"Het huidige kruispunt ter hoogte van Gasthuisstraat en Doornstraat wordt omgevormd tot een ongelijkvloerse kruising waarbij N16 onder Gasthuisstraat loopt.
Op deze wijze wordt de relatie met het centrum van Temse behouden en zelfs versterkt."
Blijkbaar was dit maar een intentie, want ondertussen is de tweede Scheldebrug gebouwd en is dit vernoemde kruispunt heringericht als gelijkvloerse kruising. _________________ Forumbeheerder
Geregistreerd op: 10 Jan 2009 Berichten: 6210 Woonplaats: Temse
Geplaatst: 21-01-2010 18:37:50 Onderwerp: Veel beloven maar weinig geven ...
Er staan nog meer niet uitgevoerde beloftes in dat document, bijvoorbeeld op pagina 13:
Citaat:
Voor het langzaam verkeer langs de N16 werden twee oplossingen vergeleken:
1. een fietstunnel tussen het kruispunt N16-Sas en de brug,
2. geen tunnel maar een oversteekplaats met lichten aan het kruispunt Sas.
Voor het fietsverkeer langs de N16 werd in de mobiliteitsstudie geconcludeerd dat het in elk geval is het nuttig is het fietspad aan de zijde van de spoorwegbrug op te heffen (zijde Bornem). De verkeersveiligheid voor de fietsers is in beide scenario's beter dan in de huidige situatie. Een fietstunnel ter hoogte van Sas heeft uit verkeersveiligheidsoverwegingen de voorkeur.
Ondertussen weten we wat het geworden is: een zeer onveilige, niet aangeduide oversteekplaats voor fietsers (zie hier)!
Op pagina 9 staat iets wat ik niet goed begrijp:
Citaat:
De huidige halve aansluiting ter hoogte van de Kasteelstraat wordt afgesloten om te vermijden dat er teveel sluipverkeer door het centrum van Temse rijdt. De onderdoorgang blijft behouden om de relatie tussen het centrum en het oostelijk deel van Temse te behouden. De aansluiting van Kasteeldreef op de N16 blijft voor fietsers en openbaar vervoer bestaan.
Over welke aansluiting van Kasteeldreef heeft men het? En bestaat die dus nu nog? Waar is die dan?
En nog iets grappig op pagina 20:
Citaat:
De nieuwe brug mag tenslotte geen bijkomende hinder veroorzaken voor het scheepvaartverkeer. De bestaande brug is de referentie; de doorvaarthoogte en -breedte van het opengaande deel zijn minstens even groot.
Dat was wel het plan, met de ronde pijlers die in de scheldebodem gedreven werden. Maar toen iemand er aan dacht dat daar ooit wel eens een schip zou kunnen tegen varen, besefte men dat iets over het hoofd gezien was. Rond die pijlers moest een bijkomende stevige bescherming aangebracht worden! Het gevolg is nu, dat die slanke pijlers omgeven zijn door een roestige bekisting van gewelfde staalplaten (vol ijzer en beton), waardoor de doorvaartbreedte wel degelijk verkleind is! Bovendien is het aanvankelijk bedoelde slanke uitzicht van de nieuwe brug een beetje om zeep geholpen ...
Maar er zijn nog wel enkele foutjes gebeurd bij deze brug ... _________________ Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Ik weet niet in welke mate dit plan bindend is of was.
Zowel, dan zouden de verantwoordelijken eens moeten geïnterpelleerd worden... _________________ Forumbeheerder
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum