Het is nu 28-03-2024 18:10:36
Onbeantwoorde berichten bekijken

Gebruikersnaam:     Wachtwoord:

Fietsen op de durmedijken, weldra verleden tijd.

    -> Schelde en Durme Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 15, 16, 17  Volgende
 
 Auteur   Bericht 

ROP





Geregistreerd op: 19 Jun 2010
Berichten: 65

     
Bericht Geplaatst: 26-04-2022 11:58:21    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Zuhal Demir levert de vergunningen af, Lydia Peeters geeft het geld. Vraag het hen eens of het omleggen van het fietsverkeer in het kader van het algemeen belang is?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Triple-T





Geregistreerd op: 28 Mrt 2018
Berichten: 23

     
Bericht Geplaatst: 28-04-2022 21:45:54    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Jozef Van Breuseghem schreef:
De vorige foto's van het Klein Broek zijn alweer bijna vijf maand geleden, maar plots ziet het er helemaal anders uit dan we een tijd gewend geraakt zijn.

Hier volgen weer twee foto's, steeds van op dezelfde twee plaatsen genomen.





Nu samen met het water ook het paradijs voor watervogels weg is, rest er overwegend slechts een troosteloze, grauwe, grijze massa. Zou dit al een voorbeeld zijn van "de gedroomde habitat voor tal van bijzondere dieren" of van "het sierlijk geboetseerde landschap van zoewaterschorren met zijn spontane ontwikkeling van slik, rietvelden en wilgenvloedbossen"?

Ik ben nog niet echt overtuigd Triest ...


Het klein broek heeft er zo heel de winter bijgelegen ondanks de vele regen in Februari.
Bij momenten was er zelfs een stank waar te nemen.
In het sigmaplan las ik dat de vroegere bomen moeten plaats maken voor een "zoetwaterschor waarop rietvelden en wilgenvloedbos zich spontaan zullen ontwikkelen."
We zijn nu 2j verder maar daar is nog niks van te zien, het begint er wel een beetje groener uit te zien.

Ik fiets nog steeds paar keer week langs de bestaande durmedijk voor mijn woon-werkverkeer (30km).
Dagelijks vraag ik me af waarom ze dit stuk met grind niet geasfalteerd hebben

Niet leuk met een racefiets en nog veel minder voor inline skates, steps, beginnende fietsers etc..

Ik neem ook vaak de nieuwe binnendijk maar die is ook een hele tijd afgesloten geweest waardoor er geen optie was.

Ik begrijp dit echt niet, wie beslist dit nu om die nieuwe asfalt strook daar te stoppen terwijl het jaagpad nog zolang bruikbaar blijft.
Ik had verwacht dat de dijk al veel langer definitief zou afgesloten zijn maar intussen zijn we al 2jaar verder en het lijkt er nu op dat we nog een extra jaar de oude dijk zullen kunnen gebruiken.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen

Hilde Habraken





Geregistreerd op: 08 Jan 2009
Berichten: 373

     
Bericht Geplaatst: 06-05-2022 08:37:57    Onderwerp: fietsbruggen zijn populair
 Reageren met citaat  

ROP schreef:
Zuhal Demir levert de vergunningen af, Lydia Peeters geeft het geld. Vraag het hen eens of het omleggen van het fietsverkeer in het kader van het algemeen belang is?


Niet als we de uitspraken van Lydia Peeters in de pers mogen geloven:


Wielsbeke: https://www.vlaamsewaterweg.be/nieuws/voorbereidende-werken-bouw-nieuwe-fietsers-en-voetgangersbrug-tussen-waregem-en-wielsbeke-van
Naast aanpassingen voor de binnenvaart op de Leie, investeert Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken Lydia Peeters via De Vlaamse Waterweg nv, samen met de gemeente Wielsbeke en stad Waregem, ook in de recreatieve troeven van de Leie en haar omgeving. Momenteel moeten fietsers en voetgangers gebruik maken van de wegbrug tussen Ooigem en Desselgem. Met een nieuwe brug specifiek voor fietsers en voetgangers wordt de beleving van de Leievallei versterkt en kan iedereen op een eenvoudige en veilige manier genieten van de natuur en toeristische trekpleisters op beide oevers.
“We hebben een Vlaamse fietsambitie waarbij we resoluut kiezen voor meer én veilig fietsverkeer. Met het bouwen van een nieuwe fietsers- en voetgangersbrug maken we het makkelijker om over en langs het water te trappen en te stappen.”, zegt Lydia Peeters Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken.

Zulte: https://www.vlaamsewaterweg.be/nieuws/gloednieuwe-fietsers-en-voetgangersbrug-zulte
“We hebben een Vlaamse fietsambitie waarbij we resoluut kiezen voor meer én veilig fietsverkeer. Met het bouwen van een nieuwe fietsers- en voetgangersbrug maken we het makkelijker om over en langs het water te trappen en te stappen.”, zegt Lydia Peeters Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken. “De nieuwe brug vormt meteen ook de ontbrekende schakel op de fietssnelweg F374 tussen Wielsbeke en Zulte. Een extra ingreep om de fietsreflex aan te wakkeren én om onze doelstellingen inzake modal shift naar duurzame vervoermiddelen te behalen.”

Zwijnaarde: https://www.vlaamsewaterweg.be/nieuws/nieuwe-fietsbrug-naar-eiland-zwijnaarde
“Eind 2022 komt er een nieuwe fietsbrug over de Tijarm van de Schelde, die het terrein zal verbinden met de Zwijnaardsesteenweg én de verbinding Merelbeke-Gentse binnenstad een stuk aangenamer zal maken. De nieuwe brug verkort de fietsafstand met maar liefst 2 kilometer, een extra stimulans om de fiets te nemen naar het werk”, duidt Lydia Peeters, Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken.

[NB die 2 km vindt de minister blijkbaar wel de moeite, bij ons komt er 2 km bij als we moeten rondrijden langs de nieuwe dijk 😐]

Vilvoorde: https://www.vlaamsewaterweg.be/nieuwe-fietsbrug-vilvoorde
De nieuwe voetgangers- en fietsersbrug vormt een belangrijk onderdeel van ‘Van basiliek tot basiliek’, een recreatieve verbinding door het groen die de basiliek Onze-Lieve-Vrouw van Troost in Vilvoorde verbindt met de Sint-Servaas basiliek in Grimbergen.
Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken Lydia Peeters: “Met deze nieuwe voetgangers- en fietsersbrug in Vilvoorde realiseren we een vlotte en veilige oversteek voor alle duurzame verplaatsingen over het Zeekanaal Brussel-Schelde.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 07-05-2022 19:51:20    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Tijdens onze fietsactie van 7 mei 2022 konden we merken dat de lente haar werk al gedaan heeft in het Klein Broek.



Het ziet er opnieuw wat groener uit, tegenover het grijsgrauw van deze winter. Het water van de Durme stroomt voorlopig niet meer in het Klein Broek.
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 09-08-2022 13:42:18    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Het verschil met 7 mei 2022 en met 3 februari 2022 is merkbaar nu er (voorlopig) geen durmewater meer in het Klein Broek stroomt. Zo ziet het er uit op maandag 8 augustus 2022, steeds vanop de twee dezelfde plaatsen.





Maar op andere plaatsen van het sigmaplan waar wel water binnenstroomt zitten de omwonenden met een knijtenplaag. Dit stond te lezen in Het Nieuwsblad van dinsdag 9 augustus 2022 (klik om te vergroten).



Het staat ook op de website van die krant.

Als die beestjes aan dit Klein Broek ook komen opdagen, liggen de omwonenden en de passerende fietsers en wandelaars er goed voor ...
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 15-02-2023 18:45:00    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

't Was weer even geleden dat ik nog eens langs de Durme naar Elversele gefietst ben, maar vandaag, woensdag 15 februari 2023, merk ik dat het niet meer mogelijk is.



