Het is nu 28-03-2024 15:10:27
Onbeantwoorde berichten bekijken

Gebruikersnaam:     Wachtwoord:

Waarom stukjes afgeschermd fietspad op de Oostberg?

    -> Temse - StJorisstraat, Oostberg, ... Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 
 Auteur   Bericht 

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 26-04-2009 21:35:05    Onderwerp: Waarom stukjes afgeschermd fietspad op de Oostberg?
 Reageren met citaat  

Als men op de Oostberg richting Steendorp fietst, ontmoet men twee keer een stukje fietspad van ongeveer 20 meter lengte achter paaltjes.
Het nut hiervan ontgaat mij helemaal.

Het eerste 'afgeschermd fietspad' ligt juist voorbij de Oostbergdreef:


Het tweede 'afgeschermd fietspad' ligt bijna aan het kruispunt met de Vijfhuizenstraat:


Aan dit tweede fietspad is ook aan de overkant van de straat in de richting Temse een fietspad geschilderd. Paaltjes zijn daar niet aangebracht, waarschijnlijk om het autoverkeer niet te hinderen, aangezien de rijbaan dan te smal wordt? Hoewel, of er nu paaltjes staan of niet, op een fietspad mogen geen auto's rijden! Is de rijbaan hier dan toch niet nutteloos wat smal gemaakt door dit bijkomend fietspad te schilderen? Welke automobilist houdt trouwens rekening met dit 'geschilderd fietspad zonder paaltjes'?
Ook van dat fietspad ontgaat mij de bestaansreden.

Let terloops op de elegante gewoonte om ook de goot als fietspad te gebruiken Hihi ... over fietsvriendelijkheid gesproken Hihi ... terwijl er plaats genoeg achter de paaltjes is om het fietspad volledig op de straat te schilderen!

De enige reden voor deze 'fietspaden achter paaltjes' die mij medegedeeld is, is dat deze paaltjes dienen om de fietsers te beschermen ... Doch dit antwoord roept bij mij weer twee onbeantwoorde vragen op:

  1. Welk speciaal gevaar loert er juist op die twee plaatsen op de Oostberg - en niet op de rest van de Oostberg - waartegen de fietsers moeten beschermd worden?
  2. Hoe komt het dat dit gevaar zich enkel voordoet in de richting Steendorp, en dat de fietsers er in de richting Temse blijkbaar niet tegen moeten beschermd worden?

Dit deel van de Oostberg ligt bovendien in de bebouwde kom van Temse, waar fietsers dus met twee naast elkaar mogen fietsen als het tegenliggend verkeer niet gehinderd wordt. Dit naast elkaar fietsen wordt op deze twee plaatsen onmogelijk gemaakt door het "verplicht fietspad". Dit lijkt eigenlijk meer op 'fietsertje pesten'!

Deze 'beschermende fietspaden' bieden nog ongemakken aan de fietsers. Vooral nabij het eerste fietspad staan dikwijls auto's geparkeerd. Dat mag natuurlijk, maar als die dicht bij het begin van dat fietspad staan, dan moet je als fietser een korte S-bocht maken om achter die paaltjes te geraken. Eenmaal je op dat fietspad bent, en er staat een auto dicht tegen het einde van dat fietspad, dan kun je moeilijk inschatten of je het fietspad wel op een normale manier zult kunnen verlaten, zonder dus al te veel naar het midden van de rijbaan te moeten uitwijken.

Wat is nu eigenlijk het nut of het voordeel voor fietsers van deze stukjes fietspad op de Oostberg? Kan mij dat iemand uitleggen?

(Aanpassing op 25-12-2015: Afbeeldingen op nieuwe host en vergrootbaar gemaakt.)
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.


Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 25-12-2015 10:41:03; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Nicole Van der Vieren





Geregistreerd op: 12 Jan 2009
Berichten: 40
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 27-04-2009 11:13:03    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Ik dacht dat men dit gedaan heeft om de snelheid van de auto's af te remmen (beetje asverschuiving). Actiegroep'FLITS' ijverde jaren voor een verkeersveiligere straat en de gemeente heeft het op die manier proberen oplossen...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 27-04-2009 20:00:08    Onderwerp: Actiegroep FLITS?
 Reageren met citaat  

En dit is de oplossing waarmee Actiegroep FLITS zich tevreden naar huis heeft laten sturen? In die tijd bestond de Fietsersbond afdeling Temse zeker nog niet ...

Een voorbeeld van een asverschuiving voor auto's ligt in het begin van de Oostberg, en ziet er uit als volgt:



De stukjes fietspad zijn eerder asverschuivingen voor fietsers.

De bewoners van de Oostberg zouden bijvoorbeeld ook de snelheid van de auto's wat kunnen afremmen door hun eigen auto's reglementair op straat te parkeren. Door gedeeltelijk op het voetpad te parkeren en dus zo veel mogelijk plaats vrij te maken op straat, zorgen ze er zelf voor dat er snel kan gereden worden.



Eigenlijk is dit wel een overtreding van de wegcode (Artikel 24,1°), maar dat mag dan wel van de Actiegroep FLITS?
Om automobilisten te doen vertragen worden dus voetgangers en fietsers gehinderd. Ik twijfel aan het nut en het resultaat van deze maatregelen. Geef mij dan maar gewone, echte asverschuivingen zoals in het begin van de Oostberg.

(Aanpassing op 25-12-2015: Afbeeldingen op nieuwe host en vergrootbaar gemaakt.)
(Aanpassing op 19-12-2017: Foto-vergrotingsfout verbeterd.)

_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.


Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 19-12-2017 09:01:42; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 16-05-2016 11:30:56    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Het twijfelachtig nut van de stukjes "afgeschermd fietspad" op de Oostberg, of "fragmentfietspaden" zoals Temse die graag aanlegt, is hierboven al besproken. Maar het zijn en blijven wettige, reglementaire fietspaden volgens het artikel 74 van het verkeersreglement:
Citaat:
Artikel 74. Overlangse markeringen die een fietspad aanduiden

Het deel van de openbare weg dat afgebakend is door twee evenwijdige witte onderbroken strepen en dat niet breed genoeg is voor het autoverkeer, is een fietspad.


Alle verkeersregels over fietspaden blijven dus van toepassing, ook deze regel uit het artikel 24 van het verkeersreglement:
Citaat:
Artikel 24. Stilstaan- en parkeerverbod

Het is verboden een voertuig te laten stilstaan of te laten parkeren op elke plaats waar het duidelijk een gevaar zou kunnen betekenen voor de andere weggebruikers of waar het hun onnodig zou kunnen hinderen, inzonderheid :

1° ...

2° op de fietspaden en op minder dan 5 meter van de plaats waar de fietsers en bestuurders van tweewielige bromfietsen verplicht zijn het fietspad te verlaten om op de rijbaan te rijden of de rijbaan te verlaten om op het fietspad te rijden;

3° ...

Maar wat zien we op de Oostberg?



Deze wegmarkering is ongetwijfeld bedoeld als afbakening van de parkeerzone voor voertuigen volgens het artikel 77.5 van het verkeersreglement, maar dat is overduidelijk strijdig met artikel 24.2° van het verkeersreglement! Deze wegmarkering laat stilstaan en parkeren immers toe tot op minder dan een halve meter van het begin van het fietspad, terwijl die afstand wettelijk minstens 5 meter moet zijn.

Het is gemeld op het Meldpunt fietspaden, en de melding heeft referentienummer C04DB435E0 gekregen.
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 17-05-2016 08:52:41    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Er is al vlug antwoord op mijn melding van de wegbeheerder, dienst mobiliteit van Temse:
Citaat:
Op 17 mei 2016 08:29 schreef Wegbeheerder <emailadres>:

Beste Van Breuseghem Jozef,

Als reactie op uw melding van een knelpunt voor fietsers (referentie : C04DB435E0) op volgende locatie :

Oostberg
Temse
Oost-Vlaanderen

Melden we u het volgende :

Beste,

ik plaats dit op de verkeerscel.

mvg
...
Dienst Mobiliteit Temse

Afwachten dus of het ernstig genomen wordt.
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 21-05-2016 06:59:02    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

En als men er van de gemeente Temse mag parkeren, dan doet men het natuurlijk, ook al is het wettelijk verboden volgens het verkeersreglement (zie hierboven).



Ik ben benieuwd hoe lang deze onwettige toestand nog zal aanhouden, nu de gemeente verwittigd is ...
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 23-11-2016 19:01:09    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Meer dan een half jaar na mijn melding met referentienummer C04DB435E0 is er weinig veranderd aan de afstand tussen het parkeervak en het begin van het fietspad op de Oostberg.



Ter herinnering: die afstand moet wettelijk minstens 5 meter zijn.

Het enige verschil met zes maanden geleden dat ik zie, is het bijna verdwijnen van één van de streepjes die het fietspad aanduiden. Maar zelfs als daardoor het fietspad pas aan het volgende streepje zou beginnen, komen we nog altijd niet aan het verplichte minimum van 5 meter.

Ik kreeg toen als antwoord van de wegbeheerder (dienst mobiliteit van de gemeente Temse) dat het op de verkeerscel zou geplaatst worden ... Misschien staat het daar nog Knipoog Vraag

Ik heb het dus nogmaals gemeld (mijn nieuwe melding heeft referentienummer 7529204F97 gekregen), deze keer met de bijkomende vraag om eventueel zelfs dat hele "fietspad in de goot" op te ruimen, waarmee meteen ook dat probleem van de baan is. Dat fietspad is immers een echt onding dat de veiligheid van fietsers op de Oostberg in het geheel niet verbetert en dat fietsers liever niet gebruiken dan wel. Het is eerder een hindernis voor fietsers. Er zijn trouwens op de Oostberg nog "fietspaden in de goot", die we liever kwijt dan rijk zijn!
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 26-01-2017 19:03:15    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

We zijn weer twee maand verder dan de vorige melding, waarop nog steeds geen reactie gekomen is. Op de Oostberg is het nog altijd toegelaten om te parkeren op minder dan 5 meter van het begin van een fietspad. Het is zelfs niet nodig om een nieuwe foto te nemen. Buiten de blauwe vuilniszak is de toestand nog altijd dezelfde.



Die "parkeerhaak", als aanduiding van de parkeerplaats, heeft daar niet altijd gestaan, zoals blijkt uit onderstaande foto van Google Street View van oktober 2009.



Na mijn eerste melding C04DB435E0 op 16 mei 2016, waarna het op de verkeerscel zou geplaatst worden, en na mijn tweede melding 7529204F97 op 23 november 2016, waarna geen reactie meer gekomen is, heb ik het nog een derde keer gemeld op het Meldpunt Fietspaden, nogmaals met de bijkomende vraag om eventueel zelfs dat hele "fietspad in de goot" op te ruimen.

Mijn derde melding heeft referentienummer B1F5B6E199 gekregen. Aangezien op mijn vorige melding niet binnen de maand gereageerd is, heb ik dat bovendien gemeld aan het Meldpunt Fietspaden op hun e-mail info@meldpuntfietspaden.be.

Benieuwd of er deze keer zal op gereageerd worden ...
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 27-01-2017 14:47:52    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Deze keer is er wel reactie van de wegbeheerder! En het ziet er zelfs goed uit Knipoog ...
Citaat:
Op 27 januari 2017 om 08:31 schreef Wegbeheerder <mobiliteit@temse.be>:

Beste Van Breuseghem Jozef,

Als reactie op uw melding van een knelpunt voor fietsers (referentie : B1F5B6E199) op volgende locatie :

Oostberg
Temse
Oost-Vlaanderen

Melden we u het volgende :

Beste,

De opdracht om dit aan te passen is gegeven. Zoals u zelf wel zult begrijpen, laten de weersomstandigheden niet toe te schilderen. Vanaf eind maart starten de schilderwerken terug en is dit een van de prioriteiten.

Dit is eveneens op onze maandelijkse vergadering met de voorzitter van de Fietsersbond besproken.

mvg
Alex Spiessens
Dienst Mobiliteit Temse

Tja, die maandelijkse vergadering met de voorzitter van de Fietsersbond ... Dat is die "verkeerscel" waarop mijn eerste melding C04DB435E0 van 16 mei 2016 ooit geplaatst zou zijn ...

Het wordt dus afwachten tot einde maart (2017 hopelijk). Zou bij die schilderwerken ook het "fietspad in de goot" aangepakt worden? Jammer dat het met schilderwerken alleen niet volledig kan opgeruimd worden met paaltjes en al!
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 18-04-2017 17:49:46    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Jozef Van Breuseghem schreef:
...
Het wordt dus afwachten tot einde maart (2017 hopelijk). Zou bij die schilderwerken ook het "fietspad in de goot" aangepakt worden? Jammer dat het met schilderwerken alleen niet volledig kan opgeruimd worden met paaltjes en al!
(Zie hierboven.)

