|
Wanneer komen er fietspaden op Eigenlo? |
|
Jozef Van Breuseghem
Site Admin
Geregistreerd op: 10 Jan 2009 Berichten: 6208 Woonplaats: Temse
|
|
|
|
|
Geplaatst: 04-12-2015 16:40:37 Onderwerp: |
|
|
|
|
Op Eigenlo is de verkeerssituatie gewijzigd. Dat blijkt toch uit het bord dat je ziet als je vanaf de rotonde aan de Doornstraat naar Eigenlo rijdt.
Dat die wijziging niet bepaald veilig is voor fietsers blijkt al bij de eerste ontmoeting met zo een wijziging.
Eerst is de maximum toegelaten snelheid op Eigenlo verlaagd van 70 naar 50km/u. Het lang recht gedeelte Eigenlo is voor sommige automobilisten echter problematisch om hun snelheid te beperken. Daarom werd deze straat daarna aan weerskanten voorzien van een doorlopende witte streep, om de rijbaan "visueel te versmallen" ... alsof dat zou helpen .
Daarna is een tijdje een verplaatsbare snelheidsaanduiding geplaatst. Er zijn ook snelheidscontroles uitgevoerd. Voor sommige automobilisten allemaal boter aan de galg.
Daarom moeten nu de goeden het maar met de slechten bekopen, en is op vier plaatsen op Eigenlo de rijbaan versmald met paaltjes. Twee keer in elke richting.
Alleen ... zijn hier weer de beroemde en beruchte "fietspadfragmenten" van Temse aangebracht en moeten fietsers nu opeenvolgend vier korte bochten beschrijven van ongeveer 45° ... Moeten we nu al blij zijn dat het geen 90° is?
Is ergens bepaald dat de snelheid voor fietsers op Eigenlo moet beperkt worden tot 10km/u?
Wat is hiervan de meerwaarde voor fietsers?
Een eindje verder staat de tweede reeks hindernissen, waar nog werken aan de gang zijn.
Hier moeten de lijntjes nog getrokken worden, om het "fietspad" aan te duiden.
Maar als het regent of geregend heeft, zullen fietsers hier door de plassen moeten rijden. Volgens de aanwezige werklui zal dit nog "verbeterd" worden. Ik vraag mij nu al af hoe ... Door er een asfalten bult op te leggen? Ik ben benieuwd!
In de andere richting, naar de Velle toe, kom je na de Schoenstraat het bord tegen met de gewijzigde verkeerssituatie.
Wat verder staat nu een vaste snelheidsaanduiding.
Aan de eerste hindernis langs deze kant is men nog bezig het "verplicht fietspad" aan te duiden met een spuitbusje witte verf (de lege busjes met hun dopjes liggen er ook).
Een overzicht van de tweede reeks hindernissen richting Velle.
En een detail van het laatste fietspadfragment in die richting.
Heb je ook gelet op de ideale plaatsing van het rioolrooster? Of hoe fietsers daarop hun wielen zullen stuk rijden, ofwel wegglijden en vallen, hopelijk niet tegen de paaltjes ...
Gelukkig zijn fietsers verstandiger dan de bedenkers en de ontwerpers van deze ondingen.
Wanneer krijgen fietsers eindelijk de beloofde volwaardige fietspaden op Eigenlo, in plaats van deze gevaarlijke ondingen?
Op deze wijze zal Temse wellicht nooit de trofee van fietsgemeente in de wacht slepen, maar misschien kan ze wel fietspadfragment-gemeente worden. Er liggen immers nog dergelijke "verwezenlijkingen" in de Sompershoekwijk en op de Oostberg.
(Aanpassing op 20-11-2017: Foto-vergrotingsfout verbeterd.)
(Aanpassing op 23-11-2017: Foto-vergrotingsfout verbeterd.)
(Aanpassing op 07-12-2017: Foto-vergrotingsfout verbeterd.)
(Aanpassing op 05-01-2018: Foto-vergrotingsfout verbeterd.) _________________ Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 05-01-2018 19:45:24; in totaal 4 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
Nicole Van der Vieren
Geregistreerd op: 12 Jan 2009 Berichten: 39 Woonplaats: Temse
|
|
|
|
|
Geplaatst: 04-12-2015 18:41:49 Onderwerp: |
|
|
|
|
Verschrikkelijk! _________________ Met de fiets vervuil je niets :-) |
|
Terug naar boven |
|
Trobken
Site Admin
Geregistreerd op: 08 Jan 2009 Berichten: 701 Woonplaats: Temse
|
|
|
|
|
Geplaatst: 04-12-2015 21:42:47 Onderwerp: Verschrikkelijk |
|
|
|
|
Verschrikkelijk, onnozel, gevaarlijk, stupide, idioot, achterlijk, verraderlijk,... hier ontbreken de superlatieven nog.
Graag zou ik hier eens bij 'n regenachtige, donkere dag (zoals in de winter wel eens durft gebeuren) de verantwoordelijken hiervoor zelf hun parcours willen zien afleggen met resp. een "gewone" stadsfiets, een fiets met een kinderkar erachter, een tandem, een aangedreven rolstoel (jawel, ook dààr denken wij aan) en 'n ligfiets.
Ik kan alleszins wel zorgen voor de verschillende "wielertuigen".
De verantwoordelijken kunnen het rood kleuren van hun kaken dan nog verklaren door de winterkou!
Pffff _________________ Forumbeheerder |
|
Terug naar boven |
|
Jozef Van Breuseghem
Site Admin
Geregistreerd op: 10 Jan 2009 Berichten: 6208 Woonplaats: Temse
|
|
|
|
|
Geplaatst: 09-12-2015 19:09:50 Onderwerp: |
|
|
|
|
Er klopt ook verkeerstechnisch een en ander niet met die wegversmallingen op Eigenlo.
In het reglement voor de wegbeheerder staat in artikel 8.13 in verband met de verkeersborden B19 en B21 het volgende:
Citaat: |
Het verkeersbord B19 mag vóór een smalle doorgang slechts geplaatst worden indien de zichtbaarheid van het ene uiteinde van die doorgang tot het andere volledig is en indien twee auto's er niet kunnen kruisen; terzelfdertijd wordt voor het verkeer dat uit de tegenovergestelde richting komt, het verkeersbord B21 geplaatst. |
Dit reglement is een ministerieel besluit, het heeft dus kracht van wet. Als ik het goed begrijp, moet er dus altijd aan de beide zijden van een smalle doorgang, waar twee auto's niet kunnen kruisen, een verkeersbord staan: aan de ene kant een B19, aan de andere kant een B21.
In het geïllustreerd regelement voor de wegbeheerder, versie 29/01/2014, staat op pagina 84 in verband met de verkeersborden B19 en B21 het volgende:
Citaat: |
Bij voorkeur wordt voorrang verleend aan automobilisten die geen zijdelingse verplaatsing moeten maken om de smalle doorgang te nemen. |
Dit reglement is uitgegeven door het opzoekingscentrum voor de wegenbouw, en heeft dus geen kracht van wet. Het geeft maar wat richtlijnen.
Maar hoe is het uitgevoerd op Eigenlo?
Als we vanaf de rotonde aan de Doornstraat richting Sint-Niklaas rijden, komen we eerst dit tegen:
(Deze automobilist geeft al geen goed voorbeeld, hoe voorrang moet verleend worden aan de tegenliggende fietster, en hoe een zijdelingse afstand van één meter moet gehouden worden!)
Hier staat dus het normale verkeersbord B21 dat je in deze situatie verwacht. Maar ... aan de andere kant van deze smalle doorgang staat geen verkeersbord B19 voor de tegenliggers ... En zoals je kunt zien staat er in deze richting naar Sint-Niklaas ook geen enkel verkeersbord voor de volgende smalle doorgang. Er staat dan weer wel een verkeersbord voor deze tweede smalle doorgang voor de tegenliggers die uit de richting Sint-Niklaas komen en naar de Velle rijden:
Maar ... het is een B19, terwijl je hier een B21 zou verwachten, aangezien de automobilisten langs deze kant geen zijdelingse verplaatsing moeten maken om de smalle doorgang te nemen.
Dat is op zijn minst verwarring zaaien!
Dat is evenmin volgens de geest van de wegcode. Tussen de twee versmallingen is de rijbaan immers breed genoeg en kunnen auto's elkaar kruisen. De verkeersborden B19 en B21 kunnen bijgevolg niet geldig zijn voor de twee opeenvolgende rijbaanversmallingen, aangezien die te ver van elkaar verwijderd zijn!
Hetzelfde verschijnsel met te weinig (en verkeerde) verkeersborden doet zich voor aan de twee andere rijbaanversmallingen op Eigenlo.
Normaal gesproken denkt elke weggebruiker dat aan hem voorrang moet verleend worden bij een wegsituatie zoals op de laatste foto. Het is niet bevorderlijk voor de verkeersveiligheid om een verkeersbord te plaatsen dat een normale toestand omdraait.
Ook fietsers moeten hier nu rekening houden met tegemoetkomende auto's, en hen voorrang verlenen door deze omgekeerde, abnormaal gemaakte toestand. Dat is niet veiliger voor fietsers. Het zou beter kunnen gemaakt worden voor fietsers, als de "fietspadfragmenten" al veel vroeger zouden beginnen, vóór de eerste versmalling, zodat ze ook daar al niet meer op de rijbaan hoeven te rijden.
Die "fietspadfragmenten" zijn ook nog te smal: amper 90cm tussen de lijntjes, ongeveer 1,20m met de lijntjes inbegrepen! De minimum breedte van een nieuw enkelrichtingsfietspad is tegenwoordig 1,50m, en de aanbevolen breedte is zelfs 1,75m. De "in- en uitritten" zijn allesbehalve vlot te nemen, en beseffen automobilisten wel dat aan fietsers voorrang moet verleend worden als ze op het einde van een fietspad opnieuw op de rijbaan moeten komen om verder rijden (artikel 12.4 van de wegcode)? Dat is immers geen manoeuvre!
Citaat: |
Wordt niet als manoeuvre beschouwd : zich op het einde van een fietspad op de rijbaan begeven om rechtdoor te rijden |
En waarom liggen er rioolroosters in die "fietspadfragmenten" en staan er hinderlijke paaltjes naast?
Het zal pas veilig worden voor fietsers op Eigenlo als daar volwaardige, afgescheiden fietspaden komen. Verwacht de gemeente Temse echt dat alle fietsers in de remmen gaan en zich daartussen wringen met hun tandems, bakfietsen, ligfietsen, zelfs met zware elektrische fietsen of met gewone fietsen? De meeste dagelijkse fietsers houden niet van een mountainbike-parcours op hun gewone fietsweg!
Wat daar nog bij komt: in feite staan de hindernissen voor de rijbaanversmallingen in de verkeerde volgorde. Elke "normale" automobilist ziet dat aan hem voorrang moet verleend worden bij de "eerste" rijbaanversmalling, en heeft het automatisme om de tegenliggers voorrang te verlenen bij de "tweede" rijbaanversmalling. Ook tegenliggende automobilisten hebben normaal gesproken hetzelfde automatisme: "Als ik niet moet uitwijken moet aan mij voorrang verleend worden, als ik wel moet uitwijken moet ik zelf voorrang verlenen." Door niet voor elke versmalling de vereiste verkeersborden te plaatsen, wordt de omgekeerde toestand niet duidelijker gemaakt, zodat het niet denkbeeldig is dat de automobilisten zichzelf zullen vastrijden tussen twee rijbaanversmallingen.
Dat zou niet het geval zijn met de rijbaanversmallingen in de omgekeerde volgorde. Als de "eerste" hindernis rechts van de rijbaan ligt, moet eerst voorrang verleend worden aan de tegenliggers. Eénmaal de "eerste" versmalling voorbij, is het de beurt aan de tegenliggers om voorrang te verlenen omdat deze "tweede" hindernis langs de linkerkant van de rijbaan ligt. Dat biedt een "normale" voorrangstoestand aan elke versmalling, zonder verkeersblokkeringen ertussen.
Maar daarvoor moet eerst nagedacht worden .
(Aanpassing op 20-11-2017: Foto-vergrotingsfout verbeterd.) _________________ Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 20-11-2017 10:26:29; in totaal 1 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
Jozef Van Breuseghem
Site Admin
Geregistreerd op: 10 Jan 2009 Berichten: 6208 Woonplaats: Temse
|
|
|
|
|
Geplaatst: 17-12-2015 20:07:58 Onderwerp: |
|
|
|
|
Jozef Van Breuseghem schreef: |
...
