Het is nu 23-11-2024 11:57:42
Onbeantwoorde berichten bekijken

Gebruikersnaam:     Wachtwoord:

Fietsen op de durmedijken, weldra verleden tijd.

    -> Schelde en Durme Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 16, 17, 18  Volgende
 
 Auteur   Bericht 

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6208
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 08-10-2019 08:50:59    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

De gevolgen van de kaalslag in het Klein Broek in Elversele zijn al goed zichtbaar.



Alle bomen zijn nu verdwenen. Enkel de bomen tussen de durmedijk en de Durme zelf staan er nog. Maar die zullen zeer waarschijnlijk eveneens verdwijnen als de binnendijk klaar is en in deze durmedijk bressen zullen geslagen worden waardoor hij onbruikbaar zal gemaakt worden voor fietsers en wandelaars.

In het Groot Broek van Waasmunster worden nu ook alle bomen opgeruimd Triest ...



Mooie natuur ...
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6208
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 27-10-2019 07:59:35    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Na de Bunt in Hamme en het Vlassenbroek in Baasrode heeft nu ook het Klein Broek in Tielrode en Elversele zijn info-borden gekregen. Maar ze zijn heel wat kleiner dan die andere info-borden, en er staat ook NIET op "Hoe zal het Klein Broek er straks uitzien?". Het zal waarschijnlijk ook niet om aan te zien zijn ... Triest (klik om te vergroten).



Er staan twee zulke info-borden, ongeveer op de plaatsen waar de durmedijk zal doorstoken worden. Waarschijnlijk zullen deze info-borden ook wel in het Groot Broek in Waasmunster staan.

Eigenlijk zijn deze info-borden geplaatst na de bomenkap, en staat er vooral een verschonende en wat verontschuldigende uitleg op. Om de gemoederen wat te sussen?

In de tekst kun je ook duidelijk lezen, dat het hier NIET om een overstromingsgebied gaat, zoals in De Bunt, maar WEL om een ontpoldering. Dat gaat een heel ander uitzicht opleveren dan bij een overstromingsgebied.

Maar wie leest en begrijpt dat? Triest

In 2022 is het zeker gedaan met langs de durmedijk te wandelen en te fietsen, volgens de "timing" op dit info-bord. Misschien volgend jaar (2020) al, als de ringdijk klaar is Triest.
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

ROP





Geregistreerd op: 19 Jun 2010
Berichten: 69

     
Bericht Geplaatst: 29-10-2019 12:01:06    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Veiligheid verkoopt goed en dus worden de ontpolderingen verkocht als veiligheid. In alle documenten van de Vlaamse Regering staat dat de werken in de Durmevallei niets van doen hebben met veiligheid. Hoe kan het ook anders, een ontpolderd gebied slibt op en verliest zijn waterbergende functie. Verder verliezen we onze dijken. En op landschappelijk vlak verliezen we de openheid gezien het ontpolderde gebied toegroeit. Hoe die schorren er dan uit zullen zien? Dat zien wel langs Durme en Schelde: riet, wilg, reuzenbalsemien, vlier, brandnetel, voorheen nooit opgehemeld nu verkocht als Europese topnatuur.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6208
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 29-11-2019 10:53:53    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Het is al goed zichtbaar waar we in de zeer nabije toekomst de durmedijk in Tielrode zullen moeten verlaten om op de binnendijk verder te fietsen. Er is namelijk al asfalt aangebracht op het begin van die binnendijk juist voorbij de Burgemeester Siegfried Buytaertdreef, ter hoogte van het voetbalplein van Tielrode.



Er moet nog wel een stukje opgevuld worden tussen de durmedijk en dat pad naar de binnendijk.



Even verder op die nieuwe asfalt staan hekken. Daar mag je nog niet verder, maar je kunt daar wel al zien dat het geasfalteerde pad — zogezegd voor de "snelle fietsers" — wegduikt achter de binnendijk.



Bovenop de binnendijk ligt een kiezelpad — zogezegd voor de "trage fietsers" en de wandelaars — zoals dat ook in De Bunt in Hamme is uitgevoerd. Het zal mij benieuwen hoeveel "trage" fietsers van dit kiezelpad zullen gebruik maken. Ik ben er zeker van dat vrijwel alle fietsers de voorkeur zullen geven aan het geasfalteerde pad voor de "snelle" fietsers. En ... wat zullen de voetgangers doen? Zullen ze allemaal boven op de dijk op het kiezelpad wandelen?

