Geplaatst: 26-12-2019 10:48:34 Onderwerp:
Dit stond te lezen in Het Nieuwsblad van donderdag 26 december 2019 (klik om te vergroten):
Zou dit echt de "fiets" zijn, waarop automobilisten zitten te wachten om de auto aan de kant te zetten? Persoonlijk word ik daar niet vrolijk op.
Ik denk dat deze logge, zware en krachtige speed pedelec de mogelijke conflicten en gevaren op onze krappe fietspaden niet zal verminderen. In feite komen er steeds meer snelle bromfietsen tussen de "gewone" fietsers rijden. Het enige voordeel is, dat ze geen verbrandingsmotor hebben. Ze stinken niet. Maar hopelijk wordt dit niet het uitverkoren vervoermiddel van gefrustreerde automobilisten ...
Het lijkt wel de SUV van de speed pedelec ... _________________ Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
ik ben niet enthousiast. Het ' gewone ' fietsen ( waarbij ik ook de e-bikes tot 25km/u reken ) zal minder aangenaam en meer gevaarlijk worden
Vele fietspaden ( ook de zgn fietssnelwegen ) zijn nu al niet op en top om het ( toegenomen ) fietsverkeer vlot en veilig te laten geschieden.
Geplaatst: 19-01-2023 10:37:36 Onderwerp:
Het probleem van de te snelle elektrische fietsen (en ook te snelle elektrische voortbewegingstoestellen) blijft bestaan. Dit stond te lezen in Het Nieuwsblad van donderdag 19 januari 2023 (klik om te vergroten).
Opdrijven maar! Voor sommigen gaat het nooit snel genoeg ... Zijn dat automobilisten op de fiets?
Daardoor wordt het helemaal niet veiliger voor fietsers ... _________________ Queen:
Geplaatst: 04-04-2024 16:01:55 Onderwerp:
"Gewone" fietsers ondervinden allemaal dat het niet altijd prettig is om op onze smalle, en dikwijls tweerichtingsfietspaden te rijden, samen met de veel snellere speed pedelecs. Bestuurders van speed pedelecs ondervinden op hun beurt hoe onaangepast onze fietsvoorzieningen zijn.
Een masterstudente Criminologische Wetenschappen aan de universiteit van Gent wenst in het kader van haar masterproef hierover een onderzoek uit te voeren bij alle soorten fietsers en bestuurders van speed pedelecs, aan de hand van deze enquête. Meedoen dus
Je kunt deze enquête ook meedoen met deze QR-code.
_________________ Queen:
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
Pagina 2 van 2
Ga naar pagina Vorige1, 2 Tijden zijn in GMT + 1 uur