Hilde Habraken
|
|
|
|
|
Geplaatst: 24-11-2010 20:10:17 Onderwerp: |
|
|
|
|
Dat kan twee dingen betekenen: ofwel ben jij voortdurend op pad met je fiets, ofwel staan er daar wel erg vaak auto's fout geparkeerd. Ik gok op het laatste... |
|
Terug naar boven |
|
Jozef Van Breuseghem
Site Admin
|
|
|
|
|
Geplaatst: 07-06-2011 10:22:55 Onderwerp: |
|
|
|
|
Vandaag, dinsdag 7 juni 2011, staat weer een vrachtwagen met aanhangwagen geparkeerd op het voetpad en het fietspad in de Gasthuisstraat aan het kerkhof:
Het is niet de eerste keer dat ik deze firma hier betrap op fietspadparkeren, maar deze keer staan er toch drie kegeltjes op de rijbaan, als "verplaatsing" van het fietspad. Dat neemt natuurlijk niet weg, dat deze vrachtwagen met zijn aanhangwagen niet thuis hoort op een fietspad of een voetpad, zie Artikel 24 van de wegcode, dat we hier uitentreuren kunnen herhalen.
Eén van de drie kegeltjes is wel al omver gereden. Dat heb ik, na het nemen van deze foto, opnieuw recht gezet en een heel eind verder tot voorbij de aanhangwagen op de rijbaan geplaatst, zodat het "verplaatste fietspad" heel wat langer geworden is.
(Aanpassing op 16-12-2015: Afbeeldingen op nieuwe host en vergrootbaar gemaakt.) _________________ Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 16-12-2015 12:19:41; in totaal 1 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
Jozef Van Breuseghem
Site Admin
|
|
|
|
|
Geplaatst: 15-02-2012 23:13:46 Onderwerp: |
|
|
|
|
Het was weer een tijdje geleden, maar vandaag, woensdag 15 februari 2012, is Eandis aan het werk in de Gasthuisstraat rechtover het kerkhof, met hun auto's op het fietspad.
Gisteren (14 februari) was dat ook het geval, maar dan hadden ze naast hun auto's een aantal rood-witte kegels op straat gezet. Die kegels stonden zelfs ruim op straat, zodat er een voldoende brede plaats voor fietsers voorzien was om de werfwagens voorbij te fietsen. Ik vond dat ok, dus niet nodig om een foto te nemen.
Maar vandaag vond Eandis het blijkbaar niet meer nodig om de wettelijke aanduiding en afscherming van werken te voorzien en voor de veiligheid van fietsers te zorgen...
Ik weet niet of er morgen nog verder gewerkt wordt, maar ik kom in alle geval nog eens kijken.
(Aanpassing op 16-12-2015: Afbeeldingen op nieuwe host en vergrootbaar gemaakt.)
(Aanpassing op 12-11-2017: Foto-vergrotingsfout verbeterd.) _________________ Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 12-11-2017 19:32:05; in totaal 2 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|