Geregistreerd op: 10 Jan 2009 Berichten: 6208 Woonplaats: Temse
Geplaatst: 11-10-2010 18:16:28 Onderwerp:
De signalisatie van deze werken was voortreffelijk, de uitvoering daarentegen laat heel wat te wensen over!
Dit is het stukje fietspad na herstelling:
Het begint met een onnodig schuin drempeltje omhoog ...
... en het eindigt met een onnodig recht drempeltje omhoog.
Zoals je waarschijnlijk zelf al gemerkt hebt, is met de afwerking van de vlakheid een loopje genomen. Het lijkt wel een fundering van een gebouw waarop nog verder moet gemetseld worden: om een goede hechting te bekomen is het oppervlak zo ruw mogelijk gemaakt.
Als je op bovenstaande foto klikt om hem te vergroten op originele grootte, ziet een detail van die foto er zo uit:
En dit is echt niet door een microscoop bekeken!
Het wordt hoog tijd dat er een norm opgelegd wordt voor de vlakheid van fietspaden die dwingend moet nageleefd worden. Wat belooft immers Hilde Crevits, minister van Mobiliteit en Openbare Werken op deze website van Mobiel Vlaanderen?
Citaat:
Kunnen de lokale overheden een beroep doen op hulpmiddelen om de kwaliteit van de fietspaden te garanderen?
"Om de kwaliteit na (her)aanleg objectief te beoordelen, wordt de vlakheid van de fietspaden en het comfort bij het op- en afrijden van fietspaden gecontroleerd door de wegbeheerders via metingen met de 'fietsprofilometer' of de 'trillingsmeter'. De gemeentelijke wegbeheerders zullen comfortmetingen kunnen uitvoeren op alle fietspaden in hun gemeente. Ze zullen daarvoor meetfietsen kunnen gebruiken die de Vlaamse overheid op provinciaal niveau ter beschikking stelt. De resultaten van die metingen zullen opgenomen worden in een nog op te richten centrale databank. Op termijn willen we ook een sterrensysteem voor fietspaden invoeren, waarbij zowel de onderhoudstoestand van het fietspad (o.a. putten en verzakkingen) als het comfort (o.a. vlakheid) en de veiligheid in rekening gebracht worden. Alleen zo kunnen we een goed overzicht krijgen van de situatie op het terrein, iets wat nu niet evident is."
Het algemeen fietscomfort in Temse is er alweer wat op achteruit gegaan!
(Aanpassing op 03-01-2016: Afbeeldingen op nieuwe host en vergrootbaar gemaakt.)
(Aanpassing op 23-12-2017: Foto-vergrotingsfout verbeterd.) _________________ Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 23-12-2017 18:33:55; in totaal 2 keer bewerkt
Geregistreerd op: 10 Jan 2009 Berichten: 6208 Woonplaats: Temse
Geplaatst: 12-08-2014 15:36:10 Onderwerp:
Nog een (zeldzaam?) voorbeeld van een goede signalisatie en beveiliging voor fietsers, als het fietspad versperd is door werken.
In deze bocht van de Doornstraat hebben fietsers een logische en een voldoende brede doorgang gekregen tot op de helft van de rijbaan. Tevens is er voldoende ruimte voor en na de doorgang om het fietspad geleidelijk op en af te kunnen rijden zonder gekke manoeuvres te moeten uitvoeren of zonder allerlei hindernissen te moeten ontwijken. Er staan zelfs geen overbodige verkeersborden, maar wel de verkeersborden die er moeten staan en ze staan op de juiste plaatsen.
Dergelijke goede voorzieningen voor fietsers bij werken mochten wel wat meer gebeuren!
Als het goed is, mag het ook wel eens gezegd en getoond worden .
(Aanpassing op 03-01-2016: Afbeeldingen vergrootbaar gemaakt.)
(Aanpassing op 23-12-2017: Foto-vergrotingsfout verbeterd.) _________________ Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum