Het is nu 28-03-2024 16:21:39
Onbeantwoorde berichten bekijken

Gebruikersnaam:     Wachtwoord:

Renovatie Krijgsbaan (viaduct) N419

    -> Temse - Krijgsbaan N419 (viaduct) Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 
 Auteur   Bericht 

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 07-06-2011 08:02:05    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

De Gazet van Antwerpen publiceert onze waarschuwing en onze vraag in de krant van dinsdag 7 juni 2011 (klik om te vergroten):



Het is ook dank zij een foto in deze krant dat we dit gevaar ontdekten (klik hier) ...

Het artikel staat ook op hun website!

(Aanpassing op 16-11-2015: Nieuwe host voor afbeeldingen.)
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.


Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 16-11-2015 18:54:21; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 16-06-2011 12:55:22    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Vandaag kreeg ik van het kabinet van de Vlaamse minister van Mobiliteit en Openbare Werken (Hilde Crevits) volgend bericht:
Citaat:
De Fietsersbond maakt een terechte opmerking i.v.m. de markeringen ter hoogte van het TV3V project N16/N419. De veiligheid van de fietsers kan inderdaad verhoogd worden door de stopstreep voor het gemotoriseerd verkeer ruim achter de stopstreep voor de fietsers te leggen. Op deze manier hebben de fietsers niet alleen een voorstart t.o.v. de (vracht)wagens in de groenfase, maar zijn ze anderzijds ook beter zichtbaar terwijl ze wachten op groen.

De leidend ambtenaar van het studiebureau kreeg de opdracht de stopstrepen te laten aanpassen op het ogenblik dat de verkeerslichten zullen geplaatst worden. Het is immers van belang deze stopstrepen af te stemmen op de exacte inplanting van de palen op het terrein (wat al eens kan verschillen van de inplanting op plan).

De tijdelijke markeringen die momenteel aangebracht zijn, zullen hernomen worden door definitieve markeringen van betere kwaliteit, bij inplanting van de verkeerslichten.

Het komt dus in orde Goed zo! Uitroepteken
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Trobken


Site Admin


Geregistreerd op: 08 Jan 2009
Berichten: 712
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 16-06-2011 17:58:35    Onderwerp: Schitterend
 Reageren met citaat  

Jozef Van Breuseghem schreef:
Vandaag kreeg ik van het kabinet van de Vlaamse minister van Mobiliteit en Openbare Werken (Hilde Crevits) volgend bericht:
Citaat:
De Fietsersbond maakt een terechte opmerking i.v.m. de markeringen ter hoogte van het TV3V project N16/N419. De veiligheid van de fietsers kan inderdaad verhoogd worden door de stopstreep voor het gemotoriseerd verkeer ruim achter de stopstreep voor de fietsers te leggen. Op deze manier hebben de fietsers niet alleen een voorstart t.o.v. de (vracht)wagens in de groenfase, maar zijn ze anderzijds ook beter zichtbaar terwijl ze wachten op groen.

De leidend ambtenaar van het studiebureau kreeg de opdracht de stopstrepen te laten aanpassen op het ogenblik dat de verkeerslichten zullen geplaatst worden. Het is immers van belang deze stopstrepen af te stemmen op de exacte inplanting van de palen op het terrein (wat al eens kan verschillen van de inplanting op plan).

De tijdelijke markeringen die momenteel aangebracht zijn, zullen hernomen worden door definitieve markeringen van betere kwaliteit, bij inplanting van de verkeerslichten.