Enige verduidelijking staat er niet bij, maar als je de foto vergroot (door erop te klikken) kun je doorheen de afsluiting even verder een graafmachine zien.

Zou men beginnen met de durmedijk te doorsteken en zou het bijgevolg definitief gedaan zijn met fietsen langs de Durme tussen Tielrode en Elversele Vraag Triest
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 10-03-2023 14:03:54    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Langs de kant van de Mirabrug, vlakbij de N41, lijkt de durmedijk in Elversele op donderdag 9 maart 2023 opnieuw toegankelijk. De afsluiting is weggenomen en er staat een oranje voetgangerswegwijzer, een omleiding dus(?), die richting Tielrode wijst langs de durmedijk.



Ik vraag mij wel af waarom een omleiding voor voetgangers is bewegwijzerd langs de durmedijk. Of dient dit voor fietsers en hadden ze een gebrek aan omleidings-fietswegwijzers? En waarheen worden fietsers dan omgeleid?
Nabij de wegwijzer ligt een deel van de afsluiting die hier op 15 februari 2023 geplaatst was.



En de "omleiding" wordt gebruikt door voetgangers ...



Bij gelegenheid, als het wat beter weer is, moet ik dat hier toch eens komen bekijken. Waarom wordt de durmedijk soms afgesloten en daarna opnieuw open gesteld?
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 11-03-2023 18:43:07    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Jozef Van Breuseghem schreef:
...
Bij gelegenheid, als het wat beter weer is, moet ik dat hier toch eens komen bekijken. Waarom wordt de durmedijk soms afgesloten en daarna opnieuw open gesteld?
(Zie hierboven.)

Die gelegenheid was er al op zaterdag 11 maart 2023. De durmedijk is inderdaad weer aan beide kanten open gesteld, met ook langs de kant van Tielrode een nutteloze wegwijzer voor voetgangers.



Maar tussen de durmedijk en de Durme zijn verderop heel wat bomen gerooid.



Waarschijnlijk zal daarom dat gedeelte van de durmedijk gedurende een tijd afgesloten geweest zijn.
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Triple-T





Geregistreerd op: 28 Mrt 2018
Berichten: 23

     
Bericht Geplaatst: 21-03-2023 12:14:07    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Deze morgen was het jaagpad afgesloten ter hoogte van de mirabrug richting Tielrode. Ook het nieuwe stuk was afgesloten, omleiding voorzien via N41,rondpunt Elversele en Legen heirweg.
Terug geen aanduiding op afsluiting hoe/wat/waarom
Iemand een idee hoe lang de werken gaan duren?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen

Triple-T





Geregistreerd op: 28 Mrt 2018
Berichten: 23

     
Bericht Geplaatst: 28-03-2023 12:36:46    Onderwerp: Jaagpad/ringdijk N41-Tielrode
 Reageren met citaat  

Deze morgen via de nieuwe ringdijk tussen Hamme en Tielrode proberen rijden.
Er staat al 2 weken een afsluiting waar je nog naast kon rijden in het gras. Nochtans niks van werken te zien op het stuk jaagpad dat afgesloten was tijdens de ochtend en avondspits.

Deze morgen was de aannemer een extra hek aan het plaatsen waar je onmogelijk nog naast kan fietsen. Even met de aannemer gesproken, het nieuw stuk asfalt tussen N41 en Merenwegel wordt volledig opengebroken. Waarom weet ik niet. Je moet dus de omleiding volgen via gevaarlijk rond punt, legen Heirweg en Merenwegel

Ook gevonden op website van Temse, jaagpad gaat een jaar dicht blijkbaar.
De reden staat niet vermeld.

