Het is nu 28-03-2024 19:37:14
Onbeantwoorde berichten bekijken

Gebruikersnaam:     Wachtwoord:
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 
 Auteur   Bericht 

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 14-07-2021 18:58:16    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

De mobiliteitsdienst heeft geantwoord op mijn e-mail van gisteren. Dit stond in dat antwoord:
Citaat:
De putten moeten zo snel mogelijk gedicht of deftig gesignaleerd worden. Normaal zou vandaag elke put toe moeten liggen, om alles klaar te hebben voor het bouwverlof, zodat fietsers weer op een ordentelijke manier moeten kunnen passeren.

"Vandaag" is woensdag 14 juli 2021. Rond 7 uur 's avonds ben ik ter plaatse gaan kijken (ik ga dat niet alle dagen doen!), en alles was nog zoals gisteren ...



Sommige afsluitingen zijn wel lichtjes verschoven. Helemaal achteraan tegen de witte bestelwagen (die ook nog altijd op de parkeerplaats staat) is de doorgang voor fietsers zelfs nog wat smaller gemaakt dan gisteren.
Fietsers zitten dus nog altijd opgescheept met deze zeer fietsonvriendelijke en gevaarlijke toestand Triest ...

Er is zelfs nog wat lichte hinder voor fietsers bijgekomen in de Burgemeester Achiel Heymanstraat, voor het tankstation richting Elversele.





Dit is wel aangeduid met verkeersborden, en fietsers kunnen passeren als ... er geen auto's naast het fietspad op de parkeerplaats staan.
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 21-07-2021 19:45:30    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Uiteindelijk is de hinder op het fietspad van de Burgemeester Achiel Heymanstraat toch opgelost en weg genomen.



Ik heb het waarschijnlijk pas enkele dagen nadien opgemerkt, ik passeer hier niet alle dagen. Maar de witte bestelwagen staat er nog altijd Hihi.
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 07-12-2021 21:33:45    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Het oneffen voorlopig asfaltfietspad tegenover het tankstation in de Burgemeester Achiel Heymanstraat, is nu toch voorzien van een fietspadmarkering.



Maar die stopt aan het kruispunt met de Antwerpse Steenweg, waar de werken nu begonnen zijn.



Het fietspad ligt daar trouwens vol kiezelsteentjes.

Als je even teruggaat, naar het kruispunt met de Molenstraat, zul je zien dat daar de verplichte fietspadmarkering nog altijd niet is aangebracht.



Men werkt in stukjes ... stukjes wel en stukjes niet.
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 24-08-2022 21:03:07    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Ook al is een nieuw fietspad aangelegd op de Burgemeester Achiel Heymanstraat in de omgeving van de kruispunten met de Ruisstraat, de Polderstraat en de Antwerpse Steenweg, de weg er naartoe lijkt soms vergeten.

Tegenover het tankstation was aan de overkant van de rijbaan immers een oneffen voorlopig fietspad aangelegd in hobbelige asfalt, verre van comfortabel om er over te fietsen. Maar tussen het oorspronkelijk fietspad en het nieuw aangelegde is daar een twintigtal meter van dat oneffen "voorlopig" asfalten fietspad blijven liggen.



Dat lag dus juist "buiten de projectzone" ... En de fietsers? Zij hobbelen verder Triest ...
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 12-10-2022 19:47:16    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Het is reeds te pas gekomen in november 2020 en in mei 2021. De betonplaten van het fietspad in de Burgemeester Achiel Heymanstraat zijn enkele jaren geleden op een aantal plaatsen hersteld, maar hier en daar steken ze letterlijk weer de kop op.

Er is wel één plaats, ter hoogte van huisnummer 30, waar het bijzonder erg is.



Er is al eens wat "vulling" tegen deze trap gesmeerd, om de overgang een beetje geleidelijker te maken, maar dat helpt niet veel en de betonplaat lijkt steeds hoger boven de vorige uit te stijgen.

Je kunt de bruuske trap vermijden door helemaal rechts even in de greppel te rijden, maar daar moet je aan denken (en je moet het weten) als je daar rijdt. En met de zon in je ogen zijn dergelijke bulten niet goed zichtbaar. Het is trouwens helemaal niet veilig, dat je als fietser voortdurend naar de weg moet kijken om oneffenheden te vermijden. Ook als fietser is het belangrijker om het verkeer in het oog te houden.

Als ik er met de ligfiets argeloos overheen rij, wippen de pedalen van mijn voeten!

Een degelijke herstelling dringt zich op.

Het is gemeld en de mobiliteitsdienst deelt mee dat de nodige voorbereidingen voor de herstelling worden genomen. De herstelling zal zo spoedig mogelijk uitgevoerd worden Goed zo!.
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 15-11-2022 18:25:40    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Jozef Van Breuseghem schreef:
...
Het is gemeld en de mobiliteitsdienst deelt mee dat de nodige voorbereidingen voor de herstelling worden genomen. De herstelling zal zo spoedig mogelijk uitgevoerd worden Goed zo!.
(Zie hierboven.)

De herstelling is inderdaad vlug uitgevoerd.



De "opgeheven" betonplaat is heraangelegd.

Ik vind het wel raar dat blijkbaar geen enkele andere fietser een dergelijk zwaar gebrek meldt. Deze plaats begon reeds opvallend slecht te worden in november 2020, twee jaar geleden! Ik heb toen speciaal gewacht om dit te melden.
Jozef Van Breuseghem schreef:
...
Dit ga ik nog niet melden. Er zijn blijkbaar nog andere fietsers van op de hoogte, die hier vaker voorbijfietsen. Waarom melden die dat niet?

_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken


Berichten van afgelopen:   

    -> Tielrode - Burgemeester Achiel Heymanstraat

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 


 
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Pagina 4 van 5 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur

Ga naar:  


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum

This contents of this page are in no way endorsed by the Mozilla Foundation
Mozilla_Firefox theme created by Plastikaa © 2005