Omleiding is voorzien via de Zandstraat en Dommelstraat
Via die zandstraat wordt je het bos ingestuurd, dat is een offroad weg met een steil einde in kasseien.
Leuk met een mtb maar voor andere fietsers en koersfietsen niet haalbaar.
Alternatief is via de zuidelijke durmedijk, centrum van Hamme en de Mirabrug.
De dijk wordt voor een jaar afgesloten, daarna volgen waarschijnlijk de werken voor de nieuwe fietsers/voetgangersbrug tussen Sombeke en Hamme.
De dijk zal mogelijks dus voor lange periode niet toegangkelijk zijn
In het artikel kan je ook lezen dat de nieuwe binnendijk rond het groot broek terug wordt opgengesteld door een nieuwe stuk asfalt dat voorzien is.
Dit stuk ging in December 2022 terug opengaan maar zijn reeds April 2024 en nog steeds zijn de werken, aan het pompstation naast de N41, niet afgerond.
Waarom is dit 2j geleden niet gedaan??
Na het definitief afsluiten van de dijk in het klein broek en nu de dijk in het groot broek ben ik het mooiste stuk van mijn woon-werk route tussen Lokeren en Puurs kwijt
Ook is er nu ook de omleiding in Tielrode via de overloopdijk.
Ik ben voorstander van meer natuur maar de Sigmawerken staan voor mij synoniem aan overlast voor fietsers.
De overlast kan veel minder mits wat goeie wil en planning.
In het artikel kan je ook lezen dat de nieuwe binnendijk rond het groot broek terug wordt opgengesteld door een nieuwe stuk asfalt dat voorzien is.
Dit stuk ging in December 2022 terug opengaan maar zijn reeds April 2024 en nog steeds zijn de werken, aan het pompstation naast de N41, niet afgerond.
Na het brugje kom je, met weer een hoek van 90°, op de oorspronkelijke weg achter de binnendijk van het Groot Broek.
Het is niet juist vastgelegd hoe lang die oorspronkelijke weg (van hier naar de "fietscorridor" met flexipaaltjes, nabij de Mirabrug) nog afgesloten blijft door de werken aan het pompstation.
De weg achter de binnendijk van het Groot Broek kan in alle geval voor een groot gedeelte weer gebruikt worden vanuit of naar Elversele en Sombeke. _________________ Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum