Het is nu 28-03-2024 11:53:34
Onbeantwoorde berichten bekijken

Gebruikersnaam:     Wachtwoord:

Ontbrekend verkeersbord voor fietsers

    -> Temse - Cauwerburg Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren
 
 Auteur   Bericht 

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 23-05-2016 15:57:51    Onderwerp: Ontbrekend verkeersbord voor fietsers
 Reageren met citaat  

Als de gemeente Temse het geld er voor over heeft om foute verkeersborden voor fietsers aan te brengen (zie hier en hier), dan mogen ze ook wel eens wat geld nuttiger spenderen om de verplichte verkeersborden voor fietsers aan te brengen!

Het tweerichtingsfietspad van Cauwerburg is namelijk niet aangeduid in de richting van het centrum van Temse na het kruispunt met de Orlaylaan.



Die aanduiding is wel verplicht. Een fietspad, dat aangeduid is met een verkeersbord, loopt immers slechts tot aan het volgende kruispunt. Na elk kruispunt moet een dergelijk fietspad dus opnieuw aangeduid worden met een verkeersbord. Dat staat trouwens in het artikel 10.4 van het reglement voor de wegbeheerder Lees :
Citaat:
10.4. Verkeersbord D7. Verplicht fietspad.

Dit verkeersbord moet na elk kruispunt herhaald worden. Indien de plaatsgesteldheid het rechtvaardigt mag het evenwijdig met het fietspad geplaatst worden.
...

Het is uiteraard alweer gemeld op het Meldpunt Fietspaden. De melding heeft referentienummer ACE63A882F gekregen.

Kort na de melding kreeg ik al volgend antwoord van de wegbeheerder, de dienst mobiliteit van Temse:
Citaat:
Op 23 mei 2016 11:55 schreef Wegbeheerder <emailadres>:

Beste Van Breuseghem Jozef,

Als reactie op uw melding van een knelpunt voor fietsers (referentie : ACE63A882F) op volgende locatie :

Cauwerburg
Temse
Oost-Vlaanderen

Melden we u het volgende :

beste,

Wij zullen dit nakijken en ze vervangen indien nodig.
Wij doen zelf constant controles maar kunnen niet overal tegelijk zijn.

mvg
...

Het is wel aangeduid als een antwoord op deze melding ACE63A882F, maar ik veronderstel dat het eerder een antwoord is op de eerdere 6 meldingen van foute verkeersborden in Tielrode op Huis ten Halven en in de Burgemeester Achiel Heymanstraat. Het antwoord is immers in het meervoud ("ze vervangen"), en hier moet bovendien niets "vervangen" worden. Hier moet slechts één verkeersbord geplaatst worden.

Blijkbaar wordt men zelfs wat zenuwachtig op de dienst mobiliteit, want "Wij doen zelf constant controles maar kunnen niet overal tegelijk zijn" ... Dit is namelijk een antwoord na een 8e melding op het Meldpunt Fietspaden kort na elkaar Knipoog. Trouwens, klopt dat wel dat ze zelf constant controles doen? Volgens mij is dat fietspad daar nooit aangeduid geweest. Onderstaande foto komt van Google Street View.



Het is een oude foto van in de tijd dat er nog geen beperking was voor het zwaar vervoer van boven de 3,5 ton (zie mijn foto), en ook op deze afbeelding is geen aanduiding van het fietspad te zien.

Wij doen ook constant controles, en blijkbaar kunnen wij toch meer overal tegelijk zijn Hihi ... We houden dat in alle geval in het oog!
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 23-10-2016 18:12:04    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Zoals je hierboven kunt lezen, zegt de gemeente Temse dat ze zelf constant controles doen. Maar dit onbrekend verkeersbord is nu juist 5 maanden geleden gemeld, op 23 mei 2016 met referentienummer ACE63A882F, en aan de toestand is nog altijd niets veranderd.



Het fietspad op Cauwerburg aan het kruispunt met de Orlaylaan, is richting centrum Temse nog altijd niet aangeduid als fietspad.

Ik heb het dan nog maar eens gemeld, en mijn nieuwe melding heeft nu referentienummer 01E96B6C34 gekregen.
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 24-10-2016 18:05:51    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Vandaag kwam al een gunstig antwoord op deze tweede melding:
Citaat:
Op 24 oktober 2016 08:41 schreef Wegbeheerder <mobiliteit@temse.be>:

Beste Van Breuseghem Jozef,

Als reactie op uw melding van een knelpunt voor fietsers (referentie : 01E96B6C34) op volgende locatie :

Cauwerburg
Temse
Oost-Vlaanderen

Melden we u het volgende :

Beste,

ik laat dit verkeersbord zo vlug mogelijk plaatsen

mvg
Alex Spiessens

Dat is toch al beter dan het antwoord op de eerste melding Knipoog ...
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 25-10-2016 17:14:17    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Op mijn eerste melding, referentienummer ACE63A882F, was het vijf maanden wachten op geen resultaat. Op mijn tweede melding, referentienummer 01E96B6C34, kwam niet alleen direct een antwoord, na één dag is er zelfs al resultaat. Het ontbrekend verkeersbord, dat het fietspad aanduidt, hangt al op zijn plaats Goed zo!. Het is een verkeersbord D7.



Pas vanaf nu is dit fietspad op Cauwerburg tussen de Orlaylaan en de Leie een wettig fietspad in de richting naar de Leie. Door dat verkeersbord D7 mogen zelfs bromfietsen klasse B en speed pedelecs dat fietspad gebruiken. Bromfietsen klasse B en speed pedelecs moeten dat fietspad niet gebruiken omdat de maximum snelheid op de rijbaan 50km/u bedraagt. Ze mogen dus even goed op de rijbaan rijden.

Eigenaardig genoeg is dat helemaal anders in de tegenovergestelde richting, vanaf de Leie naar de Orlaylaan, want vanaf de rotonde aan de Leie is dit tweerichtingsfietspad richting Orlaylaan niet aangeduid met een verkeersbord D7, maar met een verkeersbord D9.



Hier mogen alleen fietsers en tweewielige bromfietsers klasse A op het fietspad rijden. Rijwielen met drie of vier wielen zijn ook toegelaten, als ze niet breder zijn dan 1 meter. Al de rest, rijwielen die breder zijn dan 1 meter, bromfietsen met meer dan twee wielen, bromfietsen klasse B en speed pedelecs, moeten op de rijbaan rijden, minstens tot aan de Orlaylaan!

Logisch?
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 05-08-2019 18:21:45    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Op Cauwerburg is alweer een verkeersbord verdwenen dat het fietspad aanduidt. Deze keer is voorbij de Esdreef, richting Tielrode, het verkeersbord D7 weg, dat het fietspad aanduidt langs de linkerkant van de rijbaan vanaf het kruispunt met de Esdreef.



Het verkeersbord D7 aan de andere kant van de paal is er wel nog. Dat duidt het fietspad aan richting Temse vanaf het kruispunt met de Smesstraat.

Ik vraag mij steeds af, wie die verkeersborden verzamelt Knipoog ...

Dat verdwenen verkeersbord heeft er wel degelijk gestaan. Dat bewijst deze foto van juli 2018, iets meer dan een jaar geleden, van Street View van Google Maps.



Volgens de wegcode, artikel 10.4 van het reglement voor de wegbeheerder, is de aanduiding van dit fietspad zelfs nog niet volledig in orde als deze verdwenen D7 opnieuw geplaatst wordt Lees :
Citaat:
10.4. Verkeersbord D7. Verplicht fietspad.

Dit verkeersbord moet na elk kruispunt herhaald worden. ...

Het fietspad richting Tielrode is dan immers nog altijd niet aangeduid na het kruispunt met de Smesstraat ...

Het is gemeld. Mijn melding heeft referentienummer KM-2019-29460 gekregen. Het Agentschap Wegen en Verkeer heeft het doorgestuurd naar de gemeente Temse, en ik stuur dat ook nog eens naar de mobiliteitsdienst van de gemeente Temse Knipoog.
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 10-08-2019 15:20:37    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Dat verdwenen verkeersbord werd vlug herplaatst! Goed zo!



Dat is dus wel snel kunnen gaan, maar zoals hierboven gezegd, is het eigenlijk nog niet helemaal in orde, omdat het fietspad even verder niet is aangeduid richting Tielrode voor wie uit de Smesstraat komt.
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 05-09-2019 10:24:11    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Zou het zijn omdat onze volgende eerste-zaterdag-fietsactie naar het fietspad van Cauwerburg gaat, dat de verkeersborden voor fietsers aangepast zijn Hihi Vraag

Tot nu toe mochten bromfietsen klasse B en speed pedelecs dat fietspad niet gebruiken vanaf de rotonde van de Leie tot aan de Orlaylaan, maar dat mocht wel in de andere richting! Dat is nu aangepast.

Direct vanaf de rotonde van de Leie mogen bromfietsen klasse B en speed pedelecs nog altijd niet op dat fietspad, want het is daar nog altijd aangeduid met een verkeersbord D9.



Maar een twintigtal meter verder is het fietspad nu aangeduid met een D7.



Vanaf hier mogen bromfietsen klasse B en speed pedelecs voortaan dit fietspad dus ook gebruiken, alleen ... op deze plaats is er wel een rechte boordsteen tussen de rijbaan en het fietspad. Het fietspad is er niet op voorzien om er pas hier op te rijden. Dat betekent bovendien dat de oversteekplaats voor fietsers, die vlak na de rotonde op de rijbaan geschilderd is, niet bestemd is voor bromfietsen klasse B en speed pedelecs.


In de andere richting, naar de rotonde van de Leie toe, is het fietspad aangeduid met een D9 op een twintigtal meter voor de rotonde.



Bromfietsen klasse B en speed pedelecs, die vanaf de Orlaylaan tot hier op dit fietspad mogen rijden, moeten dat nu verlaten en op de rijbaan verder rijden, maar ... op deze plaats is weer die hoge boordsteen tussen fietspad en rijbaan. Het fietspad is er niet op voorzien om er hier af te rijden!

Zou de gemeente Temse er best ook niet voor zorgen, dat bestuurders van een bromfiets klasse B of van een speed pedelec geen hoge drempels moeten overwinnen om het verkeersreglement te kunnen respecteren?
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 07-09-2019 18:25:51    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Jozef Van Breuseghem schreef:
... maar zoals hierboven gezegd, is het eigenlijk nog niet helemaal in orde, omdat het fietspad even verder niet is aangeduid richting Tielrode voor wie uit de Smesstraat komt.
(Zie hierboven.)

Onze eerste-zaterdag-actie van 7 september 2019 kent al succes op de dag dat ze plaats vindt!

Dat ontbrekend verkeersbord, dat het fietspad aanduidt aan de linkerkant van de openbare weg vanaf de Smesstraat in de richting naar Tielrode, staat er opeens! Goed zo!



Is dit toeval? Of leest toch iemand van de gemeente dit forum en was men verwittigd dat onze actie onder andere hierop gericht was? Blijven zagen helpt dus!

En het is nog niet alles! Wat verder richting Tielrode is nog een zijstraat van Cauwerburg, die onlangs de naam "Marie Van Brusselstraat" gekregen heeft.



Fietsers die hieruit komen, moeten kunnen zien dat er een dubbelrichtingsfietspad aan de overkant van de rijbaan van Cauwerburg ligt. Dat fietspad moet in beide richtingen aangeduid zijn, en ook dat is gebeurd Goed zo!.

In de richting naar het centrum van Temse, ...



... en in de richting naar Tielrode.



Onderaan de paaltjes kun je nog goed zien dat ze pas geplaatst zijn Knipoog.

Alleen ... moeten fietsers alweer, net als tegenover de Smesstraat, een greppel en een licht verlaagde boordsteen overwinnen tussen de rijbaan en het fietspad. Wanneer zal men ooit vlakke overgangen voor fietsers leren aanleggen Triest Vraag
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 06-11-2019 11:50:55    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Dit is wat ik hierboven schreef op 7 september 2019:
Jozef Van Breuseghem schreef:
...
Dat ontbrekend verkeersbord, dat het fietspad aanduidt aan de linkerkant van de openbare weg vanaf de Smesstraat in de richting naar Tielrode, staat er opeens! Goed zo!


...

Maar vandaag, 6 november 2019, heeft alweer iemand dit verkeersbord voor fietsers in de verkeerde richting gedraaid Uitroepteken



Het is medegedeeld aan onze dienst mobiliteit en de politie, en het is eveneens gemeld. Mijn melding heeft referentienummer KM-2019-39649 gekregen.
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 06-11-2019 15:21:26    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Kort na mijn melding kreeg ik een e-mail van de politie: het verkeersbord D7 is weer in de juiste richting gedraaid, en aan de technische dienst zal gevraagd worden om het bord vaster te schroeven zodat het niet meer omgedraaid kan worden Goed zo!.

Ik heb dat nog niet kunnen controleren Hihi.
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 09-11-2019 09:07:41    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Jozef Van Breuseghem schreef:
...
Ik heb dat nog niet kunnen controleren Hihi.
(Zie hierboven.)

Nu wel, en het bord is inderdaad weer in de juiste stand geplaatst Goed zo!.



Hopelijk wordt het binnenkort weer niet omgedraaid ...
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 12-07-2021 08:13:54    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Het verkeersbord D7, dat het tweerichtingsfietspad aanduidt op Cauwerburg, vanaf het kruispunt met de Smesstraat in de richting van Tielrode, stond op 6 november 2019 verkeerd gedraaid. Ik heb dat toen gemeld, en de politie heeft mij dan geantwoord dat het verkeersbord weer in de juiste richting gedraaid is, en dat aan de technische dienst zal gevraagd worden om het bord vaster te schroeven zodat het niet meer omgedraaid kan worden.

Maar vandaag, maandag 12 juli 2021, merk ik dat dit verkeersbord opnieuw omgedraaid staat.



Heeft de technische dienst het verkeersbord niet vast (genoeg) geschroefd? Ik had toen nog geschreven ...
Jozef Van Breuseghem schreef:
...
Hopelijk wordt het binnenkort weer niet omgedraaid ...

Het was dus niet 'binnenkort', maar het is toch weer opnieuw gebeurd.

Ik heb het opnieuw gemeld, en mijn melding heeft referentienummer KM-2021-27348 gekregen. De melding is automatisch doorgestuurd naar de gemeente Temse en ik ben benieuwd wat nu de reactie zal zijn.
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 18-08-2021 08:20:05    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Op 17 augustus 2021 stond dit omgedraaide bord nog altijd verkeerd. Een e-mail naar de mobiliteitsdienst bracht aan het licht dat ze niet op de hoogte waren. Mijn melding KM-2021-27348, die wel bij de gemeente Temse was toegekomen, was dus niet doorgespeeld, waarschijnlijk wegens de verlofperiode ...

Ik wacht nog even af Hihi ...
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 19-08-2021 17:43:37    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Op 19 augustus 2021, twee dagen na mijn "herhalings e-mail", stond het bordje opnieuw zoals het hoort te staan.



Het heeft meer dan een maand geduurd na mijn melding, zeer waarschijnlijk door de vakantieperiode. Dat is altijd een ongunstige periode om iets te melden ... Hihi

Het is te hopen, dat nu weer niet iemand denkt dat dit bord verkeerd staat, en het voor de zoveelste keer opnieuw omdraait!
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 25-03-2024 09:46:54    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Begin september 2019 zijn verkeersborden D7 bijgeplaatst op het fietspad van Cauwerburg recht tegenover de Marie Van Brusselstraat. Deze verkeersborden waren op de juiste wijze aangebracht.



Vanuit de Marie Van Brusselstraat kon je de voorkant van de verkeersborden van het fietspad zien, om aan te duiden dat het fietspad in de twee richtingen moet gebruikt worden.

Maar nu zijn die borden 180° gedraaid ...



... waardoor je vanaf de Marie Van Brusselstraat nu op de achterkant van deze borden kijkt.



Dat is eigenlijk niet de bedoeling. Het is gemeld.
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken


Berichten van afgelopen:   

    -> Temse - Cauwerburg

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren
 


 
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Pagina 1 van 1
Tijden zijn in GMT + 1 uur

Ga naar:  


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum

This contents of this page are in no way endorsed by the Mozilla Foundation
Mozilla_Firefox theme created by Plastikaa © 2005