Het is nu 23-11-2024 05:28:58
Onbeantwoorde berichten bekijken

Gebruikersnaam:     Wachtwoord:

Renovatie Krijgsbaan (viaduct) N419

    -> Temse - Krijgsbaan N419 (viaduct) Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 
 Auteur   Bericht 

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6208
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 08-03-2011 19:34:09    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Ik ben toch niet gerust in de verhoogde fietspaden die zullen aangelegd worden op de viaduct over de N16. We hebben een zeer slechte ervaring daarmee na de herinrichting van de kruispunten van de Krijgsbaan met de Prinsenlaan, Sint-Jorisstraat en de Koning Leopoldlaan. Daarom heb ik de volgende mail naar onze schepenen van openbare werken en mobiliteit gestuurd:
Citaat:
Als Fietsersbond willen we vermijden dat de nieuwe verhoogde fietspaden op de viaduct over de N16 op dezelfde slechte wijze zouden aangelegd worden zoals destijds even verder op de Krijgsbaan, tijdens de herinrichting van de kruispunten Sint-Jorisstraat, Prinsenlaan en Koning Leopoldlaan.

Het fietspad ligt langs de voorrangsweg, en wordt bijgevolg best als doorlopend fietspad uitgevoerd. Nochtans is op die kruispunten het voorrangsfietspad onderbroken door hoge drempels en diepe goten, waardoor het eerder lijkt alsof de zijstraten de voorrangswegen zijn tegenover de fietspaden. De overgangen waren bovendien dermate slecht uitgevoerd, dat later een aantal goten in het fietspad opgevuld dienden te worden met asfalt ...

Op een tekening van de huidige werken aan de viaduct over de N16, lijken aan de zijstraten toch weer drempels over de fietspaden te lopen.



Het is natuurlijk slechts een schets en geen uitvoeringsplan. We hopen daarom dat deze keer rekening gehouden wordt met de aanbevelingen van het Vademecum Fietsvoorzieningen, en dat de overgangen geleidelijk gebeuren met hoogteverschillen van maximum 5 mm. Het ware zelfs beter dat het voorrangsfietspad gewoon zou doorlopen zonder overgangen of hoogteverschillen, en dat afslaande voertuigen over de verhoging zouden rijden.



Enkel op deze wijze wordt op een verkeersveilige manier duidelijk gemaakt waar de voorrangsweg ligt.

Daarom vragen we om er over te waken dat het herstellen van de slechte voegen in de viaduct niet zou vervangen worden door hoge drempels en diepe goten dwars over de fietspaden.


Als tweede punt vragen we ons af hoe een fietser verder moet als hij de Viadukt (de straat) naar boven fietst op het tweerichtingsfietspad dat zal aangelegd worden. Wanneer hij boven aan de Vrijheidstraat-Krijgsbaan komt, moet de fietser daar altijd een straat oversteken:
    Als hij rechts wil afslaan, wordt hij langs het fietspad eerst naar links geleid om dan een bocht van bijna 180° te moeten nemen om de Viadukt (de straat) over te steken naar de Krijgsbaan. Het lijkt eerder alsof een fietser hier niet naar rechts zou mogen afslaan. De afslag voor de auto's van de Vrijheidstraat naar de oprit van de N16 is daarentegen zeer ruim bemeten en zal tegen een hoge snelheid kunnen genomen worden!

    Als hij links wil afslaan, dan zal hij de Vrijheidstraat moeten oversteken om het fietspad langs de overkant te bereiken. Daarom is het misschien wel aangewezen om daar ook een fietsoversteekplaats te voorzien, en — ook voor de voetgangers — verkeerslichten om het oversteken van deze drukke straat in alle veiligheid te kunnen doen.

Vraag

(Aanpassing op 16-11-2015: Nieuwe host voor afbeeldingen.)
(Aanpassing op 04-01-2018: Verdwenen afbeelding herplaatst.)

_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.


Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 04-01-2018 19:52:34; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

steven





Geregistreerd op: 11 Okt 2010
Berichten: 22

     
Bericht Geplaatst: 08-03-2011 20:45:23    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Terechte ongerustheid!

Wat betreft het doorlopende verhoogde fietspad: het fietspad langs de Hoogkamerstraat (kant Temse) is ook doorlopend en verhoogd... (dacht ik...)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6208
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 12-03-2011 19:25:00    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

steven schreef:
het fietspad langs de Hoogkamerstraat (kant Temse) is ook doorlopend en verhoogd... (dacht ik...)

Inderdaad. Aan de Welvaartlaan, de Herderstraat, de Vredestraat en de Karel Van Hoeylandtlaan loopt zowel het fietspad als het voetpad van de Hoogkamerstraat verhoogd door over deze zijstraten. Er zijn ook goede voorbeelden in Temse!

Op 10 maart 2011 kreeg ik een antwoord van de schepen van mobiliteit op mijn mail van 8 maart 2011:
Citaat:
Geven we dit door aan de aannemer?

... Vraag Het is eigenlijk geen antwoord, maar een vraag. Dit is ook besproken op de vergadering die toevallig op 10 maart 2011 plaats vond. Daar is besloten om bevestigend te antwoorden, wat ik op 11 maart 2011 dan ook gedaan heb:
Citaat:
Dit kan doorgegeven worden aan de aannemer, aan het Agentschap Wegen en Verkeer (AWV), aan het Vlaams gewest en aan iedereen die bij deze werken betrokken is, desnoods aan het Belgisch Instituut voor Verkeersveiligheid (BIVV) in het kader van de verkeerscampagne 'Go for Zero'. Heel wat organisaties beweren van zichzelf zich in te spannen voor de verkeersveiligheid van fietsers en voetgangers. Hierna zal direct blijken in hoeverre ze er werkelijk iets aan willen doen.

Vlug zal blijken wat het werkelijke doel is van het wegwerken van de 'zwarte punten' in de bebouwde kom: de verkeersveiligheid verhogen voor fietsers en voetgangers, of eerder de zogenaamde 'vlotte doorstroming' bevorderen van het autoverkeer, alsof fietsers en voetgangers in de bebouwde kom niet aan het verkeer deelnemen. Het aanzuigen van meer autoverkeer (waardoor het drukker en onveiliger wordt) en het verhogen van de snelheid (zie de bocht van de Vrijheidstraat naar de oprit van de N16 richting Bornem) lijken in dit geval belangrijker te zijn dan de veiligheid van fietsers en voetgangers.

Door de fietsinfrastructuur in de bebouwde kom aangenamer en veiliger te maken zou de fiets automatisch meer gebruikt worden. Dit zou een veel groter en een blijvend effect hebben dan campagnes zoals "mijn korte ritten" of "met belgerinkel naar de winkel". Met dergelijke acties kan het gebruik van de fiets niet bevorderd worden, als dit tegelijkertijd ontmoedigd wordt door slechte of gebrekkige en onveilige fietsinfrastructuur. Niemand moet verwonderd zijn dat deze acties in Temse geen groot succes kennen.

Misschien heb ik mij wat laten gaan?
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6208
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 14-03-2011 22:30:41    Onderwerp: Kan het beter?
 Reageren met citaat  

Als de oprit naar de N16 richting Bornem met dezelfde bochten en met dezelfde breedte uitgevoerd wordt als de oprit naar de N16 richting Sint-Niklaas, dan kan dit aan de Viadukt (de straat) er als volgt uitzien:



Als dat richting Sint-Niklaas mogelijk is, waarom zou dat dan richting Bornem een probleem zijn Vraag Meteen heb ik ook alle getekende drempels over de fietspaden laten verdwijnen Lach.

Aan het tweerichtingsfietspad van op de Viadukt (de straat) zou dan een bochtje kunnen voorzien worden om ook nog rechts af te slaan, richting Krijgsbaan. Er is ook een oversteek naast het zebrapad getekend, liefst met oversteeklichten, om het fietspad aan de overkant te bereiken!

(Aanpassing op 16-11-2015: Nieuwe host voor afbeeldingen.)
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.


Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 16-11-2015 11:00:58; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Trobken


Site Admin


Geregistreerd op: 08 Jan 2009
Berichten: 701
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 16-03-2011 00:18:45    Onderwerp: Heel gek...
 Reageren met citaat  

Op dinsdag 15 maart 2011 zag ik dit; heel gek:



Het voetpad langs supermarkt Colruyt gaat plotseling over in een fietspad???

Dus als fietser moet je wachten tot de voetgangers gepasseerd zijn, alvorens het fietspad van de Viaduct (ik bedoel hiermee de straat naar de Guido Gezelleplaats) op te fietsen?

'k Snap 't niet goed...

Er is daar nochtans ruimte genoeg voor een fietspad én een voetpad...
Check de tegels, ze zijn ingezaagd voor 'n driehoekige sprong...
En al zeker 1 betonnen drempel te nemen, als fietser, voor je naar de Guido Gezelleplaats kan fietsen...

(Aanpassing op 30-12-2015: Afbeeldingen vergrootbaar gemaakt.)
_________________
Forumbeheerder
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6208
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 16-03-2011 20:48:12    Onderwerp: Re: Heel gek...
 Reageren met citaat  

Dat is een eigenaardig verloop van fietspad en trottoir Uitroepteken Vraag



Het fietspad wordt blijkbaar over de drempel/goot geleid om de vluchtheuvel te ontwijken. Tegelijk "verdwijnt" het trottoir geleidelijk tot niets meer ... terwijl er rechts toch nog plaats genoeg is om ook het trottoir op volle breedte te laten verder lopen tot aan de hoek van de straat. Inderdaad ...
Trobken schreef:
Er is daar nochtans ruimte genoeg voor een fietspad én een voetpad...

Je kunt je ook afvragen, waarom die drempel/goot over het fietspad moet lopen? Daar is toch geen reden voor? Of welke reden dan wel? Hopelijk komt het fietspad aan beide kanten van die drempel/goot op dezelfde hoogte te liggen!

Maar aan de hoek zullen de voetgangers in alle geval het fietspad moeten oversteken ...



... want het trottoir en het fietspad wisselen daar van plaats.

In tegenstelling tot de tekening van AWV hierboven, is het wel voorzien om met de fiets rechts af te slaan (richting Krijgsbaan) als je boven aan de Viadukt (de straat) komt met de fiets, op het tweerichtingsfietspad:



Om links af te slaan moet de Vrijheidstraat overgestoken worden, naar het fietspad aan de overkant. Waarschijnlijk zal dit moeten gebeuren aan de pijl met het vraagteken?



Hier zie je dezelfde bewegingen vanuit een ander gezichtspunt. Mogelijk is de oversteekplaats van de pijl met het vraagteken voorzien voor voetgangers, en zullen fietsers moeten oversteken juist voor de vluchtheuvel? Dat is nu nog niet duidelijk.
Het lijkt er wel op, dat deze keer geen hoge drempels en diepe goten aan de overgangen naar de rijbaan zullen liggen. Dat hoop ik in alle geval! Dat zou toch al een kleine verbetering zijn tegenover de "vroegere wijze van fietspad aanleggen". Voor een doorgetrokken fietspad zonder drempels of goten er overheen lijken de geesten nog niet rijp te zijn, zoals vroeger reeds gezegd. Misschien zijn ze gewoon nog niet voldoende deskundig Knipoog ?



Ik heb ook de indruk dat de bocht in de rijbaan van de Vrijheidstraat naar de oprit van de N16 richting Bornem, minder ruim aangelegd is dan op de tekening van AWV staat. Ook dat zou een pluspunt zijn, maar het kan een indruk van mij zijn.
Het tweerichtingsfietspad in de Viadukt (de straat) ligt hier dichter tegen de woningen dan het trottoir. Eigenaardig. Zou dit zo in de hele straat uitgevoerd worden?

(Aanpassing op 16-11-2015: Nieuwe host voor afbeeldingen.)
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.


Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 16-11-2015 15:07:39; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6208
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 24-04-2011 19:32:01    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Het ziet er niet echt goed uit op de viaduct als het blijft zoals het nu is. Voor het verhoogd fietspad op de viaduct zien we na de rijbaan een goot gevolgd door een drempel ...



Dat is al zeker niet wat ik gevraagd heb in mijn mail naar onze schepenen (klik hier).

Het "verhoogd fietspad" blijkt ook enkel en alleen verhoogd te zijn boven de N16, en nergens anders. Ook op het hoogste punt van de viaduct, boven de spoorlijnen, zal het fietspad op gelijke hoogte liggen als de rijbaan.



Waar het verhoogd fietspad met een drempel-goot-overgang weer naar de rijbaan gaat, is de aangelegde drempel al helemaal kapot gereden door het afslaand verkeer van de N16.



Tenzij men nu eindelijk eens leert om fietspaden aan te leggen zonder inbegrepen dwarsdrempels, vrees ik dat men hier een nieuwe drempel zal moeten aanleggen.

(Aanpassing op 16-11-2015: Nieuwe host voor afbeeldingen.)
(Aanpassing op 04-01-2018: Foto-vergrotingsfout verbeterd.)

_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.


Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 04-01-2018 18:42:37; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6208
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 27-04-2011 18:16:06    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Omdat ook dit geknoei dik mijn voeten begint uit te hangen, heb ik nog maar eens een mail gestuurd naar onze burgemeester en bevoegde schepenen, en ook naar nog enkele andere, mogelijk geïnteresseerde personen Hihi ...
Citaat:
Geachte heer burgemeester,
Geachte heer en mevrouw schepen,



Terugkomend op onze vorige mail (zie hieronder) voelen we ons als Fietsersbond niet gerust als we de uitvoering zien van het verhoogd fietspad op de viaduct boven de N16:



Het lijkt weer een zeer oncomfortabele goot-drempel overgang te zullen worden. De drempel ligt in alle geval reeds dwars over het voorrangsfietspad, dat daarna weer met verfstreepjes zal moeten "doorgetrokken" worden over de rijbaan om op een totaal fietsonvriendelijke en fietsgevaarlijke wijze de voorrang van het fietspad aan te duiden.

Zoals we gevreesd en voorspeld hadden wordt het alweer speciaal slecht aangelegd voor fietsers, en worden de slechte voegen in de viaduct vervangen door hoge drempels en diepe goten. Een gedeelte van het fietspad ligt daarbij niet in asfalt maar in rode tegels Na een zeer korte tijd is dat een fietspad vol oneffenheden, nadat er een vrachtwagen over gereden is (wat zonder twijfel zal gebeuren of zelfs al gebeurd is, zo te zien).

Bovendien wordt het fietspad enkel verhoogd aangelegd op het gedeelte boven de N16:



We hebben over deze situatie enkele vragen:
    Waarom eigenlijk wordt het fietspad op de viaduct boven de N16 verhoogd aangelegd?

    Waarom wordt het fietspad ook niet verhoogd aangelegd op het hoogste punt van de viaduct, boven de spoorwegen?

    Waarom wordt niet overal een niet-verhoogd fietspad aangelegd?

    Waarom wordt het fietspad niet overal met asfalt aangelegd?

    Op welke wijze komt de huidige uitvoering de fietsveiligheid en het fietscomfort ten goede?




Met bezorgde groeten,

Namens de Fietsersbond afdeling Temse.

(hierna volgt nog eens dezelfde mail van 08-03-2011 hierboven.)

Dan heb ik eigenlijk nog vergeten vermelden dat er onvermijdelijk valpartijen zullen gebeuren bij het oprijden van het verhoogd fietspad over de zeer schuin aangelegde drempel, vooral bij regenweer en als het glad wordt!

