Het is nu 28-03-2024 16:23:15
Onbeantwoorde berichten bekijken

Gebruikersnaam:     Wachtwoord:
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren
 
 Auteur   Bericht 

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 03-12-2014 14:43:41    Onderwerp: Gevaarlijk fietspad-hoekje!
 Reageren met citaat  

Op de Krijgsbaan maakt de rijbaan en het naastliggend fietspad een plotse knik, ongeveer ter hoogte van de Koning Leopoldlaan. Een fietster heeft ons er op gewezen dat dit gevaarlijk kan zijn voor fietsers op dat fietspad. Aangezien de Krijgsbaan een gewestweg is, is de volgende mail verstuurd naar het Agentschap Wegen & Verkeer Oost-Vlaanderen.
Citaat:
Geachte heer De Backer,


Ongeveer ter hoogte van de Koning Leopoldlaan maakt de rijbaan en het fietspad van Krijgsbaan (N419) in Temse een plotse knik.



Grote vrachtwagens en gelede bussen van de Lijn rijden hier onvermijdelijk over de hoek van het fietspad. De bandensporen op de gebroken hoek van het fietspad maken dat overduidelijk, evenals onderstaande actiefoto's.





Dit is vooral gevaarlijk voor fietsers, als er een auto geparkeerd staat helemaal op het einde van de parkeerplaats. Fietsers hebben dan geen uitwijkmogelijkheid meer en dreigen te worden gesandwiched.

Een dergelijk ernstig ongeval kan op deze plaats nochtans op eenvoudige wijze voorkomen worden, door op een fysieke wijze (paaltjes?) te verhinderen dat auto's de laatste meters van de parkeerplaats kunnen innemen.



Dan kan de markering van het fietspad wat aangepast worden zodat fietsers verder verwijderd zijn van het gemotoriseerd verkeer op dit gevaarlijk hoekje.

Kunt u dit voorstel in overweging nemen?

Natuurlijk zou het nog veel beter zijn om alle nog niet aangepaste fietspaden op de Krijgsbaan verhoogd aan te leggen, en verder verwijderd van het verkeer op de rijbaan. Bestaan daarvoor plannen in de nabije of verre toekomst?


Met vriendelijke groeten,
...

Nu maar hopen dat hierop gunstig gereageerd wordt.

(Aanpassing op 09-01-2016: Afbeeldingen vergrootbaar gemaakt.)
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.


Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 09-01-2016 11:50:36; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 19-12-2014 19:50:03    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Vandaag, vrijdag 19 december 2014, ontving ik volgend antwoord van het gewest:

Citaat:
Beste Van Breuseghem Jozef,

Als reactie op uw melding van een knelpunt via het Meldpunt Wegen (referentie : WOV-2014-email-00844) op volgende locatie :

Koning Leopoldlaan
Temse
Oost-Vlaanderen

Melden we u het volgende :

Ik wil u bedanken voor uw melding over een gevaarlijk punt voor fietsers op de N419.

De wegentoezichter heeft de situatie ter plaatse bekeken en heeft de opdracht gegeven aan de onderhoudsaannemer om de betonplaat te herstellen. Aangezien paaltjes steeds een extra obstakel zijn, worden deze zo min mogelijk geplaatst.

Op lange termijn zijn er plannen om deze fietspaden te vernieuwen waardoor de situatie zal verbeteren.

Ik hoop u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groeten

ir. Peter De Backer
afdelingshoofd
Wegen en Verkeer Oost-Vlaanderen


Echte verbetering zal dus pas in de verre toekomst zijn.

Eén zaak is nu wel zeker: ze kunnen niet meer zeggen dat ze niet op de hoogte zijn van deze gevaarlijke toestand.
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 02-01-2015 10:16:46    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Het gewest wil dus voorlopig zelfs geen hindernis plaatsen om te beletten dat auto's tot op het einde van de parkeerplaats parkeren. Dit is wat daar voor fietsers gevaarlijk kan zijn:



Deze bestelwagen mag daar staan. Dat is perfect toegelaten. Maar als daar nu een gelede bus van De Lijn passeert, of een vrachtwagen, samen met een fietser ...

Enfin, ze zijn verwittigd bij het gewest, maar ik zou die fietser niet willen zijn.

(Aanpassing op 09-01-2016: Afbeeldingen vergrootbaar gemaakt.)
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.


Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 09-01-2016 12:04:35; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 06-01-2015 11:19:48    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

We hebben toch nog eens aangedrongen bij Wegen en Verkeer op gelijk welke maatregel die verhindert dat auto's tot helemaal op het einde van de parkeerplaats kunnen staan.

Citaat:
Geachte heer De Backer,


Vooreerst mijn beste wensen voor een gezond en veilig 2015!

Ik dank u voor uw antwoord en het is hoopvol dat de situatie voor fietsers zal verbeteren op lange termijn op de N419 (Krijgsbaan) in Temse.

Maar het gebroken stukje aan de betonplaat hindert niemand en het is waarschijnlijk zelfs een overbodige kost om dat te herstellen. Met de huidige situatie blijft wel het potentiële gevaar voor fietsers bestaan als een auto geparkeerd staat helemaal op het einde van de parkeerplaats, zoals op deze foto.



Een vrachtwagen of een gelede bus van De Lijn rijdt in deze bocht onvermijdelijk over de (gebroken) hoek van het fietspad. Een mogelijk fataal ongeluk staat hier te gebeuren als daar gelijktijdig een fietser op het fietspad rijdt, en geklemd wordt tussen de twee voertuigen.

Om te verhinderen dat een auto de laatste meters van de parkeerplaats gebruikt, zijn paaltjes inderdaad een extra obstakel, maar dat is dan ook de bedoeling. Een andere mogelijkheid is het verdrijvingsvlak wat te verlengen over de parkeerplaats, maar dat vormt geen fysische hindernis. Bovendien mogen fietsers daar eigenlijk ook niet over rijden, maar nood breekt wet.

Het hoeven daarom geen paaltjes te zijn. Gelijk welke ander systeem dat de laatste meters van de parkeerplaats vrij houdt is goed, zodat een fietser altijd de mogelijkheid geboden wordt om zich in de bocht wat verder van de rijbaan te verwijderen.

Het zal zelfs geen invloed hebben op het aantal parkeerplaatsen: tussen de laatste oprit en het einde van de parkeerplaats kunnen niet meer dan drie auto's staan.

Het autoverkeer zelf, de "vlotte doorstroming", zal hier helemaal geen hinder van ondervinden, integendeel: het potentiële ongeval zal daar wel een invloed op uitoefenen.

Het is als Fietsersbond onze enige bedoeling zoveel mogelijk uit te sluiten dat hier een tragisch verkeersongeval zou gebeuren. Mogen we daarom nogmaals aandringen om deze zeer eenvoudige en goedkope aanpassing uit te voeren.


Met vriendelijke groeten,
...

We blijven hopen op een goed resultaat.

(Aanpassing op 09-01-2016: Afbeeldingen vergrootbaar gemaakt.)
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.


Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 09-01-2016 12:10:35; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 07-02-2015 09:45:44    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Op onze laatste mail heeft het Agentschap Wegen en Verkeer nog niet gereageerd, maar de herstelling aan het gebroken fietspadhoekje is wel uitgevoerd, zoals vermeld in hun antwoord op onze eerste mail.



Daarmee wordt een 'lastige getuige' opgeruimd, waarmee zou kunnen bewezen worden dat vrachtwagens en gelede autobussen hier altijd over het fietspad rijden ... Maar er is meer Uitroepteken

Het gebodsbord D1 verplicht fietsers om het fietspad te verlaten en op de rijbaan verder te rijden. Zelfs als je daar uw voeten aan zou vegen (wat zo mogelijk de beste en de veiligste reactie is) wordt je daar dikwijls toe gedwongen door een geparkeerde auto.



Die mag daar immers zo dicht tegen de werken staan. Dat wordt door niets verboden.

Maar verder ligt dat fietspad verhoogd. Dus moeten fietsers gevaarlijke manoeuvres uitvoeren om terug op het fietspad te komen. Daar houdt het Agentschap Wegen en Verkeer natuurlijk geen rekening mee ... maar wij wel Hihi. Daarom is er een melding gestuurd naar het Meldpunt Fietspaden om hen daar op te wijzen. Onze melding heeft referentienummer 113ACD01D6 gekregen.

(Aanpassing op 09-01-2016: Afbeeldingen vergrootbaar gemaakt.)
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.


Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 09-01-2016 12:13:52; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 09-02-2015 10:39:25    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Omdat dit eigenlijk wel wat de spuigaten uit loopt, heb ik volgende mail gestuurd naar onze burgemeester, onze schepen van mobliteit en onze hoofdcommissaris. Ook naar het verantwoordelijke gewest en meteen ook naar de pers ...
Citaat:
Geachte heer burgemeester,
Geachte mevrouw schepen van mobiliteit,
Geachte heer hoofdcommissaris,


Eerst wat geschiedenis.

Op 3 december 2014 meldde ik aan het Agentschap Wegen & Verkeer Oost-Vlaanderen de gevaarlijke toestand voor fietsers aan het hoekje in het fietspad op de Krijgsbaan, ongeveer tegenover de Koning Leopoldlaan. De bandensporen en de breuk in het fietspad zijn er getuige van dat vrachtwagens en autobussen daar over het fietspad rijden, wat zeer gevaarlijk is als daar toevallig juist een fietser rijdt.



Het gevaar is des te groter als die fietser niet kan uitwijken als er een auto geparkeerd staat op het einde van de parkeerstrook, wat toegelaten is.



Aan mijn vraag om een voorziening te treffen om het parkeren tot op het einde van de strook onmogelijk te maken, en zodoende een uitwijkmogelijkheid voor fietsers te creëren, kon niet voldaan worden. De breuk in het fietspad daarentegen zou wel hersteld worden ...

Maar dat was mijn vraag niet, daarom heb ik op 6 januari 2015 nogmaals aangedrongen bij het Agentschap Wegen & Verkeer tot een voorziening om het parkeren te beletten op het einde van de parkeerstrook, om het minder onveilig te maken voor fietsers. Daarop is tot nu toe geen reactie gekomen, maar de beloofde herstelling van het fietspad is wel uitgevoerd ...



Het verkeersbord D1 verplicht fietsers uit te wijken naar de rijbaan ... Dikwijls kunnen ze niet anders door een geparkeerde auto op, het einde van de parkeerstrook ...



Dat mag immers.

Maar verderop is het fietspad verhoogd. Fietsers moeten dus bovendien van op de rijbaan nog een gevaarlijk manoeuvre uitvoeren om opnieuw op het fietspad te geraken. De toestand is nu dus extra gevaarlijk gemaakt voor fietsers ...

Ook dit heb ik al gemeld op het Meldpunt Fietspaden, en deze melding komt dus terecht bij het gewest, als verantwoordelijke voor deze gewestweg N419. Maar de ondervinding heeft mij geleerd, dat de signalisatie bij werken niet direct de verantwoordelijkheid is van het gewest, maar wel van de aannemer, en dat die signalisatie moet gecontroleerd worden door de plaatselijke politie. Vandaar deze mail.

Geregeld ondervind ik dat sommigen een zeer eigenaardige opvatting hebben over verkeersveiligheid, zeker als het fietsers betreft. Daarom vraag ik en hoop ik dat aan deze gevaarlijke toestand zeer vlug een einde gesteld wordt.

Omdat ik dergelijke met opzet gevaarlijk gemaakte toestanden voor fietsers meer dan kotsbeu ben, is deze mail meteen doorverzonden aar de pers.


Met vriendelijke groeten,

Jozef Van Breuseghem
Secretaris Fietsersbond afdeling Temse

Knipoog ... in mijn colère ben ik een 'n' vergeten intikken op het einde van mijn mail ... Hihi

(Aanpassing op 09-01-2016: Afbeeldingen vergrootbaar gemaakt.)
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.


Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 09-01-2016 12:20:50; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 10-02-2015 08:19:01    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Mijn mail van gisteren heeft toch al resultaat in de pers. Dit staat in de Gazet van Antwerpen van dinsdag 10 februari 2015 op de voorpagina, ...



... en dit staat dan bij het regionaal nieuws op pagina 15:

(Klik op het artikel, en klik daarna nogmaals voor een grotere en leesbare versie.)


Er staat eveneens een artikel op de website van Het Nieuwsblad en ook in dezelfde krant van dinsdag 10 februari 2015:

(Klik op het artikel, en klik daarna nogmaals voor een grotere en leesbare versie.)


We kunnen maar hopen dat er eindelijk eens naar de verzuchtingen van fietsers geluisterd wordt om het verkeer hier en daar een beetje minder onveilig te maken.

Een kleine opmerking over wat op het einde staat van het artikel uit de Gazet van Antwerpen, na de hoofding "Ook N16 onveilig": kijk hier eens!

(Aanpassing 11-02-2015: Artikel Het Nieuwsblad toegevoegd.)
(Aanpassing op 09-01-2016: Betere vergroting van de afbeeldingen.)

_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.


Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 09-01-2016 11:32:30; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 10-02-2015 17:16:16    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

vandaag zijn de afsluitingen opzij gezet, natuurlijk op het verdrijvingsvlak. Niet op de parkeerstrook, want die is heilig!



Fietsers moeten nu niet meer op de rijbaan, maar dit hoekje blijft even gevaarlijk als voor de herstelling, zeker als de auto's ver uit de goot en dicht tegen het fietspad geparkeerd worden, zoals hier zo bereidwillig gedemonstreerd wordt.

Het is inderdaad veiliger om hier op het trottoir te fietsen. Je kunt dan niet opzij gedrukt worden op dat hoekje. Ik kan die fietser geen ongelijk geven. Het is niet volgens de wegcode, maar nood breekt wet!

Zouden deze afsluitingen vandaag ook opzij gezet zijn zonder mijn actie?

(Aanpassing op 09-01-2016: Afbeeldingen vergrootbaar gemaakt.)
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.


Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 09-01-2016 12:23:00; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 12-02-2015 08:35:45    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Als gevolg van het artikel van eergisteren staat nu dit te lezen in de Gazet van Antwerpen (links) en in Het Nieuwsblad (rechts) van donderdag 12 februari 2015:



Hetzelfde staat ook op de website van Het Nieuwsblad.

Niets nieuws, dat wisten we allemaal al, kijk hier maar. Omdat er plannen bestaan, wil dat nog niet zeggen dat het fietspad ondertussen onveilig mag gemaakt worden voor fietsers, te meer omdat er nog geen uitvoeringsdatum bekend is!

(Aanpassing op 13-02-2015: Artikel Nieuwsblad toegevoegd.)
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 20-02-2015 20:14:00    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Vandaag al(?), veertien dagen na de herstelling, reageert Wegen & Verkeer op mijn melding op het Meldpunt Fietspaden.
Citaat:
Op 20 februari 2015 15:40 schreef Wegbeheerder <emailadres>:

Beste Van Breuseghem Jozef,

Als reactie op uw melding van een knelpunt voor fietsers (referentie : 113ACD01D6) op volgende locatie :

Krijgsbaan
Temse
Oost-Vlaanderen

Melden we u het volgende :

Ik wil u bedanken voor uw melding over een gevaarlijkpunt voor fietsers op de N419 te Temse.

