Het is nu 28-03-2024 17:30:41
Onbeantwoorde berichten bekijken

Gebruikersnaam:     Wachtwoord:

Renovatie Krijgsbaan (viaduct) N419

    -> Temse - Krijgsbaan N419 (viaduct) Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 
 Auteur   Bericht 

Trobken


Site Admin


Geregistreerd op: 08 Jan 2009
Berichten: 712
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 14-06-2009 12:48:17    Onderwerp: Renovatie Krijgsbaan (viaduct) N419
 Reageren met citaat  

Onderaan in het artikel ('t staat in 't vet):

Aquafin begint eind deze maand met de voorbereidingen van de collectorwerken aan de N16.

Temse Eind juni start Aquafin met de voorbereidingen voor de collectorwerken rond de N16 in Temse. Met de werken, die na het bouwverlof starten, wil Aquafin de Vrouwenhofbeek in ere herstellen, wordt een gescheiden riolering aangelegd in de Stationsstraat en komt er een pompstation aan de Kattebrug.
De Vrouwenhofbeek mondde eeuwenlang uit in de Schelde maar omdat de beek het afvalwater van ruim 4160 mensen te verwerken krijgt, is ze aangesloten op het waterzuiveringsnetwerk. "Dat betekent dat niet alleen het vuile afvalwater maar ook het propere regenwater van de beek momenteel gezuiverd wordt. Hierdoor krijgen we op onze waterzuiveringsinstallatie sterk verdund afvalwater, wat het zuiveringsproces enorm bemoeilijkt. Daarom gaan we in de overwelving een grote rioolbuis aanleggen om het afvalwater te verzamelen. De Vrouwenhofbeek kunnen we dan gewoon terug laten uitmonden in de Schelde.", zegt Kristof Myncke, projectleider van Aquafin. "De gemeente participeert in de renovatie van de overwelfde beek."


De nieuwe collector loopt van de Rijksweg N16 tot de Wilfordkaai en passeert heel wat straten. Maar Aquafin is niet de enige die werken zal uitvoeren. De gemeente gaat in de Stationsstraat een gescheiden rioleringsstelsel aanleggen en een pompstation bouwen aan de Kattebrug. Het Vlaamse gewest legt tegelijk een rotonde aan ter hoogte van de Kasteelstraat, een nieuw fietspad tussen het Guido Gezelleplein en de Krijgsbaan in de Viadukt en renoveert de brug over de N16. De reeks werken zullen ongeveer 20 maanden duren en zullen in verschillende fasen worden uitgevoerd.
_________________
Forumbeheerder
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Trobken


Site Admin


Geregistreerd op: 08 Jan 2009
Berichten: 712
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 15-10-2009 09:30:02    Onderwerp: Met krukken over het viaduct Krijgsbaan-Vrijheidstraat
 Reageren met citaat  

Nu ik mij al enige tijd met krukken over het viaduct Krijgsbaan-Vrijheidstraat begeef merk ik eens te meer op hoe levensgevaarlijk het daar toch is.

-Trottoirs liggen veel te hoog, beleidsmakers mogen eens mijn krukken gebruiken om eraf en erop te stappen, waar het door de dwarsstraten onderbroken is... en dan nog liefst al het er nat bij ligt.
-Er is een enorm snelheidsverschil tussen de auto-en vrachtverkeer. Veel automobilisten stemmen hun reactie niet af op de tegenreactie van het veel tragere vrachtverkeer dat visueel maar vooral hoorbaar duidelijk moeite heeft met het steile viaduct. Een half uurtje ter plaatse blijven, tijdens de spits, en je hebt garantie om er hachelijke situaties te zien
-Veel automobilisten beschouwen de afslag richting E17 als een oprit van die snelweg. Een stuntrijder zou hier wel op 2 wielen kunnen rijden, vele automobilisten wanen zich er ook een. Tijdens hun stuntwerk denken ze er natuurlijk niet aan dat voetgangers en fietsers deze afslag moeten dwarsen.
-De intensiteit van het wegverkeer eist niet alleen z'n tol aan het wegdek, maar vooral aan de belijning ervan. Hoewel ik al af en toe al de "verfploeg" aan het werk gezien heb, brengt het niet veel zoden aan de dijk. De belijning is meestal nauwelijks zichtbaar, vooral op cruciale plaatsen.

Nochtans is er voor veel van bovenstaande probleemomschrijving is er een relatief eenvoudige oplossing die bovendien "snel" uitegevoerd kan worden:

Laat het fietspad en het voetpad op het viaduct over de gehele lengte doorlopen!

Waar het verkeer dit fietspad en voetpad moet dwarsen legt u dit aan, vadertje Staat:


Of dit dé oplossing is, dàt weet ik niet.
Maar volgens mij veeeeeeeel beter dan de huidige, gevaarlijke toestand.
_________________
Forumbeheerder
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 16-10-2009 19:56:14    Onderwerp: Komt in orde!
 Reageren met citaat  

Dat gaat allemaal in orde komen, als onze vriend Vraag de wegbeheerder van Oost-Vlaanderen dit "zwart punt" zal heringericht hebben Hihi .
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 10-02-2011 20:03:54    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Uit "de nieuwe Omroeper" van woensdag 9 februari 2011:



Voor alle geïnteresseerden!

(Aanpassing op 16-11-2015: Nieuwe host voor afbeeldingen.)
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.


Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 16-11-2015 10:24:18; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 18-02-2011 09:29:29    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Het was interessant op de infoavond. De afwezigen hadden ongelijk. Ik beperk mij hier tot de viaduct over de N16. Andere locaties staan op andere plaatsen op dit forum.
De werken starten reeds op maandag 21 februari 2011. In de Gazet van Antwerpen van 17 februari 2011 stond volgend artikel (klik om te vergroten):



Het belangrijkste verschil met vroegere ontwerpen is, dat er geen verkeerslichten zullen geplaatst worden. Tijdens de werken worden wel de nodige wachtbuizen aangebracht, om alsnog gemakkelijk verkeerslichten te kunnen plaatsen als dat nodig mocht blijken.

Het wegdek wordt volledig vernieuwd en de fietspaden zullen verhoogd aangelegd worden op de viaduct over de N16. Hoe dat niveauverschil gaat overlopen met de op- en afriten van de N16, valt nog af te wachten.

Er komen oversteekplaatsen voor voetgangers en fietsers.
Als ik de plannen goed gezien heb, komen er twee oversteekplaatsen voor voetgangers over de N419 (Vrijheidstraat-Krijgsbaan): de ene ter hoogte van de trappen naar de Spoorweglaan en de andere zowat halfweg tussen de Colruyt en de viaduct. Op deze laatste plaats komt ook een oversteekplaats voor fietsers.

Die fietsoversteekplaats is nodig voor fietsers die langs de Viadukt (met een k, de straat met die naam) op het nieuw fietspad naar de Vrijheidstraat (met één s, maar dat lijkt onmogelijk op dit forum), en verder richting Nijverheidstraat fietsen. Omdat deze oversteekplaats tamelijk onoverzichtelijk is en er dikwijls al (te) snel verkeer passeert, heb ik samen met een omwonende gevraagd of het niet mogelijk is om daar oversteeklichten met een drukknop te voorzien.

Het voorstel is genoteerd ...

(Aanpassing op 16-11-2015: Nieuwe host voor afbeeldingen.)
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.


Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 16-11-2015 10:45:49; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Trobken


Site Admin


Geregistreerd op: 08 Jan 2009
Berichten: 712
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 18-02-2011 09:49:13    Onderwerp: Aanloop op-en afritten op het viaduct over de N16
 Reageren met citaat  

Jozef Van Breuseghem schreef:

Het wegdek wordt volledig vernieuwd en de fietspaden zullen verhoogd aangelegd worden op de viaduct over de N16. Hoe dat niveauverschil gaat overlopen met de op- en afriten van de N16, valt nog af te wachten.


In het krantenartikel staat dat er al 2 van de 4 op-en afritten verdwijnen.
De overige (van viaduct naar N16 richting St.Niklaas, komende van N16 uit St.Niklaas naar viaduct én de enkelrichting aanloop naar het Guido Gezellepleintje) zullen verhoogd ingericht worden, ik vermoed met rubber tegels?

