Jozef Van Breuseghem
Site Admin
|
|
|
|
|
Terug naar boven |
|
luk
|
|
|
|
|
Geplaatst: 15-05-2021 12:07:14 Onderwerp: |
|
|
|
|
Zeer goed nieuws. Hopelijk komt snel de wet " bebouwde kom = 30, tenzij anders aangegeven ". Duidelijk en logisch.
Dat riedeltje van " ontsluitingsweg " kennen we. Ontsluitingsweg voor wie? Onze vroede vaderen zijn nog steeds ziek aan het " auto eerst " syndroom. |
|
Terug naar boven |
|
Jozef Van Breuseghem
Site Admin
|
|
|
|
|
Geplaatst: 31-08-2021 19:49:01 Onderwerp: |
|
|
|
|
Natuurlijk is er wat tegenstand tegen het invoeren van de zone 30 in het centrum van Temse, door autobestuurders die hun "vrijheid" beknot zien, hun behandeld voelen als kleuters, of om nog een andere rare reden. Het doet mij wat denken aan de tijd van het invoeren van de draagplicht van de veiligheidsgordel.
Met allerlei onzinnige redenen trachten sommige automobilisten elkaar te overtuigen van het "gevaar" van een zone 30 (ik moet voortdurend naar mijn kilometerteller kijken, en kan dus de weg niet in het oog houden), de "milieuschade" van een zone 30 (mijn auto stoot veel meer schadelijke stoffen uit bij 30 km/u en verbruikt veel meer), de "schade" aan de auto (mijn auto is gemaakt om sneller te rijden, trage snelheden zijn niet goed voor de motor), volgens sommigen is deze trage snelheid zelfs "onnatuurlijk" voor de mens, alsof wij gemaakt zijn om ons tegen een snelheid van minstens 50 km/u voort te bewegen , enzovoort.
De werkelijkheid is natuurlijk helemaal anders. Lees maar waarom bijvoorbeeld Sint-Niklaas kiest voor een zone 30 in het centrum, uit Het Nieuwsblad van dinsdag 31 augustus 2021 (klik om te vergroten).
En hoe Sint-Niklaas het aanpakt om zeker te zijn dat geen enkele automobilist "van niets weet", ook uit Het Nieuwsblad van dinsdag 31 augustus 2021 (klik om te vergroten).
Ook deze commentaar staat in dezelfde krant. Al te vaak wordt getracht met lapmiddelen voor verkeersveiligheid te zorgen, maar dat werkt niet! (Klik om te vergroten).
In De Standaard van maandag 30 augustus 2021 stond dan weer deze column, hoe fietsers zich moeten uitdossen om "veilig" te zijn, en andere wetenswaardigheden die we aan snelle auto's hebben te danken (klik om te vergroten).
Allemaal interessante lectuur voor "zone 30 ontkenners". Maar het zal niet helpen, vrees ik. Er zullen andere argumenten moeten gebruikt worden om hen te "overtuigen" ...
Aanpassing op 06-02-2024: Onnodige komma verwijderd. _________________ Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 06-02-2024 14:01:24; in totaal 1 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
Pagina 1 van 2 |
Ga naar pagina 1, 2 Volgende Tijden zijn in GMT + 1 uur
|