Het is nu 28-03-2024 16:06:55
Onbeantwoorde berichten bekijken

Gebruikersnaam:     Wachtwoord:

Ontbrekende fietspadmarkering aan de Smesstraat.

    -> Temse - N16 (gewestweg) Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren
 
 Auteur   Bericht 

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 04-02-2013 19:54:46    Onderwerp: Ontbrekende fietspadmarkering aan de Smesstraat.
 Reageren met citaat  

Langs de N16 ligt een tweerichtingsfietspad, tussen de Secretaris Generaal Boereboomstraat en de Hoogkamerstraat. Aan het kruispunt met de Smesstraat is dat fietspad niet aangeduid met een fietspadmarkering.



Dat is nochtans een VERPLICHTING volgens het artikel 16.1° van de plaatsingsvoorwaarden Lees :
Citaat:
Artikel 16. Overlangse markeringen die een fietspad aanduiden

Overlangse markeringen die een fietspad aanduiden moeten aangebracht worden op de kruispunten wanneer het fietspad deel uitmaakt van een openbare weg gesignaleerd door de verkeersborden B9 of B15 en een fietspad na het kruispunt verder loopt.
B9 B15

Dat heb ik dan ook maar gemeld op het Meldpunt Fietspaden, referentienummer 68407458C3. Ik moet niet alleen de gemeente lastig vallen, het gewest mag ook zijn deel krijgen Hihi Knipoog . Ik weet nochtans nog een ontbrekende fietspadmarkering op onze gemeentewegen Knipoog .

(Aanpassing op 23-11-2015: Nieuwe host voor afbeeldingen.)
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.


Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 23-11-2015 15:06:01; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 14-03-2013 18:13:10    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Pas vandaag heb ik antwoord ontvangen van de wegbeheerder (Wegen en Verkeer Oost-Vlaanderen):
Citaat:
Op 14 maart 2013 16:31 schreef Wegbeheerder <wegen> het volgende:

Beste Van Breuseghem Jozef,

Als reactie op uw melding van een knelpunt voor fietsers (referentie : 68407458C3) op volgende locatie :

gewestweg N 16
Temse
Oost-Vlaanderen

Melden we u het volgende :

Ik wil u bedanken voor uw melding over de wegmarkeringen van het fietspad ter hoogte van de N16 in Temse.

Volgens de wegcode kunnen fietspaden op twee manieren worden aangeduid. Ofwel door middel van markeringen, ofwel door middel van een bord D7. De wegcode staat niet toe om beide tegelijk te gebruiken.
Langsheen de N16 zijn de fietspaden aangeduid door het bord D7, hierdoor zijn markeringen uitgesloten.

Ik hoop u aldus voldoende te hebben geīnformeerd.

Met vriendelijke groeten

...
Wegen en Verkeer Oost-Vlaanderen

Dat is allemaal heel juist, maar mijn opmerking was niet dat het hele fietspad moest gemarkeerd worden. Alleen ter hoogte van het kruispunt met de Smesstraat, op de plaats waar de auto's over het fietspad rijden, ontbreekt de wettelijke fietspadmarkering volgens het artikel 16.1° van de plaatsingsvoorwaarden. Ik had nog wel als toelichting gegeven:
Citaat:
Toelichting : Een fietspadmarkering is hier verplicht volgens artikel 16.1° van de plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens.


Daarom heb ik maar een antwoordje verstuurd:
Citaat:
Geachte,

Dank u voor uw antwoord, wat u schrijft is volledig juist. Maar ik denk dat er een klein misverstand is.

Ik bedoelde enkel het stukje fietspad waar de auto's de N16 kunnen verlaten naar de Smesstraat (zie foto) en daarbij het fietspad moeten dwarsen. Dat kruispunt is een honderdtal meter voor het kruispunt met de Hoogkamerstraat als je richting Temse rijdt.

Ik kan natuurlijk verkeerd zijn, maar ik dacht dat volgens artikel 16.1° van de plaatsingsvoorwaarden "Overlangse markeringen die een fietspad aanduiden moeten aangebracht worden op de kruispunten wanneer het fietspad deel uitmaakt van een openbare weg gesignaleerd door de verkeersborden B9 of B15 en een fietspad na het kruispunt verder loopt."

Met vriendelijke groeten,

_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 18-06-2013 21:12:49    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Het kan al een tijdje in orde gebracht zijn, maar pas vandaag heb ik gemerkt dat de reglementaire fietspadmarkering is aangebracht op dit kruispunt:



Er zijn zelfs pijltjes op het fietspad geschilderd om er de aandacht op te vestigen dat het een tweerichtingsfietspad betreft. Dat is eigenlijk niet voorzien in onze wegcode en bijgevolg niet strikt reglementair, maar het kan wel nuttig zijn.

