Het is nu 19-04-2024 05:08:59
Onbeantwoorde berichten bekijken

Gebruikersnaam:     Wachtwoord:

Omgedraaide verkeersborden voor fietsers

    -> Temse - Zaat (Boelwerf) Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren
 
 Auteur   Bericht 

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6037
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 22-08-2018 21:47:19    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Mijn e-mailtje van hierboven heeft eindelijk eens reactie losgeweekt bij de gemeente Temse. De reactie is gekomen van onze fietsambtenaar, op maandag 20 augustus 2018 al redelijk vroeg in de voormiddag, om 9:17Hr om precies te zijn: mijn mail zou ten onrechte geformuleerd zijn, mijn opmerking omtrent de D7 aan kruispunt Orlaylaan en Cauwerburg en de borden in de Tekenaarslaan zouden WEL DEGELIJK behandeld zijn (met dezelfde kleur, maar dan op gele achtergrond ...). Met een bijlage ten bewijze dat men op vrijdag 17 augustus ter plaatse geweest is: "zie ons bevindingen in bijlage !" (weer op gele achtergrond). Die bevindingen zouden verwerkt worden in een OB (doet mij aan tampons denken Knipoog) aan de Technische Dienst.

Vooral de laatste twee paragrafen uit mijn e-mail ("Als gevolg van dit alles ..." en "Aangezien nu vanaf Cauwerburg ...") zouden "onterecht geformuleerd" zijn, want die zijn vetjes gemaakt en op een gele achtergrond geplaatst.

Wat betreft het kruispunt van de Orlaylaan met Cauwerburg, staat in die bijlage als belangrijke "bevinding" niets meer dan wat ik gemeld heb: het verkeersbord D7 moet 180° gedraaid worden.

Deze e-mail van onze fietsambtenaar is verstuurd naar dezelfde bestemmelingen als mijn e-mailtje van hierboven.


Nou, nou! Daarop heb ik toch in de late namiddag even tegen-gereageerd met deze e-mail, met dezelfde bestemmelingen:
Citaat:
From: Jozef Van Breuseghem <Fietsersbond.temse01@gmail.com>
Date: ma 20 aug. 2018 om 16:47
Subject: Re: Melding via Wegen en Verkeer - KM-2018-16924
To: Vermeulen Elise <elise.vermeulen@temse.be>
Cc: André Verheyen <Fietsersbond.temse@gmail.com>, _Email Secretariaat <secretariaat@temse.be>, mobiliteit@politiekruibeketemse.be <mobiliteit@politiekruibeketemse.be>, Decock Davy <Davy.Decock@temse.be>, Truyman Lieve <lieve.truyman@temse.be>

Dag Elise,


Ik ben er niet zo zeker van dat mijn mail ten onterecht geformuleerd was.

De verdraaide verkeersborden D7 op de Orlaylaan, aan de kruispunten met de Tekenaarslaan en met Cauwerburg, werden op 1 juli 2018 al eens gemeld (zie de e-mail met hoofding "Fietspad niet reglementair aangeduid", helemaal onderaan deze e-mail). Door een fout van AWV is toen enkel de toestand op het kruispunt met de Tekenaarslaan "officieel" medegedeeld aan de gemeente Temse, maar dat is rechtgezet op 23 juli 2018. Toch is toen alleen het bord aan de Tekenaarslaan goed geplaatst. Het bord aan Cauwerburg bleef onaangeroerd.

Nu het bord aan de Tekenaarslaan opnieuw verdraaid was, heb ik dat opnieuw gemeld samen met nogmaals het bord aan Cauwerburg op 16 augustus 2018. Ditmaal werden beide meldingen door AWV "officieel" overgemaakt aan de gemeente Temse.

De dag nadien, op 17 augustus, werd al actie ondernomen voor het bord aan de Tekenaarslaan, en dezelfde dag stond dat reeds in de correcte stand. Het bord aan Cauwerburg, dat even goed slechts hoeft gedraaid te worden, bleef andermaal onaangeroerd.

Uit uw mail lijkt het plots veel ingewikkelder te zijn om het bord aan Cauwerburg te verdraaien, dan dat aan de Tekenaarslaan: er moet ter plaatse gegaan worden, bevindingen opgemaakt, foto's genomen, ... Ik had toch reeds foto's van de toestand ter plaatse verstuurd?

Op 17 augustus om 18:48Hr heb ik weer een foto genomen. Het bord aan Cauwerburg stond nog altijd verkeerd:



Het is opvallend, hoe goed deze foto overeenstemt met de foto uit de bijlage van uw mail:



Alleen de schaduwen liggen andersom, uw foto is 's morgens genomen.

Ik maakte mij dus andermaal zorgen over het verkeersbord D7 op de Orlaylaan aan Cauwerburg. Er leek weer niets voor gedaan te worden. En nu, maandag 20 augustus 2018 om 15.40Hr, stond dat bord nog altijd verkeerd.

Maar als het echt zo een ingewikkelde operatie is om dat bord te verdraaien, wil ik mij echt wel verontschuldigen voor mijn voortvarendheid.


Met vriendelijke groeten,

Jozef Van Breuseghem
Secretaris Fietsersbond afdeling Temse
...

