Geplaatst: 30-09-2010 18:41:16 Onderwerp: St.Niklaas,30 september 2010;14-jarige fietser sterft
14-jarige fietser sterft na aanrijding door bestelwagen De Standaard, donderdag 30 september, update: 18.14u
In Sint-Niklaas is de 14-jarige jongen overleden die zwaargewond raakte nadat hij vrijdag aangereden werd door een bestelwagen. De jongen overleed maandag al, maar het nieuws raakte pas nu bekend. Dat bevestigt het parket van Dendermonde.
De jongen was vrijdag rond 19 uur in de Klapperbeekstraat in Sint-Niklaas aan het fietsen toen hij aangereden werd door de bestuurder van een bestelwagen die vanuit een zijstraat kwam. De jongen kwam ten val en werd zwaargewond naar een ziekenhuis gebracht.
Volgens het parket van Dendermonde reed de bestuurder niet te snel en had hij ook niet te veel dronken.
_________________ Forumbeheerder
Laatst aangepast door Trobken op 30-09-2010 22:08:30; in totaal 3 keer bewerkt
Geplaatst: 30-09-2010 19:32:52 Onderwerp:
"Volgens het parket van Dendermonde reed de bestuurder niet te snel"...
Als die bestuurder uit een zijstraat komt en een fietspad moet oversteken - wat in de Klapperbeekstraat het geval is - moet hij aan de fietsers voorrang verlenen. Aangezien hij dat niet gedaan heeft, reed hij zeker te snel: hij had namelijk stil moeten staan! De 14-jarige fietser is natuurlijk het slachtoffer.
0 punten voor het parket van Dendermonde! _________________ Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Die jongen was een oude klasgenoot van mijn zoon die ook veertien is, ik kreeg koude rillingen toen ik het vernam... Dit is een drama voor zijn familie...
Blijkbaar klopt het verhaal in de Standaard niet, de chauffeur zou op de hoofdweg gereden hebben en de jongen zou overgestoken hebben zonder te kijken. Een tragisch ongeval dus...
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum