|
Het fietspad dat ... er te goed bij ligt. |
|
Jozef Van Breuseghem
Site Admin
Geregistreerd op: 10 Jan 2009 Berichten: 6209 Woonplaats: Temse
|
|
|
|
|
Geplaatst: 29-03-2016 09:37:39 Onderwerp: Het fietspad dat ... er te goed bij ligt. |
|
|
|
|
In augustus 2014, ongeveer anderhalf jaar geleden, verklaarde het schepencollege van Temse dat het fietspad van de Doornstraat er te goed bij ligt. Dat was in het kader van een vraag om ook het trillingscomfort van fietspaden op te nemen als criterium, om mogelijk subsidies los te weken van de provincie ten gunste van de gemeentes(!). Hiermee wordt volgens mij onomstotelijk bewezen dat niemand van het schepencollege ooit met de fiets op dat fietspad rijdt.
Ondertussen is dat fietspad er niet op verbeterd, integendeel. Maar natuurlijk zijn er tastbare bewijzen nodig om dat hard te maken. Daarom volgt nu een reeks van 63 foto's van dat fietspad, waaruit moet blijken hoe goed het er in werkelijkheid wel bij ligt. Ik beperk mij voorlopig tot het gedeelte tussen de spoorweg en de E17.
Na een flinke regenbui kun je het beste zien waar de putten en de kuilen zich bevinden in het fietspad aan de plassen en de vochtige plekken. Maar toch zijn er direct voorbij de spoorweg al enkele onaangename kuiltjes die droog staan.
Dan volgen enkele vochtige putjes ...
... en de eerste plas, dus de eerste grote kuil.
Daarna nog wat op en neer gehobbel ...
... en een versmalling van het fietspad door 'groenaanleg'.
De putten en de bulten volgen nu elkaar op, ...
... allemaal oneffenheden waarop je op en neer wipt.
Dan komen de met plassen gevulde putten ...
... met tussendoor een opwipje, ...
... en nog veel meer putten met en zonder plassen. Veel commentaar is overbodig.
Juist voor de bocht naar links volgen eerst wat drogere putjes, ...
... om vanaf de bocht in alle nattigheid te herbeginnen, ...
... met de nodige putten en oneffenheden ter hoogte van de laatste nieuwbouw in deze straat.
Al die putten in het fietspad hebben meestal bouwwerken als oorzaak, waarbij allerlei zware voertuigen en andere tuigen van het fietspad gebruik (misbruik?) maken of er op parkeren. De oorzaak van al deze putten kun je hier, hier en hier zien. Maar ook gewone wegenwerken verslechten het fietspad, al zou je denken dat wegenwerken de toestand eigenlijk zouden moeten verbeteren.
Hierna wordt de toestand iets minder slecht (hoewel...) tot aan voetweg 50 naar de Schoenstraat.
Voorbij die voetweg staan enkele percelen bouwgrond te koop. Het fietspad is daar nu al bijna één grote vijver, ...
... en dat zal er met de toekomstige bouwwerken niet op verbeteren, integendeel!
Dan komt weer de 'gewone' afwisseling van droge en natte bulten en putten, ...
... met enkele diepere putten ...
... gevolgd door een trilfietspad ...
... en nog wat putten met plassen om af te sluiten.
Ik kan niet anders dan besluiten dat dit fietspad er allesbehalve goed bij ligt, dat het er zeker niet te goed bij ligt. Het is al zeer onaangenaam om op een dergelijk fietspad te rijden als het niet regent. Als het wel regent is het gewoon afschuwelijk! En dan te bedenken dat het autoverkeer ernaast een asfalten rijbaan heeft, waarop geen plassen blijven staan en waarvan de kuilen geregeld hersteld worden. _________________ Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like. |
|
Terug naar boven |
|
Jozef Van Breuseghem
Site Admin
Geregistreerd op: 10 Jan 2009 Berichten: 6209 Woonplaats: Temse
|
|
|
|
|
Geplaatst: 03-06-2018 07:46:56 Onderwerp: |
|
|
|
|
Tijdens een politiek debat in de aanloop naar de komende verkiezingen in oktober 2018, georganiseerd door de MiNaraad ...
... is door onze schepen van mobiliteit gezegd dat dit fietspad in de Doornstraat zal heraangelegd worden tijdens de volgende legislatuur. Zou men hebben ingezien dat het fietspad er toch niet meer zo goed bij ligt?
De maximum snelheid op de rijbaan zou ook verminderd worden van 60 naar 50 km/u. Bromfietsers klasse B en speed pedelecs zullen dan niet meer verplicht zijn om het fietspad te volgen. Ze mogen dan op de rijbaan rijden, zie artikel 9.1.2.2° van het verkeersreglement :
Citaat: |
9.1.2.
...
D7
2° Daar waar de snelheid beperkt is tot 50 km per uur of minder, mogen de bestuurders van tweewielige bromfietsen klasse B en speed pedelecs in dezelfde omstandigheden het fietspad aangeduid door het verkeersbord D7 of door wegmarkeringen zoals bepaald in artikel 74 volgen, op voorwaarde dat zij de andere weggebruikers die zich hierop bevinden niet in gevaar brengen.
Wanneer een hogere snelheidsbeperking geldt, moeten de bestuurders van tweewielige bromfietsen klasse B en speed pedelecs in dezelfde omstandigheden het fietspad aangeduid door het verkeersbord D7 of door wegmarkeringen zoals bepaald in artikel 74 volgen, wanneer dit aanwezig en bruikbaar is. |
Tussen de spooroverweg en de Velle is de maximum toegelaten snelheid nu nog altijd 60 km/u, en zijn bromfietsers klasse B en speed pedelecs dus verplicht dit fietspad te volgen, dat aangeduid is met een D7, ook op het smalle gedeelte op de viaduct en zijn hellingen over de E17.
Hopelijk worden ook nog andere fietspaden in Temse heraangelegd. Vooral het fietspad op Cauwerburg heeft daar hoge nood aan! _________________ Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like. |
|
Terug naar boven |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
Pagina 1 van 2 |
Ga naar pagina 1, 2 Volgende Tijden zijn in GMT + 1 uur
|
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum
This contents of this page are in no way endorsed by the Mozilla Foundation
Mozilla_Firefox theme created by Plastikaa © 2005
|