Geregistreerd op: 10 Jan 2009 Berichten: 6208 Woonplaats: Temse
Geplaatst: 14-01-2020 10:54:25 Onderwerp:
Steeds meer wordt de fiets gebruikt als transportmiddel naar en van het werk. Drie jaar geleden was dat al voor 20% van het totaal, en dat aantal stijgt voortdurend. Dat heeft natuurlijk zijn negatieve invloed op de ongevallencijfers. Dit stond in Het Nieuwsblad van dinsdag 14 januari 2020 (klik om te vergroten).
Ik lees in een titel: "Werknemers hebben nood aan fietsles". Hopelijk bedoelt men met die werknemers niet alleen zij die per fiets naar het werk komen. Ook automobilisten hebben immers nood aan "fietslessen", om aandacht te krijgen voor meer fietsers op de weg, en om hun rijgedrag aan te passen aan al deze "nieuwe" fietsers ...
... Om te zwijgen van onze overheden, die jarenlang de fietsinfrastructuur hebben verwaarloosd of zelfs verwijderd! _________________ Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Geregistreerd op: 10 Jan 2009 Berichten: 6208 Woonplaats: Temse
Geplaatst: 18-05-2023 18:55:05 Onderwerp:
De fiets wordt steeds meer gebruikt als verplaatsingsmiddel, en dat blijkt duidelijk uit de verkoopcijfers van fietsen, vooral van elektrische fietsen. Dit stond daarover in Het Nieuwsblad van woensdag 17 mei 2023 (klik om te vergroten).
We kunnen alleen maar blij zijn als er meer gefietst wordt. Hoe meer fietsers er zijn, hoe meer er rekening mee gehouden wordt en hoe veiliger het wordt om te fietsen.
Het toegenomen fietsgebruik is dus voor het grootste deel te danken aan de elektrische fiets. Dat zet toch een beetje aan het denken ...
Het is zeker positief dat meer mensen fietsen en dus meer mensen bewegen. Het is nog altijd beter om een korte afstand per fiets af te leggen, dan er de auto voor te nemen. En dankzij de elektrische fiets kunnen vele mensen op hogere leeftijd nog blijven fietsen.
Maar zouden sommigen nu niet elektrisch fietsen omdat het "gemakkelijk geworden" is, terwijl ze die elektrische hulp niet echt nodig hebben? Een beetje uit gemakzucht omdat ze anders een inspanning moeten leveren en moe zouden kunnen worden? Het is natuurlijk nog altijd beter om elektrisch te fietsen dan om helemaal niet te fietsen, maar het zal de lichaamsconditie veel minder ten goede komen dan wanneer men zich wat moet inspannen om vooruit te komen, vooral bergop en tegenwind ...
Anderzijds is het zeker een goede zaak voor de fietsenwinkels . _________________ Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
Pagina 2 van 2
Ga naar pagina Vorige1, 2 Tijden zijn in GMT + 1 uur