Het is nu 17-01-2018 06:30:20
Onbeantwoorde berichten bekijken

Gebruikersnaam:     Wachtwoord:

Fietspad op viaduct over E17, enkel- of dubbelrichting?

-> Temse - Hoogkamerstraat Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Auteur   Bericht 

Jozef Van Breuseghem

Site Admin

Bericht Geplaatst: 21-12-2017 20:48:51    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Jozef Van Breuseghem schreef:
...
Ik heb wel nog altijd mijn bedenkingen bij de 'nieuwe' aanduiding van de plaats waar fietsers een voorrangsweg oversteken. Wettelijk betekent die aanduiding helemaal niets. Bovendien is deze aanduiding aan het kruispunt met de Kapelanielaan (noord) helemaal niet duidelijk. Ik heb hiervan geen afbeelding omdat dit kruispunt helemaal gewijzigd wordt, maar het komt hierop neer: de plaats waar fietsers oversteken wordt met deze 'nieuwe' wegmarkering aangeduid met één lijntje dat langs de kant staat van het kruispunt. Aan de andere kant is (meestal) een zebrapad geschilderd. Fietsers kunnen dan oversteken tussen dat lijntje en het zebrapad. Maar ... wat als er geen zebrapad geschilderd is? En dat is nu juist het geval aan de Kapelanielaan (noord). Alle autoverkeer, behalve één autobus van De Lijn om het uur, zal daar vanuit de richting Temse komen. Met het lijntje langs de kant van het kruispunt steken fietsers over vóór dat lijntje ten opzichte van het autoverkeer. Is het niet logischer om fietsers te laten oversteken achter dat lijntje? Hier zou het lijntje dan moeten geschilderd worden langs de kant die het verst van het kruispunt verwijderd is.

Ik blijf deze 'nieuwe' wegmarkering overbodig en gevaarlijk vinden. Geef mij maar de normale, wettige oversteekplaats voor fietsers, of de wettige fietspadmarkering, naargelang de omstandigheden. Aan de Kapelanielaan (noord) zou wettelijk gezien een fietspadmarkering mogen aangebracht worden, maar ... dat wil men niet meer doen Triest.
...
(Zie hierboven.)

Nu ik het dienstorder van deze 'nieuwe' aanduiding van AWV te weten ben gekomen, twijfel ik er aan of men de plaats van het lijntje zal veranderen, aangezien in dit dienstorder staat dat het lijntje steeds aan de binnenkant van het kruispunt moet geplaatst worden.

Nochtans staat dit in het laatste (definitief) verslag van de IGBC-vergadering over de oversteekplaats aan dit kruispunt:
Citaat:
... De fietsmarkering aan de zuidzijde van het kruispunt (tak Hoogkamerstraat) wordt wel verplaatst naar de zuidzijde (en niet de kant van het kruispunt zoals nu voorzien), aangezien alle gemotoriseerd verkeer (met uitzondering van het busverkeer) zuid-noord is georiënteerd en op deze manier dus beter zicht krijgt op de markering.

Er is dus misschien toch een mogelijkheid dat de wegmarkering "omgekeerd" aangebracht wordt.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem

Site Admin

Bericht Geplaatst: 29-12-2017 11:58:52    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Op de vergadering van de IGBC op 16 november 2016 kreeg ik al een vermoeden dat Temse een bijkomende agenda had met dit fietspad, toen voor de eerste keer (bij mijn weten) gesproken werd over de 'omleiding' van het autoverkeer vanuit de Eurolaan langs de Kapelanielaan. Maar door deze berichten ben ik er zeker van dat dit oorspronkelijk fietsdossier door de gemeente Temse is omgevormd tot een mobiliteitsproject voor het autoverkeer, waarbij het fietspad een vervelende maar noodzakelijke bijkomstigheid is.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Berichten van afgelopen:   

-> Temse - Hoogkamerstraat

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4