|
Gewijzigde voorrangsregeling? |
|
|
|
Jozef Van Breuseghem
Site Admin
Geregistreerd op: 10 Jan 2009 Berichten: 6215 Woonplaats: Temse
|
|
|
|
|
Geplaatst: 21-01-2024 16:50:31 Onderwerp: |
|
|
|
|
Dit vervolg om aan te tonen dat de rijrichting in de Koning Albertlaan wel degelijk is omgekeerd tegenover vroeger, door afbeeldingen van Google Maps te vergelijken met de huidige situatie in die straat.
Eerst het kruispunt met de Hollebeek van hierboven. Dit was de vroegere toestand volgens deze Google Maps foto van september 2021. Toen mocht je langs hier de straat inrijden met motorvoertuigen.
Dit is de huidige toestand van hetzelfde kruispunt. De straat inrijden langs hier met motorvoertuigen is nu verboden.
Het verkeersbord F12b, dat het einde van een woonerf aanduidt, staat wel verkeerd. Dat moet zichtbaar zijn voor wie de Koning Albertlaan uitrijdt, niet voor wie die straat inrijdt!
Het andere uiteinde van de Koning Albertlaan vormt eveneens een kruispunt met de Hollebeek. Vroeger mocht je daar niet inrijden met motorvoertuigen, zoals te zien is op deze Google Maps foto van augustus 2019.
Nu is dat wel toegelaten.
Het verkeersbord F12a, dat het begin van een woonerf aanduidt, is hier wel juist geplaatst, maar hier is dan weer een verkeerd onderbord gebruikt bij het verkeersbord F19. Dat moet het onderbord M5 zijn, en niet het onderbord M3 dat er nu hangt .
De Koning Albertlaan heeft onderweg nog twee kleine zijarmen: de ene vormt een "pijpenkop" tussen enkele woningen, de andere gaat naar enkele parkeerplaatsen. Ook daar is de signalisatie aangepast.
In de ene kijkrichting kon je vroeger doorrijden met motorvoertuigen in deze rijrichting (Google Maps foto van juni 2023).
Nu is dat verboden in die richting.
Deze verbodsborden C1 zijn op dezelfde plaats blijven staan als voor het omkeren van de rijrichting (zie de volgende foto), maar ze zijn gewoon 180° gedraaid. Door het omkeren van de rijrichting staat echter de C1 rechts en de eerste C1 links er nu wat nutteloos bij: ze staan alle twee vóór de zijarmen. De C1 rechts moet nu voorbij de rechtse zijarm geplaatst worden. Bovendien moet de laatste C1 links aan de rechterkant van de straat geplaatst worden. De eerste C1 links is totaal overbodig.
In de andere kijkrichting was dit vroeger de verboden rijrichting voor motorvoertuigen (Google Maps foto van juni 2023).
Nu is dat de verplichte rijrichting voor motorvoertuigen.
Ook deze aanwijzingsborden F19 zijn blijven staan en 180° gedraaid na het omkeren van de rijrichting (zie 3 foto's hoger) en daardoor staan ze niet meer helemaal op hun plaats. Ze zouden veel beter aan de rechterkant van de straat en voorbij de zijarmen staan in plaats van ervoor, om nuttig te zijn.
Om dat "gewoon omdraaien" van deze verkeersborden wat te vergoelijken zijn er nu wel gebodsborden D1 bijgeplaatst die zichtbaar zijn als je een zijarm uitrijdt, en die de verplichte rijrichting aanduiden, maar dan wel zonder de uitzondering voor fietsers en bestuurders van bromfietsen klasse A, dus zonder het onderbord M3, wat toch weer niet conform is met de andere verkeersborden C1 en F19.
Als gevolg van het omkeren van de rijrichting in deze straat, staan nu ook alle letters "P" ondersteboven op de afgebakende parkeerplaatsen in dit woonerf .
(Aanpassing op 18-02-2024: Verkeerd onderbord aangeduid.) _________________ Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like. |
|
Terug naar boven |
|
Jozef Van Breuseghem
Site Admin
Geregistreerd op: 10 Jan 2009 Berichten: 6215 Woonplaats: Temse
|
|
|
|
|
Geplaatst: 25-02-2024 10:40:29 Onderwerp: |
|
|
|
|
Er zijn al wat verbeteringen aangebracht aan de verkeersborden in de Koning Albertlaan.
Het verkeersbod dat het einde van het woonerf aanduidt, is nu zichtbaar als je de Koning Albertlaan uitrijdt.
Bij het inrijden van de Koning Albertlaan, langs de toegelaten kant voor motorvoertuigen, is het juiste onderbord M5 aangebracht bij het verkeersbord F19.
In de straat zelf, aan de zijarmen, is één verbodsbord C1 links van de weg verwijderd.
Dat stond er inderdaad niets meer te doen, maar:
- Het rechtse verkeersbord C1 dat blijven staan is, staat nog altijd voor de straat waarop het betrekking heeft. Om effectief te zijn zou het verder achteruit moeten gelaatst worden tot voorbij de linkse zijarm.
- Het linkse verkeersbord C1 dat blijven staan is, kan slechts een herhaling zijn van eenzelfde bord dat rechts van de weg moet staan. Dat bord staat er niet, en de borden zouden bovendien voorbij de rechtse zijarm moeten staan.
De twee rechtse aanwijzingsborden F19 zijn weggenomen, en één daarvan is rechts voorbij de rechtse zijarm geplaatst.
Dat staat daar goed, maar eigenlijk had ook het laatste linkse bord mogen blijven staan als aanduiding vanuit de linkse zijarm. Aanwijzingsborden moeten immers niet rechts van de weg geplaatst worden, maar mogen op de best geschikte plaats aangebracht worden.
De gebodsborden D1, die de verplichte rijrichting aanduiden vanuit de zijarmen, zijn blijven staan zonder onderborden voor (brom)fietsers.
Het helpt in alle geval om melding te doen van fout geplaatste verkeersborden . _________________ Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like. |
|
Terug naar boven |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
Pagina 1 van 1 |
Tijden zijn in GMT + 1 uur
|
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum
This contents of this page are in no way endorsed by the Mozilla Foundation
Mozilla_Firefox theme created by Plastikaa © 2005
|