Het is nu 29-03-2024 14:06:43
Onbeantwoorde berichten bekijken

Gebruikersnaam:     Wachtwoord:

Moeten fietsers de lucht zuiveren?

    -> Verhaal Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren
 
 Auteur   Bericht 

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6021
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 12-01-2019 16:09:58    Onderwerp: Moeten fietsers de lucht zuiveren?
 Reageren met citaat  

Heb je ooit al gehoord van een 'smogvrije fiets'? Dit stond te lezen in Het Nieuwsblad van zaterdag 12 januari 2019 (klik om te vergroten)



Zal dit een nieuw schuldgevoel worden dat men fietsers tracht aan te praten? Zijn het nu al de fietsers die ervoor moeten zorgen dat de lucht gezuiverd wordt? Ik vind dit wel de omgekeerde wereld! Of is het een vroege aprilgrap?

Op het tekeningetje werkt het mooi ... Kijk eens hoe die vuile oranje lucht via de oranje pijl opgezogen wordt door het fijn-stof-zuiverende toestel, dat niet hinderend op het stuur van de fiets staat. En kijk eens hoe die vuile oranje lucht (gratis en zonder energieverbruik?) gezuiverd wordt tot blauwe lucht en mooi naar de mond en de neus van de fietser geleid wordt om daar te worden ingeademd. Wat een technisch wonder! Jammer dat die blauwe zuivere lucht achter de fietser naar beneden afdaalt, waardoor de volgende fietser daar niet meer kan van genieten. Maar geen nood, want ook deze fietser heeft een luchtzuiverend apparaat op het fietsstuur staan.

Ik vraag mij wel af waar al dat opgenomen fijn stof naartoe gaat ...

Wat Hollanders ons zoal kunnen wijs maken Knipoog ... In China lukt het blijkbaar wel ... Met alle Chinezen maar niet met den dezen ...

De 'Smog Free Bicycle' om het internationaal uit te drukken.

Ik wist niet dat mijn gewone fiets niet smogvrij was ...

Als dit apparaat dan toch de lucht zo goed zuivert, waarom het dan niet eerder gebruiken op uitlaten van auto's en vooral van bromfietsen, op schouwen van open haarden en fabrieken, ... ? Ik dacht maar even aan het principe van 'de vervuiler betaalt'?
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken


Berichten van afgelopen:   

    -> Verhaal

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren
 


 
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Pagina 1 van 1
Tijden zijn in GMT + 1 uur

Ga naar:  


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum

This contents of this page are in no way endorsed by the Mozilla Foundation
Mozilla_Firefox theme created by Plastikaa © 2005