Het is nu 28-03-2024 16:15:21
Onbeantwoorde berichten bekijken

Gebruikersnaam:     Wachtwoord:

Slechte signalisatie voor fietsers bij werken.

    -> Steendorp - Kapelstraat Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
 
 Auteur   Bericht 

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 17-10-2019 15:29:59    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

De werken zitten nu gedeeltelijk op de Kapelstraat en gedeeltelijk op de Krijgsbaan. Ze schuiven op richting Temse.

Als je richting Steendorp fietst, moet je ter hoogte van de werken nog altijd naar het fietspad aan de andere kant van de weg. Maar als je de werken voorbij bent, en teruggekeerd bent naar het normale fietspad rechts van de weg, kom je aan de Negenoogstraat deze versperring op het fietspad tegen.



Die kun je enkel omzeilen door links even op de rijbaan te fietsen, of rechts door het gras te rijden.

En waarom staat die versperring daar? Dit staat langs de "zichtbare" kant.



Totaal overbodig dus! Om richting Temse te fietsen moet je toch altijd oversteken naar het fietspad aan de andere kant! Deze hindernis is gemeld, mijn melding heeft referentienummer KM-2019-36215 gekregen.
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 21-10-2019 18:24:46    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Het is al wat beter dan het was, maar het staat nog lang niet helemaal uit de weg.



Is het zo moeilijk om die versperring helemaal opzij van het fietspad te plaatsen? Of zouden ze daar gezichtsverlies mee lijden?

Kan iemand mij één geldige reden geven waarom dat gedeeltelijk op het fietspad moet blijven staan? (Ik heb het gevraagd aan de politie Hihi.)
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 22-10-2019 09:18:40    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Jozef Van Breuseghem schreef:
...
Kan iemand mij één geldige reden geven waarom dat gedeeltelijk op het fietspad moet blijven staan? (Ik heb het gevraagd aan de politie Hihi.)
(Zie hierboven.)

De volgende dag kreeg ik een mail van de politie, dat de versperring gisteren helemaal is opzij gezet.



Goed zo! Dan kan dat Knipoog ...
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 06-11-2019 13:48:30    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Zullen ze het ooit leren om geen onnodige signalisatie op het fietspad te plaatsen?



Ik twijfel er steeds meer aan Triest.

Dit is het fietspad in de Kapelstraat richting Steendorp, tussen het kruispunt met de Oostberg en de Negenoogstraat. Ter hoogte van de Oostberg is men de werken op de Krijgsbaan voorbij, en kunnen fietsers al terug op dit fietspad. Toch moet dat halfweg tussen de Oostberg en de Negenoogstraat nog eens half versperd worden.

Fietsers kunnen er toch nog door? Jazeker. Plaats maar eens een dergelijke versperring nutteloos en zonder verwittiging halfweg op de rijbaan. Auto's kunnen er dan ook nog door, maar je zult wat meemaken!

Doen ze dit echt speciaal om fietsers te ambeteren? Moeten we nu weer de politie verwittigen?
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 06-11-2019 15:13:03    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Kort na mijn melding kreeg ik een e-mail van de politie: het hekwerk is meer opzij geschoven, en de aannemer zal verzocht worden alles weg te halen omdat het buiten de werfzone staat Goed zo!.

Ik heb dat nog niet kunnen controleren Hihi.
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 09-11-2019 09:11:48    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Jozef Van Breuseghem schreef:
...
Ik heb dat nog niet kunnen controleren Hihi.
(Zie hierboven.)

Nu wel, en alles is inderdaad opgeruimd Goed zo!.

Ik heb er geen foto van genomen. Het is moeilijk om een foto te nemen van iets dat er niet meer is Knipoog ...
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 06-12-2019 11:09:33    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Op 4 december 2019 heeft AWV een laattijdige toelichting (met excuses voor de laattijdigheid) gegeven op onze melding KM-2019-36215. Deze versperring op het fietspad ...



... zou geplaatst zijn "om te voorkomen dat er fietsers in tegengestelde richting op het fietspad fietsen in plaats van de veilige route te kiezen aan de overkant."

Ik heb natuurlijk geantwoord, dat deze versperring geen enkel nut had, omdat fietsers hier altijd het fietspad aan de overkant nemen om richting Temse te fietsen. Deze versperring op dit fietspad stond enkel in de weg van fietsers die richting Steendorp reden.

De slordige plaatsing van versperringen en dergelijke op fietspaden ligt eerder bij de aannemers dan bij het Agentschap Wegen en Verkeer, zoals blijkt uit wat er daarna nog allemaal gebeurd is.
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 27-04-2021 18:39:38    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Einde april 2021 heeft de gemeente Temse "een put gemaakt in het fietspad" ter hoogte van Kapelstraat 2. Dat is althans wat te lezen staat op de pagina van de gemeente Temse met de werken. Fietsers die vanuit de richting Bazel - Rupelmonde komen, worden omgeleid via de Hemelrijkstraat - Salvialaan - Eglantierlaan - Magnolialaan - Hospitaalstraat. Als je vanuit die richting komt, zie je dit vanop de fiets.



Ik vind het vooreerst al wat raar, dat de gemeente Temse werken uitvoert op een fietspad van een gewestweg ... Maar dat zal wel in orde zijn, zeker?

Maar dit kruispunt is tamelijk breed. Vanaf hier kan een fietser wel zien dat er iets aan de hand is aan de overkant, maar het zou toch duidelijker zijn, als de omleidingswegwijzer voor fietsers hier vóór het kruispunt naast het fietspad zou staan, in plaats van helemaal aan de overkant, zelfs voorbij het kruispunt.

Het zou misschien ook nuttig zijn, om naast het verkeersbord C11, "Verboden toegang voor bestuurders van rijwielen", het verkeersbord D7, "Verplicht fietspad" af te dekken. De twee samen is nogal zeer tegenstrijdig! Om nog te zwijgen over het verbodsbord C3, "Verboden toegang, in beide richtingen, voor iedere bestuurder", waardoor zelfs automobilisten niet verder zouden mogen rijden in de Kapelstraat, en waarmee er normaal gesproken ook uit de andere richting geen rijverkeer meer zou mogen komen.

De signalisatie bij werken laat dikwijls heel wat te wensen over! En dan is men bij de overheid soms verwonderd, dat weggebruikers de verkeerssignalisatie niet respecteren. Hier kunnen ze bijna niet anders!

Het is wel jammer, dat voor fietsers geen andere omleiding mogelijk is. Door de Hemelrijkwijk gaat het nog, maar het stukje door de Hospitaalstraat, wat de aansluiting is met de E17, is zeker niet de aangenaamste fietsweg.
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken


Berichten van afgelopen:   

    -> Steendorp - Kapelstraat

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
 


 
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Pagina 3 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Tijden zijn in GMT + 1 uur

Ga naar:  


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum

This contents of this page are in no way endorsed by the Mozilla Foundation
Mozilla_Firefox theme created by Plastikaa © 2005