Jozef Van Breuseghem
Site Admin
|
|
|
|
|
Geplaatst: 04-02-2013 11:28:30 Onderwerp: |
|
|
|
|
Vandaag is Infrabel inderdaad begonnen met de onderhoudswerken aan de spoorwegovergang in de Doornstraat. Ik vraag mij alleen af, waarom de doorgang op het fietspad aan de rotonde van de Velle-Eigenlo helemaal versperd is?
Ook aan Sweigers-zuid is het fietspad gedeeltelijk versperd. Waarom?
Op beide plaatsen staat immers een verkeersbord C3 met de melding "UITGEZONDERD PLAATSELIJK VERKEER" en wat zegt de wegcode daarover in artikel 2.47?
Citaat: |
2.47. De opschriften "uitgezonderd plaatselijk verkeer" of "plaatselijke bediening" duiden op een openbare weg die slechts toegankelijk is voor de voertuigen van de bewoners van die straat en van hun bezoekers, de voertuigen voor levering inbegrepen; ook voertuigen voor onderhoud en toezicht, wanneer de aard van hun opdracht dit rechtvaardigt, de prioritaire voertuigen bedoeld in artikel 37 en fietsers en ruiters, hebben er zonder uitzondering toegang. |
Bijgevolg heb ik dat gemeld op het Meldpunt Fietspaden, referentienummer B22E73B529.
Ikzelf heb de spooroverweg zonder problemen kunnen oversteken. Natuurlijk ben ik afgestapt en heb ik de overweg te voet overgestoken, fiets aan de hand, terwijl de mensen aan het werken waren. Er is geen enkele reden om fietsers tegen te houden of te hinderen!
(Aanpassing op 08-12-2015: Afbeeldingen op nieuwe host en vergrootbaar gemaakt.) _________________ Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 08-12-2015 21:56:46; in totaal 1 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
Pagina 1 van 2 |
Ga naar pagina 1, 2 Volgende Tijden zijn in GMT + 1 uur
|