Of zo kan het ook:




(Aanpassing op 04-01-2018: Verdwenen afbeelding herplaatst.)
_________________
Forumbeheerder
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Hilde Habraken





Geregistreerd op: 08 Jan 2009
Berichten: 373

     
Bericht Geplaatst: 18-02-2011 10:11:46    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Dus als ik het goed begrijp gaat ook de afrit vanuit Bornem dicht? Dat is wel een ingrijpende wijziging!
Staat er trouwens geen fout op het plan in de GvA, de Guido Gezelleplaats ligt toch links van de N16??
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Trobken


Site Admin


Geregistreerd op: 08 Jan 2009
Berichten: 712
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 18-02-2011 10:26:53    Onderwerp: Fout in krantenartikel GVA
 Reageren met citaat  

Hilde Habraken schreef:

Staat er trouwens geen fout op het plan in de GvA, de Guido Gezelleplaats ligt toch links van de N16??


Dat klopt.
De Guido Gezelleplaats ligt ten westen van de N16.
"Links" is nogal subjectief, hangt ervan af hoe je op de N16 staat. Knipoog
_________________
Forumbeheerder
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Hilde Habraken





Geregistreerd op: 08 Jan 2009
Berichten: 373

     
Bericht Geplaatst: 18-02-2011 10:52:46    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Inderdaad, maar ik heb altijd zo'n moeite met oost en west dat ik dit liever vermijd Lach
Ik ben toch wel erg verbaasd dat die afrit vanuit Bornem afgeschaft wordt. Dit betekent een heel andere verkeersstroom in de toekomst, alles zal immers langs het kruispunt met de Gasthuisstraat moeten verlopen. Ik hoop dat daarover goed nagedacht is, want er zullen zo zeker weer andere conflictsituaties opduiken, denk maar aan de oversteek voor fietsers in de Gasthuisstraat. Voor de vrachtwagens van Belgomine (die ook langs de overkant van de Schelde moeten leveren), betekent dit dat ze allemaal langs het centrum (of langs de viaduct als ze een U-bocht maken) moeten om naar de kaai te rijden vanuit Bornem. Terwijl het juist in die richting een voordeel zou zijn als de vrachtwagens rechtstreeks van de afrit naar de Parklaan kunnen, want dan moeten ze niet oversteken. Ik snap er niets meer van, maak ik ergens een redeneerfout misschien?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 19-02-2011 08:18:09    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Trobken schreef:
In het krantenartikel staat dat er al 2 van de 4 op-en afritten verdwijnen.

Dat staat inderdaad in het krantenartikel maar op de infoavond had ik begrepen dat die op- en afritten enkel tijdelijk zouden afgesloten worden tijdens de werken, en daarna weer opengesteld. Hoewel, achteraf heb ik gemerkt dat mijn echtgenote ook verstaan heeft dat de sluiting van de op- en afritten definitief zou zijn ... De info moet dan toch wat onduidelijk geweest zijn op dat punt.

Hilde Habraken schreef:
Ik ben toch wel erg verbaasd dat die afrit vanuit Bornem afgeschaft wordt. Dit betekent een heel andere verkeersstroom in de toekomst, alles zal immers langs het kruispunt met de Gasthuisstraat moeten verlopen. Ik hoop dat daarover goed nagedacht is, want er zullen zo zeker weer andere conflictsituaties opduiken, denk maar aan de oversteek voor fietsers in de Gasthuisstraat. Voor de vrachtwagens van Belgomine (die ook langs de overkant van de Schelde moeten leveren), betekent dit dat ze allemaal langs het centrum (of langs de viaduct als ze een U-bocht maken) moeten om naar de kaai te rijden vanuit Bornem

Juist daarom zou het ook mij verwonderen als die op- en afritten gaan verdwijnen. Eerst bouwt men een ontsluitingsweg om de vrachtwagens van Belgomine uit het centrum te houden, en daarna gaat men ze opnieuw het centrum insturen langs en andere weg Vraag

Maar niet alles wat in de krant staat is noodzakelijk juist Knipoog :
Hilde Habraken schreef:
Staat er trouwens geen fout op het plan in de GvA, de Guido Gezelleplaats ligt toch links van de N16??

Over deze op- en afritten zou toch duidelijkheid moeten gegeven worden ...

