Het is nu 28-03-2024 20:47:47
Onbeantwoorde berichten bekijken

Gebruikersnaam:     Wachtwoord:

Fietspadmarkeringen op de Burgemeester Achiel Heymanstraat?

    -> Tielrode - Burgemeester Achiel Heymanstraat Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 
 Auteur   Bericht 

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 25-04-2017 10:20:32    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Elke keer ik op het fietspad van de Burgemeester Achiel Heymanstraat rij, word ik gehinderd door fietspadparkeerders. Ook vandaag, dinsdag 25 april 2017, even voor 10 uur in de voormiddag, ...



... en dat niettegenstaande die beloofde frequente controle en sensibilisatie door de politie. Misschien toch nog eens aandringen op een duidelijker aanduiding van het fietspad, met twee evenwijdige witte onderbroken strepen? Of zou dit "Bovenlokaal Functioneel Fietspad" ooit eens verbeteren in het kader van het aangekondigd fietsbeleid in Temse?
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 02-05-2017 10:05:30    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Dinsdagvoormiddag 2 mei 2017 ...



Dit is wel bijzonder erg! De fietser voor mij is afgestapt om voorbij deze asociaal geparkeerde auto te wandelen met de fiets aan de hand. Ik ben er langs links voorbij gereden. Er is daar immers plaats genoeg en fietsers mogen het fietspad verlaten om een hindernis te vermijden.
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 06-05-2017 20:09:26    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

In Hamme worden de parkeerzondaars blijkbaar anders aangepakt. Dit stond in de Gazet van Antwerpen van het weekend 6-7 mei 2017 (klik om te vergroten).



Een dergelijke actie kan mogelijk verbetering brengen. Ooit zouden we zoiets ook eens moeten doen, maar ... in Hamme lijkt een actie van de Fietsersbond gesteund te worden door de politie ...

Tussen haakjes, ik wist niet dat Hamme een Fietsersbondafdeling had. Dat kan in alle geval nog niet lang het geval zijn. Zelfs de website www.Fietsersbond.be/Hamme bestaat nog niet en Hamme is evenmin aangeduid op de landkaart met alle Fietsersbondafdelingen.
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 04-06-2017 06:03:50    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Evenals twee jaar geleden, tijdens de rommelmarkt van 6 juni 2015, staan ook nu auto's geparkeerd op het fietspad van de Burgemeester Achiel Heymanstraat ter gelegenheid van de rommelmarkt van 3 juni 2017.



En dit zijn nog maar foto's van in de voormiddag. In de namiddag, wanneer de rommelmarkt bezig is, zal de toestand er niet beter op zijn.



Fietsers worden daardoor ernstig gehinderd en in gevaar gebracht als ze deze geparkeerde auto's noodgedwongen langs de straatkant moeten voorbij rijden. Dat hebben we ondervonden tijdens onze eerste-zaterdag-actierit van 3 juni 2017.



Twee jaar geleden hebben we gevraagd om de fietspaden in deze straat aan te duiden met een fietspadmarkering, in plaats van met verkeersbordjes. Daarop heeft het schepencollege geantwoord dat opdracht gegeven is aan de politie voor frequente controle en sensibilisatie, waarna de toestand zal geëvalueerd worden.

Volgens onze evaluatie heeft het nog niet veel geholpen. Misschien moeten we die vraag toch nog eens herhalen?
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 25-06-2017 20:38:06    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Op zondagavond van 25 juni 2017 ben ik nog eens in de Burgemeester Achiel Heymanstraat gepasseerd per fiets, en ik moet toegeven dat alle auto's, bestelwagens en vrachtwagens treffelijk geparkeerd stonden ten opzichte van het fietspad, behalve ene ...



En het is niet omdat er geen plaats genoeg was langs de andere kant, of dat anderen voor hem het slechte voorbeeld gaven.



Het valt mij ook op, dat er langs deze straatkant geen "hinderlijke" achteruitkijkspiegels uitsteken, terwijl dat langs de kant van het fietspad wel het geval is!
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 21-09-2017 10:19:53    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Ik heb de indruk dat er over het algemeen beter geparkeerd wordt dan vroeger in de Burgemeester Achiel Heymanstraat. De auto's staat wat minder met hun wielen op het toch al zeer smalle fietspad.

