Het is nu 19-03-2024 10:05:48
Onbeantwoorde berichten bekijken

Gebruikersnaam:     Wachtwoord:

Herinrichting Schoolstraat

    -> Temse (centrum) Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren
 
 Auteur   Bericht 

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6006
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 17-08-2021 17:27:56    Onderwerp: Herinrichting Schoolstraat
 Reageren met citaat  

Temse heeft grote plannen met de herinrichting van het centrum. Meer daarover kun je lezen op de website van de gemeente, bij TEMSE SPREEKT - Voorontwerp herinrichting centrum Temse. Je kunt zelfs je mening verkondigen over het voorontwerp op TEMSE SPREEKT. Door te klikken op de knop "Bekijk de projecten" krijg je een kaart te zien, waarop je één van de twee gedeelten van de "Schoolstraat" kunt kiezen. De Schoolstraat is immers in twee delen gesplitst.

De onderstaande detailkaarten van deze twee gedeelten vind je door op "Lees meer" te drukken.
Dit zijn de twee delen van het voorontwerp Schoolstraat (klik om te vergroten). Deel 1, het bovenste, is het westelijke deel vanaf het "Luizemarktje; deel 2, het onderste, is het oostelijke deel vanaf de Paterstraat en de Eeckhoutdriesstraat. Beide delen overlappen elkaar een beetje van de even huisnummers 42 tot 64, en de oneven huisnummers 21/23 tot 47.





Als begeleidende tekst voor de Schoolstraat vind ik enkel dit op de website van de gemeente.
Citaat:
Schoolstraat

Tweerichtingsverkeer blijft mogelijk. De parkeerplaatsen worden geschrankt aangelegd om asverschuivingen te creëren en zo het verkeer te vertragen.

In feite is dat nu ook zo in de Schoolstraat. Fietsers kunnen daar dikwijls merken welke invloed deze asverschuivingen hebben om het verkeer te vertragen Triest ...

Voor een filmpje kun je kijken naar hetzelfde filmpje als dat van de Kouterstraat. Het loopt immers verder naar de Pastoor Boelstraat en naar nog een stukje in de Schoolstraat, bijna tot aan de bushaltes.




Op het voorontwerp van de Schoolstraat deel 1 heb ik de volgende persoonlijke mening gegeven:
Citaat:
Behalve het wisselen van de parkeerplaatsen ter hoogte van de huisnummers 49 tot 61 naar de andere kant van de straat, zie ik geen enkel verschil met de huidige toestand.

Het is jammer dat er geen enkele ingreep is om het fietsen in de Schoolstraat aangenamer en veiliger te maken. Ook de omliggende straten van de Kouterstraat moeten fietsvriendelijker gemaakt worden om meer fietsers naar de Kouterstraat te lokken. Fietsers zullen niet plotseling uit het niets opduiken in de Kouterstraat!

Op het voorontwerp van de Schoolstraat deel 2 heb ik de volgende persoonlijke mening gegeven:
Citaat:
Behalve het opschuiven van de bushaltes, zie ik geen enkel verschil met de huidige toestand. Verder heb ik dezelfde opmerking als bij deel 1 van de Schoolstraat.

Zijn dit de grote veranderingen die de as Schoolstraat - Pastoor Boelstraat - Kouterstraat autoverkeersluw en fietsveiliger gaan maken?
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken


Berichten van afgelopen:   

    -> Temse (centrum)

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren
 


 
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Pagina 1 van 1
Tijden zijn in GMT + 1 uur

Ga naar:  


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum

This contents of this page are in no way endorsed by the Mozilla Foundation
Mozilla_Firefox theme created by Plastikaa © 2005