Eén zaak is zeker: ons fiets- en wandelpad langs de Durme zullen we kwijt zijn Triest ...
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6208
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 04-05-2020 07:20:13    Onderwerp:
 Reageren met citaat  



Hierover kun je sinds gisterennamiddag alles lezen op de website van Het Nieuwsblad.

Het gaat over de Bunt in Hamme. Daar kunnen we tot einde volgend jaar, dus tot einde 2021, niet meer op de dijken fietsen in de omgeving van de monding van de Durme in de Schelde. We kunnen wel nog altijd fietsen langs de mooie weg naast de nieuwe binnendijk.

Dit alles was te verwachten, en in Hamme hebben we dan nog het geluk dat we daarna, dus vanaf 2022 normaal gesproken, opnieuw langs de dijken van de Durme en de Schelde zullen kunnen fietsen. Maar op de durmedijken van Elversele en Waasmunster zullen we nooit meer kunnen fietsen of wandelen als daar bressen zullen worden ingeslagen! In Elversele en Waasmunster worden immers geen sluizen in de dijken aangebracht zoals in Hamme. In Hamme wordt de Bunt een gecontroleerd overstromingsgebied, maar in Elversele en Waasmunster zal in het Klein en het Groot Broek een ontpoldering plaats vinden! Ook al tracht men ons wijs te maken dat het overstromingsgebieden zullen worden Triest ...
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6208
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 06-05-2020 08:10:16    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Dit artikel is vandaag, woensdag 6 mei 2020, verschenen in Het Nieuwsblad (klik om te vergroten).



Dit is een aangepast kaartje van de Bunt, waarop de afsluitingen, de sassen en de toekomstige dijkverlagingen zijn aangeduid.



Als je van de Mirabrug komt, staat een afsluiting aan het kruispunt van de durmedijk met de nieuwe ringdijk. Daar kun je de durmedijk nog verder volgen tot het veer naar Tielrode.



Aan de aftakking naar het veer naar Tielrode is het nutteloos de durmedijk nog verder te volgen. Je kunt er enkel naar de werken gaan kijken en terugkeren.



Hetzelfde als je van de andere kant, van Driegoten komt. Je kunt enkel verder langs de durmedijk om naar de werken te kijken en terug te keren.



Het veer naar Tielrode is vanaf hier niet meer te bereiken langs de durmedijk. Dat moet je via de weg langs de ringdijk doen.
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6208
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 12-05-2020 08:02:03    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Dit stond te lezen in Het Nieuwsblad van dinsdag 12 mei 2020 (klik om te vergroten).



Het staat ook op de website van die krant.

Daarin kunnen we lezen dat de bressen in de durmedijken er pas in 2022 komen. Dus dit en volgend jaar kunnen we nog onze laatste fiets- en wandeltochten maken langs de durmedijk in Elversele Triest Triest ...

Daarna komt "de gedroomde habitat voor tal van bijzondere dieren" volgens Hans Quaeyhaegens van de Vlaamse Waterweg. Jaja. Dat het getijdennatuurgebied eigenlijk een ontpoldering is, waardoor het na verloop van tijd zeer weinig zal bijdragen tegen overstromingsgevaar, wordt verzwegen. Integendeel! Alles wordt op één hoop gegooid:
Citaat:
De werken maken deel uit van het Sigmaplan, dat Vlaanderen beter moet beschermen tegen overstromingen van de Schelde en haar bijrivieren.

Hoe kan een ontpolderd gebied nog beschermen tegen overstromingen Vraag Vraag
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

luk





Geregistreerd op: 10 Mei 2017
Berichten: 103

     
Bericht Geplaatst: 13-05-2020 08:59:46    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Zeer juist!
Aan leugens en desinformatie geen gebrek :
met dank aan De Vlaamse Waterweg en VZW Durme Uitroepteken
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6208
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 07-06-2020 10:20:17    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

De geasfalteerde weg is afgewerkt langs de nieuwe binnendijk in het Klein Broek van Tielrode en Elversele voor de zogenaamde "snelle fietsers".

Het asfalt op de durmedijk is zelfs heraangelegd vanaf de Burgemeester Siegfried Buytaertdreef.



Daarna is een bocht naar rechts aangelegd, die fietsers leidt naar de nieuwe binnendijk.



Fietsers die toch rechtdoor rijden langs de durmedijk, terwijl dat voorlopig nog kan, moeten nu eerst door enkele meters kiezels rijden.



Het asfalt is hier opgebroken en (nog?) niet heraangelegd. Zou dat zo gedaan zijn om fietsers te ontmoedigen om nog langs de durmedijk te rijden? Vanaf 2022 zal dat immers toch niet meer mogelijk zijn Triest Triest.

Daarna duikt het geasfalteerde pad achter de nieuwe binnendijk weg, zoals we vroeger al gezien hebben, en is het zicht naar links weggenomen door de nieuwe binnendijk. Rechts valt het uitzicht toch wel mee, omdat we ver genoeg van de bewoning blijven. We fietsen dus toch niet vlak langs de verkavelingen, zoals vroeger gevreesd.



Er komt zelfs nog wat afwisseling in het "landschap" en het pad voor de "snelle fietsers" komt bijna op gelijke hoogte met de binnendijk zelf en het kiezelpad voor de zogenaamde "trage fietsers".



Eerlijk gezegd, vraag ik mij af, hoeveel "trage fietsers" dat kiezelpad zullen verkiezen boven deze vlakke asfaltweg Hihi.

De asfaltweg slingert zich verder op en neer langs de binnendijk, maar dikwijls kun je over de binnendijk heen kijken, zelfs van op een ligfiets.



Verderop wordt het uitzicht minder fraai voor fietsers ...



... en wordt het asfalt vervangen door beton.



Het uitzicht naar rechts is nu ook niet meer om over naar huis te schrijven, en deze betonweg geeft de indruk om nog voor iets anders te dienen dan voor de "snelle fietsers".



Na de volgende bocht wordt dat bevestigd.



Maar even verder naderen we de N41, en wordt beton weer vervangen door asfalt.



Vlakbij de N41 hebben we de keuze, zoals vroeger al opgemerkt. Naar rechts komen we op het fietspad langs de N41, de zogenaamde "fietssnelweg F43". Naar links gaat onze weg verder naar de durmedijk.



Dan blijven we naast dat fietspad langs de N41, terwijl dat stijgt naar de brug over de Durme. Dat hadden we al bekeken toen dit pad nog niet geasfalteerd was. Links van het geasfalteerde pad is niets meer te merken van de binnendijk of van het kiezelpad voor de "trage fietsers" ... Waar zouden die de binnendijk hebben moeten verlaten?



Vlakbij de durmedijk maakt het geasfalteerde pad een bochtje naar rechts, richting Mirabrug.



Dat stukje blijft op de durmedijk zoals het was. De Mirabrug is nog enkele tientallen meters verder, onder de N41 door, aan de gebouwen van De Koolputten.



Vanaf de nieuwe asfaltweg wordt het eveneens ontmoedigd om langs de durmedijk terug richting Temse te fietsen. Dan moet je weer over een oneffen kiezelpad rijden.



En het mooie zicht op de Durme ... dat ben je volledig kwijt langs dat asfaltpad langs de nieuwe binnendijk Triest Triest ... Je krijgt heel waarschijnlijk een modderlandschap in de plaats vanaf 2022 Triest Triest ...



En nog iets ... Enige tijd geleden heb ik de afstand gemeten tussen de Burgemeester Siegfried Buytaertdreef en de Mirabrug langs de durmedijk. Dat was 1,77km. Nu heb ik die afstand opnieuw gemeten, weer met dezelfde kilometerteller van mijn fiets, maar langs de nieuwe binnendijk. Langs daar is de afstand 2,19km, of 420 meter meer. Het is dus niet zoals in de Bunt in Hamme, waar de afstand langs de nieuwe binnendijk ongeveer dezelfde is als langs de bestaande oude dijk.

Het is evenmin zoals in de Bunt in Hamme, waar men nog altijd langs de dijken van Schelde en Durme zal kunnen fietsen. Daar worden die dijken niet onbruikbaar gemaakt voor fietsers en wandelaars zoals hier Triest.
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6208
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 23-06-2020 12:44:34    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Jozef Van Breuseghem schreef:
...
... en wordt het asfalt vervangen door beton.
...
(Zie hierboven.)

Dat was een foutje. Dat is geen beton maar oudere asfalt. Die ligt er trouwens nog, alleen is er nog een slijtlaag asfalt bijgekomen op de nieuwe weg langs de binnendijk. Dat kun je merken als je deze nieuwe foto ...



... vergelijkt met deze foto van van begin deze maand.



Jozef Van Breuseghem schreef:
...
... Links van het geasfalteerde pad is niets meer te merken van de binnendijk of van het kiezelpad voor de "trage fietsers" ... Waar zouden die de binnendijk hebben moeten verlaten?
...
(Zie hierboven.)

Dat is nu duidelijk geworden. De binnendijk is vervolledigd, en komt nu tot tegen het pad tussen de N41 en de durmedijk. Daar komt de weg voor de "trage fietsers" boven op de binnendijk uit op de weg tussen het fietspad langs de N41 en de durmedijk, voor de "snelle fietsers" Knipoog.


_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6208
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 10-07-2020 09:13:43    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Ik heb al aandacht besteed aan de nieuwe fietsweg achter de binnendijk in het Klein Broek, maar nog niet aan die andere fietsweg achter de binnendijk van het Groot Broek. Het bestaande "jaagpad" in het Groot Broek begint in de omgeving van de Mirabrug aan "De Koolputten", rechtuit op onderstaande foto.



Deze plaats ligt echter niet meer op het grondgebied van Temse, maar wel van Waasmunster. Het "jaagpad" dat verder loopt ligt eveneens op het grondgebied van Waasmunster.

Met de aanleg van de binnendijk in het Groot Broek is ook hier een nieuwe fietsweg aangelegd achter die binnendijk. Die fietsweg begint zowat halfweg de Pontweg, tussen de Mirabrug en de N41, en dat ligt wel op het grondgebied van Temse.



Tussen haakjes: niets belet dat ook auto's deze fietsweg inrijden ...

Die fietsweg loopt kronkelig verder, richting Elversele, met wat waterpartijen tussen de fietsweg en de N41.



Dichter tegen Elversele maakt de fietsweg een tamelijk scherpe bocht naar links en gaat het verder in westelijke richting.



Aan een T-splitsing volgt de fietsweg de binnendijk verder naar links. Rechts is een aansluiting met de Meersstraat van Elversele.



In die Meersstraat is er eigenlijk niets dat belet om met auto's naar de fietsweg te rijden. Er staat evenmin een verbodsbord. Dat zou een voorbode van problemen kunnen zijn ...



De fietsweg gaat verder achter de hoge binnendijk. In dit Groot Broek kun je nergens over de binnendijk heen kijken zoals in het Klein Broek.



Ondertussen moeten we wel al op het grondgebied van Waasmunster (Sombeke) zitten, en naderen we de oude spoorwegdijk van Waasmunster naar Hamme, waar de fietsweg stijgt.



De Smoorstraat van Sombeke komt langs rechts uit op de stijgende fietsweg.



In deze Smoorstraat staat wel het klassieke verbodsbord van de Vlaamse Waterweg. Niets belet auto's om toch verder te rijden, maar het is wel een smal weggetje.



Een goep wandelaars komt juist uit de Kasteelstraat de Smoorstraat inwandelen, op weg naar het Groot Broek.



Dat deed mij denken aan dit artikel uit Het Nieuwsblad van donderdag 9 juli 2020 (klik om te vergroten).



De fietsweg sluit aan op de dijk van de oude spoorweg.



Die dijk is wel wat hoger en breder gemaakt dan de oorspronkelijke dijk, die richting Vlaszakstraat van Sombeke gaat.



Die verhoging en verbreding merk je ook aan de aansluiting van links met het oorspronkelijk "jaagpad" van het Groot Broek, waar de spoorwegdijk verder richting Durme gaat.



Linksaf kan men voorlopig nog langs dit oorspronkelijk "jaagpad" terug fietsen naar De Koolputten, zolang deze durmedijk niet doorstoken wordt door de Vlaamse Waterweg.



Het landschap is er wel kaal en troosteloos geworden ... Triest



Dit "jaagpad" op de durmedijk ligt er ook niet meer zo goed bij, en dat zal uiteraard niet meer verbeteren. De fietsweg langs de binnendijk in dit Groot Broek is, evenals in het Klein Broek, een heel stuk langer dan de weg langs de durmedijk. Ik heb het verschil hier niet gemeten. Misschien doe ik dat nog wel eens.
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

ROP





Geregistreerd op: 19 Jun 2010
Berichten: 69

     
Bericht Geplaatst: 14-07-2020 17:17:16    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

De Vlaamse waterweg gebruikt ten onrechte het begrip jaagpad. Al die dijken zijn geen jaagpaden. Het jaagpad is een strook grond LANGS de rivier en is geregeld in het burgerlijk wetboek. De Vlaamse Waterweg kan niet naar believen alle dijken zomaar een jaagpad noemen. De nationale Fietsersbond draait echter gezellig mee in deze foutieve benadering. Indien het overigens een jaagpad zou zijn, dan zou het gemakkelijk zijn: jaagpaden mogen bij wet niet onderbroken worden. Het zou natuurlijk leuker zijn dat er wat meer druk komt van de Fietsersbond om de bressen vooralsnog te overbruggen zowel langs het klein broek en het groot broek. Zeg tegen de Waterweg dat het jaagpaden zijn en dat ze dus niet mogen onderbroken worden.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6208
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 15-07-2020 18:56:44    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Het is daarom dat ik "jaagpad" altijd tussen aanhalingstekens plaats. Een echt jaagpad ligt altijd vlak langs een rivier of kanaal, zonder enige hindernis ertussen, om vaartuigen van op dat jaagpad voort te kunnen slepen.

Maar op deze website van de Vlaamse overheid staat een andere definitie van een "jaagpad":
Citaat:
Jaagpaden

Langs de Vlaamse waterwegen zijn er meer dan 2000 km jaagpaden. Vroeger werden die paden gebruikt om schepen voort te slepen met mens- of paardenkracht. Vanaf de 19de eeuw kregen schepen en sleepdiensten een motor. Sindsdien is de functie van de jaagpaden veranderd.

Gemengd gebruik

De jaagpaden zijn nu in de eerste plaats dienstwegen. Ze zijn noodzakelijk voor het onderhoud van de kanalen, waterwegen, oevers, kaaimuren, bruggen, ...
De beheerders van de bevaarbare waterwegen zijn bevoegd voor de jaagpaden.
...

Ik vrees dat de Vlaamse Waterweg "baas" geworden is van de "jaagpaden" en er zowat mee doet wat ze wilt ... Triest
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

ROP





Geregistreerd op: 19 Jun 2010
Berichten: 69

     
Bericht Geplaatst: 22-07-2020 19:12:02    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Je mag een overheid er op wijzen dat ze de wetgeving dient te volgen, toch??
Het is niet omdat je een koe een paard noemt, dat het ook een paard is.
Bij deze herhaal ik dus dat al die dijken geen jaagpaden zijn en dat de Vlaamse Waterweg onterecht ze als jaagpad benoemt. Mogelijks kan de Fietsersbond nationaal dat debat eens aankaarten.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Triple-T





Geregistreerd op: 28 Mrt 2018
Berichten: 28

     
Bericht Geplaatst: 24-07-2020 11:28:37    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Jozef Van Breuseghem schreef:







Neem nu regelmatig de nieuwe fietswegen langs beide kanten van de N41 voor mijn woon-werk verkeer.
Tussen Sombeke en Mirabrug is het zich nog leuk fietsen en de weg is veel breder dan het vroegere 'jaagpad'.
Maar als dit een weg voor snelle fietsers is, waarom dan al deze scherpe bochten?
Die 2 bochten kort achter elkaar aan de vijver van de foto hierboven, zijn veel te scherp. Zeker in de winter zal het hier vaak glad zijn gezien het vaak enkele graden kouder is aan de grond op zo'n open vlek en vochtiger door de vijver ernaast.
Diegenen die dit ontwerpen rijden nooit met de fiets denk ik, er was toch genoeg ruimte was om die wat rechter te trekken.
Tegen 15/u heb je er weinig last van maar met een racefiets of speedbike, waarvoor de fietsweg toch ook bedoeld is, moet je serieus in de remmen of de bocht heel scherp aansnijden.

Ben op zich wel voorstander om het traag verkeer en voetgangers te scheiden maar ik kom nu al vaak voetgangers tegen op de fietsweg, ook vaak mensen met kinderwagens, kinderen op steps,.... dus ik vrees dat die grind dijk niet vaak zal gebruikt worden en een maat voor niks is.

Op het stuk tussen de N41 en Tielrode liggen iets minder scherpe bochten maar is het ook heel wat minder aangenaam fietsen achter de fabrieken en vlakbij de huizen dan langs de Durme.

Ook is het traject tussen Sombeke en Tielrode heel wat langer geworden door de omweg onder de brug van de N41.
Door de N41 over te steken kan je het stuk afsnijden maar is gevaarlijk en sta je vaak lang te wachten.

Als de nutteloze bressen geslagen zijn in de dijk zal ik toch met spijt terugkijken hoe het vroeger was om te fietsen op de dijk. Ook begrijp ik nog steeds niet waarvoor al die bossen gesneuveld zijn, zeker het stukje bos aan het Beerkaaihuisje in Sombeke, zal dit ooit onder water komen te staan?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen


Berichten van afgelopen:   

    -> Schelde en Durme

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 16, 17, 18  Volgende
 


 
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Pagina 9 van 18 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 16, 17, 18  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur

Ga naar:  


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum

This contents of this page are in no way endorsed by the Mozilla Foundation
Mozilla_Firefox theme created by Plastikaa © 2005