Fietspad niet reglementair aangeduid

Van: Jozef Van Breuseghem <Fietsersbond.temse01@gmail.com>
Datum: 1 juli 2018 om 19:36
Onderwerp: Fietspad niet reglementair aangeduid.
Aan: Vermeulen Elise <elise.vermeulen@temse.be>, Decock Davy <davy.decock@temse.be>, mobiliteit@politiekruibeketemse.be
Cc: André Verheyen <Fietsersbond.temse@gmail.com>


Beste Elise en Davy,
Geachte heer/mevrouw van de politie,


Op de Orlaylaan in Temse is het dubbelrichtingsfietspad in geen van beide richtingen reglementair aangeduid tussen Cauwerburg en het kruispunt met de Tekenaarslaan. Dit is nochtans eenvoudig op te lossen door de bordjes D7 180° te draaien.

Dit is de toestand vanaf het kruispunt met Cauwerburg:



Er is geen verkeersbord D7 te zien, omdat het 180° verkeerd geplaatst is en dus de achterkant zichtbaar is:



Hetzelfde doet zich voor vanaf het kruispunt met de Tekenaarslaan:



Ook hier zien fietsers de achterkant van het verkeersbord D7:



Ik vraag het nodige te doen om deze onreglementaire toestand te verhelpen. Dit is ook gemeld via het meldpunt wegen.


Met vriendelijke groeten,

Jozef Van Breuseghem
Secretaris Fietsersbond afdeling Temse
...

En mijn e-mail zou onterecht geformuleerd zijn? Al van 1 juli 2018 is dit gevraagd (zie hier op dit forum). Toen heb ik mijn e-mail van hierboven niet afgedrukt op dit forum, maar nu doe ik het wel.
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.


Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 23-08-2018 06:48:46; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6037
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 22-08-2018 22:08:22    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Het is nu al woensdag 22 augustus 2018. Op mijn tegen-reactie-e-mailtje van hierboven komt (voorlopig?) geen wederwoord. En vandaag om 20:45Hr, dus 's avonds, stond het verkeersbord D7 aan het kruispunt van de Orlaylaan met Cauwerburg nog altijd verkeerd!

Maar toch beweert men stellig er mee bezig te zijn ...

Toch eigenaardig, dat op het kruispunt met de Tekenaarslaan eenzelfde verkeersbord direct juist kan geplaatst worden, en dat dit niet kan op het kruispunt met Cauwerburg.

Ik kwam daar per fiets, en wou de Orlaylaan naar beneden rijden vanaf Cauwerburg. Aangezien ik dat wettelijk niet op het fietspad mag doen, zoals ik verklaard heb in mijn e-mail van 16 augustus 2018, heb ik dat op de rijbaan gedaan, tot aan het kruispunt met de Tekenaarslaan. Vanaf daar staat het fietspad aan de linkerkant van de Orlaylaan wel aangeduid.

En ik moet toegeven, dat het op de rijbaan veel vlotter gaat dan op het fietspad. Ongeveer halfweg tussen Cauwerburg en de rotonde moet je wel even opletten dat je niet in een lager gelegen riooldeksel rijdt, ongeveer in het midden van de rijbaan. Maar aan de rotonde kun je per fiets de rotonde bijna rechtdoor nemen tot aan het kruispunt met de Tekenaarslaan. Op het fietspad kun je niet anders dan de grote bochten van het fietspad volgen. En met de snelheid die je bergaf de Orlaylaan kunt ontwikkelen, is dat veel gemakkelijker op de rijbaan dan op het fietspad. Het is trouwens voorlopig wettelijk verboden om dat fietspad bergaf te gebruiken!
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6037
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 25-08-2018 18:14:27    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Vorige vrijdag, 24 augustus 2018, ben ik hier nog rond 9 uur in de voormiddag voorbij gereden. Toen stond het verkeersbord D7 nog altijd verkeerd. Op het kruispunt van de Orlaylaan met Cauwerburg was het dubbelrichtingsfietspad links op de Orlaylaan nog altijd niet aangeduid.

Geduld is een schone deugd, maar niet onuitputtelijk. Zaterdagavond had ik alles in gereedheid gebracht om het beloofde filmpje te maken, maar als ik met mijn geïnstalleerde fiets ter plaatse kwam, merkte ik dat het verkeersbord D7 eindelijk op zijn plaats stond zoals het hoort.



Dat zal dus in de loop van vrijdag 24 augustus toch nog uitgevoerd zijn.

Rekening gehouden met mijn eerste e-mail en mijn eerste melding op 1 juli 2018, heeft het bijna twee maanden geduurd om een verkeersbordje 180° te draaien ... met nog wat bijkomend e-mailverkeer er bovenop. Triest Triest Droevig!

Ik ben tevens benieuwd, of dit bordje nu in de juiste stand zal blijven staan.
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken


Berichten van afgelopen:   

    -> Temse - Zaat (Boelwerf)

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren
 


 
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Pagina 1 van 1
Tijden zijn in GMT + 1 uur

Ga naar:  


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum

This contents of this page are in no way endorsed by the Mozilla Foundation
Mozilla_Firefox theme created by Plastikaa © 2005