Het komt dus in orde Goed zo! Uitroepteken


Pluim op je hoed, Jozef!
Deze uitstekende reactie moedigt elk soortgelijk initiatief aan...
_________________
Forumbeheerder
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Hilde Habraken





Geregistreerd op: 08 Jan 2009
Berichten: 373

     
Bericht Geplaatst: 16-06-2011 20:02:28    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Knap werk, inderdaad!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 07-07-2011 22:39:32    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Er is toch één plaats, waar het van de eerste keer goed gedaan is. Om dat te zien moet je te voet over de viaduct over de N16 wandelen richting centrum, op het rechtse voetpad. Als je dan de afrit van richting Sint-Niklaas overgestoken hebt, zie je een vlakke overgang van het zebrapad op de rijbaan naar het voetpad:



Rolstoelen, kinderwagens en dergelijke zullen hier geen enkel probleem ondervinden om van de rijbaan op het voetpad te komen. Waarom kon men dat van in het begin niet overal zo gedaan hebben, ook met de fietspaden? Ik ben trouwens benieuwd wanneer de andere overgangen zullen aangepast worden, zoals hier beloofd is.

(Aanpassing op 16-11-2015: Nieuwe host voor afbeeldingen.)
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.


Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 16-11-2015 18:56:11; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Trobken


Site Admin


Geregistreerd op: 08 Jan 2009
Berichten: 712
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 10-07-2011 01:26:51    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Jozef Van Breuseghem schreef:
Er is toch één plaats, waar het van de eerste keer goed gedaan is. Om dat te zien moet je te voet over de viaduct over de N16 wandelen richting centrum, op het rechtse voetpad. Als je dan de afrit van richting Sint-Niklaas overgestoken hebt, zie je een vlakke overgang van het zebrapad op de rijbaan naar het voetpad:



Rolstoelen, kinderwagens en dergelijke zullen hier geen enkel probleem ondervinden om van de rijbaan op het voetpad te komen. Waarom kon men dat van in het begin niet overal zo gedaan hebben, ook met de fietspaden? Ik ben trouwens benieuwd wanneer de andere overgangen zullen aangepast worden, zoals hier beloofd is.


En toch... ik heb in 'n rolstoel gezeten...
Als je dit stukje stoep gaat doen met 'n rolstoel ga je erg je best moeten doen om niet op de straat te belanden, gelijk van welk kant je komt...

De stoep ligt hier erg schuin (hellend naar de straat af)... geen idee waarom ze de tegels zo schuin gelegd hebben, voor niks nodig....

Verre van perfect, ik voel het goed aan de 17 bouten in mijn linkeronderbeen...

(Aanpassing op 16-11-2015: Nieuwe host voor afbeeldingen.)
_________________
Forumbeheerder
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 12-07-2011 17:08:31    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Trobken schreef:
En toch... ik heb in 'n rolstoel gezeten...
Als je dit stukje stoep gaat doen met 'n rolstoel ga je erg je best moeten doen om niet op de straat te belanden, gelijk van welk kant je komt...

De stoep ligt hier erg schuin (hellend naar de straat af)... geen idee waarom ze de tegels zo schuin gelegd hebben, voor niks nodig...

De overgang en de stoep is toch wel veel vlakker dan de foto laat vermoeden, maar wie ben ik om de mening van een ervaringsdeskundige te betwijfelen?

Ik denk toch, dat we gelukkig zouden zijn, als alle overgangen naar fietspaden op deze wijze zouden uitgevoerd worden. We zouden nog gelukkiger zijn als fietspaden langs voorrangswegen gewoon zouden doorgetrokken worden, zonder enige overgang!
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 31-08-2011 19:39:16    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

De Viadukt (de straat) is nu voorzien van een asfaltlaag die aansluit op de viaduct boven de N16. Het rechtergedeelte van de oprit naar het verhoogd fietspad, richting Krijgsbaan, is daarbij perfect afgewerkt Goed zo! :



Je voelt niet de minste oneffenheid als je langs die kant het verhoogd fietspad oprijdt. Een perfecte afwerking is dus best mogelijk, als men het maar wil (en als de Fietsersbond minstens lichte dwang uitoefent Knipoog ). Als nu ook de linkse kant van deze oprit naar dat fietspad op dezelfde wijze afgewerkt wordt, en de afrit even verder, en ook de op- en afrit van het verhoogd fietspad aan de overkant van de straat, dan zijn we tevreden wat de overgangen betreft Hihi .