Het is midden april 2017 geworden en ... met schilderwerken alleen is het fietspad toch volledig opgeruimd ...



... maar niet met paaltjes en al Knipoog.

De afbakening door twee evenwijdige witte onderbroken strepen is weg, bijgevolg is het fietspad weg. De linkse witte onderbroken streep is in het (oker)geel overschilderd, de rechtse witte onderbroken streep heeft ook het geelzucht gekregen. Dezelfde behandeling dus als de vroegere fietspaden iets verder op de Oostberg.

Aangezien er geen fietspad meer is, heeft de afstand van het parkeervak geen belang meer. Dat "probleem" is opgelost zonder gezichts- of parkeerplaatsverlies Knipoog.

Aangezien er geen fietspad meer is, zijn fietsers niet meer verplicht om achter die paaltjes te rijden. Het pijltje voor de paaltjes geeft zelfs een andere aanwijzing, die nu ook voor fietsers geldt!

De gele onderbroken strepen die nu op de boordsteen van het voetpad staan, zijn voor automobilisten bedoeld, volgens artikel 75.1.2° van het verkeersreglement Lees :
Citaat:
75.1. Markeringen die de werkelijke rand van de rijbaan aanduiden.
...
Een gele onderbroken streep mag op de werkelijke rand van de rijbaan, op een trottoirband of op de boordsteen van een verhoogde berm aangebracht worden.

Langs deze gele streep is het parkeren op de rijbaan verboden.

Automobilisten mogen dus niet parkeren naast deze gele onderbroken strepen, ook niet achter de paaltjes Knipoog Knipoog ... Dezelfde regeling dus als even verder op de Oostberg.

Vermits deze gele onderbroken streep de werkelijke rand van de rijbaan aanduidt, is het wel opletten geblazen voor die reeks groene paaltjes midden op de rijbaan Knipoog ...

Ik vraag mij soms af, hoe vreemde fietsers en automobilisten hierover zouden denken als ze hier voor de eerste keer passeren? "Waarom duidt men een fietssuggestiestrook aan achter paaltjes?" of "Waarom is dat parkeerverbod aangeduid achter die paaltjes?". Misschien kunnen ze zich ook afvragen: "Waarom zijn daar paaltjes geplaatst voor een fietssuggestiestrook?" of "Waarom zijn er nog paaltjes bijgeplaatst als parkeren er al verboden was?" Het kan natuurlijk ook dat ze gewoon denken "Rare jongens, die Temsenaars."
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 24-08-2019 08:02:47    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

De oranjegele fietssuggestiestrook — die eigenlijk geen fietssuggestiestrook kan genoemd worden omdat hij duidelijk buiten de rijbaan ligt — is alweer van aanzien veranderd.



Door wegeniswerken op de Oostberg is het grootste gedeelte van het oranjegeel verdwenen en grijs geworden Knipoog ...

De onderbroken gele streep op de "trottoirband" is gebleven. Parkeren achter de paaltjes op de rijbaan blijft dus verboden, maar ... hoort het gedeelte achter de paaltjes eigenlijk wel bij de rijbaan? Mag je er dan bijgevolg wel parkeren Knipoog Vraag ...
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 06-07-2020 15:13:33    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

De asfaltlaag is vernieuwd in de Fonteinstraat en op de Oostberg. Dat heeft (voorlopige?) gevolgen voor de rijbaanversmallingen die op de Oostberg zijn aangebracht, en die daarna nog enkele keren aangepast zijn, want ... ze zijn verdwenen.

Hier was de versmalling juist voorbij de Oostbergdreef.



Alle paaltjes zijn weg. Aangezien ook de voetpaden vernieuwd zijn, is ook de okergele onderbroken streep op de rand van het voetpad verdwenen Knipoog. Eindelijk Uitroepteken

Nabij het kruispunt met de Vijfhuizenstraat is ook alles "opgeruimd".



