een werfafsluiting. Er is geen enkele aanduiding of verwittiging voor fietsers, en het is volledig onverlicht in het donker, zelfs zonder reflectie.
Het is zo goed als onmogelijk om de afsluiting te passeren op het fietspad. Je moet dat dus verlaten over een boordsteen en een greppel, eventueel in tegenrichting op de rijbaan een eind verder rijden, en dan opnieuw over de greppel en de boordsteen op het fietspad zien te raken.
Eigenlijk had ik dit wel verwacht, want overdag passeerde ik te voet, en merkte ik al hoe de werken uitgevoerd werden met volledig versperd fietspad, en ook zonder enige aanduiding of rekening te houden met fietsers.
Zou de politie dat niet zien tijdens haar patrouilles? Moet de signalisatie van dergelijke werken niet aangevraagd en goedgekeurd worden? Ik heb hen in alle geval een mail gestuurd, evenals naar de dienst mobiliteit. Ik heb het bovendien gemeld op het Meldpunt Wegen. Mijn melding heeft referentienummer KM-2020-44187 gekregen, en AWV heeft de melding op haar beurt doorgestuurd naar de gemeente Temse.
Ik vind het niet kunnen, dat fietsers op een dergelijke wijze "behandeld" worden bij werken op het fietspad. _________________ Queen:
|
Terug naar boven |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
Pagina 1 van 2 |
Ga naar pagina 1, 2 Volgende Tijden zijn in GMT + 1 uur
|