Maar toch is weer niet alles in orde! Zopas lees ik op editietemse dat deze oprit naar de N16 morgen, op 1 september dus, opnieuw opengesteld wordt. Maar waar dit voorrangsfietspad de straat oversteekt moet dat verplicht aangeduid worden door twee evenwijdige witte onderbroken strepen. Zoals uit de foto blijkt is dat nog niet het geval, en deze foto is genomen op 31 augustus om 18u20. Om in orde te zijn met de wegcode zal men deze nacht moeten schilderen...

Wordt morgen vervolgd, vrees ik!

(Aanpassing op 16-11-2015: Nieuwe host voor afbeeldingen.)
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.


Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 16-11-2015 19:21:27; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 01-09-2011 08:21:58    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

De Viadukt (de straat met die naam) is nu dus opengesteld langs de kant van de Vrijheidstraat, zodat auto's weer langs hier naar de oprit van de N16 kunnen rijden, richting Bornem:



Alleen is op deze plaats geen extra aandacht aan de veiligheid voor fietsers geschonken, zoals op editietemse vermeld is. De verplichte fietspadmarkering langs de voorrangsweg N419 is niet aangebracht :



Bovendien ontbreekt op de viaduct over de N16 ook nog een verkeersbord D9 om het fietspad aan te duiden!



En zoals je merkt, is het vandaag de eerste schooldag! Dit is dus ook wel een melding waard op het meldpunt fietspaden, referentienummer FF9AA8082D Uitroepteken

(Aanpassing op 16-11-2015: Nieuwe host voor afbeeldingen.)
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.


Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 16-11-2015 19:24:11; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Hilde Habraken





Geregistreerd op: 08 Jan 2009
Berichten: 373

     
Bericht Geplaatst: 18-09-2011 11:00:27    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Goed werk, Jozef Goed zo! Wat zouden de fietsers zonder jou zijn? Knipoog
Ik vind het daar een heel vreemde bedoening met de overgangen voor fietsers, met dat halve fietspad dat weer een heel wordt op de brug. Toen ik er de laatste keer reed, was de oprit wel nog niet open Hopelijk zijn de markeringen ondertussen al aangebracht, want dat is echt geen overbodige luxe.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 21-09-2011 08:47:35    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Hilde Habraken schreef:
... Hopelijk zijn de markeringen ondertussen al aangebracht, want dat is echt geen overbodige luxe.

Pas gisteren (20 september 2011 13:44) heb ik reactie ontvangen van de wegbeheerder (wegen.oostvlaanderen-apenstaartje-vlaanderen.be):
Citaat:
Als reactie op uw melding van een knelpunt voor fietsers (referentie : FF9AA8082D) op volgende locatie :

Vrijheidstraat
Temse
Oost-Vlaanderen

Melden we u het volgende :

Opvolging 1271/2011

Geachte,

We hebben uw melding goed ontvangen.

De verantwoordelijke van deze werf werd aangesproken om de signalisatie zo snel mogelijk in orde te brengen. Onze diensten zullen dit van kortbij blijven opvolgen.

Ik wil u bedanken voor het melden van dit probleem. Dankzij deze opmerking en de regelmatige inspectie, uitgevoerd door onze afdeling, proberen wij de wegen in een zo goed mogelijke staat te houden.


Met vriendelijke groeten,
...

... De markeringen zijn nog steeds niet aangebracht, maar het zal "zo snel mogelijk" gebeuren ...
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 27-10-2011 19:55:34    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Op 1 september 2011 is de oprit richting Bornem heropend zonder de verplichte fietspadmarkering aan te brengen (klik hier). Na een melding op het meldpunt fietspaden beloofde het gewest op 20 september 2011 (!) "om de signalisatie zo snel mogelijk in orde te brengen" (zie hierboven).

Vandaag, donderdag 27 oktober 2011, zijn we weer meer dan een maand verder en is de fietspadmarkering eindelijk geschilderd ...



Tegelijkertijd worden ook andere lijnen en oversteekplaatsen in Temse geschilderd, waarover morgen meer op de juiste items in dit forum ...
Ik vraag me af of de schilderwerken op deze gewestweg wel door de juiste wegbeheerder zijn uitgevoerd?

Er valt trouwens nog wat aan te merken:

  • Na de oversteek is het fietspad nog steeds niet aangeduid met een verkeersbord D9 . Wettelijk is dat verhoogd stuk daar nog altijd voor de helft geen fietspad ...

  • Ook voor de oversteek "ontbreekt" er een stukje fietspad:



    Waar de rode steentjes schuin over het voetpad aangelegd zijn, is plots geen fietspadmarkering meer (twee evenwijdige witte onderbroken strepen, wegcode, artikel 74) en er staat ook geen verkeersbord dat het fietspad aanduidt. Bijgevolg is daar ook geen fietspad meer.
    Ook al wordt dat fietspad hier ooit aangeduid zoals het hoort, dan nog zal het eigenaardig zijn dat het fietspad schuin door de goot over het voetpad zal lopen, waarbij het voetpad verdwijnt in het niets:

  • Het is gelukkig geen diepe goot, maar als het glad wordt in de winter vrees ik toch voor valpartijen.

  • Kon men het voetpad daarnaast niet verder gelegd hebben, of is dat stukje grond aan de rechterkant eigendom van iemand anders?

Nu nog wachten op de beloofde betere en vlakke overgangen, waardoor we een "comfortabel fietspad" zullen krijgen (klik hier) en op de verkeerslichten, waarbij de stopstrepen zullen verplaatst worden (klik hier). Ik vrees dat men die vlakke overgangen al vergeten is, maar ik nog niet Hihi Uitroepteken

(Aanpassing op 16-11-2015: Nieuwe host voor afbeeldingen.)
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.


Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 16-11-2015 19:30:20; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 23-12-2011 22:20:12    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

De verkeerslichten staan er, en ze werken sinds 22 december 2011. Het is te lezen op editietemse en op de website van Het Nieuwsblad. Het staat ook in de papieren versie van Het Nieuwsblad van vrijdag 23 december 2011:



Men is blijkbaar toch iets vergeten bij het Vlaams gewest. Wat stond er immers in een mail van het kabinet van de Vlaamse minister van Mobiliteit en Openbare Werken (Hilde Crevits) (zie hierboven)?
Citaat:
De Fietsersbond maakt een terechte opmerking i.v.m. de markeringen ter hoogte van het TV3V project N16/N419. De veiligheid van de fietsers kan inderdaad verhoogd worden door de stopstreep voor het gemotoriseerd verkeer ruim achter de stopstreep voor de fietsers te leggen. Op deze manier hebben de fietsers niet alleen een voorstart t.o.v. de (vracht)wagens in de groenfase, maar zijn ze anderzijds ook beter zichtbaar terwijl ze wachten op groen.

De leidend ambtenaar van het studiebureau kreeg de opdracht de stopstrepen te laten aanpassen op het ogenblik dat de verkeerslichten zullen geplaatst worden. Het is immers van belang deze stopstrepen af te stemmen op de exacte inplanting van de palen op het terrein (wat al eens kan verschillen van de inplanting op plan).

De tijdelijke markeringen die momenteel aangebracht zijn, zullen hernomen worden door definitieve markeringen van betere kwaliteit, bij inplanting van de verkeerslichten.

En hoe is de toestand nu?



Nog steeds dezelfde stopstreep aan de oprit richting Sint-Niklaas! We zullen de overheid aan haar belofte moeten herinneren, voor er werkelijk een ongeval gebeurt!

Er zijn trouwens nog zaken voor fietsers niet in orde op 'de viaduct'. De verhoogde fietspaden zijn niet aangeduid als fietspad, noch door een fietspadmarkering volgens artikel 74 van de wegcode, noch door een verkeersbord D7 of D9. Eigenlijk zijn het dus geen fietspaden! Zie Artikel 2.7 van de wegcode.





Maar dat had ik hierboven al vermeld.

Voor de oprit richting Bornem ligt het fietspad ook eigenaardig dwars door de goot om geleidelijk over te gaan in het voetpad!