De huidige situatie aan het fietspad is tijdelijk, van zodra de herstelling definitief is, worden de borden weggenomen.

Het is echter niet mogelijk om iets te wijzigen aan de overgang.

Ik hoop dat u hiermee voldoende geïnformeerd bent.

Met vriendelijke groeten


Ir. Peter De Backer
Afdelingshoofd
Wegen en Verkeer Oost-Vlaanderen

Op enige verbetering aan het "fietspadhoekje" zullen we dus niet moeten rekenen ... of er moet misschien eerst een dodelijk ongeval gebeuren?
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 18-05-2016 15:47:00    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Ter gelegenheid van de gemeentelijke commissie verkeer van woensdag 17 mei 2016, keek ik naar het verslag van de vorige commisie verkeer van 16 juni 2015, bijna een jaar(!) geleden. Je vindt dat verslag op de website van de dienst mobiliteit van de gemeente. In dat verslag staat het volgende, onder punt 6.Gewestwegen - 1.N419, bovenaan op pagina 4/9:
Citaat:
Vragen/opmerkingen: t.h.v. fietshandelaar SBR, bij de overgang van aanliggend naar gescheiden fietspad, maakt dit fietspad een bocht. Het valt meermaals voor dat vrachtwagens met hun achterwielen hier over rijden.
Antwoord:
Dit is waarschijnlijk op het ogenblik dat twee grotere voertuigen elkaar kruisen en dat de één verder uitwijkt dan nodig. Een pasklare oplossing hiervoor kan niet direct gegeven worden.

Hoezo, geen pasklare oplossing?

Deze vergadering van 16 juni 2015 werd gehouden ruim na alles wat hierboven staat, en daar staat de pasklare oplossing! Men hoeft er eenvoudig voor te zorgen dat er niet kan geparkeerd worden op de laatste twee meters van de parkeerstrook. Zolang daar geen auto tot op het einde geparkeerd staat, kunnen fietsers in geval van nood uitwijken naar de parkeerstrook, maar anders ...

Noch het gewest, noch Temse doet daar iets aan. Ondertussen blijft vooral het zwaar vervoer onvermijdelijk over dat hoekje van het fietspad rijden. Je merkt het aan de bandensporen die niet van fietsers of van bromfietsers kunnen zijn.



De rode (herstelde) slijtlaag brokkelt langzaam weg.



Of hoe men zowel op het gewest als op de gemeente de veiligheid van fietsers niet belangrijk vindt.
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 20-09-2019 10:09:31    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Na een vroegere herstelling op deze plaats is opnieuw een voor fietsers onaangename put ontstaan in de andere kant van het fietspad op de Krijgsbaan, in de richting van Steendorp.



Schuin tegenover de Koning Leopoldlaan, in de bocht naar het verhoogde fietspad, is een stuk weg uit de gekleurde beton. Het lijkt nu misschien nog zo erg niet, maar dit zal er vanzelf zeker niet beter op worden.

Het is gemeld op het Meldpunt Wegen. Mijn melding heeft referentienummer KM-2019-33445 gekregen.
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 09-11-2021 19:06:38    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

We hebben dit laten rusten sinds onze melding KM-2019-33445 van september 2019(!), ondertussen meer dan 2 jaar geleden. Maar nu merk ik dat de putten in dit fietspadhoekje op de Krijgsbaan toch in alle stilte hersteld zijn.



Het Agentschap Wegen en Verkeer doet soms iets zonder het ons te zeggen Hihi.
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken


Berichten van afgelopen:   

    -> Temse - Krijgsbaan N419 (alles behalve het viaduct)

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren
 


 
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Pagina 1 van 1
Tijden zijn in GMT + 1 uur

Ga naar:  


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum

This contents of this page are in no way endorsed by the Mozilla Foundation
Mozilla_Firefox theme created by Plastikaa © 2005