Alle paaltjes die er stonden zijn weg, evenals alle onderbroken strepen, ook op de rand van het voetpad door de vernieuwing van het voetpad. Door de dichte begroeiing aan de rechterkant van de rijbaan is het onmogelijk te zien of daar de onderbroken strepen nog op de boordstenen staan.

Alleen de verkeersborden van die versmallingen staan er nog. Zouden die ondingen nog terug geplaatst worden?
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 09-07-2020 18:53:49    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Jozef Van Breuseghem schreef:
...
Alleen de verkeersborden van die versmallingen staan er nog. Zouden die ondingen nog terug geplaatst worden?
(Zie hierboven.)

Aangezien de verkeersborden bleven staan, was het te verwachten dat ook de paaltjes zouden terugkomen in ons paaldorp Hihi. En dat is ook gebeurd even voorbij de Oostbergdreef ...



... en voor het kruispunt met de Vijfhuizenstraat.



Terloops ...
Jozef Van Breuseghem schreef:
...
... Door de dichte begroeiing aan de rechterkant van de rijbaan is het onmogelijk te zien of daar de onderbroken strepen nog op de boordstenen staan.
...
(Zie hierboven.)

Die onderbroken okergele strepen staan er nog, verscholen in de natuur Knipoog.



Hopelijk worden fietsers niet opnieuw verplicht om achter die paaltjes te rijden!
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 18-08-2020 17:51:25    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Jozef Van Breuseghem schreef:
...
Hopelijk worden fietsers niet opnieuw verplicht om achter die paaltjes te rijden!
(Zie hierboven.)

Maar toch wel Triest Uitroepteken Fietsers worden wel opnieuw verplicht om achter die paaltjes te rijden op het verplicht enkelrichtingsfietspad, aangeduid met de wettelijke wegmarkering van een fietspad.



Temse houdt blijkbaar van dergelijke korte en veel te smalle fietspaadjes achter paaltjes.

Wat is nu eigenlijk het nut en het voordeel voor fietsers van deze smalle stukjes fietspad?

Maar het is nog veel erger dan dat! Zie onze melding van 16 mei 2016(!) van hierboven!

Een parkeerzone voor voertuigen is door de gemeente Temse opnieuw afgebakend tot op enkele centimeters van het begin van het fietspad, terwijl het wettelijk verboden is om stil te staan of te parkeren op minder dan 5 meter van het begin van een fietspad (artikel 24.2° van het verkeersreglement)!



Het wordt hopeloos Triest ... en daarom hebben we het nog maar eens gemeld. Onze melding heeft referentienummer KM-2020-26934 gekregen en is automatisch doorgestuurd naar de gemeente Temse. Bijkomend is dit nogmaals gemeld per e-mail aan de politie, de schepen en de dienst mobiliteit, de wegbeheerder, de fietsambtenaar, ...
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 18-08-2020 18:11:41    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

De dienst mobiliteit van Temse heeft vlug geantwoord op de melding van hierboven. De "haak", de afbakening van de parkeerplaats, zou per ongeluk opnieuw geschilderd zijn door Interwaas, wat niet de bedoeling was ... Die haak zou eerstdaags overschilderd worden ...

De ondervinding leert ons, dat wegmarkeringen na overschildering opnieuw verschijnen na enige tijd. Zelfs na overschildering zijn ze niet helemaal "weg". Gewoon verwijderen (wegstralen) zou veel beter zijn, zoals onlangs ook gedaan is met wegmarkeringen in de Theo De Deckerlaan.

En de reden waarom er opnieuw fietspaden zijn aangebracht volgens de dienst mobiliteit? Wel, bij suggestiestroken werd te dichtbij of zelfs op de suggestiestroken geparkeerd ... wat wettelijk natuurlijk toegelaten is Knipoog ...

Ondertussen blijven we met al die verdomde stukjes fragmentarische smalle fietspaadjes zitten, waar fietsers moeten induiken en weer uitkomen om op de rijbaan verder te rijden Triest ... in de hoop dat het gemotoriseerd verkeer op die rijbaan hun de wettige voorrang verleent Uitroepteken
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken


Berichten van afgelopen:   

    -> Temse - StJorisstraat, Oostberg, ...

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 


 
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur

Ga naar:  


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum

This contents of this page are in no way endorsed by the Mozilla Foundation
Mozilla_Firefox theme created by Plastikaa © 2005