Ze waren deze keer vooraf verwittigd, en nog lijken ze te denken dat ik hen zal laten knoeien zonder te reageren!

(Aanpassing op 16-11-2015: Nieuwe host voor afbeeldingen.)
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.


Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 16-11-2015 15:15:12; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Hilde Habraken





Geregistreerd op: 08 Jan 2009
Berichten: 372

     
Bericht Geplaatst: 27-04-2011 18:56:46    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Citaat:
Maar aan de hoek zullen de voetgangers in alle geval het fietspad moeten oversteken ...



... want het trottoir en het fietspad wisselen daar van plaats.


Dit is duidelijk om problemen vragen. Iets gelijkaardig heb je aan de beruchte Dampoort in Gent, waar voetgangers die er niet bekend zijn plots het fietspad opduiken en daarbij het risico lopen aangereden te worden door fietsers, die dat niet verwachten. Ook botsingen tussen voetgangers en fietsers kunnen immers ongevallen met ernstige letsels veroorzaken.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Hilde Habraken





Geregistreerd op: 08 Jan 2009
Berichten: 372

     
Bericht Geplaatst: 27-04-2011 19:01:15    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Ik begin mij echt af te vragen hoe dit kruispunt zal functioneren als het af is. De minister kan in elk geval verkondigen dat er een zoveelste zwart punt weggewerkt is. Ik heb voorlopig nog mijn twijfels...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6208
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 28-04-2011 07:44:41    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Uit de Gazet van Antwerpen van donderdag 28 april 2011 (klik om te vergroten):



Hier is enkel het kaderstukje "Opletten op viaduct N16" van toepassing. Voor commentaar over de rest van dit artikel, klik hier.

Onze voorzitter heeft nog telefonisch contact opgenomen met de verantwoordelijke ingenieur. De plannen voor de herinrichting van de zwarte punten zouden niet door het gewest opgemaakt zijn, maar door "een studiebureau" Uitroepteken Ik hoop dat dit geen uitvlucht is om knoeiwerk goed te praten.
Op de vraag, waarom het fietspad op sommige plaatsen verhoogd wordt en op andere plaatsen niet, kon geen antwoord gegeven worden. Maar er zou voor gezorgd worden dat er geen niveauverschil is bij het op- en afrijden van het verhoogd fietspad. Afwachten maar en zien wat het geeft als we er over fietsen.

(Aanpassing op 16-11-2015: Nieuwe host voor afbeeldingen.)
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.


Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 16-11-2015 15:18:10; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Hilde Habraken





Geregistreerd op: 08 Jan 2009
Berichten: 372

     
Bericht Geplaatst: 29-04-2011 09:50:33    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Volgens het artikel in de Gazet van Antwerpen van 23 maart heeft dit te maken met de oprichting van TV3V, zie voor het artikel elders op dit forum: http://ft.bbforum.be/worden_de__zwarte_punten__echt__aangepakt__-t370.html
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6208
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 29-04-2011 18:41:22    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Ook al wordt de rijbaan en de goot op gelijke hoogte gebracht met de drempel (wat we nog moeten afwachten), dan nog volgt na die drempel een plotse en bruuske verhoging. Kan men geen geleidelijker hellingen aanleggen voor fietsers?



Aan de overzijde van de viaduct wordt het verhoogd fietspad op dezelfde wijze aangelegd, enkel en alleen verhoogd boven de N16, maar hier zal men bergaf fietsen:



(Aanpassing op 16-11-2015: Nieuwe host voor afbeeldingen.)
(Aanpassing op 04-01-2018: Foto-vergrotingsfout verbeterd.)

_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.


Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 04-01-2018 18:44:52; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Hilde Habraken





Geregistreerd op: 08 Jan 2009
Berichten: 372

     
Bericht Geplaatst: 06-05-2011 11:00:06    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Een uur geleden waren de werkmannen volop bezig aan de overgangen van de oprit voor de N16 met het fietspad, ik had de indruk dat ze heraangelegd waren. De goot aan de afrit was net opgevuld met koude asfalt. Toevallig waren mensen van de gemeente daar op het moment dat ik voorbij kwam in overleg met de aannemer. Ze hebben mij gezegd dat ze aan het bekijken waren hoe ze het probleem gingen oplossen. Omdat er al koude asfalt gestort was, begreep ik daaruit dat het geen definitieve oplossing was. Ik hoorde een van de aanwezigen trouwens spreken over de nadelen van koude asfalt. Verder op te volgen dus.
Het fietspad naar de brug toe ziet er wel heel goed uit.
Meteen hierbij ook de belangrijkste info over dit kruispunt, voor als er in de toekomst nog informatie moet opgevraagd worden:

Het bewuste TV3V kruispunt draagt het fichenummer 4009. Het is ondertussen niet meer in handen van TV3V maar werd overgedragen naar het Agentschap Wegen en Verkeer van Oost-Vlaanderen. De contactpersoon voor het district Sint-Niklaas is mevr. De Keukelaere, die haar kantoor in Gent heeft (09/2417474) maar soms ook in Sint-Niklaas te bereiken is (03/7802030)
Voor de gemeente Temse kan voor al deze zaken contact opgenomen worden met Peter Vandersnickt, diensthoofd van de technische dienst
(03/7101314)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6208
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 06-05-2011 18:02:14    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Naar ik begrepen heb (uit heel wat e-mails) heeft de afwerking van de overgangen naar het verhoogd fietspad nog heel wat voeten in de aarde gehad. Nu de viaduct weer in beide richtingen open gesteld is voor het verkeer, lijkt de toestand toch heel wat beter (dank zij deze ingrepen van enkele leden van de Fietsersbond?).

De 'rit naar boven', richting Krijgsbaan, is nog maar voorlopig afgewerkt, maar de afwerking is toch heel wat fietsvriendelijker dan het was:



Ook bij het afrijden van het verhoogd gedeelte van het fietspad is de overgang vlak gemaakt. Hier lijkt de afwerking definitief. Er ligt nog wel heel wat zand, wat tot uitschuivers kan leiden bij het remmen, als er plots een auto uit de afrit komt die 'vergeet' voorrang te verlenen!



Wanneer je aan de andere kant 'bergaf' fietst, richting centrum, is de afwerking waarschijnlijk ook al definitief. Het oprijden van het verhoogd gedeelte van het fietspad lijkt vlot en geleidelijk te verlopen:



De foto's waren wat moeilijk om nemen, door de stand van de zon. Ook het afrijden van het verhoogd gedeelte is vlak aangelegd. Ook hier ligt nog veel zand, wat aanleiding kan geven tot uitschuivers als men moet remmen!



Ik heb er zelf nog niet overheen gefietst, dus echte ondervinding heb ik nog niet. Hopelijk hebben we eindelijk eens fietsvriendelijke overgangen kunnen bekomen. Is dat nu door ons aanhoudend zagen? Dan weten we hoe we het in de toekomst moeten doen Lach .

De vraag blijft, waarom eigenlijk het fietspad verhoogd moest aangelegd worden, en waarom dan enkel boven de N16 Vraag Zonder verhoging zouden er geen moeilijkheden met de overgangen geweest zijn!

(Aanpassing op 16-11-2015: Nieuwe host voor afbeeldingen.)
(Aanpassing op 04-01-2018: Foto-vergrotingsfout verbeterd.)


-
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.


Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 04-01-2018 18:47:10; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken


Berichten van afgelopen:   

    -> Temse - Krijgsbaan N419 (viaduct)

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 


 
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Pagina 2 van 5 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur

Ga naar:  


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum

This contents of this page are in no way endorsed by the Mozilla Foundation
Mozilla_Firefox theme created by Plastikaa © 2005