|
Fietsenstallingen in Temse |
|
Jozef Van Breuseghem
Site Admin
|
|
|
|
|
Geplaatst: 29-07-2018 20:10:08 Onderwerp: |
|
|
|
|
Het nieuwe zwembad van Temse is ook voorzien van een aantal fietsenstallingen.
Op de gemeenteraadszitting van 18 december 2017 is gezegd, dat er 60 fietsenstallingen komen. Ik heb ze niet geteld, maar 60 lijkt mij toch veel.
Op dezelfde gemeenteraadszitting is gezegd dat de fietsenstallingen overdekt zullen zijn. Nu ja, vertikaal gezien is er een afdak boven ... van een zestal meter hoog, schat ik. De regen zal niet al te schuin mogen vallen, of de fietsen zullen nat worden in de 'overdekte' fietsenstalling. Gelukkig komt de wind meestal uit het westen of het zuidwesten als het regent, en staat deze fietsenstalling aan de noordkant van het gebouw.
Op die gemeenteraadszitting was ook sprake van afsluitbare kastjes om fietshelmen en dergelijke op te bergen. Die heb ik niet gezien, maar mogelijk zijn die binnen in het gebouw? Of moeten die nog komen?
Vanaf deze fietsenstalling is een uitweg gemaakt naar de Rik De Rycklaan.
Tot aan het hek (van het vroegere kasteel) is de weg een drietal meter breed, maar tussen het hek en de Rik De Rycklaan is die breedte nog slechts 1,70m.
Bovendien komt dat wegje op de Rik De Rycklaan natuurlijk uit ... aan de overkant van het deel van de openbare weg dat voorbehouden is voor voetgangers en fietsers ...
Je zult dus altijd moeten oversteken als je te voet of met de fiets bent. En voor de fietsers ... is er aan beide kanten van de rijbaan een mooie vertikale drempel. _________________ Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like. |
|
Terug naar boven |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|