Dat is evenmin volgens de geest van de wegcode. Tussen de twee versmallingen is de rijbaan immers breed genoeg en kunnen auto's elkaar kruisen. De verkeersborden B19 en B21 kunnen bijgevolg niet geldig zijn voor de twee opeenvolgende rijbaanversmallingen, aangezien die te ver van elkaar verwijderd zijn!
... |
(zie hierboven.)
Zoals hierboven ook aangehaald, staat in artikel 8.13 van het reglement voor de wegbeheerder :
Citaat: |
Het verkeersbord B19 mag vóór een smalle doorgang slechts geplaatst worden indien de zichtbaarheid van het ene uiteinde van die doorgang tot het andere volledig is en indien twee auto's er niet kunnen kruisen; ... |
Tussen de versmallingen kunnen twee auto's elkaar moeiteloos kruisen. Toch zou ook tussen twee versmallingen in, de ene aan de andere voorrang moeten verlenen als één voorrangsbord zou gelden voor twee opeenvolgende versmallingen. Wie voorrang moet verlenen zou eigenlijk zelfs de eerste versmalling niet mogen voorbij rijden als een tegenligger op komst is, ook als dat nog perfect mogelijk is zonder elkaar te hinderen op het gedeelte tussen twee versmallingen. Als de auto's elkaar toch moesten raken in het gedeelte tussen twee versmallingen, waar ze elkaar moeiteloos kunnen kruisen, dan zal diegene die voorrang moest verlenen zonder twijfel in de fout gesteld worden.
Het is bijgevolg logisch dat aan beide kanten van een wegversmalling een voorrangsbord moet staan: aan de ene kant een B19 en aan de andere kant een B21. Maar toch staat dat niet met deze woorden in de wegcode. Daarom heb ik in dit verband volgende vraag gesteld aan verkeerskundige Erik Caelen:
Jozef Van Breuseghem schreef: |
Volstaat het in dit geval om in elke rijrichting één enkel voorrangsbord B19 en B21 te plaatsen dat geldig is voor beide versmallingen, of moet aan weerskanten van elke versmalling een voorrangsbord B19 en B21 geplaatst worden? |
Dit is zijn antwoord:
Erik Caelen schreef: |
De code van wegbeheerder zegt hierover niets. Ik ben wel van mening dat de voorrangsregeling enkel betrekking heeft op de eerste hindernis, naar analogie van de andere voorrangsborden. |
Ook hij is duidelijk van mening dat elke hindernis moet gesignaleerd worden met voorrangsborden. Als bijkomende commentaar voegt hij er nog aan toe:
Erik Caelen schreef: |
Maar, aan de foto's te zien zal dit het probleem niet oplossen ... |
_________________ Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like. |
|
Terug naar boven |
|
Jozef Van Breuseghem
Site Admin
Geregistreerd op: 10 Jan 2009 Berichten: 6208 Woonplaats: Temse
|
|
|
|
|
Geplaatst: 22-12-2015 20:59:26 Onderwerp: |
|
|
|
|
Kijk, er is een rioolrooster 'opgevuld' in een fragmentfietspad ... Toch niet in de hoop dat ik daar nu wel tussen die paaltjes ga slalommen, zeker? Ik ben een fietser, geen skiër!
Dit is een foto zoals het was op 4 december 2015 bij de aanleg. De plassen zijn dezelfde gebleven.
We moeten ze in Temse toch altijd eerst met hun neus op de feiten drukken, vooraleer ze het door hebben dat dergelijke kuilen gevaarlijk zijn voor fietsers.
Het is wel eigenaardig, dat hier nu wel een rioolrooster kan opgevuld worden, terwijl het op andere plaatsen onmogelijk blijkt te zijn om diepe greppels en hoge boordstenen vlak te maken.
Het is nog niet alles op Eigenlo.
Vandaag waait het nogal hard, er er is een voorrangsbord omver gewaaid. Het kan ook omver gereden zijn, dat weet ik niet.
Het is dit bord, dat op 4 december 2015 nog recht stond.
Hoe schat je nu de voorrang in, als je hier komt aangereden?
Volgens mij denk je nu, dat de tegenligger voorrang moet verlenen ... wat trouwens logisch is.
(Aanpassing op 30-12-2015: Taalfoutje verbeterd.)
(Aanpassing op 23-11-2017: Foto-vergrotingsfout verbeterd.)
(Aanpassing op 05-01-2018: Foto-vergrotingsfout verbeterd.) _________________ Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 05-01-2018 19:49:38; in totaal 3 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
Nicole Van der Vieren
Geregistreerd op: 12 Jan 2009 Berichten: 39 Woonplaats: Temse
|
|
|
|
|
Geplaatst: 23-12-2015 10:02:16 Onderwerp: |
|
|
|
|
Ik heb al reacties gehoord van fietsers en die zijn, terecht!, ronduit vernietigend. Ze zeggen dat je dit soort toestanden nergens tegenkomt, behalve...in Temse!
"Onkunde van het hoogste niveau, aan het ongelooflijke grenzend... " _________________ Met de fiets vervuil je niets :-) |
|
Terug naar boven |
|
Jozef Van Breuseghem
Site Admin
Geregistreerd op: 10 Jan 2009 Berichten: 6208 Woonplaats: Temse
|
|
|
|
|
Geplaatst: 22-01-2016 18:52:09 Onderwerp: |
|
|
|
|
De Eigenlostraat in Sint-Niklaas, het verlengde van Eigenlo in Temse, heeft nu ook zijn versmallingen. Het staat in verschillende kranten, het staat op de website van Het Laatste Nieuws, en dit is bijvoorbeeld het artikel uit de Gazet van Antwerpen van vrijdag 22 januari 2016 (klik om te vergroten):
Volgens de foto's zijn de versmallingen in Sint-Niklaas niet afwisselend links en rechts geplaatst, maar versmalt de rijbaan op sommige plaatsen langs beide kanten even veel. Sint-Niklaas blijkt groene paaltjes te gebruiken, in Temse staan rode paaltjes. Zouden de groene rustgevender zijn, en de rode meer agressie opwekken ?
In Sint-Niklaas kunnen fietsers gewoon rechtuit verder fietsen op het fietspad langs de versmallingen. De Eigenlostraat heeft daar namelijk een gemarkeerd fietspad op de betonstrook naast de rijbaan. Dat is zeker geen mooi, veilig en comfortabel fietspad. Het is smal en de betonplaten liggen lang niet effen. Op sommige plaatsen is een diepe groef tussen de rijbaan en het fietspad, of een verraderlijk niveauverschil tussen de twee. Aangezien de betonstrook vlak naast de rijbaan ligt, wordt het fietspad dikwijls gebruikt door het gemotoriseerd verkeer als uitwijkstrook, en zelfs soms als parkeerplaats. Maar het biedt een betere wijze aan fietsers om de rijbaanversmallingen zonder bijkomende hinder of gevaar voorbij te rijden.
Dezelfde mogelijkheid is er niet op Eigenlo in Temse. Eigenlo zou eigenlijk al lang volwaardige, veilige fietspaden moeten hebben. Temse wacht daarvoor op ingrijpende werken voor de 'oostelijke tangent' van Sint-Niklaas. Maar die werken beperken zich toch tot de omgeving van de overweg, grotendeels op het grondgebied van Sint-Niklaas? _________________ Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like. |
|
Terug naar boven |
|
Jozef Van Breuseghem
Site Admin
Geregistreerd op: 10 Jan 2009 Berichten: 6208 Woonplaats: Temse
|
|
|
|
|
Geplaatst: 26-01-2016 17:40:02 Onderwerp: |
|
|
|
|
Het lijkt wat minder onaangenaam te worden voor fietsers, alleszins toch aan het slechtste fragmentfietspad, dat helemaal overstroomd was en daarna herschapen tot een modderpoel. Gisteren, maandag 25 januari 2016, zijn daar werken uitgevoerd waarbij de rode paaltjes op de rijbaan zijn weg genomen. Het ganse fragmentfietspad is uitgebroken en opnieuw aangelegd, maar het is nu heel wat langer dan het vorige. Zeer waarschijnlijk, en hopelijk, is tegelijkertijd de afwatering verbeterd.