Maar er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen. Dit kwam ik tegen op vrijdag 15 september 2017, om 10:10 uur in de voormiddag.



Een Bulgaarse vrachtwagen met aanhangwagen ...

Even verder kwam een politiecombi mij tegemoet, en ... passeerde deze vrachtwagen mij. Hij was juist op tijd vertrokken. Ik vraag mij af of de politiecombi zou gestopt zijn als hij nog op dat fietspad stond?
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 21-12-2017 13:44:09    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Toch is er altijd wel iemand die het fietsen in de Burgemeester Achiel Heymanstraat moeilijk en zelfs gevaarlijk maakt door op het fietspad te parkeren terwijl dat helemaal niet nodig is, zelfs verboden. Deze stond er op donderdag 21 december 2017 om 10:17 uur in de voormiddag.



Langs het fietspad kun je er zeer moeilijk voorbij. En langs de rijbaan moeten fietsers eerst een lange rij geparkeerde auto's voorbij rijden, vooraleer ze weer op het fietspad kunnen.
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 19-01-2018 13:25:17    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Sommige automobilisten menen nog altijd dat een deel van het fietspad in de Burgemeester Achiel Heymanstraat als parkeerplaats kan gebruikt worden. Dit was de situatie op vrijdag 19 januari 2018 in de voormiddag, richting Elversele, juist voor de Molenstraat. De auto staat daar zeer hinderlijk voor fietsers. Het zeer smalle fietspad wordt onnodig nog smaller gemaakt.



Op de korte tijd dat ik hier passeerde is twee keer de politie van Temse/Kruibeke voorbij gereden ... met de auto natuurlijk. Ook al staat deze auto hinderlijk op het fietspad en bovendien in de verboden richting geparkeerd, dat is allemaal geen prioriteit. De politie patrouilleert immers nooit per fiets en heeft bijgevolg geen ondervinding van deze gevaarlijke hinder.

Zeer waarschijnlijk blijft deze auto daar bijna de hele dag zo staan.

Waar is de tijd toen ons beloofd werd dat de politie deze overtredingen frequent zou controleren? Misschien kunnen we hier nog eens aan herinneren en nogmaals een betere aanduiding van het fietspad vragen?
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 02-06-2018 19:15:31    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Hinderend op het fietspad parkeren in de Burgemeester Achiel Heymanstraat is een slechte jaarlijkse gewoonte tijdens de rommelmarkt met de dorpsfeesten in Tielrode, kijk maar hier, hier en hier.

Ook dit jaar, op 2 juni 2018 in de namiddag, hadden we natuurlijk weer prijs.



Met een duidelijke fietspadmarkering, zoals we in juni 2015 gevraagd hebben, zou dit fietspad toch wat beter opvallen, waardoor er misschien wat minder hinderend zou geparkeerd worden. De beloofde frequente controle en sensibilisatie lijkt toch weinig te helpen. Hoe zou de toestand geëvalueerd zijn? Daar hebben we nog niets van gehoord. Misschien eens naar vragen?
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 02-03-2019 07:50:58    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Hierboven is al opgemerkt dat het soms beter gaat in de Burgemeester Achiel Heymanstraat dan vroeger, maar toch zijn er nog altijd automobilisten die niet beseffen dat ook fietsers van de openbare weg gebruik maken. Niet alleen wij merken dat op, we krijgen soms foto's van andere weggebruikers. Dit bijvoorbeeld was te zien op 1 maart 2019 in de namiddag.



Deze automobilist is duidelijk van mening, dat een fietspad van 1 meter breed nog te breed is voor fietsers. Het is eveneens duidelijk dat hij veel schrik heeft van andere automobilisten.


_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 08-03-2019 17:06:33    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Vrijdag 8 maart 2019, rond kwart voor tien in de voormiddag fiets ik richting Elversele op het fietspad in de Burgemeester Achiel Heymanstraat in Tielrode ...

Wring er u maar tussen met de fiets.



Dit gaat nog juist, maar meer naar links is plaats genoeg op de parkeerplaats om niet op het fietspad te staan.



Sommigen kunnen goed parkeren, anderen kunnen dat niet.



Deze heb ik moeten voorbij rijden langs de rijbaan. Zeer veilig, nietwaar?



Ter hoogte van huisnummer 81 ligt deze modder- en zandhoop op het fietspad. Vlak daarna staat een auto mooi op de parkeerplaats, maar zo dicht tegen de vuiligheid dat ik hem ook langs de rijbaan heb voorbij gereden.



Deze hinder voor fietsers heb ik gemeld op het Meldpunt Wegen. Mijn melding heeft referentienummer KM-2019-16904 gekregen, en het is automatisch doorgestuurd naar de gemeente Temse.

Ook deze automobilist heeft het fietspad onnodig nog wat smaller gemaakt.



En dit is de laatse in de straat die zich niet treffelijk kan parkeren.



Ik stuur al deze foto's naar de dienst mobiliteit van de politie en van de gemeente Temse, ook naar onze schepen van mobiliteit, samen met een kopie van de brief van 9 juli 2015 van het gemeentebestuur, waarin "frequente controle en sensibilisatie" beloofd wordt in deze straat. Ofwel gebeurt er onvoldoende controle, ofwel is de controle niet sensibiliserend genoeg.

Zou na bijna vier jaar "de toestand al geëvalueerd" zijn, om tegemoet te komen aan onze vraag om deze fietspaden zichtbaarder aan te duiden?
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 16-03-2019 07:47:28    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Vrijdag, 15 maart 2019, rond kwart voor twee in de namiddag fiets ik nogmaals richting Elversele op het fietspad in de Burgemeester Achiel Heymanstraat in Tielrode ...

Zijn deze parkeerplaatsen wel geschikt voor vrachtwagens? En waarom staat deze vrachtwagen dan niet gedeeltelijk op de rijbaan? Daar is zijn plaats, niet op het fietspad!



Dezelfde vragen kunnen gesteld worden over deze contrainer.



Het is frappant dat ik bij elke doortocht door de Burgemeester Achiel Heymanstraat ergens het fietspad moet verlaten om op de rijbaan verder te fietsen, omdat het fietspad volledig versperd is door een geparkeerde auto.



Deze staat trouwens ook nog gedeeltelijk op de bushalte geparkeerd! En dat niettegenstaande de "frequente controle en sensibilisatie" door de politie, vier jaar geleden beloofd door ons gemeentebestuur. Of is alleen maar de snelheid van de automobilisten belangrijk?

Veel beloven en weinig geven doet ... een bepaalde categorie van mensen in vreugde leven ...
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 17-09-2019 15:30:27    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Wat de beloofde "frequente controle en sensibilisatie" door de politie betreft, deze voormiddag (17 september 2019, even na 11 uur) passeerde ik nog eens in de Burgemeester Achiel Heymanstraat, richting Elversele. Binnen de 100 meter ondervond ik drie keer hinder op het fietspad.

De eerste keer waar de straat pas begint, en de plaats tussen fietspad en rijbaan te smal is om als parkeerplaats te dienen, maar er toch voor gebruikt wordt.



Daar juist voorbij, een platte aanhangwagen die te breed is voor de parkeerplaats en waarvan de eigenaar vindt dat het fietspad van 1 meter ook te breed is.



Dan ter hoogte van het tankstation een automobilist die duidelijk geen verstand heeft van een auto te parkeren.



Ik was deze fietspadparkeerders al voorbij gereden, maar ik ben weergekeerd om foto's te nemen, omdat ik politie tegenkwam en wou weten of die de "frequente controle en sensibilisatie" zou uitvoeren ... Niet dus, want die politie was natuurlijk niet per fiets.
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

luk





Geregistreerd op: 10 Mei 2017
Berichten: 103

     
Bericht Geplaatst: 18-09-2019 09:14:45    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Hinderlijk en onhoffelijk. Maar wettelijk is dit toch geen fietspad?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 19-09-2019 10:54:28    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

luk schreef:
... Maar wettelijk is dit toch geen fietspad?

Toch wel! De fietspaden zijn aangeduid met verkeersborden D7 of D9 na elk kruispunt. Op elk kruispunt is het fietspad aangeduid met de fietspadmarkering van artikel 74. Op sommige plaatsen is het fietspad zelfs aangeduid met deze fietspadmarkering.
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken


Berichten van afgelopen:   

    -> Tielrode - Burgemeester Achiel Heymanstraat

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 


 
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Pagina 2 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur

Ga naar:  


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum

This contents of this page are in no way endorsed by the Mozilla Foundation
Mozilla_Firefox theme created by Plastikaa © 2005