Het is nu 29-03-2024 12:30:01
Onbeantwoorde berichten bekijken

Gebruikersnaam:     Wachtwoord:

Wereld Fietsdag - 3 juni 2020

    -> Vroeger tijden Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren
 
 Auteur   Bericht 

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 01-06-2020 19:49:00    Onderwerp: Wereld Fietsdag - 3 juni 2020
 Reageren met citaat  

De Verenigde Naties heeft 3 juni uitgeroepen tot Wereld Fietsdag, maar veel kunnen we niet organiseren door de corona beperkingen.

Dat wil evenwel niet zeggen dat we niets kunnen doen. Dit jaar is de applausdag voor fietsers al afgelast. Nu willen we op deze Wereld Fietsdag toch tonen, dat we blij zijn omdat er meer gefietst wordt. Daarom zullen op die dag 'FIJN DAT JE FIETST'-boodschappen verschijnen op plaatsen waar fietsers passeren.



Fietsers mogen ook eens aangemoedigd worden voor hun sympathieke, propere en gezonde verplaatsingswijze Goed zo!.
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 03-06-2020 08:43:02    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Onze 'actie' voor Wereld Fietsdag heeft de pers gehaald. Dit stond te lezen in Het Nieuwsblad van 3 juni 2020, dus op Wereld Fietsdag zelf (klik om te vergroten)!



Het staat ook op de website van die krant.

Dit zijn enkele voorbeelden van onze aanmoedigingen voor fietsers.








En wees gerust, er stonden er tientallen in heel groot Temse Goed zo! Uitroepteken


(Aanpassing op 17-06-2020: Link naar krantenartikel toegevoegd.)
(Aanpassing op 15-03-2021: Foto's recht gezet.)

_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.


Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 15-03-2021 09:42:35; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 04-06-2020 09:48:39    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Zou er op Wereld Fietsdag 's avonds, na 8 uur, nog iets overblijven van wat allemaal op de grond getekend is met krijt? Uit nieuwsgierigheid ging ik eens wandelen om mijn eigen 'creaties' in de omgeving nog eens te bekijken.

Dit was de allereerste die ik geplaatst heb, heel vroeg in de morgen als het zelfs nog pikdonker was, op het fietspad richting Sint-Niklaas van de N16, aan het kruispunt met de Doornstraat. Er is veel over gereden, behalve over de laatste T, maar het is nog een beetje zichtbaar.



Na deze eerste plaatsing heb ik geleerd het laatste woord 'FIETST' achteraan te beginnen en naar voor te werken. Dan heb je nooit plaatsgebrek om het volledige woord erop te krijgen Knipoog.

Daarna kwam deze op het fietspad van de Doornstraat. Op zo een korrelig fietspad zie je het krijt krimpen terwijl je schrijft!



Nog altijd op hetzelfde kruispunt op het fietspad van de Gasthuisstraat. De vele fietsers hebben de boodschap wat gewist maar ze staat er nog leesbaar.



Dat kun je niet meer zeggen van de tekst op het grote fietsopstelvak aan de verkeerslichten in de Gasthuisstraat. Maar daar rijden ook auto's overheen.



In de Akkerstraat rijden ook auto's, maar op de vlakke klinkers lijkt de boodschap redelijk goed stand te houden, zowel in de richting naar de verkeerslichten ...



... als in de richting naar de Markt.



Dan ging het richting jaagpad langs de Schelde aan de Zaat. Het staat er nog, maar achteraf gezien had het wel wat groter mogen zijn. Ik moet nog wat leergeld betalen Hihi.



Het lijkt wel duidelijk, dat fietswielen vriendelijk zijn tegen een krijtboodschap.

Vanaf hier ben ik een andere weg gewandeld, want mijn boodschappen zijn verder geplaatst op het jaagpad langs Schelde en Durme richting Elversele en in Tielrodebroek, met een tussenstop voor enkele teksten aan de school in Tielrode. Dan heb ik er ook aangebracht op alle fietspaden in de omgeving van de rotonde van de Duivenhoek, aan het kruispunt van de N41 met de Kettermuit, op de fietspaden van de Steenweg Hulst-Lessen en op de fietspaden aan het kruispunt van de N16 met de Hoogkamerstraat. Daarna ben ik langs de Hoogkamerstraat terug naar het centrum gefietst.

Dit staat nog op het fietspad van de Hoogkamerstraat dicht tegen het 'Luizemarktje'.



Dit is het begin van het fietspad op de Sint-Amelbergalaan, aan de school.



Dit staat nog heel duidelijk op het 'Luizemarktje' op het fietspad van de Leie.



Vanaf de rotonde van de Leie op het fietspad van Cauwerburg, ...



... en op het fietspad van de Tekenaarslaan.



De tekst hierboven, 'bovenaan' de Tekenaarslaan, staat er nog bijna volledig ongeschonden, terwijl op hetzelfde fietspad onderaan deze Tekenaarslaan de boodschap zo goed als uitgewist is.



En dat was toevallig de laatste boodschap die ik geplaatst heb. Hier ben ik gestopt met mijn handen vol krijtstof Lach.

Er zijn nog meer mooie boodschappen geplaatst in Temse, zoals deze op de Parklaan in volle actie.



En deze ben ik tegengekomen op mijn wandeling. Ze staat op het kronkelpad tussen de Dijkstraat en het jaagpad van de Zaat.



We hopen dat veel fietsers ze allemaal gelezen hebben Goed zo!.
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken


Berichten van afgelopen:   

    -> Vroeger tijden

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren
 


 
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Pagina 1 van 1
Tijden zijn in GMT + 1 uur

Ga naar:  


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum

This contents of this page are in no way endorsed by the Mozilla Foundation
Mozilla_Firefox theme created by Plastikaa © 2005