Het is nu 28-03-2024 12:23:46
Onbeantwoorde berichten bekijken

Gebruikersnaam:     Wachtwoord:

Herinrichting hoek Gasthuisstraat - Pastoor Boelstraat

    -> Temse (centrum) Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren
 
 Auteur   Bericht 

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 07-07-2018 18:55:44    Onderwerp: Herinrichting hoek Gasthuisstraat - Pastoor Boelstraat
 Reageren met citaat  

Het is hier al eens ter sprake gekomen, nu juist 6 jaar geleden. Op 30 juni 2012 stond dit in de Gazet van Antwerpen (klik om te vergroten):



Ondertussen is de gemeente Temse begonnen aan een ruimtelijk uitvoeringsplan (RUP), waarvan de startnota en de procesnota nu goedgekeurd zijn. Tot 9 juli 2018 loopt daarover een publieke raadpleging. Zo heeft ook onze Fietsersbondafdeling enkele opmerkingen schriftelijk en ondertekend medegedeeld aan het college van burgemeester en schepenen, op 6 juli 2018.



Daarna is dezelfde bundel (16 bladzijden in totaal) eveneens per e-mail verstuurd naar alle leden van het college, zodat ze gebruik kunnen maken van de internetlinken in het document.

Hierop komt zeker nog een vervolg Knipoog ...
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 11-08-2018 10:58:30    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

De verkiezingen van 14 oktober 2018 naderen, dus moet er even aan herinnerd worden wat er allemaal zal "verbeteren" in deze omgeving. Dit stond in Het Nieuwsblad van vrijdag 10 augustus 2018 (klik om te vergroten):



En iets gelijkaardig stond dezelfde dag in de Gazet van Antwerpen (klik om te vergroten):



Ik ben vooral benieuwd of het daar voor fietsers zal verbeteren ...
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 11-09-2021 21:37:43    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Jozef Van Breuseghem schreef:
...
Ik ben vooral benieuwd of het daar voor fietsers zal verbeteren ...
Dit vroeg ik mij af, naar aanleiding van het vorig krantenartikel over deze "ISA-site", nu bijna drie jaar geleden, want dit stond in het Nieuwsblad van vrijdag 10 september 2021 (klik om te vergroten).



Ook op internetkrant Editietemse stond hierover een uitgebreid artikel, met enkele sfeerbeelden.

Op Editietemse staat dat de fiets duidelijk naar voor geschoven wordt als het vervoermiddel bij uitstek. Er komen 334 fietsenstallingen. Een indrukwekkend aantal, dat ook in het krantenartikel staat. Waar al die fietsenstallingen komen staat er niet bij. Hopelijk worden ze niet weggestoken achter de 140 ondergrondse parkeerplaatsen voor auto's, met inrit in de Gasthuisstraat, waarvan sprake in het krantenartikel. Die 140 parkeerplaatsen zullen natuurlijk wel nodig zijn voor de 97 woningen en de enkele commerciële ruimtes die er komen.

Maar met fietsparkeerplaatsen alleen wordt de fiets niet het vervoermiddel bij uitstek. Fietsers moeten zich vooral veilig voelen in het verkeer, en dan pas zal de fiets het vervoermiddel bij uitstek worden. Ik weet niet of daar echt aan gedacht wordt bij het ontwerp van deze ISA-site, als ik bijvoorbeeld naar deze tekening kijk die op Editietemse te zien is.



Ik zie daar links op de afbeelding een fietser rijden, helemaal in de greppel tegen de boordsteen van het voetpad, spookrijdend langs de linkerkant in de Pastoor Boelstraat naar het kruispunt met de Gasthuisstraat ... Het is maar een tekening, maar toch kenschetsend hoe bijkomstig fietsers nog altijd behandeld worden.

In de krant lees ik ook dat "zwakke weggebruikers" de site kunnen doorsteken en een verbinding krijgen naar de achterliggende straat Kleine Heide. Bedoelt men met "zwakke weggebruikers" ook de passagiers van motorvoertuigen?

Als men ook fietsers bedoelt met "zwakke weggebruikers", en als die de Kleine Heide kunnen bereiken van op de site, kunnen die fietsers dan de site zelf op een vlotte manier bereiken vanaf de Gasthuisstraat en/of vanaf de Pastoor Boelstraat, op een betere wijze als ze nu de Kleine Heide moeten bereiken vanaf de Gasthuisstraat?

Ik veronderstel dat er wel een vlotte en comfortabele in- en uitrit zal zijn in de Gasthuisstraat voor de 140 parkeerplaatsen voor auto's. Als de fiets duidelijk naar voor geschoven wordt als het vervoermiddel bij uitstek, zullen fietsers dan vlot, comfortabel en veilig de ISA-site kunnen op- en afrijden zonder door greppels te knotsen en over boordstenen te moeten wippen?
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 09-03-2022 16:56:31    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

In het infoblad van de gemeente Temse van december 2021 stond dit artikel over de "ISA-site", de hoek van de Gasthuisstraat en de Pastoor Boelstraat (klik om te vergroten).



Citaat:
334 fietsenstallingen tonen aan dat de fiets duidelijk naar voor geschoven wordt als hét vervoersmiddel bij uitstek.

En wat toont men aan met de 140 parkeerplaatsen voor auto's?

We zullen wel zien wat het wordt in werkelijkheid Hihi.
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken


Berichten van afgelopen:   

    -> Temse (centrum)

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren
 


 
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Pagina 1 van 1
Tijden zijn in GMT + 1 uur

Ga naar:  


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum

This contents of this page are in no way endorsed by the Mozilla Foundation
Mozilla_Firefox theme created by Plastikaa © 2005