|
Fietspadmarkeringen op de Burgemeester Achiel Heymanstraat? |
|
Jozef Van Breuseghem
Site Admin
|
|
|
|
|
Geplaatst: 08-03-2019 17:06:33 Onderwerp: |
|
|
|
|
Vrijdag 8 maart 2019, rond kwart voor tien in de voormiddag fiets ik richting Elversele op het fietspad in de Burgemeester Achiel Heymanstraat in Tielrode ...
Wring er u maar tussen met de fiets.
Dit gaat nog juist, maar meer naar links is plaats genoeg op de parkeerplaats om niet op het fietspad te staan.
Sommigen kunnen goed parkeren, anderen kunnen dat niet.
Deze heb ik moeten voorbij rijden langs de rijbaan. Zeer veilig, nietwaar?
Ter hoogte van huisnummer 81 ligt deze modder- en zandhoop op het fietspad. Vlak daarna staat een auto mooi op de parkeerplaats, maar zo dicht tegen de vuiligheid dat ik hem ook langs de rijbaan heb voorbij gereden.
Deze hinder voor fietsers heb ik gemeld op het Meldpunt Wegen. Mijn melding heeft referentienummer KM-2019-16904 gekregen, en het is automatisch doorgestuurd naar de gemeente Temse.
Ook deze automobilist heeft het fietspad onnodig nog wat smaller gemaakt.
En dit is de laatse in de straat die zich niet treffelijk kan parkeren.
Ik stuur al deze foto's naar de dienst mobiliteit van de politie en van de gemeente Temse, ook naar onze schepen van mobiliteit, samen met een kopie van de brief van 9 juli 2015 van het gemeentebestuur, waarin "frequente controle en sensibilisatie" beloofd wordt in deze straat. Ofwel gebeurt er onvoldoende controle, ofwel is de controle niet sensibiliserend genoeg.
Zou na bijna vier jaar "de toestand al geëvalueerd" zijn, om tegemoet te komen aan onze vraag om deze fietspaden zichtbaarder aan te duiden? _________________ Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like. |
|
Terug naar boven |
|
Jozef Van Breuseghem
Site Admin
|
|
|
|
|
Geplaatst: 17-09-2019 15:30:27 Onderwerp: |
|
|
|
|
Wat de beloofde "frequente controle en sensibilisatie" door de politie betreft, deze voormiddag (17 september 2019, even na 11 uur) passeerde ik nog eens in de Burgemeester Achiel Heymanstraat, richting Elversele. Binnen de 100 meter ondervond ik drie keer hinder op het fietspad.
De eerste keer waar de straat pas begint, en de plaats tussen fietspad en rijbaan te smal is om als parkeerplaats te dienen, maar er toch voor gebruikt wordt.
Daar juist voorbij, een platte aanhangwagen die te breed is voor de parkeerplaats en waarvan de eigenaar vindt dat het fietspad van 1 meter ook te breed is.
Dan ter hoogte van het tankstation een automobilist die duidelijk geen verstand heeft van een auto te parkeren.
Ik was deze fietspadparkeerders al voorbij gereden, maar ik ben weergekeerd om foto's te nemen, omdat ik politie tegenkwam en wou weten of die de "frequente controle en sensibilisatie" zou uitvoeren ... Niet dus, want die politie was natuurlijk niet per fiets. _________________ Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like. |
|
Terug naar boven |
|
luk
|
|
|
|
|
Geplaatst: 18-09-2019 09:14:45 Onderwerp: |
|
|
|
|
Hinderlijk en onhoffelijk. Maar wettelijk is dit toch geen fietspad? |
|
Terug naar boven |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|