Ook hier ontbreekt de wettelijke aanduiding van het fietspad, waardoor er eigenlijk over een korte afstand geen fietspad meer is...

Tenslotte heb ik nog eens een mail gekregen van het kabinet van de Vlaamse minister van Mobiliteit en Openbare Werken (Hilde Crevits) (zie hierboven):
Citaat:
De uitvoering van het TV3V project N16/N419 verloopt inderdaad niet naar wens. Uw opmerking over de slechte overgangen in het fietspad zijn volkomen terecht.
...
AWV zal de werken verder van nabij opvolgen, zodat het eindresultaat een comfortabel fietspad zal opleveren.


Buiten de breedte van twee tegels aan de oprit naar Bornem is er nog niets verbeterd. Dat is uitgevoerd bij de afwerking van de oprit richting Bornem, zoals op deze oudere foto te zien is:



Hiermee heeft men bewezen dat het goed kan gedaan worden! Maar de andere greppels aan de overgangen zijn nog steeds alleen maar wat opgevuld met koud asfalt, en de oneffenheden blijven! Ook aan deze belofte zullen we de overheid moeten herinneren!

(Aanpassing op 27-12-2011: krantenartikel toegevoegd)
(Aanpassing op 01-01-2013: verdwenen foto hersteld)
(Aanpassing op 16-11-2015: Nieuwe host voor afbeeldingen.)

_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.


Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 16-11-2015 19:35:37; in totaal 3 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 24-12-2011 16:08:47    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Met akkoord van onze voorzitter is volgende mail vandaag (zaterdag 24 december 2011) verstuurd naar het kabinet van minister Crevits, info naar onze burgemeester, bevoegde schepenen en politie, en ook naar nog enkele andere, mogelijk geïnteresseerde personen Hihi ...

Citaat:
...

Sinds 22 december 2011 werken de verkeerslichten op 'de viaduct' op de kruising van de gewestwegen N16 en N419 in Temse. De stopstreep ter hoogte van de oprit Sint-Niklaas is niet aangepast (zie eerste mail hieronder). Het gevaar voor dodehoekongevallen blijft bestaan:



Mogen we vragen het nodige te doen om dit zo vlug mogelijk in orde te brengen?

Er was ons ook beloofd dat de overgangen van en naar de verhoogde fietspaden zouden aangepast worden, zodat het eindresultaat comfortabele fietspaden zou opleveren (zie tweede mail hieronder). Bij de aanleg van de oprit van de N16 richting Bornem is inderdaad een gedeelte van de overgang naar het verhoogd fietspad perfect aangelegd, ter breedte van twee tegels:



Daarmee bewijst men wel dat het mogelijk is en dat men het ook kan uitvoeren! De rest van deze overgang, en alle andere overgangen, blijven evenwel met koud asfalt opgevulde greppels. De hoogteverschillen zijn ruim groter dan 0,5 cm. Comfortabel is dat niet.

Verder zijn er nog enkele dingen niet volledig in orde, denk ik. De verhoogde fietspaden zijn niet aangeduid als fietspad, noch door een fietspadmarkering volgens artikel 74, noch door een verkeersbord D7 of D9. Eigenlijk zijn het dus geen fietspaden...





En vóór de oprit richting Bornem gaat het fietspad op een eigenaardige wijze schuin door de goot heen, om geleidelijk over te gaan in het voetpad:



Ook hier ontbreekt de wettelijke aanduiding van het fietspad, waardoor er eigenlijk over een korte afstand geen fietspad meer is... Als het wel een fietspad wordt, dan verdwijnt hier geleidelijk het voetpad. Nochtans lijkt er plaats genoeg te zijn om een volwaardig voetpad aan te leggen. Misschien is het daar geen openbaar domein meer, maar tijdens de plaatsing van de verkeerslichten lag de grond daar toch open om aan de bekabeling te werken.

Mogen wij hopen dat aan deze zaken nog verholpen wordt?


Met vriendelijke groeten,

Namens de Fietsersbond afdeling Temse.

...

----- Original Message -----
From: GYSENS, Veerle
To: ...
Sent: Thursday, June 16, 2011 10:09 AM
Subject: KAB/PD/2011/112 - Dodehoekongevallen op de viaduct (overbrugging N16 - Vrijheidstraat-Krijgsbaan)


Geachte,


De Fietsersbond maakt een terechte opmerking i.v.m. de markeringen ter hoogte van het TV3V project N16/N419. De veiligheid van de fietsers kan inderdaad verhoogd worden door de stopstreep voor het gemotoriseerd verkeer ruim achter de stopstreep voor de fietsers te leggen. Op deze manier hebben de fietsers niet alleen een voorstart t.o.v. de (vracht)wagens in de groenfase, maar zijn ze anderzijds ook beter zichtbaar terwijl ze wachten op groen.

De leidend ambtenaar van het studiebureau kreeg de opdracht de stopstrepen te laten aanpassen op het ogenblik dat de verkeerslichten zullen geplaatst worden. Het is immers van belang deze stopstrepen af te stemmen op de exacte inplanting van de palen op het terrein (wat al eens kan verschillen van de inplanting op plan).

De tijdelijke markeringen die momenteel aangebracht zijn, zullen hernomen worden door definitieve markeringen van betere kwaliteit, bij inplanting van de verkeerslichten.



Met vriendelijke groeten,

Veerle Gysens
i.o. Patrick D'haese
Raadgever Mobiliteit
Vlaams minister Hilde Crevits
Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken
Graaf de Ferrarisgebouw
Kon. Albert II laan 20 bus 1
1000 Brussel

...

----- Original Message -----
From: GYSENS, Veerle
To: ...
Sent: Monday, May 23, 2011 9:09 AM
Subject: KAB/PD/2011/075 - Werken overbrugging N16 (Vrijheidstraat-Krijgsbaan)


Beste,



De uitvoering van het TV3V project N16/N419 verloopt inderdaad niet naar wens. Uw opmerking over de slechte overgangen in het fietspad zijn volkomen terecht.

Het project is momenteel nog in uitvoering, de weg is al opengesteld voor het verkeer, doch de werken zijn nog lang niet opgeleverd.

Het Agentschap Wegen en Verkeer (AWV) heeft het studiebureau gecontacteerd en zijn opmerkingen doorgestuurd met de opdracht de aanpassingen uit te voeren.

Eerstdaags worden op de werf de noodzakelijke aanpassingen overlopen met de aannemer.



AWV zal de werken verder van nabij opvolgen, zodat het eindresultaat een comfortabel fietspad zal opleveren.



Met vriendelijke groeten,

Veerle Gysens
i.o. Patrick D'haese
Raadgever Mobiliteit
Vlaams minister Hilde Crevits
Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken
Graaf de Ferrarisgebouw
Kon. Albert II laan 20 bus 1
1000 Brussel

...

Ik heb al automatisch antwoord ontvangen, dat het kabinet gesloten is tot 2 januari 2012... Nu maar afwachten welk(e) gevolg(en) hieraan zal gegeven worden...

(Aanpassing op 16-11-2015: Nieuwe host voor afbeeldingen.)
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.


Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 16-11-2015 19:42:01; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 27-12-2011 11:18:20    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Uit de Gazet van Antwerpen van dinsdag 27 december 2011:



Het staat ook op hun website.

Hoe meer de aandacht hierop gevestigd wordt, hoe beter! Zo kan niemand zeggen dat ze het niet geweten hebben!

(Aanpassing 23-06-2013: Verdwenen krantenartikel hersteld.)
(Aanpassing op 16-11-2015: Nieuwe host voor afbeeldingen.)

_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.


Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 16-11-2015 19:43:57; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken


Berichten van afgelopen:   

    -> Temse - Krijgsbaan N419 (viaduct)

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 


 
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Pagina 4 van 5 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur

Ga naar:  


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum

This contents of this page are in no way endorsed by the Mozilla Foundation
Mozilla_Firefox theme created by Plastikaa © 2005