https://www.Temse.be/nieuws/plaatsen-signalisatie-n41

De nieuwe ringdijk aan de kant van Waasmunster is ook al heeeel lang onderbroken, nu is de kant van Tielrode ook niet meer bereikbaar vanaf de N41 of via jaagpad Durme.
Of het oude jaagpad ook dicht blijft is niet duidelijk.
Die merenwegel is een offroad pad en niet echt een geschikte omleiding.
Heeft iemand hier meer nieuws over?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 28-03-2023 12:59:59    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Het is inderdaad zoals een fietser het meldt op dit forum. De durmedijk in Elversele is opnieuw afgesloten en ditmaal volledig. Volgens wat hier staat op de website van de gemeente Temse zal dat duren "tot eind december 2023", dus heel dit jaar nog!

Veel informatie vind je verder niet op de website van Temse. Dit is wat er letterlijk staat:
Citaat:
Plaatsen signalisatie N41

Voor het Sigmaplan wordt er signalisatie geplaatst op de N41.


De firma Fero plaatst signalisatie op de N41 en Drapstraat voor het Sigmaplan. Het jaagpad is afgesloten. Voor fietsers is er een omleiding via de Drapstraat, N41, Legen Heirweg, Merenwegel. Het einde van de werken is voorzien eind december 2023.

Het is geplaatst op dinsdag 21 mrt. 2023 om 09.31 u.

Heel duidelijk is het allemaal niet. Op de website van Temse worden de werken aangekondigd als "Plaatsen signalisatie N41", terwijl eigenlijk de volledige durmedijk en een gedeelte van de binnendijk niet toegankelijk is!

Het is toch maar voor fietsers, zeker? Daarom ben ik zelf eens op pad geweest.

Als je fietst van Temse naar Elversele langs de Durme, kom je even voorbij het voetbalveld van Tielrode, dus even voorbij de Burgemeester Siegfried Buytaertdreef, deze versperring tegen.



Verder fietsen langs de durmedijk is niet meer mogelijk. Je moet dus verder langs de nieuwe binnendijk. Daar staat in het begin een gevaarsbord voor mogelijk werfverkeer, en onderweg zul je er zo nog enkele tegenkomen.



Het is blijkbaar ook verboden om bovenop de binnendijk te fietsen, maar daar heb ik toch nooit goesting voor. Ik verkies het asfaltbaantje, zogezegd voor de "snelle" fietsers Knipoog ...



Als je aan de achterkant van de bedrijven langs de N41 komt, en normaal verder langs links de N41 kunt bereiken, is ook die weg afgesloten. Een omleidingswegwijzer voor fietsers wijst naar rechts.



Die omleidingswegwijzer wijst naar dit smal zandwegje, dat de "Merenwegel" zou moeten zijn.



Allemaal goed en wel, maar om de echte Merenwegel te kunnen bereiken, op het einde van dat zandwegje, moet je door een zeer smalle opening fietsen!



Dat is totaal onmogelijk met een bakfiets, een fietskar, een driewieler, ... en zelfs met een doodnormale gewone fiets heb ik hier verschillende mensen zien afstappen om er te voet door te gaan. Fietsvriendelijk kun je dat onmogelijk noemen!

Even verder moet je door nog wat losse kiezel rijden. Evenmin bepaald aangenaam!



En als je van de andere kant komt, kun je jezelf even afvragen hoe je daar doorheen moet komen. Ik heb de gemeente Temse gevraagd of dit niet wat fietsvriendelijker kan gemaakt worden ...



Ik stel mij hierover toch vragen. Wist "men" vooraf, bij het opmaken van de planning van deze werken, dat dit nog het hele jaar zou duren? Kon "men" dan ook niet zorgen voor een goed berijdbare omleiding voor fietsers voor het begin van deze werken?

Daar komt nog bij dat de doorgang zelfs verboden is voor iedere bestuurder met het verkeersbord C1, dus ook voor fietsers. En dat slechts alleen in deze rijrichting! Als je in deze richting rijdt ben je wettelijk wel verplicht om af te stappen en met de fiets aan de hand, als voetganger, verder te gaan. Ook niet bepaald fietsvriendelijk op een aangeduide omleiding voor fietsers.

Dit is het begin van de Merenwegel, aan zijn kruispunt met de Legen Heirweg. Dat is dicht tegen de rotonde van de Duivenhoek, bijna recht tegenover De Lokers.



Als je van Hamme komt langs de Mirabrug, of van Waasmunster (Sombeke) langs de durmedijk (daar kan dat nog), dan kun je ook niet meer verder fietsen naar Tielrode langs de durmedijk. Daar staat deze afsluiting.



Je moet dus langs de "fietscorridor" op de Pontweg (of de Drapstraat) naar de N41, en verder langs de rotonde van de Duivenhoek naar de legen Heirweg en de Merenwegel.


Als je op fietssnelweg F43 langs de N41 rijdt, kun je noch op de binnendijk, noch op de durmedijk geraken. De normale toegang is ook daar volledig afgesloten.



Daarnaast is wel een mogelijke doorgang, maar die is enkel voor werfverkeer. Het is niet aan te raden om die te gebruiken, je rijdt jezelf toch vast.



Vanaf hier moet je dus ook naar de rotonde van de Duivenhoek, de Legen Heirweg en de Merenwegel. Voor de gelegenheid is het fietspad hier extra aangeduid, zelfs als tweerichtingsfietspad. Hoewel dit altijd al een tweerichtingsfietspad geweest is.



Ook aan de Duivenhoek is dit fietspad in de richting van Dendermonde extra aangeduid als tweerichtingsfietspad.



Dit bijkomend gebodsbord D7 (verplicht fietspad) naast dit verbodsbord C1 (verboden richting voor iedere bestuurder), maakt het wettelijk zeer onduidelijk voor fietsers.

Het verbodsbord staat daar wel als herhalingsbord voor automobilisten (het "echt" verbodsbord staat rechts van de rijbaan), maar het staat wel rechts van het fietspad. Wettelijk is dat dus geldig voor elke bestuurder op het fietspad! Van tegenstrijdige aanduidingen gesproken.

Eigenlijk hoort een onderbord met uitzonderingen voor fietsers en bromfietsers bij de C1.

Deze tegenstrijdige verkeersaanduiding voor fietsers betaat al sinds de aanleg van deze rotonde. Hetzelfde doet zich trouwens voor aan de andere kant van deze rotonde. Dat is wel typisch als tweerichtingsfietspaden langs de "verkeerde" kant van een rotonde liggen. Is dit een voorbeeld van een verbodsbord dat niet telt voor fietsers Knipoog Vraag
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Triple-T





Geregistreerd op: 28 Mrt 2018
Berichten: 23

     
Bericht Geplaatst: 29-03-2023 13:31:58    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Jozef, bedankt voor het uitgebreide verslag Goed zo! en om de gemeente te contacteren.
Ik vind het onbegrijpelijk dat er niet 1 dijk voor fietsers open gehouden wordt maar zoals je zegt "Het is toch maar voor fietsers, zeker?"

Ik kom hier altijd veel schoolkinderen tegen die 's morgens richting Hamme rijden, die moeten nu allemaal via de drukke rotonde
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 03-04-2023 18:12:13    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Vandaag, maandag 3 april 2023 is de fietsomleiding langs de Merenwegel nog altijd hetzelfde. Het is wringen en goed sturen om er het afsluithek te passeren met een gewone fiets, ook met een ligfiets Knipoog en het blijft helemaal onmogelijk met een bakfiets, fietskar, driewieler, tandem, ...

In de loop van de namiddag kreeg ik een telefoontje van een journalist van Het Nieuwsblad. Mogelijk zal hierover, en over het afsluiten van de fietsweg op de dijk langs de Durme, een artikel verschijnen in de krant.

Vlak na dit telefoontje ontving ik een e-mail van de mobiliteitsdienst van Temse. Die gaat contact opnemen met de Vlaamse Waterweg om een bredere doorgang te voorzien.

Er komt dus hopelijk beweging in Goed zo!.
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 05-04-2023 10:30:36    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Jozef Van Breuseghem schreef:
...
Er komt dus hopelijk beweging in Goed zo!.
(Zie hierboven.)

Er komt inderdaad beweging in! Dit artikel staat op woensdag 5 april 2023 in Het Nieuwsblad (klik om te vergroten).



Dit artikel staat ook op de website van deze krant en op de website van de Gazet van Antwerpen met meer foto's.

Ook in De Standaard van woensdag 5 april 2023 staat het artikel (klik om te vergroten).



Of je kunt het digitaal lezen of op de website van die krant.

Zouden nu meer fietsers er bewust van worden dat het gedaan is met fietsen op de dijk langs de Durme Triest Vraag

Onze burgemeester blijft beweren dat hij "jarenlang gepleit heeft om de bressen te overbruggen. Maar in totaal een kilometer overbruggen was helaas financieel niet haalbaar" ...

Zijn aanvankelijke uitspraak van twee kilometer, herhaald in Het Laatste Nieuws, heeft hij nu toch al gereduceerd tot één kilometer. In werkelijkheid is de afstand tussen de twee toekomstige bressen hooguit 900 meter, en dan nog is zo geen lange brug nodig. Twee kleinere bruggen over de bressen zelf volstaan!

De overblijvende dijk tussen de twee bressen zal wel een stuk afgegraven worden, en dus wat lager komen te liggen. Als gevolg daarvan zou bij stormtij, en alleen dan, dit gedeelte niet kunnen gebruikt worden en zou de dijk dan tijdelijk moeten afgesloten worden. Maar in de vergunning van deze werken in het Klein Broek staat dat de afgegraven stroken moeten behouden blijven, en beschermd tegen erosie. Ze zouden bijgevolg bijna altijd kunnen gebruikt worden om te fietsen en te wandelen met twee kleinere fietsbruggen.

En wat "financieel niet haalbaar" betreft, er is wel geld genoeg voor een niet noodzakelijke fietsbrug over de Durme tussen Hamme en Sombeke, nabij de Mirabrug. Het gemeentebestuur van Waasmunster heeft dit wel in de wacht kunnen slepen van de Vlaamse Waterweg, als 'tegenprestatie' voor het doorbreken van de durmedijk in het Groot Broek. Dat deze fietsbrug er komt werd zelfs ontkend door onze burgemeester toen hij nog schepen was.

Dit alles geeft eerder de indruk dat het gemeentebestuur zich niet echt heeft ingespannen om de fietsweg op de dijk langs de Durme te behouden Triest.

Ondertussen hopen wij dat fietsers tijdens de werken op de "jaagpaden" een beter berijdbare omleiding krijgen, een toeristische fietsweg waardig!


(Aanpassing op 23-04-2023: Link website De Standaard toegevoegd.)
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.


Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 23-04-2023 19:14:25; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

ROP





Geregistreerd op: 19 Jun 2010
Berichten: 65

     
Bericht Geplaatst: 05-04-2023 14:56:40    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

In 2010 plaatste ik hieromtrent het eerste bericht. We zijn nu 2023. De zaken laten aanslepen, zonder heldere standpunten, dat is de beste weg om de zaak er door te duwen. Intussen kunnen politici beweren dat ze vechten als een leeuw. Feit is: de overheid neemt de dijk weg, moeten we nu zeggen, "goed gedaan"?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht


Berichten van afgelopen:   

    -> Schelde en Durme

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 15, 16, 17  Volgende
 


 
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Pagina 12 van 17 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 15, 16, 17  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur

Ga naar:  


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum

This contents of this page are in no way endorsed by the Mozilla Foundation
Mozilla_Firefox theme created by Plastikaa © 2005