Na de voorgaande correspondentie heb ik dan ook een dankwoordje verstuurd naar de wegbeheerder (Wegen en Verkeer Oost-Vlaanderen):
Citaat:
Geachte,

Dank u voor het aanbrengen van de gevraagde fietspadmarkering op het kruispunt N16/Smesstraat in Temse (zie foto in bijlage).

Met vriendelijke groeten,


(Aanpassing op 23-11-2015: Nieuwe host voor afbeeldingen.)
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.


Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 23-11-2015 15:07:41; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 15-11-2013 17:47:25    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Gedurende de werken aan het kruispunt N16/Hoogkamerstraat is een honderdtal meter van dit fietspad opengebroken en heraangelegd in beton. Alle wegmarkeringen, zoals de wettelijk verplichte fietspadmarkering, zijn daarbij opnieuw aangebracht zoals het moet Goed zo! .



Nu resten nog wel de overschilderde verkeersborden ... Wat betekenen die nu eigenlijk?

(Aanpassing op 23-11-2015: Nieuwe host voor afbeeldingen.)
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 31-10-2020 09:06:57    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Jozef Van Breuseghem schreef:
... Alle wegmarkeringen, zoals de wettelijk verplichte fietspadmarkering, zijn daarbij opnieuw aangebracht zoals het moet Goed zo! .
...
(Zie hierboven.)

Dat klopt allemaal wel, maar er is ook nog het dienstorder MOW/AWV/2017/6 van het Agentschap Wegen en verkeer zelf, dat zegt dat een fietspad langs een voorrangsweg op een kruispunt in het rood gemarkeerd wordt. Als het een tweerichtingsfietspad is, wordt het bovendien voorzien van een dubbele pijlmarkering.

Die dubbele pijlmarkering staat er. Maar de rode kleur, die het fietspad moet doen opvallen aan afslaande automobilisten, is er niet.





Het is op deze plaats niet zo gevaarlijk als aan de Secretaris Generaal Boereboomstraat, maar AWV heeft het hier niet gedaan zoals het in haar eigen richtlijnen staat.

Ik heb dit bijgevolg gemeld aan het Agentschap Wegen en Verkeer, via het Meldpunt Wegen. Mijn melding heeft referentienummer KM-2020-40772 gekregen.
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 15-12-2020 20:24:52    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Vandaag, dinsdag 15 december 2020, ontving ik bericht van AWV dat de asfaltlaag van de gewestweg in 2021 zal vervangen worden, en dat na de nieuwe asfalt toplaag het fietspad rood gemarkeerd wordt Goed zo!.

Om te onthouden Hihi ...
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 04-09-2021 18:38:56    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Jozef Van Breuseghem schreef:
Vandaag, dinsdag 15 december 2020, ontving ik bericht van AWV dat de asfaltlaag van de gewestweg in 2021 zal vervangen worden, en dat na de nieuwe asfalt toplaag het fietspad rood gemarkeerd wordt Goed zo!.

Om te onthouden Hihi ...
(Zie hierboven.)

Maar evenals bij de Secretaris Generaal Boereboomstraat, zal dit uitgesteld worden tot in het voorjaar 2022, om uitgevoerd te worden samen met de werken op het kruispunt van de N16 met de Hoogkamerstraat.
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 13-09-2022 18:35:16    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Er lijkt toch iets op komst te zijn voor de markering van dit fietspad langs de N16. Iemand heeft namelijk aangeduid dat dit gedeelte op het kruispunt met de Smesstraat in het rood moet gemarkeerd worden.



Er staat niet bij wanneer dat zal uitgevoerd worden.
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 07-10-2022 10:35:47    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Wat AWV in december 2020 beloofd heeft is nu uitgevoerd.



Het tweerichtingsfietspad op de N16, aan het kruispunt met de Smesstraat, is nu rood gemarkeerd Goed zo!.

Hiermee is AWV in overeenstemming met haar eigen dienstorder Hihi.
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 24-03-2024 20:16:12    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Op zaterdag 23 maart stond dit te lezen in Het Nieuwsblad (klik om te vergroten).



Zie ook hier op dit forum.

Naar aanleiding van de heropening van de afrit van de N16 naar de Secretaris Generaal Boereboomstraat, zal ook deze doorgang naar de Smesstraat over het tweerichtingsfietspad volledig afgesloten worden voor het gemotoriseerd verkeer.



Het zal hier dus veel veiliger worden voor fietsers, en het zal niet meer nodig zijn om dit fietspad speciaal te markeren op dit kruispunt, omdat er geen kruispunt meer zal zijn.

Daar kunnen we alleen maar blij mee zijn Lach Lach.
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken


Berichten van afgelopen:   

    -> Temse - N16 (gewestweg)

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren
 


 
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Pagina 1 van 1
Tijden zijn in GMT + 1 uur

Ga naar:  


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum

This contents of this page are in no way endorsed by the Mozilla Foundation
Mozilla_Firefox theme created by Plastikaa © 2005