Ik hoop ook dat hier niet dezelfde blunders zullen gemaakt worden als op de kruispunten met de Koning Leopoldlaan, de Prinsenlaan en de Sint-Jorisstraat Uitroepteken De verhoogde fietspaden op de viaduct mogen gerust verhoogd doorgetrokken worden over de op- en afritten van de N16 en over de Viadukt (de straat met die naam), zodat het duidelijk is dat de fietspaden langs de viaduct over de N16 tot de voorrangsweg behoren. De auto's kunnen daar probleemloos over rijden als de aanleg gebeurt zoals op de foto van Trobken hierboven.
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Trobken


Site Admin


Geregistreerd op: 08 Jan 2009
Berichten: 712
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 19-02-2011 13:02:47    Onderwerp: Deze afritten zouden tijdelijk of definitief gesloten worden
 Reageren met citaat  

Het gaat 'm dus over deze afritten:





(Aanpassing op 30-12-2015: Afbeeldingen vergrootbaar gemaakt.)
_________________
Forumbeheerder
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Hilde Habraken





Geregistreerd op: 08 Jan 2009
Berichten: 373

     
Bericht Geplaatst: 19-02-2011 21:04:09    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Volgens mij staat er nog een fout in het artikel, er verdwijnt maar één afrit. En de oprit naar de N16 gaat toch niet dicht? Ik dacht dat het daar alleen enkele richting werd, dus dat de mensen die van aan het Concienceplein komen niet meer richting viaduct of N16 mogen. Als het toch klopt wordt dit nog een veel ingrijpender wijziging, want dan moeten niet enkel de mensen die vanuit Bornem komen langs de Gasthuisstraat en het centrum, maar ook de mensen die richting Bornem willen rijden. Dat zou betekenen dat men vanuit Steendorp de hele lus langs de Gasthuisstraat moet maken om op de N16 richting Bornem te geraken!
Het zou handig zijn moesten we de plannen nog eens rustig kunnen inkijken.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Trobken


Site Admin


Geregistreerd op: 08 Jan 2009
Berichten: 712
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 20-02-2011 01:22:36    Onderwerp: Werken overbrugging N16 - centrum Temse
 Reageren met citaat  

Werken overbrugging N16 (Vrijheidstraat-Krijgsbaan) – Viaduct – Guido Gezelleplaats

Op maandag 21 februari starten de werken (palend) aan de overbrugging van de N16: Vrijheidstraat-Krijgsbaan-Viaduct-Guido Gezelleplaats.

De werken aan de overbrugging Vrijheidstraat-Krijgsbaan-Viaduct worden uitgevoerd in opdracht van de Vlaamse overheid.
Ze kaderen in het wegwerken van de gevaarlijke kruispunten op de Vlaamse gewestwegen.
De werken op de Guido Gezelleplaats (herstructurering kruispunt Viaduct-Stationsstraat-A. Wautersstraat) zijn een gemeentelijk project.

Het totaalproject omvat 3 fasen, die opeenvolgend worden uitgevoerd.

Fase I

Er wordt gewerkt op de rechterhelft (zuidzijde) van de overbrugging Vrijheidstraat-Krijgsbaan rijrichting Steendorp. De afrit van de N16 Temse-centrum, komend uit de rijrichting Bornem, zijde Krijgsbaan, wordt daardoor afgesloten.
Verkeer komend uit rijrichting Steendorp rijrichting Temse blijft mogelijk.

Wegomlegging:

Oprijden van de N16 rijrichting Bornem: Vrijheidstraat-A. Wautersstraat-Viaduct
Afrijden N16 rijrichting Temse-centrum via kruispunt N 16-Gasthuisstraat
Verkeer rijrichting Steendorp: A. Wautersstraat-Stationsstraat-Kasteelstraat-Parklaan-Krijgsbaan
Duurtijd: 23 werkdagen (zonder weerverlet).



Fase II
Sluit aan op Fase I.

De linkerhelft (noordzijde) van de overbrugging Vrijheidstraat-Krijgsbaan rijrichting Temse. De afrit van de N16 komend uit St.-Niklaas en de oprit naar St.-Niklaas worden afgesloten.
Verkeer komend uit rijrichting Steendorp rijrichting Temse blijft mogelijk.

Wegomlegging:

Oprijden van de N16 rijrichting Bornem: Vrijheidstraat-A. Wautersstraat-Viaduct
Oprijden van de N16 rijrichting St.-Niklaas: Vrijheidstraat-Nijverheidstraat-Vooruitgangstraat-Gasthuisstraat
Afrijden N16 rijrichting Temse-centrum via kruispunt N 16-Gasthuisstraat.
Verkeer rijrichting Steendorp: A. Wautersstraat-Stationsstraat-Kasteelstraat-Parklaan
Duurtijd: 24 werkdagen (zonder weerverlet).



Fase III
Sluit aan op Fase II.

Viaduct: vernieuwing wegdek + rijbaan van fietspad voorzien.
G. Gezelleplaats: aanleggen van een gestructureerd kruispunt.
De oprit N16-Viaduct rijrichting Bornem wordt afgesloten.
Stationsstraat, A. Wautersstraat en Stationsplein zijn doodlopende straten.

Wegomlegging:

Oprijden N16 rijrichting Bornem via Vrijheidstraat-Nijverheidstraat-Gasthuisstraat.
Met uitzondering van de oprit N16-Viaduct rijrichting Bornem, zijn alle rijbewegingen mogelijk op Krijgsbaan/Vrijheidstraat.
Duurtijd 3de fase: 44 werkdagen (zonder weerverlet).



Info:
Ing. Peter Vandersnickt – 03 710 13 14
Hoofdcommissaris Antoine Van Hove – tel. 03 711 02 02
_________________
Forumbeheerder


Laatst aangepast door Trobken op 20-02-2011 01:39:58; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Trobken


Site Admin


Geregistreerd op: 08 Jan 2009
Berichten: 712
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 20-02-2011 01:39:25    Onderwerp: Op de website wegenwerken.be
 Reageren met citaat  

Dit staat er te lezen op de website van wegenwerken.be over deze komende werken (gezien op 20/2/2011):
Klik hier.


Provincie: Oost-Vlaanderen
Opdrachtgever: TV3V 4009
Gemeente: Temse
Straatnaam: gewestweg N16, Krijgsbaan
Richting: beide richtingen
Aard van het werk: wegeniswerken
Werftype: vaste werf
Status: gepland op lange termijn (> 6 maanden)
Omschrijving: Het kruispunt wordt uitgerust met verkeerslichten, waarbij:
- conflictvrije lichtenregeling van de aansluitende takken.
- Invoeren van éénrichtingsverkeer in Viaduct.
- Aanleg van rotonde t.h.v. Kasteelstraat en aanpassingen aan
fietsinfrastructuur.
_________________
Forumbeheerder
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 20-02-2011 15:55:47    Onderwerp: Re: Op de website wegenwerken.be
 Reageren met citaat  

Volgens mij worden de op- en afritten alleen afgesloten als er werken moeten uitgevoerd worden. Zo had ik het verstaan op de infoavond. Na de werken worden alle op- en afritten weer bruikbaar.

Om vanaf de Guido Gezelleplaats naar Bornem te rijden zal men dan wel moeten rondrijden langs de August Wautersstraat en de Vrijheidstraat (met één s!), om de oprit in de Viadukt (de straat) te bereiken, omdat de Viadukt dan enkele richting zal zijn.

Trobken schreef:
Dit staat er te lezen op de website van wegenwerken.be over deze komende werken (gezien op 20/2/2011):

Op de website van wegenwerken.be is blijkbaar ook niet alles aangepast: de "conflictvrije lichtenregeling van de aansluitende takken" wordt ook niet uitgevoerd. Er worden wel wachtbuizen aangelegd, om later toch nog verkeerslichten te kunnen plaatsen als dat nodig mocht blijken.

Ik heb wel oversteeklichten gevraagd voor voetgangers en fietsers ... en dat is genoteerd, maar of dat nog mogelijk zal zijn ...?
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken


Berichten van afgelopen:   

    -> Temse - Krijgsbaan N419 (viaduct)

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 


 
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Pagina 1 van 5 Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur

Ga naar:  


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum

This contents of this page are in no way endorsed by the Mozilla Foundation
Mozilla_Firefox theme created by Plastikaa © 2005