Wat de oorspronkelijke lengte was, kun je nog zien aan de vier paaltjes met oranje reflectoren, en aan de witte markeringen op de rijbaan, die het begin en het einde aanduiden van het oorspronkelijk fragmentfietspad.
Langs deze kant hebben die vier paaltjes witte reflectoren.
Er zou nu een veel langere invoeg- en uitvoegstrook aan het fragmentfietspad kunnen gemaakt worden, waardoor deze hindernis veel vlotter zou kunnen genomen worden door fietsers. Of dat ook zal gebeuren weet ik niet. Of de rode paaltjes nog terug geplaatst worden weet ik evenmin. Waarschijnlijk wel, maar de toekomst zal dat wel uitwijzen.
Zouden de andere fragmentfietspaden dan ook aangepast worden? Aan de overkant van de rijbaan staat in alle geval een afsluiting voor de hindernis ... _________________ Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like. |
|
Terug naar boven |
|
Nicole Van der Vieren
Geregistreerd op: 12 Jan 2009 Berichten: 39 Woonplaats: Temse
|
|
|
|
|
Geplaatst: 27-01-2016 09:56:36 Onderwerp: |
|
|
|
|
enorm gevaarlijk als je het 'fragmentfietspad' verlaat en terug de rijbaan op moet!
Het blijft gevaarlijk knoeien. _________________ Met de fiets vervuil je niets :-) |
|
Terug naar boven |
|
Jozef Van Breuseghem
Site Admin
Geregistreerd op: 10 Jan 2009 Berichten: 6208 Woonplaats: Temse
|
|
|
|
|
Geplaatst: 28-01-2016 20:28:52 Onderwerp: |
|
|
|
|
Twee artikels: links uit Het Nieuwsblad van woensdag 27 januari 2016 en rechts uit de Gazet van Antwerpen van donderdag 28 januari 2016 (klik op elk artikel om het te vergroten):
Benieuwd hoe de versmallingen er zullen uitzien als ze aangepast zijn.
Om veiliger te zijn voor fietsers, zouden de fragmentfietspaden eigenlijk al moeten beginnen vóór de versmalling aan de overkant van de rijbaan. In dat versmald gedeelte komen de auto's immers recht op de fietsers afgereden, zoals blijkt uit deze vroegere foto, ook als aan fietsers voorrang moet verleend worden!
Vanzelfsprekend moeten er dan ook voorzieningen komen om te verhinderen dat de automobilisten het fietspad op deze plaats zouden kunnen gebruiken als uitwijkstrook.
En wat Nicole hierboven zegt is helemaal juist. Eénmaal voorbij de versmalling aan dezelfde kant, zouden de paaltjes van de versmalling moeten dienen als "rugdekking" om de fietsers veilig opnieuw op de rijbaan te laten verder rijden. De paaltjes op de rijbaan zouden op het einde van de versmalling dus niet geleidelijk dichter naar de rand van de rijbaan mogen geplaatst worden, maar wel nog een eindje evenwijdig met de rand van de rijbaan. Fietsers kunnen dan reeds naast de paaltjes, en onder bescherming van de paaltjes op de rijbaan komen. Op het einde van de versmalling, als er geen paaltjes meer zijn, kunnen de fietsers zich dan reeds veilig op de rijbaan bevinden.
Wanneer zou het op deze wijze uitgevoerd worden, in afwachting van echte fietspaden op Eigenlo?
(Aanpassing op 31-01-2016: Artikel Nieuwsblad toegevoegd.) _________________ Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 31-01-2016 15:19:03; in totaal 1 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
Nicole Van der Vieren
Geregistreerd op: 12 Jan 2009 Berichten: 39 Woonplaats: Temse
|
|
|
|
|
Geplaatst: 29-01-2016 10:00:12 Onderwerp: |
|
|
|
|
Helemaal akkoord, Jozef.
De Fietsersbond van Temse werd in dit dossier straal genegeerd, met rampzalige gevolgen. _________________ Met de fiets vervuil je niets :-) |
|
Terug naar boven |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
Pagina 1 van 4 |
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4 Volgende Tijden zijn in GMT + 1 uur
|
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum
This contents of this page are in no way endorsed by the Mozilla Foundation
Mozilla_Firefox theme created by Plastikaa © 2005
|