Geplaatst: 14-04-2014 17:20:38 Onderwerp: Houd het fietspad vrij?
Maandag, 14 april 2014, omstreeks 14u05. Een vrachtwagen staat geparkeerd op het fietspad van de Krijgsbaan.
Waarom staat die eigenlijk op het fietspad? Omdat op de rijbaan parkeren verboden is? Op het fietspad toch ook? Of om "uit de weg" te staan van het o zo belangrijke verkeer op de rijbaan? Dat lijkt toch niet al te best te lukken als dat verkeer uit de beide richtingen komt ...
Of hoe dom en zinloos het is om het fietspad te gebruiken als parkeerplaats, en fietsers nodeloos te hinderen en in gevaar te brengen!
Soms vraag ik mij af of de politie even dikwijls dergelijke overtredingen ziet als ik ... en er dan iets tegen doet ... maar dat is misschien weer "geen prioriteit" (zo noemt men soms dergelijke overtredingen) ...
(Aanpassing op 09-01-2016: Afbeeldingen vergrootbaar gemaakt.) _________________ Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 09-01-2016 14:50:12; in totaal 1 keer bewerkt
Geplaatst: 15-01-2015 14:06:45 Onderwerp:
Donderdag, 15 januari 2015, 10u42. Stilstaan, niet langer dan nodig is om te lossen of te laden ...
... maar zelfs dan mag je nog niet op het fietspad staan. Waar hij nu staat, hindert de bestelwagen even goed het verkeer op de rijbaan als wanneer hij een halve meter meer naar links zou staan, volledig op de rijbaan dus en niet meer op het fietspad. En dan zou het reglementair volledig in orde zijn, en werden fietsers niet gehinderd of in gevaar gebracht.
(Aanpassing op 09-01-2016: Afbeeldingen vergrootbaar gemaakt.) _________________ Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum